بررسی تاثیر قرص یونی فلکس بر درمان دردهای مفصلی

تاثیر مکمل یونیفلکس بر دردهای مفصلی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

دردهای مفصلی و استخوانی از شایع‌ترین معضلات جامعه مدرن هستند. مشاغلی که یک‌جانشینی جزء لاینفک آن‌هاست، درصد بالایی از مشاغل امروزی مردم را مخصوصا در جوامع پیشرفته‌تر تشکیل می‌دهند. فتق دیسک کمر، فتق دیسک گردن و درد مفاصل زانو و مچ دست‌ها از شایع‌ترین التهابات و دردهای مفصلی هستند. ممکن است درد هر یک از این مفاصل ناگهانی و بعد از فعالیتی سنگین و یا حتی یک حرکت ورزشی نامناسب پیش بیاید. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با انواع دردهای مفصلی و روش‌های درمان هر یک از آن‌ها آشنا خواهیم شد. همچنین یکی از محصولات گیاهی مکمل درد مفاصل یعنی قرص یونی فلکس را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

انواع دردهای مفصلی

دردهای مفصلی به دو دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه درباره‌شان می‌خوانید.

درد مفصلی حاد

معمولا درصورتی که درد و التهاب مفصل، مثلا در ناحیه یکی از مهره‌های کمری، کمتر از ۲ هفته طول کشیده باشد، درد حاد درنظر گرفته می‌شود. درمان در این موارد، مصرف داروهای ضد التهاب و ضد درد و مهم‌تر از همه استراحت است.

در موارد حاد، معمولا با انجام مراقبت‌های لازم، درد برطرف شده و آسیب دائمی به مفاصل وارد نمی‌شود.

در لینک زیر لیست محصولات گیاهی از جمله انواع پماد ضد درد قوی گیاهی که برای دردهای مفصلی به عنوان مسکن موضعی عمل می‌کنند، تهیه شده‌است که مشخصات کامل هر یک از این محصولات را می‌توانید مطالعه کنید و در صورت تمایل به صورت اینترنتی خریداری نمایید:

مسکن و ضد درد گیاهی موضعی

درد مفصلی مزمن

چالش واقعی در واقع در مدیریت دردهای مفصلی و استخوانی مزمن اتفاق می‌افتد. در بسیاری از اوقات، دردهای مزمن به وجود می‌آیند و حتی ممکن است تا زمانی که آسیب جدی نشده‌است، فرد متوجه آسیب نشده و اقدامی جهت درمان نمی‌کند.

بیمار مبتلا به دردهای مفصلی و استخوانی مزمن معمولا زمانی برای درمان به پزشک مراجعه می‌کند که مدتی از ایجاد التهاب و آسیب مفصل یا استخوان گذشته است. در این زمان، ممکن است اجزای مختلف مفصل و استخوان آسیب دیده باشند: کپسول مفصلی، غضروف‌ها، تاندون‌ها و…

جهت مشاهده و تهیه انواع محصولات گیاهی شامل قرص تقویت استخوان و مفاصل از داروخانه آنلاین مفیدطب می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

قرص تقویت استخوان و مفاصل

روش‌های درمان دردهای مفصلی مزمن

درمان در این مرحله معمولا شامل درمان مراقبتی است. مهمترین کار در ابتدا جلوگیری از بدتر شدن التهاب و فتق مفصل، در مثال ما همان مهره‌ی کمری است.

نشستن و برخاستن مناسب، کفش مناسب، تشک مناسب، ورزش‌های کگل درصورتی که پزشک معالج صلاح بداند و موارد دیگر، از جمله نکاتی هستند که رعایت آن‌ها در بیماران مبتلا به دردهای مفصلی ضروری است.

ورزش‌های مناسب برای درمان و کاهش دردهای مفصلی
در صورتی که پزشک معالج تجویز کند، ورزش‌های کگل در کاهش دردهای مفصلی موثر خواهند بود.

داروهای مسکن شیمیایی نیز معمولا در این مرحله برای تخفیف درد و تا حدی کنترل روند التهابی دردهای مفصلی نیز تجویز می‌شوند. در کنار این داروها، معمولا متخصصان ارتوپدی حتما مکمل‌های تغذیه‌ای مناسب را نیز تجویز می‌کنند.

این مکمل‌ها معمولا شامل موارد زیر هستند:

  • املاح و ویتامین‌های ضروری برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل: کلسیم، منیزیم، زینک، ویتامین د۳ و ویتامین کا.
  • ترکیبات مختلفی که به حفظ سلامت غضروف کمک می‌کنند از جمله MSM، گلوکزامین، کندروتین، کلاژن و…

شرکت‌های دارویی مختلفی اقدام به تولید ترکیبات متنوع با استراتژی‌های درمانی مختلف برای کمک به درمان دردهای مفصلی و استخوانی کرده‌اند. یکی از این محصولات، قرص یونی فلکس لیبرتی سوئیس است که حاوی برخی املاح، ویتامین‌های مناسب برای حفظ سلامت استخوان و مفاصل است.

در ادامه به معرفی دقیق‌تر قرص یونی فلکس می‌پردازیم.

ترکیبات قرص دردهای مفصلی یونی فلکس

قرص uniflex (یونی فلکس) در جعبه‌های ۶۰ عددی حاوی ۴ بلیستر ۱۵ تایی قرص عرضه می‌شود.

هر قرص یونی فلکس حاوی موارد زیر است:

ترکیبات مقدار در هر قرص درصد نیاز روزانه فرد بالغ
کلسیم کربنات ۶۵۰ میلی‌گرم، حدودا ۲۶۰ میلی‌گرم کلسیم عنصری
MSM ۲۵۰ میلی‌گرم
ویتامین D3 ۶۰۰ واحد بین‌المللی ۱۰۰
منیزیم اکساید ۱۰۰ میلی‌گرم، معادل ۶۰ میلی‌گرم منیزیم عنصری ۱۵
زینک سولفات ۲۰ میلی‌گرم، معادل ۷.۳ میلی‌گرم زینک عنصری ۶۶
ویتامین K ۷۵ میکروگرم ۶۲.۵
خرید قرص یونی فلکس
قرص یونی فلکس یکی از مکمل‌های موثر در درمان دردهای مفصلی و استخوانی است.

کلسیم و ویتامین D3

هر قرص یونی فلکس حاوی مقدار مناسبی کلسیم در فرم کلسیم کربنات است. مصرف مکمل‌های کلسیم در پیشگیری و درمان پوکی استخوان موثر بوده‌اند.

بیشتر رشد استخوان در سال‌های نوجوانی اتفاق می‌افتد و میزان تراکم استخوان در زنان تا حدود ۴۰ سالگی ثابت می‌ماند اما بعد از ۴۰ سالگی به ازای هر سال ۰.۵% تا ۱% تحلیل استخوان در زنان اتفاق می‌افتد که این تحلیل در مردان دهه‌ها دیرتر رخ می‌دهد. این تحلیل استخوانی مخصوصا در کسانی رخ می‌دهد که میزان دریافتی کلسیم کافی نداشته‌اند.

در ۵ سال اول بعد از یائسگی به علت کاهش سطح استروژن، استخوان‌ها بیشترین میزان تحلیل را خواهند داشت. اما بعد از این مدت مخصوصا در ۱ تا ۲ سال شروع مصرف مکمل کلسیم، سرعت تحلیل استخوان در هر سال از ۲% به ۰.۲۵% می‌رسد. مصرف مکمل‌های کلسیم بهتر است تحت نظر پزشک و مداوم باشد چون مدتی بعد از قطع، سطح تراکم استخوان به میزان ناکافی خود بر می‌گردد.

در مردان هم مصرف مکمل‌های کلسیم مخصوصا همراه ویتامین D3 توانسته است باعث افزایش توده استخوانی و تراکم استخوان شود.

چه کسانی باید از مکمل‌های کلسیم ویتامین د۳ استفاده کنند؟

برای زنان شیرده، افرادی که پیوند مغز استخوان یا پیوند کلیه داشته‌اند ممکن است مکمل کلسیم به تنهایی کافی نباشد. در زنان بارداری که میزان کافی دریافت کلسیم در روز ندارند مصرف مکمل‌های کلسیم باعث افزایش تراکم استخوان جنین می‌شود.

همچنین مصرف کلسیم به همراه ویتامین د۳ می‌تواند از افتادن و شکستگی استخوان‌ها جلوگیری کند. این اثر به واسطه کمک به حفظ تعادل و نرمال کردن فشار خون سیستولی و تا حدی افزایش تراکم استخوانی مکمل‌های کلسیم و د۳ است.

این مکمل‌ها همچنین می‌توانند باعث تقویت دندان‌ها مخصوصا در افراد سالمند شود. همچنین کلسیم و د۳ هردو به استحکام بیشتر دندان در اطفال و کاهش ریسک پوسیدگی منجر می‌شوند.

قابل ذکر است که مصرف مکمل‌های حاوی کلسیم و ویتامین د ۳ برای افرادی که به صورت طولانی از داروهای کورتونی، داروهای ضدتشنج، فورزماید، ملین‌های محرک مانند بیزاکودیل و سنا استفاده می‌کنند توصیه می‌شود. همچنین سیگار کشیدن در دراز مدت می‌تواند باعث کاهش ذخایر کلسیم شود.

افرادی که عادت زیادی به مصرف غذاهایی پر پروتئین و یا کم پروتئین دارند، باید آگاه باشند که در هر دو حالت سطح کلسیم بدن کاهش می‌یابد. بهترین حالت وجود ۱۰ تا ۲۰ درصد پروتئین در انرژی دریافتی بدن است که تأثیر بر کلسیم نمی‌گذارد. ذکر این نکته هم ضروری است که میل نمودن غذاهای حاوی کافئین، نمک و فیبر بالا نیز می‌تواند بر افزایش دفع کلسیم یا کاهش جذب آن اثرگذار باشد.

منابغ غذایی حاوی کلسیم موثر بر دردهای مفصلی
مصرف غذاهای با میزان پروتئین مناسب در تقویت مفاصل و کاهش دردهای مفصلی موثر خواهد بود.

البته در هر یک از این موارد، ممکن است پزشک محصولات حاوی مقادیر مختلفی از کلسیم و د۳ را تجویز کند. درصورتی که بیمار از دردهای مفصلی رنج ببرد، یونی فلکس می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای او باشد.

منیزیم

منیزیم در سلول‌های ماهیچه اسکلتی نقش مهمی در تنظیم ریتم انقباضات دارد. طبق مطالعات، مصرف منیزیم در افراد مبتلا به فیبرومیالژی (دردهای عضلانی) توانسته است تعداد نقاط حساس و میزان درد را تا حدودی کاهش دهد.

قرار گرفتن منیزیم در کنار املاح دیگر در یونی‌فلکس، می‌تواند باعث افزایش تراکم استخوانی و کاهش سرعت تحلیل استخوان شود.

همچنین مطابق مطالعات، افزایش مصرف منیزیم باعث کاهش شکستگی‌های استخوان به یک سوم می‌شود.

متیل سولفونیل متان (MSM)

متیل سولفونیل متان (MSM) یک ترکیب آلی گوگرددار حاضر در برخی میوه‌ها و سبزیجات و شیر است که اثرات زیستی بسیاری برای آن شمرده شده است. یکی از اثراتی که ام‌اس‌ام می‌تواند داشته باشد، اثر ضدالتهابی است.

مطالعات زیادی درمورد اثرات مکمل‌های حاوی ام‌اس‌ام در کنترل بیماری‌های التهابی مفصلی انجام شده است. در برخی این مطالعات، ام‌اس‌ام در مقادیر مختلف و در طول درمان‌های مختلف توانسته است باعث کاهش دردهای مفصلی، کاهش ورم و التهاب، بهبود حرکت مفصل و راحت‌تر شدن فعالیت فیزیکی شده‌است.

نحوه مصرف، تداخلات و موارد احتیاط مصرف یونی فلکس را در صفحه محصول یونی فلکس می‌توانید مطالعه کنید.

مشاهده و خرید قرص uniflex

لازم به ذکر است بیماری‌های التهابی مفاصل که علل متفاوتی از جمله بیماری‌های خودایمنی دارند، درمان‌های جداگانه‌ای داشته و الگوریتم‌های دارویی آنها شامل اقلام دارویی متفاوتی است.

جمع‌بندی

همانطور که گفته شد قرص uniflex (یونیفلکس) یکی از محصولات گیاهی موثر در درمان و کاهش دردهای مفصلی است که به دلیل دارا بودن ترکیبات مفید در جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت مفاصل نیز نقش بسزایی دارد. در این مقاله سعی بر این داشتیم تا اطلاعاتی در مورد این قرص و تاثیرات آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

شما می‌توانید برای تهیه انواع محصولات گیاهی، آرایشی و بهداشتی و… به داروخانه اینترنتی مفیدطب مراجعه نمایید. همچنین سوالات و نظرات خود را در قسمت نظرات مقاله یا صفحه محصولات مورد نظر ثبت کنید تا متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ دهند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع