معرفی قرص لومکس به عنوان قرص دل پیچه و اسهال

معرفی قرص دل پیچه و اسهال لومکس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اسهال و دل پیچه ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد و در صورت حاد نبودن معمولا بعد از چند روز برطرف خواهد شد. علت اسهال می‌تواند عفونت روده‌ای، مسمومیت غذایی و یا مختل شدن روده کوچک و بزرگ باشد. برطرف کردن سریع‌تر اسهال و دل پیچه برای هر فرد مبتلا بسیار مهم است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب گفتگوی کوتاهی با خانم دکتر داروساز ضحی مرتضوی در مورد یکی از محصولات درمان اسهال داشتیم. با ما همراه باشید تا قرص لومکس باریج را بهتر بشناسید.

معرفی قرص لومکس

یکی از محصولات گیاهی که در بازار دارویی ایران برای کمک به درمان اسهال وجود دارد، کپسول نرم لومکس است. قرص لومکس حاوی اسانس مرزه است و می‌­تواند به کاهش تعداد دفعات دفع و کاهش دل­پیچه در اسهال‌­های غیرعفونی کمک کند.

خرید قرص لومکس

طریقه مصرف قرص لومکس

هر بسته قرص لومکس حاوی ۳۰ عدد کپسول نرم ۵۰ میلی‌گرمی است که دستور مصرف آن هر ۸ ساعت یک عدد می‌­باشد.

قرص لومکس باریج قرص دل پیچه و اسهال
قرص لومکس در بسته بندی ۳۰ عددی به شکل کپسول‌های نرم عرضه می‌شود.

دوره مصرف این کپسول تا ۳ روز است. در طی این ۳ روز بهتر است از O.R.S هم برای جبران از دست دادن آب و الکترولیت‌­های بدن استفاده شود. بعد از ۳ روز اگر بهبودی حاصل نشد بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

همین‌طور اگر از ابتدا اسهال به همراه تب بود یا خون در مدفوع خود دیدید به پزشک مراجعه فرمایید و خود درمانی نکنید.

عوارض قرص لومکس باریج

عارضه و تداخل خاصی از مصرف لومکس گزارش نشده ­است.

موارد منع مصرف

  • مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌­شود.

احتمالاً در کودکان هم با دستور پزشک قابل مصرف باشد. البته خود محصول اطلاعاتی در این مورد ذکر نکرده­ است. با این حال در مطالعه بالینی که اثر مرزه بر اسهال را در محصولاتی مانند لومکس بررسی کرده‌اند، مطالعه روی افراد ۱۰ تا ۶۵ سال بوده ­است. به هر حال برای اسهال اطفال بهتر است با پزشک مشورت کنید.

ویدئو کپسول نرم لومکس

در ویدئوی زیر دکتر ضحا مرتضوی درباره این محصول توضیح می‌دهند:

سخن پایانی

از قرص لومکس باریج می‌توانید برای درمان اسهال غیرعفونی استفاده کنید. این محصول حاوی عصاره گیاه پرخاصیت مرزه بوده و به کاهش دفعات دفع و کاهش دل پیچه کمک می‌کند. در این مقاله سعی کردیم موارد مربوط به مصرف کپسول نرم لومکس را به طور خلاصه و مفید برای شما بیان کنیم.

هر سوال دیگری درمورد این محصول و سایر محصولات گیاهی از جمله انواع قرص و پودر برای اسهال بزرگسالان و کودکان داشتید، می‌توانید در صفحه مربوط به آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.

خرید قرص لومکس باریج


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط