شایع ترین علائم امیکرون را بشناسید!

علائم امیکرون
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تشخیص علائم کرونا امیکرون از علائم معمول کرونا تقریبا غیر ممکن است. بیماران مبتلا به کرونا طیف وسیعی از علائم را نشان می‌دهند که در افراد مختلف متفاوت هستند. با این حال مطابق مطالعاتی که تا کنون انجام گرفته، به نظر می‌رسد بیشتر بیماران امیکرون از درد شدید پاها و شانه‌ها شکایت دارند. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب به معرفی شایع‌ترین علائم امیکرون می‌پردازیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

متداول‌ترین علائم امیکرون

شاید برایتان سوال باشد که متداول‌ترین علائم امیکرون چه هستند. علائم می‌توانند در بیماران، متفاوت باشند. با این وجود چندین مطالعه، گلودرد و بدن درد مخصوصا درد در پاها و شانه‌ها را به عنوان علائم اصلی اومیکرون نشان داده‌اند.

به نظر می‌رسد در این سویه از کرونا، علائم بیماری زودتر ظاهر می‌شوند. علائم امیکرون حدود سه روز پس از عفونت بروز می‌کند در حالی که این مسئله در سویه دلتا پنج روز یا بیشتر طول می‌کشید.

هرچند که به نظر می‌رسد تعداد فوت ناشی از ابتلا به امیکرون نسبت به سویه دلتا کمتر است، اما سازمان جهانی بهداشت هشدار می‌دهد که این سویه نیز باعث بستری شدن و مرگ می‌شود و همچنین مسری‌تر می‌باشد. این به آن معناست که باید همچنان هوشیار باشیم تا مرگ و میر و اختلالات ناشی از همه گیری را به حداقل برسانیم.

علائم امیکرون می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

آبریزش بینی

آبریزش بینی یکی از علائم اومیکرون است. طبق گفته پروفسور Spector که محقق اپلیکیشن ZOE است، آبریزش بینی یکی از شایع‌ترین علائمی است که در بیماران مشاهده می‌شود. اپلیکیشن ZOE یک برنامه مطالعه درباره علائم کرونا است که روزانه داده‌های مرتبط با علائم بیماران، ابتلا به عفونت و وضعیت واکسیناسیون را جمع آوری می‌کند.

آبریزش بینی
آبریزش بینی یکی از شایع‌ترین علائمی است که در بیماران مبتلا به امیکرون مشاهده می‌شود.

گلو درد/ سرفه

سرفه از ابتدای شروع کرونا تا کنون به عنوان یکی از علائم آن شناخته می‌شود. اما اکنون به نظر می‌رسد افراد مبتلا، به همان اندازه یا حتی بیشتر احتمال دارد دچار گلودرد شوند.

شما می‌توانید برای تهیه شربت هانی تیم یاس دارو (ضد سرفه و خلط آور) از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید شربت هانی تیم

از دست دادن حس بویایی و چشایی نادر است

از دست دادن حس بویایی و چشایی یک علامت مشخصه کرونا در شروع همه گیری بود و بسیاری از افراد تا آن زمان آن را تجربه نکرده بودند. 

برخی از افراد مخصوصا کسانی که دچار کووید طولانی مدت می‌شدند، ممکن بود پاروسمی یا بویایی پریشی را تجربه کنند. در این حالت بوی مطبوعی مانند بوی شامپو برای آن‌ها ناخوشایند است.

از دست دادن حس بویایی و چشایی در امیکرون بسیار کمتر اتفاق می‌افتد و از هر پنج نفر فقط یک نفر این علامت را گزارش می‌دهند.

می‌توانید برای آشنایی با درمان‌های خانگی سرفه مقاله «درمان سرفه در خانه با راه های طبیعی و موثر» را مطالعه نمایید.

درد عضلات/ کمر درد 

در اولین گزارش‌ها از امیکرون در آفریقای جنوبی، کمر درد را به عنوان یکی از علائم امیکرون معرفی کردند. همچنین گزارش‌ها از سایر کشورها شامل درد عضلات نیز هست.

خستگی

از زمان ظهور کرونا ویروس جدید، این علامت یعنی خستگی، ثابت مانده است و هنوز یکی از متداول‌ترین علائم کروناست که ممکن است به تشخیص آن از سرماخوردگی کمک کند.

از آنجایی که بسیاری از این علائم در بسیاری از عفونت‌های ویروسی شایع هستند و علامت شاخص‌تر کرونا یعنی از دست دادن حس بویایی و چشایی در امیکرون کمتر اتفاق می‌افتد، انجام آزمایش‌های تشخیصی قابل اعتماد، برای تشخیص کووید-۱۹ از سایر انواع عفونت‌های تنفسی ضروری است.

شما می‌توانید برای آشنایی با خوراکی‌های مفید برای دوران ابتلا به کرونا مقاله «چه چیز هایی برای کرونا خوب است و برای کرونا امیکرون چه بخوریم» را مطالعه نمایید.

علائم درگیری ریه در کرونا امیکرون

احتمال درگیری ریه در کرونا امیکرون خیلی پایین‌تر از سایر واریانت‌های کروناست اما علائم درگیری ریه در کرونا امیکرون مانند سایر واریانت‌های کرونا ویروس است و شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تنگی نفس
  • احساس درد و فشار روی قفسه سینه
  • تب شدید یا طولانی
  • افت سطح اکسیژن خون به زیر ۹۴ درصد
  • ضعف و بیحالی شدید

اگر هر کدام از علائم فوق را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید.

علائم اومیکرون در کودکان

بطور کلی شیوع کووید ۱۹ در کودکان خیلی پایین است. همچنین کودکان مبتلا به کووید ۱۹ معمولا علائم خفیفی دارند و احتمال بدحال شدن آن‌ها کم است. مرگ ناشی از کووید نیز در میان کودکان نادر است.

علائم کودکان مبتلا به کرونا امیکرون هم مانند سایر انواع کرونا شامل سرفه، تب، آبریزش بینی و اسهال است. کودک دارای این علائم حتی اگر خفیف باشد باید در خانه استراحت کند و نباید به مدرسه برود.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفید طب به بررسی متداول‌ترین علائم امیکرون پرداختیم. همان‌طور که گفته شد در این سویه از کرونا علامت از دست دادن حس بویایی و چشایی کمتر اتفاق می‌افتد. همچنین یکی از شایع‌ترین علائم اومیکرون درد عضلات است.

در هر صورت بهتر است برای تشخیص قطعی از آزمایش‌های معتبر استفاده کنید و در صورت داشتن علائم خود را قرنطینه نمایید.

شما می‌توانید برای تهیه انواع شربت تقویت سیستم ایمنی بدن از سایت داروخانه آنلاین مفید طب (دکتر اصیلی) روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید شربت تقویت سیستم ایمنی بدن

منابع: سایت‌های gavi و livemint


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره