شربت برون کلد برای کرونا خوب است؟

تاثیر شربت برون کلد برای کرونا
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

کرونا نزدیک به دو سال است که نه تنها جسم ما انسان‌ها را نشانه گرفته، بلکه روی روح و روان ما هم اثر گذاشته، طوری که با پوست و گوشت و استخوان تاثیرات آن را در زندگی فردی و اجتماعی امروز خود حس کرده‌ایم. نبود درمان مشخص برای بیماری کوید-۱۹ و پاندمی شدن آن، تنها یک راه برای مقابله با این ویروس منحوس را در مقابل ما می‌گذارد، آن هم تقویت سیستم ایمنی است. پزشکان راه‌های زیادی برای این کار پیشنهاد داده‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، استفاده از مولتی ویتامین‌ها و داروهای گیاهی است. شربت برون کلد یکی از همین داروهاست که افراد در طول ابتلا به کرونا نیز از آن استفاده می‌کنند. سؤال مهم درباره این شربت گیاهی، این است که آیا برون کلد برای کرونا و بهبود سریع‌تر این بیماری تاثیری دارد؟

ما در ادامه در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب شما را با جزئیات بیشتری از این شربت مشهور و پرطرفدار برای کرونا و نحوه عملکرد آن در بدن آشنا می‌کنیم. در نهایت نیز به شما خواهیم گفت که broncold برای درمان کرونا مؤثر است یا خیر. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شربت برون کلد چیست و ساخت کدام کشور است؟

قبل از هرچیزی بیایید کمی بیشتر با این شربت و سازنده آن آشنا شویم و بعد به سراغ مواد تشکیل دهنده و ترکیبات آن برویم.

شربت برون کلد (broncold) یک شربت گیاهی است که از ترکیب ۵ گیاه مقوی برای سیستم ایمنی و گوارش تهیه شده است. این شربت ساخت شرکت هلث اید کشور انگلستان است که تجربه بالایی در تهیه محصولات تقویتی دارد.

این محصول نیز با هدف پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا، کاهش دوره نقاهت این بیماری‌ها و کاهش سرفه و مشکلات تنفسی و بهبود مشکلات گوارشی تهیه شده است. در لیست زیر به طور خلاصه گفته‌ایم که شربت برون کلد هلث اید چه فوایدی برای بدن ما دارد:

  • تقویت سیستم ایمنی
  • رفع ضعف و خستگی دوران نقاهت بیماری
  • کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مانند سرفه، گلودرد، آبریزش بینی
  • کاهش دوره نقاهت سرماخوردگی و آنفولانزا
  • سرشار از ویتامین‌ها و مینرال های ضروری برای سیستم دفاعی
  • کاملاً گیاهی و مناسب برای کودکان و بزرگسالان

خرید برون کلد از مفیدطب

ترکیبات شربت برون کلد هلث اید
ترکیبات و مکانیسم عملکرد شربت برون کلد

ترکیبات و مکانیسم عملکرد شربت broncold

برخلاف سایر مکمل‌های تقویت کننده سیستم ایمنی که اکثراً مولتی ویتامین بوده و ترکیبات شیمیایی دارند، شربت برونکلد کاملاً گیاهی است. این شربت برای افرادی که بخاطر مشکلات گوارشی نمی‌توانند مولتی ویتامین‌های قوی را تحمل کنند، گزینه بسیار خوبی برای مسلح کردن سیستم ایمنی است.

۵ گیاه موثری که در ابتدای متن به آن‌ها اشاره کردیم، شامل رازیانه، زنجبیل، میخک، نعناع فلفلی، فلفل قرمز می‌شوند که در ادامه خیلی مختصر و کوتاه به خواص آن‌ها برای بدن اشاره می‌کنیم.

زنجبیل

عصاره این گیاه در خود مواد مغذی‌ای از جمله ویتامین E، C، بتاکاروتن، منیزیم و زینک دارد که در کنار هم باعث افزایش تعداد سلول‌های دفاعی شده و پاسخ سیستم ایمنی در برابر ویروس و باکتری شدیدتر و کشنده‌تر می‌کند. زنجبیل برای کاهش التهاب و تب و بهبود اختلالات گوارشی نیز مؤثر است.

رازیانه

این گیاه نیز مواد معدنی مهمی از جمله آهن، کلسیم، زینک و فولات (فولیک اسید) را تأمین می‌کند. این ریز مغذی‌ها برای خون رسانی به اندام‌ها، بهبود کم خونی و افزایش ایمنی بدن مهم هستند.

میخک

وجود میخک در کنار زنجبیل باعث شده شربت برون کلد برای کرونا مفید به نظر بیاید. زیرا همکاری این دو عصاره گیاهی تأثیر فوق العاده ای در مبارزه با عوامل عفونی و ایمنی زایی در بدن دارد. وجود انواع ویتامین‌های گروه B (نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین، فولیک اسید و B5)، ویتامین C و A در میخک، این ادعا را ثابت می‌کند.

نعناع فلفلی

حضور نعناع فلفلی در ترکیبات شربت گیاهی برون کلد، خاصیت ضد احتقان قوی برای این شربت فراهم کرده است. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که التهاب مجاری تنفسی را کاهش داده و به باز شدن مسیر تنفسی کمک می‌کند.

جدول ترکیبات شربت برون کلد هلث اید

ترکیبات مقدار در هر ۵ میلی‌لیتر
روغن اسانس نعناع فلفلی ۱mg
تنتور کاسپیکوم ۲۵µg
روغن رازیانه ۳.۵µg
روغن ریشه زنجبیل ۰.۵µg
روغن گل میخک ۱µg
روغن نعناع فلفلی ۱µg

شربت برون کلد برای چی خوب است؟

تا به اینجا گفتیم که شربت برون کلد از کدام کشور آمده و از چه موادی تشکیل شده است. حال می‌خواهیم ببینیم که این شربت گیاهی دقیقاً چه تاثیراتی در بدن دارد؟ این اطلاعات به ما کمک می‌کند تا راحت‌تر بفهمیم که آیا شربت برون کلد برای کرونا خوب است یا نه؟

شربت برون کلد در بهبود مشکلات تنفسی تاثیرگذار است

شربت برون کلد برای ریه و مشکلات تنفسی

یکی از فواید مهم شربت برون کلد که برای کاهش علائم سرماخوردگی، بهبود مشکلات تنفسی است. همانطور که در بخش قبل هم گفتیم، عصاره گیاهانی از جمله میخک، نعناع فلفلی و زنجبیل با خاصیت ضد التهاب و ضد احتقان خود، گرفتگی‌های تنفسی را بهبود می‌دهند.

البته نمی‌توان گفت این شربت به طور مستقیم مشکلات ریه و گرفتگی مجراهای تنفسی تحتانی را رفع می‌کند. اما تا حد زیادی خس خس گلو و تنگی نفس را کاهش می‌دهد.

نفس کشیدن راحت‌تر و کامل‌تر در طول دوره نقاهت بیماری، خون رسانی به ریه‌ها را افزایش می‌دهد. این یعنی سلول‌های دفاعی سریع‌تر و راحت‌تر به ریه‌ها می‌رسند و می‌توانند با عوامل عفونی درون ریه‌ها مبارزه کنند. در نتیجه به صورت غیر مستقیم شربت برون کلد می‌تواند روی بهبود مشکلات ریه تأثیر بگذارد.

تقویت سیستم ایمنی با شربت برونکلد

تقویت سیستم ایمنی اصلی‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه شربت برونکلد در بدن است. این تأثیر احتمال ابتلا به بیماری‌های واگیردار ویروسی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بدن برای ارتقاء سطح ایمنی و حمله‌های تاثیرگذارتر و کشنده‌تر در مقابل عوامل بیماری زا، به خون رسانی مناسب و تعداد بیشتر سلول‌های دفاعی قوی‌تر و بیشتر نیاز دارد. آهن و فولیک اسید موجود در میخک و رازیانه مشکل کم خونی را در زمان بیماری رفع می‌کند. از طرفی ریز مغذی‌هایی از جمله منیزیم، زینک، ویتامین C و ویتامین A، که در زنجبیل، نعناع فلفلی و فلفل یافت می‌شوند، نیز برای افزایش تولید لنفوسیت‌ها و ماکروفاژها و افزایش اثربخشی این سلول‌های دفاعی نقش مهمی دارند.

در نتیجه عصاره‌های به کار رفته در شربت برون کلد انگلیسی برای تقویت ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار به خصوص در فصل سرما بسیار مؤثر است. همچنین این تأثیر شربت برونکلد باعث می‌شود طول دوره نقاهت بیماری نیز کم شود.

شرب برون کلد برای سرماخوردگی
شربت برون کلد برای کاهش علائم سرماخوردگی مفید است

شربت برون کلد برای سرماخوردگی

تأثیر عصاره گیاهانی همچون میخک، نعناع فلفی و فلفل که خاصیت ضد احتقان و ضد آلرژیک دارند، بیشتر روی سیستم تنفسی فوقانی است. در بیماری سرماخوردگی نیز عوامل عفونی بیشتر سینوس‌ها، بینی و گلو را هدف قرار می‌دهند. به همین دلیل بیشترین نقش شربت برونکلد برای کاهش علائم سرماخوردگی صرف می‌شود.

طعم و مزه خنک این شربت گیاهی، که از عصاره نعناع فلفلی بر می‌آید، نشانه حضور ضد التهاب‌های قوی در آن است. این ترکیبات می‌توانند در بهبود گلودرد و خشکی گلو و التهاب سینوس ها نقش دارند و گرفتگی و آبریزش بینی را کاهش دهند. همچنین زنجبیل و میخک با خاصیت ضد باکتری و ضد ویروس خود به مبارزه با عوامل عفونی زا رفته و عفونت گلو و سینوس‌ها را کاهش می‌دهند. در نتیجه اصلی‌ترین علائم سرماخوردگی با مصرف شربت برون کلد رفع می‌شود.

شربت برون کلد برای کرونا
تاثیر شربت برون کلد در درمان کرونا

آیا شربت برون کلد برای کرونا خوب است؟

حالا که علمی‌تر و دقیق‌تر با نحوه عملکرد این شربت در بدن آشنا شدید، نوبت پاسخ دادن به سؤال اصلی متن رسید است. بالاخره شربت برون کلد برای کرونا خوب است یا نه؟ مصرف این شربت به کاهش علائم کوید-۱۹ کمکی می‌کند؟

در جواب به این سؤال باید گفت هم بله هم خیر! بله، برای اینکه یک داروی گیاهی با این ویژگی‌هایی که برای آن توصیف کردیم نمی‌تواند کاملاً بی تأثیر باشد و مصرف آن در طول ابتلا به بیماری دست کم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، شربت برونکلد برای کاهش سرفه‌های خشک و گرفتگی گلو نیز مؤثر است. این شربت می‌تواند ضعف و بی حالی شما را در دوران ابتلا به کرونا تا حدی کاهش دهد.

و اما خیر برای اینکه نمی‌توان به عنوان یک داروی ضد کرونا با تاثیرگذاری قطعی روی آن حساب کرد. همه ما می دانیم که هنوز داروی قطعی برای درمان کرونا کشف نشده و در حال حاظر تنها راه پیشگیری و مقابله با آن تقویت بدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

پس نمی‌توان گفت شربت برون کلد برای کرونا مستقیماً خوب است و در درمان آن نقش دارد! اما می‌توانید روی تاثیرات مثبت کلی آن در بدن خود حساب کنید و به عنوان یک گزینه کمکی در کنار سایر داروهای تجویزی از خواص این داروی گیاهی هم بهره ببرید.

نحوه مصرف شربت broncold

میزان مصرف شربت برونکلد برای کرونا با شرایط دیگر یکسان است. پس نیاز نیست در مدت ابتلا به کرونا دوز مصرفی خود را افزایش دهید.

  • میزان مصرف برون کلد برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال: روزانه ۱ الی ۲ بار، هر بار ۵ میلی لیتر
  • میزان مصرف برون کلد برای افراد بالای ۱۲ سال: ۲ الی ۳ بار در روز، هر بار ۵ میلی لیتر

شربت برون کلد برای کودک یک ساله قابل استفاده است؟

خیر. شربت برونکلد حاوی گیاهانی است که ممکن است برای کودکان حساسیت زا باشد. به همین دلیل نباید برای کودکان زیر ۶ سال استفاده شود. برای بهبود علائم سرماخوردگی در کودکان یک ساله می‌توانید از شربت پلارژین کیدز استفاده کنید.

عوارض شربت برون کلد در بارداری چیست؟

شربت برون کلد برای افراد عادی تاکنون عوارضی نداشته. اما افرادی که به گیاهان موجود در این شربت حساسیت دارند، ممکن است دچار واکنش‌های آلرژیک شوند. این گیاهان برای دوران بارداری نیز ممکن است حساسیت زا باشد. به همین دلیل مصرف شربت برون کلد در بارداری و حتی در شیردهی هم توصیه نمی‌شود.

تأثیر شربت برون کلد برای کرونا، درمانی نیست!

در این مطلب با ویژگی‌های شربت برون کلد و ترکیبات و تاثیرات آن در بدن آشنا شدید و در ادامه آن هم مفصل درباره میزان تأثیر شربت برون کلد برای کرونا گفتیم. نتیجه این شد که برون کلد اثر مثبت و مستقیمی روی درمان بیماری کوید-۱۹ ندارد. اما به عنوان یک داروی مقوی برای سیستم ایمنی که علائم آزاردهنده بیماری مانند گلودرد، سرفه خشک و گرفتگی بینی را کاهش می‌دهد، مؤثر است.

اگر برای تقویت سیستم ایمنی خود و پیشگیری یا کاهش علائم بیماری خود، دنبال شربت برون کلد هستید، کافی است به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب بروید. شما می‌توانید سفارش خود را در کمتر از یک دقیقه در مفیدطب ثبت کنید و آن را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

خرید سریع شربت برون کلد

در ادامه به برخی از سوالات شما درباره شربت برون کلد و کرونا پاسخ دادیم. در صورتی که سوال دیگری درباره ی این موضوع دارید، آن را با ما درمیان بگذارید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.

سوالات شما درباره‌ی شربت برونکلد

شربت برونکلد برای ریه و مشکلات تنفسی خوب است؟

بله. ترکیبات ضد احتقان شربت برونکلد به طور غیر مستقیم باعث کاهش التهاب در ریه و بهبود مشکلات تنفسی می‌شوند.

شربت برونکلد برای سرفه خشک اثر دارد؟

بله. این شربت ضد سرفه گیاهی با خنک کردن و نرم کردن گلو سرفه خشک را بهبود می‌دهد.

شربت برونکلد برای کودکان قابل استفاده است؟

برای بهبود سرفه و سرماخوردگی در کودکان بالای ۶ سال می‌توانید از برونکلد استفاده کنید.

مصرف برونکلد برای کودک زیر یک سال هم ایمن است؟

خیر. ترکیبات شربت برونکلد برای کودکان زیر یک سال ایمن نیست.

مصرف شربت برونکلد برای زنان باردار مجاز است؟

خیر. زیرا گیاهان موجود در این شربت ممکن است در دوران بارداری حساسیت ایجاد کنند.

عوارض برونکلد چیست؟

این شربت اگر به میزان توصیه شده مصرف شود، عوارضی ندارد.

بیشتر بخوانید:


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «شربت برون کلد برای کرونا خوب است؟»

  1. با سلام بله تاثیر داره این دارو رو کرونا بشخصه تجربه کردم اما کسانی ک معده شون ضعیفه یا معده درد دارن هنگام تجویز ب دکتر بگن

    با تشکر

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام.
      از این که نظرتون رو به اشتراک گذاشتید، متشکریم.
      با آرزوی سلامتی برای شما

    1. با سلام
      شرایط بیمارهای کووید با هم متفاوت است و به همین خاطر درصورتی که مبتلا به کووید شدید فقط باید طبق دستور پزشک معالج عمل کنید.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع