شربت سکنجبین بزوری 200 میلی لیتر نیاک

کبد چرب و سیروز کبدی

توضیحات کالا

شربت سکنجبین بذوری نیاک یک داروی گیاهی مؤثر برای تقویت کبد و کنترل کبد چرب است. این شربت حاوی رازیانه، کاسنی و شیرین بیان است که هم برای کبد و هم برای گوارش مفید واقع می‌شوند.

معرفی شربت سکنجبین بذوری نیاک

الگوی زندگی ناسالم ما هر روز ممکن است یکی از بخش‌های مهم بدن را تهدید کند. یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن که در پی تغذیه ناسالم آسیب می‌بیند، کبد است. کبد بزرگترین ارگان بدن است که وظیفه سم زدایی و فرآوری چربی موجود در غذاها را به عهده دارد. از آنجا که مقداری از چربی غذاها همیشه در کبد ذخیره می‌شود، مصرف غذاهای چرب با روغن‌های ناسالم به مدت طولانی می‌تواند سبب ایجاد عارضه کبد چرب شود. عارضه‌ای که بسیاری از جوانان و میانسال های امروزی با آن درگیر هستند. خوشبختانه طب سنتی با داروهای گیاهی از جمله شربت سکنجبین بذوری برای کنترل کبد چرب به کمک ما می‌آید.

شربت سکنجبین بذوری نیاک با در اختیار داشتن عصاره‌های گیاهی مؤثر و مقوی کبد، می‌تواند عارضه‌هایی از جمله کبد چرب و سیروز کبدی را بهبود دهد.

خواص شربت سکنجبین بزوری نیاک

  • تقویت کبد
  • اثر عالی در درمان سیروزهای کبدی
  • مؤثر در بهبود کبد چرب
  • بازسازی بافت کبد
  • اثر مفید در پیشگیری از اختلالات کبدی

طرز تهیه شربت سکنجبین بذوری (ترکیبات)

شربت سکنجبین بذوری در واقع یک ترکیب گیاهی قدمت دار در طب سنتی است که در آن از ترکیب چند گیاه همراه با سکنجبین استفاده شده تا در نهایت یک داروی گیاهی مقوی معده حاصل شود. شرکت داروسازی نیاک از 11 گیاه پر خاصیت برای کبد همراه در کنار شربت سکنجبین استفاده کرده که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را با مختصری از خواصشان نام می‌بریم.

کاسنی

عرق کاسنی سرشار از ویتامین C و ترکیبات ضد التهاب، آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان است. این ترکیبات به کاهش کلسترول خون و کاهش تجمع چربی در کبد کمک کرده و دفع صفرا از بدن را ساده‌تر می‌کنند.

رازیانه

رازیانه در رفع التهاب‌های داخلی بدن نقش موثری دارد. این گیاه همان قدر که برای گوارش و هضم غذا مفید است، برای کبد نیز خاصیت دارد. عرق رازیانه انسداد کبد را از بین می‌برد و از ایجاد التهاب و فیبروز کبدی جلوگیری می‌کند.

انیسون

انیسون نیز مانند رازیانه حاوی ترکیبات ضد التهاب قوی است که برای درمان مشکلات مختلفی از جمله برونشیت، التهاب روده و معده و بیماری‌های کبدی از جمله سیروز کبدی از آن استفاده می‌شود.

شیرین بیان

شیرین بیان مواد مغذی زیادی در عصاره خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ویتامین‌های گروه B، E و آهن و منیزیم اشاره کرد. اما علاوه بر این‌ها، آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه به خصوص گلیسیریزین و فلاونوئیدِ ازوئگوئتیدین با خاصیت مهار کنندگی به سم زدایی کبد و حفاظت از سلول‌های این ارگان در برابر چربی بالا کمک می‌کنند.

گل سرخ

همان گل محمدی خودمان است که سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان های طبیعی است. عصاره گل سرخ در طب سنتی برای تقویت کبد ارزش بسیار زیادی دارد.

علاوه بر این‌ها از عصاره افتیمون، تخم خیار، تخم خربزه، ریشه کبر و عناب نیز در این شربت استفاده شده است.

شربت سکنجبین بذوری برای چیست؟

اگر توضیحات بالا را خوانده باشید، متوجه می‌شوید که شربت سکنجبین بذوری نیاک با هدف بهبود بیماری‌های شایع کبد مانند کبد چرب و سیروز کبدی تهیه شده است. هرچند مصرف این ترکیب بسیار پرخاصیت، برای سایر بخش‌های بدن به خصوص گوارش نیز فایده‌های زیادی دارد.

در ادامه به شما می گوییم که این داروی گیاهی تقویت کننده کبد چطور باعث بهبود مشکلات آن می‌شود.

خواص سکنجبین بذوری برای کبد

کبد چرب که یکی از شایع‌ترین مشکلات کبد در جوامع امروزی است در پی مصرف غذاهای ناسالم، کم فیبر و غذاهای آماده با چربی‌های مضر ایجاد می‌شود. البته نبود فعالیت بدنی و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون نیز شانس ابتلا به این عارضه را بیشتر می‌کند.

وقتی فرد به کبد چرب مبتلا می‌شود، یعنی کبد او بیش از ظرفیت طبیعی خود چربی ذخیره کرده است. اگر با ایجاد یک برنامه غذایی سالم و تغییر سبک زندگی این عارضه کنترل نشود، چربی اضافی ذخیره شده در کبد شروع به ایجاد ترکیبات سمی کرده و به سلول‌های کبد آسیب می‌رسانند. در مرور زمان دیگر کبد قادر نخواهد بود سموم ایجاد شده را دفع کند و با تشدید این اوضاع، فرد دچار سیروز کبدی یا التهاب مزمن کبد می‌شود.

خوشبختانه گیاهان به کار رفته در شربت سکنجبین بزوری نیاک، هم برای بازسازی سلول‌های کبدی و هم برای کمک به دفع سموم کاربرد دارند. عصاره کاسنی و گل سرخ با ترکیبات آنتی اکسیدان خود، چربی اضافه در رگ‌ها و کبد را کم کم از بین می‌برند و با کاهش بار کبد، سلول‌های کبدی را به بازسازی سریع‌تر تحریک می‌کنند.

عصاره رازیانه و انیسون نیز با از بین بردن عوامل التهابی و جلوگیری از تولید آن‌ها در بدن، التهاب ایجاد شده در سلول‌های کبدی را کاهش می‌دهند. شیرین بیان نیز با ترکیبات آنتی اکسیدان مؤثر خود وارد بافت کبد شده و سم زدایی می‌کند. این سه گیاه با کاهش تأثیر عوامل مخرب (کاهش التهاب و سم زدایی) از سلول‌های سالم کبد محافظت می‌کنند.

بنابراین مصرف شربت سکنجبین بذوری نیاک نه تنها باعث تقویت کبد می‌شود، بلکه سرعت التیام آن را در بیماری‌ها افزایش می‌دهد.

نحوه مصرف شربت سکنجبین بذوری نیاک

میزان دقیق مصرف شربت سکنجبین و دوره درمان آن بهتر است توسط پزشک متخصص مشخص شود. به طور کلی توصیه می‌شود روزی 3 بار و هر بار به میزان 10 الی 20 میلی لیتر از این شربت را در یک لیوان آب رقیق کرده و میل کنید.

برای اثر بخشی بیشتر می‌توانید از عرق شاه تره یا کاسنی به جای آب برای رقیق کردن استفاده کنید.

عوارض شربت سکنجبین بذوری

تاکنون عارضه‌ای برای این محصول گزارش نشده است.

موارد منع و احتیاط مصرف

  • افراد حساس به گیاهان موجود در این شربت باید در مصرف آن احتیاط کنند.
  • به دلیل تاثیرات عرقیات گیاهی روی جنین و انقباضات رحم، مصرف این داروی گیاهی در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. (مصرف حتماً با مشورت پزشک متخصص باشد)
  • مصرف شربت سکنجبین بذوری به دلیل تغییر طعم شیر، در دوران شیردهی توصیه نمی‌شود.

بهترین قیمت شربت سکنجبین بذوری نیاک را از کجا پیدا کنیم؟

برای تهیه این شربت تقویت کننده کبد می‌توانید به داروخانه‌های معتبر سراسر کشور مراجعه کنید. البته راه سریع‌تر و مطمئن‌تر خرید شربت سکنجبین بذوری نیاک از داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفیدطب) است. زیرا مفیدطب با تضمین اصالت کالا و بهترین قیمت آن را در سریع‌ترین زمان ممکن به شما تحویل می‌دهد.

محصولات مشابه

شربت سکنجبین عنصلی نیاک

شرکت داروسازی نیاک برای رفاه مصرف کنندگان و افرادی که می‌خواهند از خواص سکنجبین برای کبد چرب استفاده کنند، شربت سکنجبین عنصلی را نیز تهیه کرده تا افرادی که به برخی گیاهان دارویی حساسیت دارند، بتوانند به عنوان محصول جایگزین از آن استفاده کنند. این شربت علاوه بر کمک به درمان کبد چرب، به کاهش فشار خون و درمان سرفه مزمن نیز کمک می‌کند.

قرص لیورکر هلث اید

قرص لیورکر یک مکمل گیاهی برای تقویت کبد است که توسط شرکت هلث اید کشور انگلستان تولید شده و تأثیر بسیار زیادی در درمان کبد چرب و سم زدایی کبد دارد. این قرص حاوی عصاره خار مریم، کنگر فرنگی، زردچوبه، ریشه زرشک و... است که برای پاکسازی کبد بسیار مفید هستند.

قرص لیورگل گل دارو

این قرص محصولی ایرانی از شرکت گل دارو است که به عنوان یک داروی گیاهی تقویت کبد، هم برای درمان بیماری‌های آن از جمله هپاتیت شدید و سیروز کبدی استفاده می‌شود و هم به نوسازی سلول‌های کبد کمک می‌کند.

سؤالات متداول

شربت سکنجبین بذوری برای لاغری تأثیر دارد؟

خیر. این شربت با هدف کمک به بازسازی و افزایش سلامت کبد تهیه شده و عملکرد آن در کاهش کلسترول خون، تأثیر چندانی در کاهش وزن ندارد.

شربت سکنجبین بذوری نیاک برای درمان کبد چرب کاربرد دارد؟

بله. این شربت حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است که علاوه بر کاهش التهاب کبد، به کاهش چربی و سموم کبد و بازسازی سلول‌های آن نیز کمک می‌کند.

مصرف شربت سکنجبین بذوری در بارداری مجاز است؟

خیر. برخی از عصاره‌های گیاهی موجود در این شربت مقوی کبد بر روی جنین و رحم تأثیر منفی دارد. به همین دلیل مصرف آن در بارداری توصیه نمی‌شود. (در صورت لزوم مصرف حتماً باید طبق نظارت یا مشورت پزشک متخصص باشد)

مشخصات فنی
کاتالوگ

برای مشاهده کاتالوگ محصول اینجا کلیک کنید.

موارد مصرف

  • ترمیم کننده و تقویت کننده کبد
  • داروی کمکی در درمان کبد چرب
  • موثر در پیشگیری از اختلالات کبدی
  • مفید در درمان انواع سیروز کبدی
  • موثر در کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی

مواد تشکیل دهنده

رازیانه................................. Foeniculum vulgare.............................Fennel

افتیمون .........................Cuscuta reflexa..............................Giant dodder

انیسون............................... Pimpinella anisum................................Anise

گل سرخ........................... Rosa damascena...............................Red rose

کاسنی............................... Cichorium intybus...............................Chicory

تخم خیار.................... Cucumis sativus...........................Cucumber seed

تخم خربزه.......................Cucumis melo L ..............................Melon seed

تخم کرفس..................... Apium graveolens............................Celery seed

ریشه کبر......................... Capparis spinosa..............................Caper root

شیرین بیان....................... Glycyrrhiza glabra..............................liquorice

عناب.................................. Ziziphus jujuba Mill.............................Jujube

سرکه انگور.................... Vitis vinifera...................................Grape vinegar

ترکیبات دارویی

رازیانه، افتیمون، انیسون، گل سرخ، کاسنی، تخم خیار، تخم خربزه، تخم کرفس، تخم کبر، شیرین بیان، عناب و سرکه انگور

مقدار و نحوه مصرف

طبق دستور پزشک و یا روزی 3 بار، هر بار 10 الی 20 میلی لیتر از شربت را در یک لیوان آب رقیق کرده و سپس میل نمایید.

عوارض جانبی

تاکنون عارضه خاصی از مصرف این فرآورده و اجزای تشکیل دهنده آن گزارش نشده است.

مکانیسم اثر

رازیانه حاوی ماده موثره آنتول و انیسون نیز دارای ترانس آنتول، انیس آلدهید و مشتقات کافئیک اسید است. طبق مطالعات روغن فرار این دو گیاه خاصیت محافظت از کبد و پایین آوردن آنزیم های AST,ALT,ALP را در کبد چرب دارند. همچنین می توانند باعث کاهش کلسترول و تری گلیسرید شوند.

گل سرخ حاوی آسکوربیک اسید (ویتامین ث) و فلاونویید قابل توجهی است و توان آنتی اکسیدانی بالایی دارد. ریشه کبر نیز حاوی ترکیبات فنلی و فلاونوییدها است و توانایی خنثی کردن رادیکال های آزاد و محافظت از کبد را دارا می باشد. تخم خربزه نیز حاوی ترکیبات فنلی و فلاونوییدی می باشد و توان آنتی اکسیدانی نسبتا بالایی دارد. تخم کرفس و کاسنی نیز در مطالعات اثرات محافظتی از کبد از خود بروز داده اند.

احتیاط در مصرف

  • در صورت وجود حساسیت به هر یک از اجزاء با احتیاط مصرف شود.
  • در دوران بارداری بهتر است با مشورت پزشک متخصص مصرف گردد.
  • در دوران شیردهی ممکن است باعث تغییر در طعم شیر شود.
  • برای اثربخشی بهتر می توان از عرق شاهتره و یا کاسنی به جای آب استفاده نمود.

شرایط نگهداری

دارو را در شرایط متعارفی و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

محتویات بسته

شربت در بطری های 200 میلی لیتری

اطلاعات شرکت تولید‌کننده

ایران

تاریخ مصرف
  • تاریخ انقضاء

    بین 6 ماه تا 3 سال

هنگام خرید فرآورده‌های سلامت محور حتما به تاریخ انقضا دقت کنید.

اگر محصولی در داروخانه آنلاین دکتر اصیلی کمتر از ۶ ماه تاریخ انقضا داشته باشد، تاریخ دقیق آن بر روی سایت درج خواهد شد.

نظرات درباره شربت سکنجبین بزوری 200 میلی لیتر نیاک

در این قسمت می‌توانید سوالات و نظرات خود درباره محصول را ثبت کنید. در اولین فرصت دکتر داروساز یا کارشناس پشتیبانی جوابگوی شما خواهند بود.

98938****3877

سلام وقت بخیر ، یکی از بسیار مهم در مصرف این شربت این هست که از شکر فراوانی برای شیرین کردن دارو استفاده شده است ، و شکر آسیب زیادی میتواند به کبد وارد کند و کسانی که کبد چرب دارند حساس هستند به مصرف قند یا شکر موجود در دارو ،سوال این هست دارو با وجود داشتن میزان قند بسیار بالا چطور میتونه به پیشرفت بیماری های کبدی کمک کنه ؟

1402-12-25 17:09:09

پاسخ
مفیدطب

باسلام، شرکت سازنده این فراورده (نیاک) اطلاعاتی در خصوص نوع شیرین کننده مورد استفاده شربت در بروشور آن ذکر نکرده است.



ممکن است از مواد شیرین کننده دیگر مانند شیرین کننده های مصنوعی و یا عسل استفاده شده باشد.



بهتر است از شرکت تولید کننده این محصول جویا باشید.



  017-3222-9229داروسازی نیاک



با احترام دکتر داروساز


1402-12-26 13:35:54

98915****7731

سلام وقت بخیر..من کیست سینه دارم..یکی از ترکیبات این دارو رازیانه هست..میتونم مصرف کنم؟؟دکتر برای جوش و لک های پشت بدنم تجویز کرده

1402-12-7 11:52:54

پاسخ
مفیدطب

باسلام دوست گرامی، با توجه به اینکه رازیانه دارای ترکیبات شبه استروژنی می باشد و در افراد مبتلا به کیست سینه محدودیت مصرف دارد و بهتر است مجددا به پزشک خود مراجعه داشته باشید.و ایشان را در جریان کیست سینه قرار دهید تا داروی مناسب برای شما قرار داده شود.



با احترام دکتر داروساز


1402-12-8 12:26:12

98901****7122

سلام وقتتون بخیر میشه لطفا راهنمایی کنید بهترین زمان مصرف شربت سکنجبین بزوری چه موقعه هست؟؟

1402-11-10 17:06:47

پاسخ
مفیدطب

باسلام،طبق دستور پزشک و یا روزی 3 بار، هر بار 10 الی 20 میلی لیتر از شربت را در یک لیوان آب رقیق کرده و سپس میل نمایید.(بعد و یا قبل غذا تاثیری در عملکرد آن ندارد)



با احترام دکتر داروساز


1402-11-11 11:03:25

98910****4206

خواهش میکنم سوالم رو پاسخ بدید چون خیلی سردرگم شدم البته من هیچ مشکل کبدی ندارم بیشتر به خاطر پاکسازی از شربت سکنجبین بذوری استفاده می کنم

1402-6-14 00:07:58

پاسخ
98910****4206

سلام من وقتی از شربت سکنجبین بذوری استفاده می کنم پوست صورتم بسیار حساس می شه چند بار پیش اومده پوست زیر چشمم یکدفعه قرمز و ملتهب میشه که البته زود رفع شده و این دفعه هم پوست صورتم حساس شده و با کوچکترین دلیلی قرمز میشه و کمی دچار سوزش. آیا از عوارض این شربت هست ؟ چون هیچ تغییری دیگه ای در تغذیه و سبک زندگی ندارم .

1402-6-14 00:05:32

پاسخ
مفیدطب

با سلام ممکن است پوست شما نسبت به یکی از ترکیبات شربت سکنجبین بذوری حساسیت نشان داده باشد. با توجه به اینکه مصرف این شربت برای شما ضرورتی هم ندارد، توصیه می کنم مصرف را متوقف نمایید. 

با احترام دکتر داروساز


1402-6-16 12:50:10

98938****4366

سلام من کلا رسوب کلیه دارم از وقتی این دلرو رو مصرف کردم درد تو کلیه سمت راست دارم.ربط به دارو داره؟

1402-5-14 23:17:17

پاسخ
مفیدطب

با سلام شربت سکنجبین بذ.ری عوارض کلیوی ندارد و بنابراین بعید است درد کلیه در شما ناشی از مصرف این شربت باشد. برای تشخیص عامل این درد به پزشک مراجعه کنید. 

با احترام دکتر داروساز


1402-5-15 10:41:40

98918****9575

سلام.این شربت برای التهاب کبدمناسب هست...من دارم مصرف می کنم..ایاالتهاب وازبین میبره؟؟؟هپاتیت بی مزمن دارم

1402-4-10 22:20:24

پاسخ
مفیدطب

با سلام شربت سکنجبین بذوری به رفع التهاب کبد و بازسازی سلولهای آن در بیماران کبد چرب یا سیروز کبدی کمک می کند. با این حال، این شربت تاثیر اثبات شده ای در درمان هپاتیت بی ندارد. 

با احترام دکتر داروساز


1402-4-11 09:05:36

98991****5721

سلام وقت بخیر، سکنجبین بزوری با داروهای افراد مبتلا به صرع تداخل نداره؟

1402-2-29 18:47:45

پاسخ
مفیدطب

با سلام تا کنون بین شربت سکنجبین بذوری و داروهای ضد صرع تداخلی گزارش نشده است. 

با احترام دکتر داروساز


1402-2-30 10:17:21

98939****0815

سلام وقت شما بخیر من کبد چرب گرید ۲ دارم و ۲۰ روز میشه از شربت سکنجبین بزوری استفاده میکنم چند دوره باید مصرف کنم تا نتیجه ببینم

1402-1-29 03:21:22

پاسخ
مفیدطب

با سلام درمان اصلی کبد چرب تغییر سبک زندگی است یعنی شما باید رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و دوری از استرس داشته باشید. زمان اثرگذاری شربت سکنجبین بذوری هم بستگی به میزان موفقیت شما در تغییر سبک زندگی و همچنین شرایط جسمی تان دارد و قابل پیش بینی نیست. 

با احترام دکتر داروساز


1402-1-30 12:52:33

98913****7034

عالیه پیشنهاد میدم مصرف کنید تو اشتهاهم تاثیر داره بهتر قرص ها هستش سه وعده مصرف میکنم صبح ناشتا ناهار شام هم بعدش مصرف میکنم

1401-8-12 06:21:24

پاسخ