شربت کوکنار مناسب برای رفع بیخوابی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شربت کوکنار یا شربت خشخاش دارویی بی نظیر برای رفع آبریزش بینی و نزله، کمک به درمان سرفه و کمک به درمان بیخوابی است. کپسول خشخاش استفاده شده در این محصول اثرات مختلفی بر روی بدن گذاشته و به دلیل طبع سرد و تر آن در طب سنتی برای درمان انواع بیخوابی ناشی از گرمی و خشکی مزاج و اسهال‌های گرم مزاجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با مجله سلامت مفید طب و دکتر ضحا مرتضوی همراه باشید تا شما را با شربت ضد سرفه کوکنار آشنا کرده و عوارض مصرف آن را برایتان توضیح دهیم. در ادامه می‌خوانید:

موارد مصرف شربت کوکنار یا خشخاش

همانطور که در ابتدا بیان کردیم شربت خشخاش می‌تواند برای رفع آبریزش بینی و نزله، کمک به درمان سرفه و کمک به درمان بیخوابی مفید واقع شود. طبع سرد این محصول سبب شده است تا از آن در طب سنتی به منظور بهبود انواع بیخوابی ناشی از گرمی و خشکی مزاج و یا درمان اسهال‌های گرم مزاجی استفاده شود. آیا می‌توان از شربت کوکنار برای رفع علائم سندروم ترک اعتیاد استفاده نمود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بهتر است در این مورد با پزشک مشورت نمایید چرا که در برخی از موارد ممکن است روی روند ترک اعتیاد اثر سوء و منفی بگذارد.

ترک اعتیاد با شربت کوکنار

روش تهیه شربت کوکنار به صورت سنتی

تهیه این شربت کمی دردسر ساز می‌باشد. مقداری بذر خشخاش کوبانده شده و در مقداری آب جوشانده می‌شود. پس از رد کردن از صافی با عسل و شکر مخلوط کرده و باید بگذاریم سرد شود.

موارد منع مصرف شربت کوکنار

یا همه افراد می‌توانند از این شربت استفاده کنند؟ خیر. مصرف برای زنان باردار و شیرده و نیز کودکان زیر ۳ سال ممنوع می‌باشد.

چه کسانی برای مصرف شربت خشخاش باید احتیاط کنند؟

افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده و افرادی که یبوست یا تب شدید و مداوم دارند، بهتر است در مصرف احتیاط کنند. ورزشکارانی که قصد دارند قبل از مسابقه تست دوپینگ دهند بایستی یک یا دو روز قبل از انجام تست مصرف شربت کوکنار را قطع نمایند.

عوارض جانبی استفاده از شربت کوکنار

برای استفاده از این شربت در دوز معمول عارضه‌ای گزارش نشده است با این وجود افرادی که سابقه حساسیت به ترکیبات این محصول را دارند بهتر است که از مصرف آن پرهیز کنند چرا که ممکن است در ابتدای مصرف آن با عوارض گوارشی خفیفی رو به رو شوند.

طریقه مصرف شربت خشخاش

نحوه مصرف این شربت بر روی جعبه آن درج شده است که می‌توانید طبق این دستور از این محصول استفاده کنید، مگر این که پزشک دستور دیگری برای شما تجویز کرده باشد.

ویدئو معرفی شربت کوکنار

توضیحات خانم دکتر ضحا مرتضوی در مورد شربت ضدسرفه را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

سخن پایانی

اگر به دنبال دارویی برای رفع بیخوابی، آبریزش بینی و سرفه هستید، شربت خشخاش می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. فراموش نکنید که این شربت را دور از رطوبت و نور نگهداری کرده و قبل از مصرف حتما به خوبی تکان دهید. سوالات خود را در مورد نحوه مصرف این محصول در صفحه شربت کوکنار خشخاش در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت کنید تا به آن ها پاسخ دهیم.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره