راه‌هایی ساده برای افزایش میل جنسی خانم‌ها

راه‌هایی ساده برای افزایش میل جنسی خانم‌ها
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آیا به‌دنبال راهی برای تقویت میل جنسی خود هستید؟ غیر از مکمل‌های تقویت‌کننده جنسی بانوان و یا مداخلات پزشکی گزینه‌های زیادی دیگری نیز برای افزایش میل جنسی خانم‌ها وجود دارد، در ادامه این مقاله با مجله سلامت مفید طب همراه باشید.

پیش از این در مقاله‌ای با عنوان آشنایی با گیاهان و غذاهای مفید برای تقویت قوای جنسی زنان به بررسی خوراکی‌هایی پرداختیم که بر اساس تحقیقات علمی و یا باور عامیانه مردم در تقویت میل جنسی زنان نقش دارند. در این مطلب رفتار‌ها و عادات مفیدی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که به سادگی باعث افزایش میل جنسی خانم‌ها می‌شوند:

خواب کافی، اولین قدم برای افزایش میل جنسی

خواب برای سلامت جنسی بخصوص تقویت قوای جنسی بسیار مهم است. یک مطالعه نشان داد که خواب بیشتر با تمایل جنسی بیشتر روز بعد در بین زنان همراه است. یک مطالعه دیگر با تأکید بر ارتباط بین کیفیت خواب و عملکرد جنسی، نتیجه‌گیری کرد که مدت زمان خواب کمتر و بیخوابی هر دو با کاهش عملکرد جنسی همراه بودند. وقتی نوبت به افزایش میل جنسی میرسد، خوابیدن کافی اولین قدم عالی است.

خواب کافی، اولین قدم برای افزایش میل جنسی

سطح استرس خود را کاهش دهید

استرس میتواند تأثیر منفی بر بسیاری از جنبه‌های سلامت شما از جمله انگیزه جنسی شما بگذارد. یک مطالعه جدید نشان داد که بین استرس شغلی و نارضایتی جنسی زنان رابطه‌ای وجود دارد، به این معنی که استرس اضافی ممکن است باعث کاهش میل جنسی شود. بنابراین انجام اقداماتی به منظور کاهش سطح استرس می‌تواند به تقویت میل جنسی زنان کمک کند.

داروهای خود را بررسی کنید

برخی از داروهای خاص ممکن است بر قوای جنسی شما نیز تأثیر داشته باشند. مطالعات نشان میدهد که داروهای ضدافسردگی اغلب با کاهش میل جنسی همراه هستند. اگر داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنید و میل جنسی کمی دارید، با پزشک خود در مورد چگونگی مدیریت عوارض جانبی احتمالی این داروها صحبت کنید. حتی ممکن است بتوانید دوز خود را تنظیم کنید. فقط مطمئن شوید که مصرف دارو‌های خود را بدون گفتگو با پزشک متوقف نمی‌کنید.

طب سوزنی روشی موثر برای افزایش میل جنسی زنان

یک بررسی در سال ۲۰۰۸ نشان داد که طب سوزنی روشی بالقوه برای تقویت میل جنسی زنان است. طب سوزنی همچنین به کاهش اضطراب، استرس و بی‌خوابی کمک می‌کند که همه این‌ها می‌تواند دلایل کاهش میل جنسی شما باشند.

طب سوزنی روشی موثر برای افزایش میل جنسی زنان

اگر کاملاً آماده امتحان طب سوزنی نیستید، ماساژ هم یک گزینه عالی است. طبق مطالعات انجام شده لمس کردن شریک زندگی شما می‌تواند به کاهش استرس‌تان کمک کند، به این معنی که ماساژ می‌تواند در تقویت میل جنسی شما موثر باشد.

ورزش

ورزش روشی فوق‌العاده برای افزایش میل جنسی خانم‌ها است. یک مطالعه نتیجه‌گیری کرد که تمرین‌های مقاومتی باعث افزایش میل جنسی و هیجان در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS) میشود. به علاوه، ورزش راهی عالی برای کاهش استرس است، که همانطور که اشاره شد می‌تواند به تقویت انگیزه جنسی شما کمک کند.

تمرین آگاهی

باور کنید یا نه، یادگیری آگاهی (Mindfulness) به‌منظور باهوش‌تر شدن و حضور بیشتر می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر قوای جنسی شما داشته باشد. آگاهی ذهنی ابزاری شگفت‌انگیز برای کاهش استرس است و تحقیقات نشان می‌دهد که ذهن آگاه، میل جنسی را در زنان به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

یوگا را امتحان کنید

یوگا مزایای بیشماری دارد که بهبود زندگی جنسی یکی از این موارد است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نتیجه گرفت که ۱۲ هفته تمرین یوگا منجر به پیشرفت چشمگیر در کلیه حوزه‌های عملکرد جنسی زنان میشود. حوزه‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند شامل میل، برانگیختگی، روانکاری، ارگاسم، رضایت و درد در حین فعالیت جنسی بودند. سعی کنید به طور منظم یوگا تمرین کنید تا به شما در کاهش استرس و افزایش میل جنسی کمک کند. شما حتی می‌توانید به همراه شریک زندگی خود یوگا را امتحان کنید.

یوگا را امتحان کنید

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

در حالیکه نوسانات در میل جنسی شما کاملاً طبیعی است، در صورت تبدیل شدن به یک مسئله مداوم می‌بایست با پزشک معالج و یا یک متخصص جنسی صحبت کنید.

ممکن است شما با اختلال تمایل جنسی کم (HSDD)، که اکنون به عنوان اختلال میل جنسی/برانگیختگی جنسی زنان شناخته می‌شود، سروکار داشته باشید. این بیماری می‌تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد و این ممکن است نشان‌های از یک وضعیت پزشکی باشد.

علائم و علائم مشترک HSDD عبارتند از:

  • کمی تا هیچ علاقه‌ای به فعالیت‌های جنسی ندارید
  • به ندرت داشتن افکار جنسی یا خیال پردازی
  • عدم علاقه به فعالیت‌های جنسی
  • عدم لذت از فعالیت‌های جنسی

چیزهایی که باید از مصرف آن‌ها خودداری کرد

اگرچه مصرف مواد گیاهی و طبیعی با قابلیت تقویت قوای جنسی روشی بسیار ایمن برای افزایش میل جنسی خانم‌ها است، اما مکمل‌های معدودی نیز وجود دارد که نباید آن‌ها را مصرف کنید.

یوهیمبین (Yohimbine)

مکمل‌های یوهیمبین (یا یوهیمب) یک داروی محبوب برای افزایش قوای جنسی هستند که بالقوه مضر می‌باشند و (FDA) که سازمان مجوز دهنده دارو و غذا در آمریکاست برای مصرف آن مجوزی صادر نکرده است. یوهیمبین نه تنها در چندین کشور ممنوع است، بلکه یک مطالعه نشان داد که اکثر برند‌های تولید کننده این دارو مقدار یوهیمبین را به‌درستی برچسب‌گذاری نکرده‌اند و یا هیچ یک از عوارض جانبی شناخته‌شده آن را در برچسب دارو ذکر نکرده‌اند.

مکمل مگس اسپانیایی (Spanish fly)

مکمل مگس اسپانیایی یا اسپنیش گلد فلای یکی دیگر از تقویت‌کننده‌های میل جنسی بانوان است که به دلیل عوارض جانبی خطرناک آن باید از مصرف آن جلوگیری کرد. عوارض جانبی شایع مگس اسپانیایی شامل دشواری در بلع، حالت تهوع، استفراغ خونی، ادرار دردناک و خون در ادرار است. به‌خاطر داشته باشید مکملی که این روزها با اسم مگس اسپانیایی وجود دارد در واقع مگس اسپانیایی نیست. در بیشتر موارد، این مکمل‌ها ترکیبی از گیاهان دیگر هستند که فواید آن‌ها اثبات نشده است.

عسل وحشی (Mad honey)

عسل وحشی با گرایانتوکسین‌ که در ایران با نام عسل دیوانه کننده نیز شناخته می‌شود، نوعی سم عصبی آلوده شده است و با عسل معمولی تفاوت دارد. در گذشته از عسل وحشی برای تقویت قوای جنسی استفاده می‌شد، اما این ماده حاوی ترکیبات توهم‌زا یا روان‌گردان است و عوارض جانبی آن می‌تواند شامل سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، تشنج، سردرد، تپش قلب و موارد دیگر باشد.

وزغ قفقازی (Bufo toad)

یکی از عناصر موجود در وزغ قفقازی “سنگ عشق” است که یک تقویت‌کننده قوای جنسی است، وزغ قفقازی یکی دیگر از محصولات درمانی است که باید از مصرف آن اجتناب کرد. بر اساس شواهد موجود وزغ قفقازی می‌تواند باعث توهم و حتی مرگ می‌شود.

منبع: Healthline

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت مجله مفیدطب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند. بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتیکه مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره