کپسول نرم تیموژل 40 میلی گرم 30 عددی باریج

بهبود علائم سرفه حاد

توضیحات کالا

کپسول نرم تیموژل باریج یک داروی گیاهی موثر حاوی اسانس آویشن شیرازی و رازیانه شیرین است و قابلیت بسیار بالایی در بهبود و درمان سرفه های حاد و شدید دارد. مصرف این کپسول به بهبود بیماری‌هایی نظیر برونشیت و همچنین التهاب غشا مخاطی دستگاه تنفسی فوقانی، کمک می‌کند. 

تیموژل چیست؟

تیموژل (Thymogel) یک داروی گیاهی موثر در بهبود و درمان سرفه های هنگام سرماخوردگی و دیگر بیماری‌ها و عفونت‌های دستگاه تنفس فوقانی است.  

یکی از واکنش‌های دفاعی بدن به منظور حفاظت از مجاری تنفسی، سرفه می‌باشد. با کمک این مکانیزم دفاعی است که بدن اقدام به پاکسازی مجاری تنفسی کرده و مسیر تنفس را باز می کند. سرفه به طور کلی به دو دسته خشک و خلط دار تقسیم بندی شده و به دلایل مختلفی چون بیماری، قرار گرفتن در معرض دود، آلودگی و مواد شیمیایی، مصرف برخی از دارو‌ها و... ایجاد می‌شود.

در صورتی که تعداد سرفه ها در طول روز زیاد باشد، لازم است که نسبت به درمان آن اقدام نمایید. شرکت داروسازی باریج اسانس که سال‌هاست در راستای بهبود و ارتقای سطح سلامت جامعه به تولید داروهای گیاهی مختلف بر مبنای کتب معتبر طب سنتی می‌پردازد، محصولی با نام کپسول نرم تیموژل باریج برای درمان سرفه ارائه کرده است. این قرص دارای خواص خلط آور و ضد سرفه داشته و به دلیل داشتن ترکیبات مفید، اثر تسکین دهنده نیز می‌گذارد.

شرکت باریج اسانس بسته بندی این محصول را به صورت 30 عدد کپسول نرم ۴۰ میلی گرمی در نظر گرفته است.

ویژگی‌ها و خواص قرص تیموژل

  • کاملا گیاهی
  • بهبود دهنده برونشیت
  • بهبود دهنده و درمان کننده سرفه های حاد
  • سرشار از آنتی اکسیدان و دارای خواص ضد التهابی
  • مناسب برای مصرف بزرگسالان و کودکان بالای دو سال

قرص تیموژل برای چیست؟

قرص تیموژل باریج اسانس برای رفع سرفه حاد تولید شده است. ترکیبات موجود در این داروی گیاهی ضد سرفه، خواص بینظیری برای بهبود برونشیت نیز داشته و تاثیرات ضد باکتری و ضد میکروب آن ثابت شده است.

ترکیبات کپسول گیاهی تیموژل باریج

 این فرآورده دارویی با استفاده از دو گیاه آویشن شیرازی و رازیانه شیرین تهیه شده است که این گیاهان با خواص بی‌نظیرشان، تیموژل را به یکی از انواع قویترین داروی گیاهی ضد سرفه تبدیل کرده‌اند. در ادامه خواص هر یک در بهبود سرفه را بررسی می‌کنیم:

آویشن شیرازی

آویشن شیرازی (Zataria multiflora) یکی از گیاهان بی‌نظیر و پرکاربرد در طب سنتی ایرانی است که در قرص تیموژل باریج به کار رفته است. این گیاه در طب سنتی به داشتن خواص ضد عفونی کننده، مسکن، ضد نفخ، ضد انگل و درمان کننده اسهال شناخته می‌شود. کمیسیون آلمانی E که یک کمیته تخصصی در زمینه تایید خواص گیاهان دارویی است، تاثیر مصرف آویشن شیرازی در درمان سرفه و برونشیت را تایید کرده است. این گیاه حاوی مواد موثری به نام‌های تیمول و کارواکرول می‌باشد که تاثیرات ضد باکتری بر روی باکتری‌های ایجاد کننده عفونت های دستگاه تنفس فوقانی دارند.

تاثیر آویشن شیرازی بر روی سرفه های خلط دار (productive cough) نیز از طریق کارآزمایی‌های مختلفی ثابت شده است. خواص ضد میکروب، ضد التهاب، ضد درد و ضد گرفتگی عضلات گیاه آویشن شیرازی نیز توسط طب مدرن اثبات شده‌اند.

رازیانه

رازیانه شیرین (Foeniculum vulgare)، ترکیب دیگر به کار رفته در تیموژل، یک گیاه ارزشمند سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان است. اسانس این گیاه حاوی ترکیبات مفید زیادی از جمله پلی فنول است ک خواص ضد التهابی شاخصی دارد. همچنین رازیانه حاوی ویتامین C است که برای حفظ عملکرد سالم سیستم ایمنی بدن مفید است.

مصرف رازیانه برای درمان التهاب غشاء مخاطی دستگاه تنفس فوقانی از طرف کمیسیون E تایید شده است. این گیاه خلط آور (expectorant) و متسع کننده برونش ها (bronchodilator) بوده و به وسیله محرک‌های مکانیکی بر روی سرفه تاثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان داده‌اند که فعالیت ضد باکتری اسانس رازیانه معادل یا حتی بیشتر از آنتی بیوتیک‌هایی چون استرپتو پنی سیلین، پنی سیلین و تتراسایکلین است.

ترکیب آویشن شیرازی و رازیانه شیرین در تیموژل

تحقیقات بالینی انجام شده ثابت کرده‌اند ترکیب دو گیاه آویشن و رازیانه بر روی سرفه تاثیر گذار بوده و می‌تواند سرفه های حاد را بهبود بخشد. به همین دلیل است که مصرف تیموژل موجب تسکین سرفه شده و به دلیل تاثیرات خلط آوری رازیانه، به خروج خلط کمک می‌کند.

کپسول تیموژل برای کودکان

کپسول تیموژل خواص ضد سرفه چشمگیری دارد که برای مصرف کودکان با سن بالاتر از ۲ سال قابل استفاده است. بنابراین کودکان زیر 2 سال نمی‌توانند از کپسول تیموژل استفاده کنند.

طریقه مصرف قرص تیموژل

طریقه مصرف تیموژل باریج اسانس به صورت هر 8 ساعت 1 عدد کپسول همراه با یک لیوان آب ولرم است.

لطفا قبل از مصرف قرص تیموژل، موارد منع مصرف آن را مطالعه کنید.

عوارض کپسول تیموژل

برای مصرف تیموژل به اندازه توصیه شده، عوارضی گزارش نشده است. اما نکات زیر قابل ذکر است:

  • در مصرف بیش از مقادیر توصیه شده، ندرتاً حساسیت پوست نسبت به نور (فتودرماتیت)، سرگیجه، سردرد و احتمال تهوع و استفراغ گزارش شده است. همچنین در صورت مصرف با دوزهای بالا احتمال ایجاد تشنج وجود دارد. بنابراین به طور کلی از مصرف بیش از دوز توصیه شده خودداری کنید.
  • کسانی که نسبت به هر یک از فرآورده‌های تشکیل دهنده کپسول نرم تیموژل باریج (آویشن شیرازی و رازیانه) آلرژی دارند نیز از مصرف این محصول خودداری کنند.
  • تیمول موجود در قرص تیموژل ممکن است باعث تحریک غشاهای مخاطی شود.

شرایط منع مصرف تیموژل

  • وجود حساسیت شدید (آلرژی) نسبت به حداقل یکی از اجزای تشکیل دهنده کپسول تیموژل یعنی اسانس آویشن شیرازی و رازیانه
  • دوران بارداری و شیردهی
  • دوران قاعدگی
  • افراد مبتلا به آسم آلرژیک
  • کودکان با سن کمتر از ۲ سال

خرید قرص تیموژل باریج

داروخانه اینترنتی مفید طب سابقه زیادی در عرضه و فروش محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی مرغوب دارد و کپسول تیموژل باریج هم به صورت اینترنتی در این داروخانه قابل خرید است. با خرید این محصول از مفید طب، می‌توانید در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی نمایید.

سوالات متداول

تیموژل برای کرونا موثر است؟

از آنجایی که یکی از علائم کرونا، سرفه است، مصرف کپسول تیموژل در دوران کرونا می‌تواند اثر تسکین و بهبود دهنده سرفه را داشته باشد. لازم به یادآوری است که این داروی گیاهی به طور مستقیم در درمان کرونا تاثیر شناخته شده‌ای نداشته و تنها علامت درمانی می‌کند.

آیا قرص تیموژل برای کودکان مناسب است؟

کپسول تیموژل باریج اسانس دارای خواص ضد سرفه برای کودکان نیز می‌باشد و مصرف آن در کودکان بالای 2 سال مجاز اعلام شده است.

آیا تیموژل در بارداری و شیردهی مجاز است؟

خیر مصرف تیموژل در بارداری و شیردهی منع مصرف دارد.

قیمت تیموژل چقدر است؟

برای دانستن قیمت قرص تیموژل به ابتدای همین صفحه در داروخانه آنلاین مفید طب مراجعه کنید. از آن جایی که قیمت محصولات در طول زمان متغیر است، مفیدطب قیمت مصوب، قانونی و به‌روز محصولات را در صفحه مربوط به هر محصول قرار می‌دهد. همچنین امکان خرید اینترنتی این محصول از همین طریق وجود دارد.


 

مشخصات کپسول نرم تیموژل
نوع محصول: کپسول
حجم: 30 عدد کپسول نرم ۴۰ میلی گرمی
ترکیبات: اسانس آویشن شیرازی (Zataria multiflora) و رازیانه شیرین (Foeniculum vulgare)
:گروه سرفه و سرماخوردگی
کارایی: درمان سرفه حاد
کشور سازنده: ایران
شرکت سازنده: شرکت داروسازی باریج اسانس
روش مصرف: هر ۸ ساعت ۱ عدد کپسول با یک لیوان آب ولرم
محدوده سنی مجاز مصرف:                 بزرگسالان و کودکان بالای دو سال
مجوز سازمان غذا و دارو: دارد

مشخصات فنی
موارد مصرف

درمان سرفه حاد

مواد تشکیل دهنده

  • اسانس آویشن شیرازی (Zataria multiflora) و رازیانه شیرین (Foeniculum vulgare)

استاندارد شده بر اساس وجود :

  • ۱۸-۱۴ میلی گرم آنتول و ۶/۶-۵/۴ میلی گرم تیمول در هر کپسول نرم

ترکیبات دارویی

عنوان مقدار
اسانس آویشن شیرازی (Zataria multiflora) **
رازیانه شیرین (Foeniculum vulgare) **
استاندارد شده بر اساس وجود ۱۸-۱۴ میلی گرم آنتول و ۶/۶-۵/۴ میلی گرم تیمول در هر کپسول نرم

مقدار و نحوه مصرف

هر ۸ ساعت ۱ کپسول نرم با یک لیوان آب ولرم میل شود.

هشدارها

موارد منع مصرف و احتیاط

  • سابقه حساسیت به،آویشن رازیانه و یا دیگر ترکیبات به کار رفته در دارو
  • دوران بارداری، شیردهی و دوران قاعدگی
  • مبتلایان به آسم آلرژیک کودکان با سن کمتر از ۲ سال

عوارض جانبی

  • مصرف بیش از مقادیر توصیه شده، ندرتاً حساسیت پوست نسبت به نور (فتودرماتیت)، سرگیجه، سردرد و احتمال تهوع و استفراغ گزارش شده است.
  • تیمول موجود در فرآورده ممکن است باعث تحریک غشاهای مخاطی گردد.
  • در صورت مصرف با دوزهای بالا احتمال ایجاد تشنج وجود دارد.
  • در صورت بروز هر یک از عوارض جانبی ذکر شده یا ذکر نشده در بروشور، مشاوره با پزشک یا داروساز توصیه می شود.

توضیحات

اثرات دارویی و درمانی

سرفه شایع ترین نشانه بیماری مجاری هوایی و ریه است و می تواند تظاهر بیش از ۱۰۰ بیماری کلینیکی سیستم تنفسی باشد. سرفه موثرترین مکانیزم برای پاکسازی مجاری هوایی فوقانی است و می توان آن را یک مکانیزم دفاعی درونی در نظر گرفت لذا اختلال در مکانیزم سرفه یا فقدان آن می تواند مضر یا حتی کشنده باشد. 

در صورتی که سرفه به حدی پایدار و مداوم باشد که موجب تداخل در عمل تنفس شود فعالیت اجتماعی و خواب بیمار را مختل کند و کیفیت زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار دهد، نیازمند مداخلات دارویی برای تسکین است. لذا سرفه نشانه ای است با چند نما یک مکانیزم دفاعی برای ریه علامت هشدار دهنده بیماری و یک علامت مضر هنگامی که پایدار می شود. 

امروزه استفاده از ترکیبات گیاهی در تسکین سرفه های نیازمند ،درمان جایگاه ویژه ای یافته و از اثرات خلط آور و رقیق کننده خلط گیاهانی مانند آویشن، رازیانه، اکالیپتوس، ختمی، عشقه و سرخارگل استفاده می شود. نتایج حاصل از یک پژوهش نشان داده است که پس از ۷۲ ساعت توقف کامل سرفه در ۶۲/۵ درصد از بیماران گروه کپسول نرم تیموژل دارای اسانس آویشن شیرازی و رازیانه و در ۲۰ درصد از بیماران گروه دارونما رخ داده  است. با توجه به اثرات خلط آوری رازیانه، تسکین سرفه همراه با کمک به خروج خلط از ویژگی های کپسول نرم تیموژل است.

شرایط نگهداری

  • فرآورده را از دید و دسترس اطفال دور نگهدارید.
  • بلافاصله پس از مصرف، در فرآورده را محکم ببندید.
  • فرآورده را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  • فرآورده دور از نور، در دمای ۳۰-۱۵ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود.
  • مصرف بعد از تاریخ انقضای ذکر شده روی جعبه یا ظرف دارو مجاز نیست.

محتویات بسته

30 عدد کپسول نرم ۴۰ میلی گرمی به همراه با بروشور در جعبه مقوایی

اطلاعات شرکت تولید‌کننده

ایران

شرکت سازنده: شرکت داروسازی باریج اسانس

تاریخ مصرف
  • تاریخ انقضاء

    بین 6 ماه تا 3 سال

هنگام خرید فرآورده‌های سلامت محور حتما به تاریخ انقضا دقت کنید.

اگر محصولی در داروخانه آنلاین دکتر اصیلی کمتر از ۶ ماه تاریخ انقضا داشته باشد، تاریخ دقیق آن بر روی سایت درج خواهد شد.

نظرات درباره کپسول نرم تیموژل 40 میلی گرم 30 عددی باریج

در این قسمت می‌توانید سوالات و نظرات خود درباره محصول را ثبت کنید. در اولین فرصت دکتر داروساز یا کارشناس پشتیبانی جوابگوی شما خواهند بود.