شربت زوفا برای کرونا چقدر تأثیر دارد؟

تاثیر شربت زوفا نیاک برای کرونا
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

تنگی نفس و سرفه‌های خشک پیاپی دو تا از علائم بسیار آزاردهنده در بیماری‌های واگیرداری از جمله سرماخوردگی، آنفولانزا و کوید-۱۹ است. هرچند ویروس کرونا با ورود به بدن هر شخص ممکن است علائم متفاوتی را ایجاد کند. اما مشاهدات نشان داده که بیشتر افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند، سرفه و گرفتگی مجاری تنفسی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل هم در طی دو سال اخیر که بیماری کوید-۱۹ به شدت همه گیر شده، توجه به داروهای ضد سرفه گیاهی هم بیشتر شده. یکی از پرطرفدارترین آن‌ها، شربت زوفا است. این شربت به دلیل ترکیبات گیاهی موثری که دارد می‌تواند سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی یا آلرژی و حتی آسم را بهبود ببخشد. اما سؤال مهم این است که شربت زوفا برای سرفه کرونا هم مؤثر است؟

شربت زوفا عسلی برای ریه و سیستم تنفس خواص زیادی دارد. اما این موضوع برای اثبات اثرگذاری زوفا برای درمان کرونا کافی نیست. از آنجا که این شربت ضد سرفه گیاهی بسیار پر استفاده و پرطرفدار است، ما این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را به بررسی تأثیر شربت زوفا برای کرونا اختصاص داده‌ایم.

ترکیبات تشکیل دهنده شربت زوفا نیاک

برای اینکه بیشتر با شربت زوفا عسلی و تاثیرات آن در بدن آشنا شوید، ابتدا باید بدانید که این داروی گیاهی ضد سرفه از چه ترکیباتی تشکیل شده است. این شربت همانطور که از نامش پیداست، از عصاره گیاه پرخاصیت زوفا تشکیل شده . اما در شربت زوفا نیاک، این تنها ماده تشکیل دهنده نیست. بلکه عصاره چند گیاه مؤثر دیگر هم برای تأثیر بیشتر و بهتر در درمان سرفه و مشکلات تنفسی در ترکیبات آن دیده می‌شود. در ادامه بیشتر با خواص این گیاهان آشنا می‌شوید.

مواد تشکیل دهنده شربت زوفا نیاک
ترکیبات شربت زوفا عسلی نیاک

گیاه زوفا

اصلی‌ترین ترکیب این شربت ریه گیاهی، زوفا است که نقش مهمی در باز شدن ریه و بهبود تنگی نفس دارد. آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه با خاصیت ضد التهاب خود به درمان گلودرد و برونشیت کمک زیادی می‌کنند.

عناب

گیاه عناب وظیفه نرم کردن و کاهش ورم گلو را بر عهده دارد. حالت موسیلاژی عصاره این گیاه سرفه‌های خشک را کاهش می‌دهد و در کاهش التهاب مجاری تنفسی نقش مهمی دارد.

پرسیاوشان

این گیاه یک خلط آور قوی است که به همراه موسیلاژ عناب به خروج خلط‌های عفونی در حلق کمک می‌کند. پرسیاوشان خاصیت ضد التهابی هم دارد و برای باز شدن ریه و مجاری تنفسی هم کاربرد دارد.

بنفشه

بنفشه با خاصیت ضد میکروبی خود به سیستم ایمنی در مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری زا کمک می‌کند. عصاره این گیاه در داروهای ضد سرماخوردگی گیاهی و حتی داروهای شیمیایی نیز به کار می‌رود. زیرا در فرایند خروج عفونت از بدن نقش مهمی دارد.

ختمی

گل ختمی هم مانند زوفا یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی ضد سرفه و سرماخوردگی است که نام آن روی برچسب ترکیبات داروهای زیادی دیده می‌شود. این گیاه یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی است که علاوه بر باز کردن ریه به کاهش سرفه و مشکلات تنفسی هم کمک می‌کند.

در کنار این ۵ گیاه ضد سرفه قوی، عصاره انجیر، سپستان، پنیرک، کتیرا، عسل، گل گاو زبان، گل نیلوفر، دانه به، شیرین بیان و تخم خیار نیز در ترکیبات این شربت ریه بزرگسالان وجود دارد که برای بهبود سرفه‌های خشک و برونشیت بسیار موثرند. وجود این گیاهان در کنار هم باعث شده عده‌ای به فکر مصرف شربت زوفا برای کرونا و درمان سرفه‌های بی وقفه خود بی افتند.

ویژگی‌های شربت سرفه زوفا

  • ضد سرفه قوی گیاهی
  • کمک به سیستم ایمنی در مبارزه با عوامل بیماری زا
  • کاهش عفونت گلو و دستگاه تنفسی
  • درمان التهاب و گرفتگی گلو
  • باز کننده ریه و مجاری تنفسی
  • ضد التهاب قوی

خرید سریع شربت زوفا نیاک

شربت زوفا عسلی برای چیست؟

تا به اینجا به طور مختصر و کوتاه با چندتا از مهم‌ترین ویژگی‌های شربت ضد سرفه گیاهی زوفا آشنا شدید. اما برای اینکه بدانید برای کرونا دقیقاً چه تاثیری دارد؟ باید از عملکرد دقیق آن در بدن هم آگاه شوید. در ادامه به شما می گوییم که این شربت چه کاربردهایی دارد.

شربت زوفا برای ریه و تنگی نفس

مهم‌ترین کاربرد شربت زوفا، باز کردن ریه و بهبود تنگی نفس است. همراهی عصاره گیاه زوفا، پرسیاوشان و سپستان در این شربت باعث شده به طور معجزه آسایی برای درمان تنگی نفس مؤثر باشد. فلاونوئیدها، رزماریدین، لیمونن، ویتامین C و ویتامین A، ترکیباتی آنتی اکسیدان هستند که خاصیت ضد التهاب قوی دارند. این ترکیبات طبیعی که تقریباً در همه‌ی این گیاهان دیده می‌شوند، با کاهش التهاب و چسبندگی در مجاری تنفسی (نای و نایژه‌ها) در کاهش تنگی نفس، سنگینی قفسه سینه و باز شدن ریه‌ها نقش دارند.

اثر شربت زوفا نیاک روی تنگی نفس
شربت زوفا با کاهش التهاب مجاری تنفسی و کاهش چسبندگی نایژه‌ها، تنگی نفس را بهبود می‌دهد.

تأثیرات شربت زوفا برای ریه به قدری زیاد است که افراد مبتلا به آسم نیز می‌توانند از آن به عنوان شربت باز کننده ریه استفاده کنند.

شربت زوفا برای سرفه خشک در کودکان و بزرگسالان

وجود عصاره ختمی، انجیر، بنفشه و عناب باعث شده شربت زوفا برای سرفه خشک هم مؤثر باشد.

کودکان در سال‌های اولیه زندگی خود (به خصوص قبل از دریافت واکسن‌ها) ممکن است بارها به بیماری‌های سختی مانند سیاه سرفه یا سرماخوردگی شدید مبتلا شوند که سرفه‌های خشک یکی از علائم اصلی آن است. ما بزرگسالان هم هر سال با تغییر فصل یا به دلایل مختلف دیگر احتمالاً چند بار به سرماخوردگی و آنفولانزا دچار می‌شویم. شربت زوفا برای چنین شرایطی بسیار مناسب است.

همانطور که گفتیم، در انواع شربت سرماخوردگی گیاهی، از جمله شربت زوفا، گل ختمی وجود دارد. این گیاه با اثر آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال خود با موسیلاژهای عناب و بنفشه همراه می‌شود و به نرم شدن و آرام شدن گلو کمک می‌کند. این همراهی به کاهش عفونت گلو هم کمک می‌کند.

بهبود برونشیت و سرفه‌های آلرژیک با شربت سرفه زوفا

برای بهبود برونشیت و سرفه‌های آلرژیک تنها نرم کردن گلو و کاهش التهاب کافی نیست. بلکه باید جلوی تحریکات گلو توسط اعصاب نیز گرفته شود تا دیگر سرفه‌ها، پیاپی و بدون اختیار ما تکرار نشوند.

تاثیر شربت زوفا برای سرفه خشک
عصاره‌ی گیاه زوفا و ختمی در شربت زوفا، برای کاهش تحریکات گلو و سرفه‌ی خشک بسیار موثر است.

برخی ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در زوفا و ختمی همین وظیفه را به عهده دارند، این ترکیبات با مهار فعالیت اعصاب مربوط به سرفه در مغز، به کاهش تحریکات گلو کمک می‌کنند. این تأثیر در کنار فرایند بالا، باعث‌ ترمیم بافت گلو شده و سیستم تنفس را به حالت عادی باز می‌گرداند.

همانطور که از توضیحات این بخش پیداست، بیشتر خواص شربت زوفا عسلی روی حفظ سلامت دستگاه تنفسی و کمک به عملکرد شش ها متمرکز شده است. پس عجیب نیست که کارشناسان طب سنتی این محصول را یکی از بهترین شربت‌های ضد سرفه گیاهی می دانند.

شرب زوفا برای کرونا چقدر تأثیر دارد؟

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبل گفتیم، حالا می دانیم که شربت زوفا برای درمان سرفه در خانه تأثیر زیادی دارد. اما هنوز نمی‌دانیم که شربت زوفا برای سرفه کرونا چقدر تأثیر دارد؟

فواید شربت زوفا برای کرونا
شربت ضد سرفه زوفا می تواند سرفه خشک، گلودرد و تنگی نفس ناشی از کرونا را بهبود دهد.

حتماً می دانید که بیماری کوید-۱۹ هنوز ابعاد ناشناخته زیادی برای متخصصین و محققین حوزه پزشکی و داروسازی دارد. به همین دلیل منشاء سرفه در این بیماری پیچیده‌تر از سایر بیماری‌ها تشخیص داده شده. عفونت ریه‌ی ناشی از ویروس کرونا نیز به سادگی قابل درمان نیست و نیاز به درمان‌های شیمایی دارد. به همین دلیل باید گفت شربت زوفا برای کرونا اثر درمانی ندارد. حتی برای درمان سرفه‌های خشک در زمان ابتلا به کرونا هم نمی‌توان گفت این شربت گیاهی تأثیر قطعی دارد.

شربت زوفا نیاک را از اینجا بخرید

با این حال با توجه به ترکیب گیاهی قوی و مؤثر این شربت ضد سرفه، می‌توان گفت شربت زوفا برای بهبود تنگی نفس، کاهش سرفه‌ها و تخفیف علائم تنفسی در طول دوره ابتلا به کرونا اثرات مثبتی دارد و می‌توان از آن به عنوان یک داروی مکمل و کمکی در کنار سایر داروهای تجویزی استفاده کرد.

بررسی اثر سایر انواع شربت زوفا برای کرونا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها یک نوع شربت زوفا در بازار ایران نیست؛ بلکه چند شرکت معتبر دیگر نیز شربت زوفا را با ترکیب گیاهان ضد سرفه، ضد ویروس و مؤثر برای درمان التهاب مجاری تنفسی، تولید کرده‌اند. همه‌ی این شربت‌های ضد سرفه گیاهی نیز به نحوی برای کاهش علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا می‌توانند مؤثر باشند.

خوبی این تنوع در تولید شربت زوفا، با عصاره‌های گیاهی متفاوت، این است که هرکدام از ما با توجه به سازگاری‌های بدن خود، می‌توانیم بهترین گزینه را از بین آن‌ها انتخاب کنیم تا دچار واکنش‌های آلرژیک نشویم. در ادامه اثر این محصولات را روی علائم کرونا بررسی می‌کنیم.

اثر شربت زوفا عسلی برای کرونا چقدر است؟

شربت زوفا عسلی رازک، یکی از پرطرفدارترین انواع شربت زوفا است که برای درمان برونشیت نیز به کار می‌رود. در این شربت ضد سرفه علاوه بر زوفا، گیاهانی از جمله گل ختمی، گل بنفشه، پرسیاوشان، آویشن، شیرین بیان و عسل نیز دیده می‌شود.

فواید شربت زوفا عسلی برای کرونا
شربت زوفا عسلی رازک، سرفه خشک و گلودرد ناشی از کرونا را بهبود می دهد.

اکثر ما با اثرات ضد ویروس و ضد باکتری آویشن، ختمی و شیرین بیان برای درمان گلودرد و اثرات آرام بخشی آن‌ها برای بهبود سرفه آشنا هستیم. این اثرات باعث می‌شود شربت زوفا عسلی برای بهبود سرفه خشک، التهاب سینوس‌ها و خارش گلو ناشی از کرونا نیز مؤثر باشد.

شربت زوفا کیمیاگر برای کرونا چه اثری دارد؟

شربت زوفا کیمیاگر که به شربت هیستورانت نیز معروف است، برای بهبود تنگی نقس و سرفه مزمن یا به اصطلاح کهنه شده استفاده می‌شود. گیاهان مؤثر این شربت، شامل انجیر زرد، مویز، گل بنفشه، تخم ختمی و پرسیاوشان می‌شود که سرشار از موسیلاژ و ترکیبات ضد التهاب است.

فواید شربت هیستورانت برای کرونا
شربت زوفا هیتسورانت کیمیاگر برای بهبود تنگی نفس و سرفه خشک کرونا موثر است.

موسیلاژها با نرم کردن گلو و خروج موکوس (خلط) از حلق، باعث بهبود تحریکات گلو و سرفه می‌شوند. ترکیبات ضد التهاب نیز به کاهش التهاب مجاری تنفسی و تنگی نفس کمک می‌کند. این اثرات شربت هیستورانت فارق از نوع بیماری می‌تواند برای بهبود علائمی که گفتیم مؤثر باشد. در نتیجه برای بهبود علائم کرونا نیز تا حدودی مؤثر خواهد بود.

شربت زوفا فراطب برای کرونا چه فوایدی دارد؟

شربت زوفا فراطب به شربت ریه بزرگسالان نیز مشهور است؛ زیرا گیاهان به کار رفته در آن، برای باز کردن ریه و بهبود تنگی نفس اثرات خوبی دارند. عناب، سپستان، عناب، بذر ختمی و گل بنفشه در کنار زوفا در این محصول، نه تنها برای تقویت سیستم ایمنی در برابر کرونا مؤثر است، بلکه برای برونشیت، سرفه‌ی خشک و پاکسازی سینه و شش از خلط نیز کاربرد خوبی دارد.

خرید سریع شربت زوفا فراطب

گیاهان موجود در این شربت، ضد التهاب‌های بسیار قوی‌ای هستند که حتی التهاب ناشی از بیماری‌های ریوی از جمله آسم را نیز می‌تواند برطرف کند. این اثر باعث شده این شربت زوفا برای کرونا و بهبود تنگی نفس و گرفتگی گلو ناشی از آن نیز مؤثر باشد.

شربت ضد سرفه زوفا را چگونه مصرف کنیم؟

میزان مصرف این شربت برای کودکان و بزرگسالان متفاوت است. برای بهبود سرفه‌های خود این شربت را طبق دستور زیر مصرف کنید:

  •  کودکان: روزی ۳ تا ۴ بار، هر بار یک قاشق مرباخوری
  • بزرگسالان: روزی ۳ تا ۴ بار، هر بار یک قاشق غذاخوری

شربت زوفا برای زنان باردار هم قابل استفاده است؟

نه! شربت زوفا حاوی گیاهانی است که ممکن است روی سلامت جنین در دوران بارداری تأثیر بگذارد. به همین دلیل مصرف آن در بارداری ممنوع است. در دوران شیردهی نیز به دلیل انتقال عصاره‌ها به نوزاد از طریق شیر، مصرف این شربت ضد سرفه توصیه نمی‌شود. برای رفع این مشکل در بارداری می‌توانید از انواع شربت ضد سرفه در بارداری استفاده کنید.

شربت زوفا برای درمان سرفه ناشی از کرونا موثر است

همانطور که در این متن خواندید، شربت زوفا برای درمان سرفه‌های خشک، برونشیت، تنگی نفس و باز کردن ریه نقش موثری دارد. برای بهبود علائم کرونا نیز این شربت ضد سرفه گیاهی می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد. اما به هیچ وجه مصرف شربت زوفا برای کرونا و درمان آن به تنهایی کافی نیست. زیرا بهبود علائم به معنای درمان بیماری نیست و برای درمان کوید-۱۹ حتماً باید از داروهای تجویزی پزشک نیز استفاده کنید.

اگر برای بهبود علائم تنفسی خود در دوران ابتلا به کرونا به دنبال یک داروی گیاهی کمکی هستید، شربت زوفا نیاک گزینه بسیار خوبی است. شما با مراجعه به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب، می‌توانید این شربت را از بین بهترین داروهای ضد سرفه انتخاب کنید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

خرید بهترین داروهای ضد سرفه گیاهی

اگر سوالی درباره شربت زوفا یا سایر داروهای ضد سرفه گیاهی دارید، آن را با ما در میان بگذارید تا با نظر دکتر داروساز به سؤالات شما پاسخ دهیم. همچنین مشتاق خواندن نظرات شما درباره این محصول هستیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره