معرفی کرم ویشگافید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در دردهای مفصلی و استخوانی استفاده از تمام اشکال دارویی که موثر هستند می‌تواند کمک‌کننده باشد، به این دلیل که این دردها اغلب مزمن هستند و ممکن است فقط به داروی خوراکی یا فقط به داروی موضعی جواب ندهند. بنابراین استفاده از انواع کرم‌های ماساژ مناسب برای کاهش درد و التهاب مفصل یا ماهیچه‌ای که گرفته است، در کنار مصرف مسکن‌های خوراکی تجویز پزشک، می‌تواند بسیار موثر باشد.

محصولی که امروز در مجله سلامت مفیدطب بررسی می‌کنیم کرم ویشگافید است که به کرم هفت گیاه نیز معروف است. این کرم حاوی هفت گیاه آویشن، مورد، گزنه، بابونه، رازیانه، رزماری و کرفس می‌باشد. داخل جعبه محصول بروشور کامل اطلاعات دارویی وجود دارد.

نحوه مصرف

روزی سه الی چهار بار می‌توانید از این محصول استفاده کنید. بعد از اینکه پوست را با آب گرم و صابون خوب شستشو دادید و خشک کردید، می‌توانید از ویشگافید روی موضع استفاده کنید. برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید روی موضعی که کرم را زده‌اید، یک حوله گرم بگذارید.

خرید کرم ماساژ ویشگافید

ترکیبات کرم ویشگافید

در مورد اثرگذاری ترکیبات کرم ماساژ ویشگافید می‌توانیم این نکته را ذکر کنیم که آویشن و بابونه ترکیبات ضد التهابی هستند. بنابراین اگر شما روی پوست خود التهاب پوستی هم داشته باشید، این ترکیبات می‌توانند به کاهش التهاب کمک کنند. علاوه بر این خاصیت ضد التهابی، می‌توانند در صورت جذب پوستی و ورود به لایه‌های عمیق‌تر تا حدودی التهاب و درد ماهیچه و مفصل را هم کاهش دهند.

البته لازم به ذکر است که اختصاصا در مورد دردهای استئوآرتریت و دردهای مفصلی و استخوانی، رزماری ترکیب بسیار موثری است که در ویشگافید وجود دارد. در مطالعات مختلف رزماری توانسته چه به صورت موضعی و چه خوراکی دردهای مفصلی ناشی از استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید را کاهش دهد. همچنین کمک می‌کند که گرفتگی عضلات و درد عضلانی در افرادی که به فیبرومیالژی مبتلا هستند نیز تخفیف پیدا کند.

کرم ویشگافید برای دردهای مفصلی
کرم ویشگافید حاوی هفت گیاه موثر در درمان التهاب و دردهای مفصلی است.

همچنین گزنه به همین دلیل در کرم ماساژ ویشگافید وجود دارد. داده‌های بالینی خوبی در مورد مصرف گزنه به صورت موضعی و خوراکی وجود دارد که می‌تواند نیاز بیمار به مصرف مسکن‌های شیمیایی را کمتر کند. قابل ذکر است که از محصولات حاوی گزنه در بیماران مبتلا به استئوآرتریت استفاده می‌شود.

منع مصرف و عوارض کرم ویشگافید

اگر به ترکیبات کرم ویشگافید حساسیت نداشته باشید، منع مصرف خاصی در مورد آن وجود ندارد. طبیعی است که اگر به هر یک از گیاهان حاوی کرم ویشگافید حساسیت داشته باشید، ممکن است با استفاده موضعی آن دچار علائم حساسیت پوستی شوید.

برای اینکه مطمئن شوید، می‌توانید قبل از استفاده از کرم ویشگافید، مفدار کمی از آن را روی بازوی خود بزنید، بعد از ۲۴ ساعت بازوی خود را از نظر بروز علائم حساسیتی بررسی کنید. اگر علائم حساسیت برای شما ظاهر نشده بود می‌توانید با خیال راحت از ویشگافید استفاده کنید.

ویدئو کرم ماساژ ویشگافید

در ویدئوی زیر می‌توانید توضیحات دکتر ضحا مرتضوی درباره کرم ماساژ ویشگافید را مشاهده کنید:

جمع‌بندی

کرم ویشگافید از هفت گیاه تشکیل شده که هر یک به تنهایی در محصولات مسکن و کاهش‌دهنده درد و التهاب مفاصل استفاده می‌شوند. این مقاله به شما کمک می‌کند تا این پماد ماساژ را بهتر بشناسید و از نکات لازم در هنگام مصرف آن مطلع شوید.

هر سوال دیگری درمورد مصرف کرم ویشگافید، انواع پماد مسکن و سایر محصولات گیاهی داشتید، می‌توانید در صفحه مربوط به آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.

لیست محصولات مسکن و ضد درد


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره