شربت دایان ایمیون برای کرونا
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

شربت دایان ایمیون برای کرونا و در واقع جهت تقویت سیستم ایمنی کاربرد دارد. پس از شروع پاندمی کرونا، تاثیرات مخرب ویروس بر بدن مورد مطالعه قرار گرفته و روز به روز اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست می‌آید. نکته‌ای که از ابتدای شیوع کرونا برای پزشکان و محققان اثبات شد، اهمیت تقویت سیستم ایمنی در برابر کرونا بود. با افزایش تعداد مبتلایان به سویه امیکرون، تصمیم گرفتیم مقاله‌ای از مجله سلامت مفید طب را به فواید شربت دایان ایمیون برای کرونا اختصاص دهیم.

از شما دعوت می‌کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید. می‌خواهیم بدانیم آیا شربت دایان ایمیون برای کرونا کاربرد دارد؟ آیا می‌تواند از این بیماری پیشگیری کند؟ یا در درمان سریع‌تر کرونا نقش دارد؟

شربت دایان ایمیون برای پیشگیری از کرونا

اگر پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا را با دقت بیشتری رعایت کنید، تا میزان زیادی از ابتلا به کرونا و مخصوصا سویه امیکرون پیشگیری خواهید کرد. همچنین با تامین ریزمغذی‌های ضروری برای بدن و تقویت سیستم ایمنی، احتمال ابتلا به کرونای شدید را کاهش می‌دهید.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا
اگر پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا را با دقت بیشتری رعایت کنید، تا میزان زیادی از ابتلا به کرونا و مخصوصا سویه امیکرون پیشگیری خواهید کرد.

شربت دایان ایمیون برای کرونا کاربرد دارد، مخصوصا اگر از این محصول برای پیشگیری استفاده کنید. اگر به واسطه شغل یا موارد دیگر، مجبور هستید با افرادی زیادی در تماس باشید، پروتکل‌های بهداشتی را با حساسیت بیشتری دنبال کرده و از شربت دایان ایمیون برای کرونا کمک بگیرید. ترکیبات موثر این محصول، حاوی مواد ضد التهاب، مغذی و مفید برای تقویت سیستم ایمنی است. قطعا سیستم ایمنی قوی، کرونا را در زمان کوتاه‌تری از سر می‌گذراند.

خرید شربت دایان ایمیون

علاوه بر مصرف شربت دایان ایمیون برای کرونا باید رژیم غذایی خود را نیز کنترل کنید. برای مثال سبزیجات متنوع‌تر و بیشتری در وعده‌های غذایی بگنجانید، آب و مایعات سالم بنوشید، غذاهای دریایی را فراموش نکنید، مصرف فست فود را محدود نمایید و… . همچنین با مدیریت استرس، سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا و سایر عوامل بیماری‌زا تقویت نمایید.

آیا شربت دایان ایمیون برای درمان کرونا کاربرد دارد؟

شربت دایان ایمیون برای تقویت سیستم ایمنی به کار می‌رود. وقتی سیستم ایمنی بدن به خوبی عمل کند، کرونا در زمان کوتاه‌تری درمان خواهد شد. البته فاکتوری‌های بسیاری در تشدید کرونا تاثیر دارند که عبارتند از:

  • لود بالای ویروس
  • بیماری‌های زمینه‌ای
  • عدم درمان به موقع
  • و…

قطعا با تقویت سیستم ایمنی بدن، بخش مهمی از فرآیند درمان به خوبی طی می‌شود. بنابراین با رژیم غذایی صحیح، سبک زندگی سالم و محصولات تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در دوران ابتلا به کرونا، به بدنتان یاری برسانید.

ترکیبات موثر شربت دایان ایمیون برای کرونا

گفتیم شربت دایان ایمیون برای کرونا کاربرد دارد. به عبارتی این محصول می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، در پیشگیری و درمان کرونا نقش داشته باشد. حال می‌خواهیم ترکیبات دایان ایمیون را بررسی کنیم تا به فواید آن برای مبارزه با کرونا پی ببریم.

اکیناسه

اکیناسه (Echinacea) از جمله ترکیبات شربت دایان ایمیون است و تاثیر شگفت انگیزی در تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب و مبارزه با میکروب‌ها نشان می‌دهد. این گیاه از دیرباز برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، درمان عفونت دستگاه تنفسی تحتانی و دستگاه تنفسی فوقانی، درمان آنفولانزا و… به کار رفته است. اکیناسه خاصیت ضد ویروس دارد و بنا بر دلایلی که ذکر کردیم، شربت دایان ایمیون برای سرماخوردگی هم کاربرد دارد.

گیاه اکیناسه در تنظیم پاسخ ایمنی بدن در برابر عفونت‌ها موثر بوده و از بروز التهاب طولانی مدت (ناشی از واکنش بیش از حد بدن) جلوگیری می‌نماید.

آقطی سیاه

از دلایل دیگری که شربت دایان ایمیون برای کرونا پیشنهاد می‌شود، وجود آقطی سیاه در ترکیبات آن است. آقطی سیاه در بسیاری انواع طب سنتی، برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و سینوزیت مصرف می‌شود. این گیاه برای کاهش شدت علایمی مانند تب، سردرد، دردهای عضلانی و گرفتگی بینی مناسب است. ترکیبات موجود در آقطی سیاه از ورود ویروس به سلول‌های میزبان جلوگیری کرده و به طور بالقوه تاثیر مهارکننده‌ای بر عفونت‌های ویروسی دارد. ترکیبات آقطی سیاه با افزایش تولید سیتوکین‌های التهابی، در ایجاد پاسخ ایمنی تاثیرگذار هستند.

گل ماهور

گل ماهور (Mullein) یا خرگوشک دارای اثرات ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد حساسیت است. این گیاه در تاثیرات بیشتر شربت دایان ایمیون برای کرونا نقش داشته و اختلالات تنفسی را بهبود می‌دهد. علاوه بر این‌ها، عصاره گل ماهور برای خلط آوری، تسکین درد، نرم کردن گلو، تسکین سرفه، بهبود گرفتگی صدا و… کاربرد دارد. ترکیبات فلاونوییدی و موسیلاژی موجود در گل ماهور، از تکثیر ویروس کرونا جلوگیری کرده و از عفونت پیشگیری می‌کنند. اورسولیک اسید موجود در گل ماهور، دارای ترکیبات ضد میکروبی بسیاری قوی است. این اسید به عنوان بازدارنده پروتئاز اصلی ویروس کرونا معرفی می‌شود.

خرگوشک در شربت دایان ایمیون
گل ماهور (Mullein) یا خرگوشک دارای اثرات ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد حساسیت است.

نعنا فلفلی

نعنا فلفلی (Peppermint) دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است. همچنین برخی مطالعات، اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی برای نعنا فلفلی نشان داده‌اند. با مصرف عصاره این گیاه به بهبود وضعیت تنفس، بهبود گرفتگی سینوس‌ها و کاهش آلرژی کمک می‌کنید. شربت دایان ایمیون برای کرونا پیشنهاد می‌شود زیرا حاوی عصاره نعنا فلفلی است. این گیاه برای تنظیم پاسخ دهی سیستم ایمنی بدن نیر موثر بوده و در محدود کردن التهاب ناشی از عفونت نقش دارد.

آویشن

دلیل دیگری که شربت دایان ایمیون برای کرونا پیشنهاد می‌شود، وجود آویشن در ترکیبات آن است. این گیاه در بهبود گلودرد، بهبود التهابات تنفسی، کاهش ترشحات تنفسی، قطع سرفه و… تاثیر دارد. آویشن دارای خواص ضد ویروسی بوده و حتی دم‌نوش آن می‌تواند برای بهبود بیماری‌های ویروسی مانند کرونا سودمند باشد. آویشن از جمله گیاهانی است که مصرف آن برای پیشگیری و درمان کووید ۱۹ توصیه می‌گردد. درمان و بهبود تب، تنگی نفس، سرگیجه، درد عضلانی و بی اشتهایی ناشی از کرونا، با آویشن ممکن است.

نکته: پیش از آنکه کرونا به مراحل پیشرفته خود برسد، به مراکز درمانی مراجعه کنید. خود درمانی تنها زمانی توصیه می‌شود که علایم پس از ۵ روز (از شروع ابتلا) کاهش یابند.

اکالیپتوس

اکالیپتوس (Eucalyptus) یکی دیگر از ترکیبات شربت دایان ایمیون است. این گیاه دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری است. همچنین خواص ضد التهابی، خلط آوری و برطرف کننده گرفتگی بینی برای اکالیپتوس برشمرده‌اند. ترکیبات فعال اکالیپتوس، برای مهار پروتئاز ویروسی کووید ۱۹ در بسیاری موارد مفید واقع می‌شوند.

خرید شربت دایان ایمیون

مورد

مورد (Myrtle) گیاه دارویی دیگری است که در ترکیبات شربت دایان ایمیون می‌گنجد. این گیاه برای درمان التهاب نایژه‌ها، احتقان ریوی و التهاب مخاط بینی کاربرد دارد. خواص آنتی اکسیدان، ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی مورد بسیار مورد توجه محققان هستند. در بسیاری از آزمایش‌ها که بر روی مبتلایان به کرونا انجام شده، تاثیرات سودمند گیاه مورد برای درمان این بیماری ویروسی نمایان است. به همین دلیل شربت دایان ایمیون برای کرونا پیشنهاد می‌شود.

عسل

در ترکیبات شربت دایان ایمیون، عسل هم وجود دارد. عسل طبیعی حاوی اسید‌های آلی، اسید آمینه‌ها، ترکیبات فنولی، ویتامین‌ها و مینرال‌ها است. تمام این مواد می‌توانند برای تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن، از بین بردن التهاب، خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، مبارزه با ویروس‌ها و… موثر باشند. عسل می‌تواند پروتئاز ویروس کووید ۱۹ را مهار کند. همچنین از تجمع پلاکتی جلوگیری کرده و شدت و دفعات سرفه را کاهش می‌دهد.

عسل در شربت دایان ایمیون
در ترکیبات شربت دایان ایمیون، عسل هم وجود دارد. عسل طبیعی حاوی اسید‌های آلی، اسید آمینه‌ها، ترکیبات فنولی، ویتامین‌ها و مینرال‌ها است.

همه این موارد باعث شده تا شربت دایان ایمیون برای کرونا (با وجود عسل در ترکیبات) بسیار موثر باشد.

ویتامین C

ویتامین ث در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد. این ویتامین در شربت دایان ایمیون گنجانده شده و فواید این محصول را افزایش می‌دهد. تا زمان نگارش این مقاله، آزمایش‌ها درباره تاثیر ویتامین ث برای درمان و پیشگیری از کرونا به قطعیت نرسیده‌اند. با این حال می‌توان از خواص آنتی اکسیدانی ویتامین ث برای کاهش التهاب ناشی از مبارزه بدن با ویروس‌ها بهره برد.

جمع بندی

در مطالبی که خواندید درباره فواید شربت دایان ایمیون برای کرونا صحبت کردیم. همچنین ترکیبات این محصول را بررسی نموده و متوجه فواید هر یک برای مبارزه با کرونا شدیم. لازم به ذکر است اگر ۵ روز از بروز اولین علایم کرونا گذشت و بهبودی حاصل نشد، باید به پزشک مراجعه نمایید. متاسفانه اصرار بر خود درمانی، در شرایطی که کرونا پیشرفت کرده، خطرات جانی به همراه دارد.

برای تهیه انواع دارو جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا به داروخانه اینترنتی مفید طب مراجعه کنید. همچنین می‌توانید در بخش نظرات، سوالات خود را درباره شربت دایان ایمیون برای کرونا مطرح نمایید. داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما هستند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره