کپسول ویابت (مخصوص بیماران دیابتی) گیاه اسانس

کنترل قند خون در دیابت نوع 1 و 2

توضیحات کالا

کپسول ویابت گیاه اسانس حاوی شنبلیله، گزنه، دارچین، استویا و اکونیت بین می باشد و تأثیر فوق العاده ای در کنترل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 دارد. وانادیم موجود در گزنه این کپسول با شبیه سازی فعالیت انسولین، موجب افزایش نقل و انتقال گلوکز می گردد و این موضوع در بهبود دیابت، بسیار مفید است. 

معرفی کپسول گیاهی ویابت گیاه اسانس

این کپسول گیاهی یکی از جدیدترین محصولات شرکت معتبر داروسازی گیاه اسانس می باشد که به کنترل قند خون کمک کرده و در درمان دیابت نوع 1 و 2 موثر می باشد. گیاهان شنبلیله (Trigonella foenum-graecum L)، گزنه (Urtica dioica L)، دارچین (Cinnamomum cassia )، استویا (Stevia rebaudiana) و اکونیت بین (Aconit bean)، که در تهیه این محصول به کار رفته اند، همگی به کاهش جذب گلوکز کمک کرده و موجب تحریک ترشح انسولین می شوند.

از جمله مکانیسم های کاهش گلوکز خون کپسول ویابت، جلوگیری از انتقال کربوهیدرات ها در دستگاه گوارش و تاخیر در سرعت جذب آن ها می باشد. این محصول همچنین با تاثیر مستقیمی که بر روی سلول های پانکراس می گذارد، در تحریک ترشح انسولین موثر بوده و به این ترتیب قند خون را کاهش می دهد. علاوه بر این، ترکیبات موجود در کپسول ویابت مانع از ساخت گلوکز نیز شده و تعداد گیرنده های انسولین در گلبول های قرمز را افزایش می دهند.

این محصول که می تواند به عنوان جایگزین تمامی داروهای گیاهی درمان کننده دیابت قرار گیرد، تفاوت های عمده ای با داروهای مشابه خود دارد. کپسول ویابت در درمان دیابت های نوع 1 و 2 موثر می باشد، در صورتی که اغلب داروهای موجود تنها بر روی یک نوع دیابت اثربخشی دارند. وانادیوم موجود در عصاره گزنه، با شبیه سازی فعالیت های انسولین، نقل و انتقال گلوکز را افزایش داده و بر هر دو نوع دیابت اثر می گذارد.

تفاوت دیگر این محصول مربوط به انواع گیاهان دارویی به کار رفته در آن می باشد، گزنه و شنبلیله گیاهانی هستند که در اغلب داروهای گیاهی مشابه نیز موجود می باشند، اما در تهیه کپسول ویابت از گیاهان استویا، دارچین و اکونیت بین نیز استفاده شده است. اکونیت بین با تاخیر در جذب گلوکز باعث کاهش قند خون می گردد و استویا و دارچین با تحریک ترشح انسولین و افزایش حساسیت بافت ها نسبت به انسولین، قند خون را کاهش می دهند.

طریقه مصرف کپسول ویابت (Viabet) گیاه اسانس

دستور مصرف توصیه شده برای این محصول، روزانه 2 تا 3 کپسول همراه با یک لیوان آب پیش از غذا می باشد، اما چنانچه کپسول ویابت گیاه اسانس را همزمان با داروهای قند خون استفاده می کنید، لازم است تا در مورد تعداد مصرف، با پزشک خود مشورت کنید.

شرایط منع مصرف و عوارض کپسول گیاهی ویابت (Viabet) گیاه اسانس

توجه داشته باشید افرادی که دارای سابقه آلرژی به گیاهانی مانند بادام زمینی، سویا، دارچین و گزنه می باشند باید از مصرف این فرآورده خودداری کنند. استفاده از کپسول ویابت همچنین برای کودکان زیر 12 سال و افراد مبتلا به زخم معده ممنوع می باشد. در دوران بارداری و شیردهی نیز باید از مصرف این محصول اجتناب شود. در اثر استفاده از کپسول دیابت گیاه اسانس احتمال بروز تهوع، افت فشار و سرگیجه وجود دارد.

چگونگی خرید آسان کپسول ویابت (مخصوص بیماران دیابتی) گیاه اسانس

برای خرید این محصول، هیچ نیازی به خروج از منزل ندارید و می توانید به سادگی آن را از داروخانه اینترنتی مفید طب خریداری نمایید و در زمان کوتاهی تحویل بگیرید. 

 

مشخصات فنی
موارد مصرف

  • کنترل قند خون در بیماران دیابتی 1 و 2

مواد تشکیل دهنده

  • شنبلیله (Trigonella foenum-graecum .L)، گزنه (Urtica dioica .L)، دارچین (Cinnamomum cassia)، استویا (Stevia rebaudiana) و اکونیت بین (Aconit bean)

ترکیبات مؤثره: 

  • فلاونوئیدها، لیگنانها، تانن ها، آمینو اسیدهای آزاد، نمکهای معدنی و عناصر کمیاب (وانادیم)، استروئیدها، کاروتنوئیدها، گالاکتومانن، س ینامالدهید، استرول، ساپونین، موسیلاژ، دی ترپن ها و دی ترپن های گلیکوزیدی.

ترکیبات دارویی

 

Amount Per Caps* Active Ingredients
6.4 4-Hydroxyisoleucine
1 Hydroxychalcone
1.5 Cinnamaldehyde
1.2 Stevioside
0.3 Rebaudiosides
16 Galactomannan

Ingredients: Nettle, fenugreek, cinnamon, stevia, Aconit bean

مقدار و نحوه مصرف

  • 2 الی 3 بار در روز قبل از غذا هر بار یک کپسول به همراه یک لیوان پر از آب قبل از غذا میل شود. 
  • در صورت مصرف همزمان با داروهای دیگر با پزشک مشورت شود.

هشدارها

موارد منع مصرف: 

  • در افراد با سابقه آلرژی به مواد گیاهی مانند بادام زمینی، سویا، دارچین و گزنه و نیز در کودکان زیر ۱۲ سال مصرف نشود. 
  • در افراد مبتلا به زخم اثنی عشر، باریکی مری، دشواری بلع و انسداد معدی- رودهای مصرف نشود. 
  • در بیماران کبدی در دوزهای بالاتر از دوز توصیه شده مصرف نشود. 

مصرف در بارداری و شیردهی: 

  • در بارداری و شیردهی مصرف نشود.

احتیاط و هشدار: 

  • در صورت مصرف همزمان این دارو با داروهای خوراکی دیابت و انسولین، قند خون خود را مرتبا کنترل نمایید. 
  • در صورت مصرف همزمان با داروهای بلاک کننده کانال کلسیم و سایر داروهای کاهنده فشار خون، امکان بروز افت فشار وجود دارد همچنین این دارو می تواند در جذب آهن در بیماران مبتلا به کم خونی اختلال ایجاد کند.

تداخلات دارویی:

  • در مصرف همزمان با داروهای ضد انعقاد (وارفارین و هپارین) امکان افزایش اثر این داروها وجود دارد. 
  • مصرف همزمان این دارو با داروهای خوراکی ض د دیابت، ضد بارداری، دیگوکسین، پنی سیلین و مکمل های آهن رعایت فاصله زمانی مناسب (حداقل ۲ ساعت) با داروهای مذکور می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

عوارض جانبی

  • در برخی موارد عوارض گوارشی مانند تهوع، احساس پری، اسهال و به ندرت سرگیجه در شروع درمان و سردرد، دوبینی، درد عضلانی، کاهش فشار شریانی و برخی عوارض کلیوی در مصرف برخی از گیاهان موجود در فرآورده گزارش شده است.
  • در افراد با سابقه حساسیت به فرآورده های گیاهی، برخی حساسیت های پوستی، خارش و آبریزش بینی مشاهده شده است.

مکانیسم اثر

کپسول ویابت با مکانیسم های متعددی به کاهش گلوکز خون کمک می کند. از جمله این مکانیسم ها می توان به ایجاد تأخیر در سرعت جذب کربوهیدرات ها، خصوصا گلوکز و جلوگیری از انتقال آن در دستگاه گوارش اشاره نمود که موجب مصرف بیشتر گلوکز در بافت های محیطی می شود. 

همچنین این کپسول با تأثیر مستقیم بر سلول های پانکراس موجب تحریک ترشح انسولین و در نتیجه کاهش قند خون می شود. علاوه بر این موارد، ترکیبات موجود در این کپسول از س اخت گلوکز نیز ممانعت نموده و همچنین باعث افزایش تعداد گیرنده های انسولین در گلبول های قرمز می شوند.

شرایط نگهداری

  • در جای خشک و دور از نور نگهداری شود. 
  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود

محتویات بسته

30 کپسول 500 میلی گرمی

اطلاعات شرکت تولید‌کننده

ایران

تولید شرکت داروسازی گیاه اسانس

شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت و درمان (IRC)

5642370520948136

تاریخ مصرف
  • تاریخ انقضاء

    بین 6 ماه تا 3 سال

هنگام خرید فرآورده‌های سلامت محور حتما به تاریخ انقضا دقت کنید.

اگر محصولی در داروخانه آنلاین دکتر اصیلی کمتر از ۶ ماه تاریخ انقضا داشته باشد، تاریخ دقیق آن بر روی سایت درج خواهد شد.

نظرات درباره کپسول ویابت (مخصوص بیماران دیابتی) گیاه اسانس

در این قسمت می‌توانید سوالات و نظرات خود درباره محصول را ثبت کنید. در اولین فرصت دکتر داروساز یا کارشناس پشتیبانی جوابگوی شما خواهند بود.

GUEST****UEST

سلام وقت بخیر سوال اینه کپسول ویابت برای نوجوان 16ساله که دیابت نوع یک داره میشه استفاده کرد چندماه باید مصرف کنه تا تاثیر شرو ببینهبا تشکر

1402-8-20 11:05:44

پاسخ
مفیدطب

با سلام داروی اصلی دیابت تیپ یک، انسولین تزریقی است. کپسول ویابت در درمان دیابت تیپ یک کاربرد دارد اما قبل از استفاده از آن حتما باید با پزشک درمانگر فرزندتان مشورت کنید. 

با احترام دکتر داروساز 


1402-8-21 13:55:03

98913****1477

با عرض سلام

من یک دوره بیست روزه از این کپسول را استفاده کردم و خیلی مفید بود قند ناشتا من را از ۱۳۰ به ۱۰۰ رساند ولی متاسفانه بعد از ۵ روز دوباره قند خونم به ۱۲۶ رسیده و تقریبا ثابت ماند در صورتی که هیچگونه تغییری در رژیم ندادم.
میتوانم علت یا توصیه شما را داشته باشم.
در سایت شما با شماره ۰۹۱۳۱۱۶۱۴۷۷ ثبت نام کرده ام.

1402-6-19 20:38:07

پاسخ
مفیدطب

با سلام  در صورتی که برای شما قبلا تشخیص دیابت گذاشته شده است و داروی دیگری هم برای دیابت مصرف مینمایید، مطمئن باشید که در دوز مصرفی داروهای دیگرتان تغییری ایجاد نشده است. این دارو نمیتواند جایگزین داروهای شیمیایی قند خون باشد و فقط نقش کمکی برای بهبود قند خون دارد. در صورتی هم که  برای شما تا به حال تشخیص دیابت گذاشته نشده، با مراجعه به متخصص غدد حتما پیگیر شوید. زیرا ممکن است لازم باشد داروهای قند خون به رژیم شما اضافه شود.  با احترام دکتر داروساز


1402-6-20 09:30:58

98912****1625

با سلام و احترام
همسرم 54 ساله هستند و قند خون ناشتا 130 و دو ساعته حدود 160 و کبد چرب گرید 1 به 2 هستند آیا با وجود چرب بودن کبد می توانند از این قرص استفاده کنند؟ با تشکر

1401-11-1 13:19:32

پاسخ
مفیدطب

با سلام کپسول ویابت در افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند منع یا احتیاط مصرف ندارد. 

با احترام دکتر داروساز 


1401-11-1 14:29:18

98918****7913

ببخشید بعد از مصرف ویابت کمی ضربان قلب بالا میره ایا طبیعی هست ؟ ممنونم

1401-10-18 17:19:59

پاسخ
مفیدطب

با سلام ویابت می تواند کمی افت فشار خون ایجاد کند و به همین دلیل ممکن است سبب افزایش ضربان قلب شود. بهتر است در خصوص مناسب بودن ویابت برای بدنتان، با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید. 

با احترام دکتر داروساز 


1401-10-19 10:44:56

98918****7913

سلام وقت بخیر بنده ۴۳ ساله هستم حدودا سه ماه قبل چکاب دادم قندم ۱۵۰ بود و هفته گشته چکاب دادم ۱۸۹ شده بود بررسی کردم از شما کپسول ویابت تهیه کردم لطفا راهنمایی بفرمایید روزی چند کپسول استفاده کنم و چند دقیقه قبل از غذا مصرف بشه تو این مدت هم از دمنش گیاهی گل سفید استفاده میکردم ایا دمنوش ادامه داشته باشه یا فقط کپسول کفایت میکنه خداخیرتون بده ممنونم

1401-10-18 16:20:37

پاسخ
مفیدطب

با سلام با توجه به بالا بودن قند خونتان در دو آزمایش متوالی، شما مبتلا به دیابت هستید. دیابت یک بیماری مزمن است که شروع درمان مناسب در کنترل آن اهمیت بسیار بالایی دارد. دیابت اگر به خوبی کنترل نشود آسیب های جبران ناپذیری به ارگان های مختلف بدن وارد می کند. درمان دیابت یک کار تخصصی است که باید توسط پزشک متخصص داخلی یا فوق تخصص غدد انجام شود. اگر چه داروهای گیاهی یا دمنوش ها ممکن است به درمان دیابت کمک کنند، اما نمی شود فقط با مصرف اینها دیابت را درمان کرد.

با احترام دکتر داروساز 


1401-10-19 10:48:15

98937****1591

سلام من پسرم ۳۰ سالشه از ۱۸ سالگی ام دیابت نوع ۱ داره و انسولین مصرف میکنه قنداش همیشه بالا نیست متفاوته یه بار خیلی پایینه زیر ۵۰ وقتایی ام که بالاست بالای ۲۰۰ اابته اینا همش در زمان ناشتا بودنه
به نظر شما این دارو با این نوسانات برای تنظیم قند خون پسرم مفید هست؟؟

1400-3-10 00:44:52

پاسخ
مفیدطب

ویابت به کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت نوع 1 و نوع 2 قابل استفاده است و به نوعی با تقلید اثر انسولین میتواند به کاهش قند خون کمک کند. منتها حین استفاده بهتر است قند خون مانیتور و بررسی شود و درصورت کاهش بیش از حد قند خون، مصرف ویابت قطع شده و اقدامات لازم انجام شود.همچنین جهت تنظیم نوسانات قند خون ناشتا بهتر است با پزشک مشورت کنید تا درصورت نیاز دوز یا نوع انسولین مصرفی تغییر کند.

با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

1400-3-10 20:47:27