شربت پلارژین کیدز چیست
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

شربت پلارژین کیدز چیست؟ شربت سرماخوردگی و ضد سرفه پلارژین کیدز (Pelargin Kids) با فرمولاسیونی اختصاصی برای درمان مشکلات نواحی تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات کاملا گیاهی در این محصول باعث کاهش شدت بیماری‎های تنفسی، برونشیت و سرماخوردگی خواهد شد. این محصول همچنین مدت زمان و طول درمان بیماری‌‎های ذکر شده را به شکل موثری کاهش می‎دهد. شربت سرماخوردگی پلارژین کیدز مناسب برای رفع بی‎حالی، گلو درد مزمن، آبریزش بینی و عفونت‌‎های مجاری تفسی است. این شربت دارای تاییدیه‌‎های رسمی از سازمان غذا و دارو است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به این می‌پردازیم که ویژگی ها و ترکیبات شربت پلارژین کیدز چیست و این شربت سرفه کودکان دقیقا چه کاربردی دارد.

ویژگی های شربت پلارژین

برای آن که بررسی کنیم شربت پلارژین کیدز چیست و چه کاربردی دارد، باید بدانیم که شربت پلاژین کیدز با تکیه بر ترکیبات گیاهی خود، روش‌های رایج گذشته را برای درمان عفونت‎‌‌های دستگاه تنفسی به ویژه برونشیت و سرماخوردگی، کنار گذاشته و از روش‎‌های ساده‌تری استفاده کرده است. پلارژین یک عملکرد ۳ گانه را برای مبارزه با عفونت در نظر گرفته است، که این روش‌‌ها عبارتند از:

  • مقابله با ویروس‎ها با افزایش قدرت دفاعی بدن
  • جلوگیری از رشد باکتری‎ها
  • خاصیت موکولیتیک

خرید شربت پلارژین کیدز

مقابله با ویروس‌ها

درصد بالایی از عفونت‎های دستگاه تنفسی ویروسی است. بنابراین بهترین عملکرد بدن برای جلوگیری از عفونت، فعال نگه داشتن حالت ضد ویروس بدن می باشد. هنگامی که دستگاه تنفسی کودک شما دچار عفونت شده باشد، شربت پلارژین کیدز به سرعت وارد عمل شده و با استفاده از تقویت سیستم ایمنی بدن (به خصوص افزایش سلول‎های کشنده) با عوامل بیماری زا به خصوص ویروس‎ها مبارزه کرده و باعث از بین رفتن آن‏ها می شود.

جلوگیری از رشد باکتری‏‌ها

محتویات این شربت از چسبندگی باکتری‏ها جلوگیری می کند، در واقع این عمل زمانی اتفاق می‏افتد که باکتری‏ها سلول‏های بدن را تکثیر نکرده اند. البته اگر چسبندگی میان سلول و باکتری اتفاق افتاده باشد آن چسبندگی را تا حد قابل قبولی از بین می برد. همچنین داروی پلارژین با کاهش انباشت باکتری در دستگاه تنفسی عمل نفس کشیدن را راحت تر می کند.

خاصیت موکولیتیک

دستگاه تنفسی انسان مملوء از سلول‏های مژه ای شکل کوچک است که همیشه در حال جنب و جوش هستند. این سلول‏ها انتقال گرد و غبار، مخاط و عوامل بیماری زا، را از سیستم تنفسی انجام می‏دهند. داروی پلارژین با خاصیت موکولیتیک خود باعث می شود این سلول‏ها سرعت حرکات خود را بیشتر کنند. در نتیجه این افزایش سرعت مخاطی که به عوامل بیماری زا می چسبند بیشتر می‏شود و مقدار باکتری‏ها کاهش می‏یابد.

شربت پلارژین کیدز برای چیست؟

شربت پلارژین کیدز برای بهبود سرفه و گرفتگی بینی، رفع گلودرد و کاهش آبریزش بینی کودکان و به طور کلی این دارو برای سرماخوردگی کودکان بسیار موثر است. مطالعات بالینی نشان داده‌اند که مصرف عصاره گیاه پلارگونیوم در اطفال، حتی اطفالی که مبتلا به آسم هستند و ممکن است دچار سرماخوردگی شده باشند، می‌‏تواند تا حدود ۳۰% علائم سرماخوردگی و مخصوصا علائم مربوط به بینی را بهبود دهد.

همچنین مصرف این شربت در هنگام سرماخوردگی و برونشیت حاد، خصوصا اگر شروع مصرف در ۲۴ ساعت اول شروع بیماری باشد، می‌تواند طی ۷ روز باعث بهبود علائم و کاهش طول دوره بیماری شده و نیاز به مصرف استامینوفن را کم می‏‌کند.

از مزایای شربت پلارژین کیدز کودکان این است که فاقد الکل، رنگ و قند است. همچنین، پلارژین بر خلاف بسیاری از داروهای ضد حساسیت شیمیایی که خواب آور هستند، خاصیت خواب آوری ندارد.

ترکیبات شربت پلارژین کیدز

وقتی صحبت از شربت های سرماخوردگی می‏‌شود، ما طعم بد و غیر قابل خوردن آن‏ها را به یاد می‌آوریم، اما شربت گیاهی پلارژین کیدز تهیه شده از عصاره گیاه پلارگونیوم و عسل می‏‌باشد که طعم و عطر مطبوعی به آن بخشیده است.

عصاره ریشه گیاه پلارگونیوم که حاوی ترکیباتی به نام ایریدوید گلیکوزید است و خواص ضد التهابی قوی دارند و به همین دلیل برای درمان سرماخوردگی مناسب هستند و با توجه به خاصیت آن، این عصاره ضد سرفه نیز می‏‌باشد.

آیا شربت پلارژین کیدز برای کرونا خوب است؟

از زمانی که ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است تا به امروز علائم زیادی برای این ویروس ذکر می‏‌شود و یکی از برجسته ترین علامت ها سرفه‏های خشک است. البته دقت کنید که داشتن سرفه‌‏های خشک دلایل بسیاری دارد، این دلایل می‏تواند بیانگر بیماری‏های مختلفی از جمله بیماری کرونا باشد. یکی از این راه ها برای درمان این سرفه‌های خشک استفاده از شربت پلارژین است. این شربت با عملکرد سه گانه و ترکیبات گیاهی موثر در آن باعث تقویت سیستم ایمنی می‏شود. همچنین سرفه، آبریزش بینی، گلو درد و گرفتگی بینی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

موارد منع و عوارض مصرف شربت پلارژین

در رابطه با عوارض پلارژین، تا به حال مورد خاصی گزارش نشده و مطالعات نشان داده‌‏اند که مصرف عصاره پلارگونیوم طبق دستور توصیه شده، تا حدود ۲۴ هفته عارضه خاصی نداشته و بیماران توانسته‏‌اند به خوبی آن را تحمل کنند. در موارد نادری ممکن است مصرف این دارو باعث برخی علائم گوارشی شود. همچنین در صورت داشتن سابقه واکنش آلرژیک به گیاه خاص یا داروی گیاهی یا در صورت استفاده از داروی خاص، حتما موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

لطفاً دقت کنید، جهت جلوگیری از شدت گرفتن بیماری، پس از بهبود نسبی نشانه‏ها، درمان را ۲ تا ۳ روز ادامه دهید. اما طول مدت مصرف نباید از دو هفته تجاوز کند.

قیمت شربت پلارژین کیدز

از آنجایی که این شربت یکی از پرفروش‌ترین داروها برای سرماخوردگی است، با قیمت مناسب و فراوان در داخل کشور تولید می‏‌شود. همچنین شما می‏توانید شربت پلارژین کیدز را از داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کنید.

خرید شربت پلارژین کیدز

لازم به ذکر است که شربت پلارژین برای بزرگسالان نیز توسط شرکت پارس گیتا دارو تحت عنوان شربت پلارژین بزرگسالان تولید شده است که برای مشاهده قیمت و خرید این محصول می‌توانید از طریق مفیدطب اقدام کنید.

خرید شربت پلارژین بزرگسالان

جمع بندی

در این مقاله دانستید که شربت پلارژین کیدز چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. همچنین با کاربردها و این که شربت پلارژین کیدز برای چیست، آشنا شدید. به طور خلاصه، شربت پلارژین کودکان، برای اطفال بالاتر از ۱ سال تولید شده است. شما می‌توانید در مواقعی که کودک‎‏تان دچار سرماخوردگی می‌‏شود با خیال آسوده از این شربت جهت بهبود سریع بیماری کودک خود استفاده کنید، تا هم شاهد بهبود سریع و کاهش شدت علائم سرماخوردگی آن باشید. همچنین این محصول علاوه بر اینکه موجب درمان علائم سرماخوردگی می‏‌شود، به طور قابل ملاحظه‌‏ای دوره درمان را نیز کوتاه می‏‌کند.

هر نظر یا سوالی درباره این داروی گیاهی سرفه کودکان داشتید، در قسمت کامنت‌های این مقاله یا در صفحه محصول در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید تا متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ دهند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «شربت پلارژین کیدز چیست؟»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      نوع و میزان گیاه پلارگونیوم در شربت پلارژین و شربت پلارژین کیدز عینا مثل هم است. تنها تفاوت این دو شربت در این است که شربت پلارژین کیدز محتوی عسل هم هست. بر همین اساس، مصرف شربت پلارژین بزرگسال برای فرزند شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط