شربت زینک گلوکونات 10 میلی‌گرم سیمرغ

مکمل غذایی، تقویت مو و رفع آکنه

توضیحات کالا

شربت زینک گلوکونات سیمرغ 10 میلی گرم یک مکمل غذایی مناسب برای افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن به شمار می رود که به افزایش رشد جسمی و ذهنی هم کمک می کند. این شربت حاوی 120 میلی لیتر زینک 10 میلی گرم می باشد و مصرف آن در درمان سوختگی، زخم های افراد دیابتی و آکنه نیز موثر است. 

معرفی شربت زینک گلوکونات 10 میلی گرم سیمرغ

زینک یکی از مواد معدنی موردنیاز بدن است که تأثیر فوق العاده ای در بهبود عملکرد بسیاری از فعالیت های سیستم های مختلف بدن دارد. از آنجایی که این ماده به طور طبیعی در بدن تولید نمی شود، لذا باید با مصرف با مواد غذایی و مکمل های مناسب، آن را در بدن تأمین نمود. یکی از بهترین گزینه ها جهت تحقق این هدف، شربت زینک گلوکونات می باشد. این شربت توسط شرکت داروسازی سیمرغ داروی عطار به دو صورت 5 میلی گرم و 10 میلی گرم تولید و به بازار عرضه شده است.

شربت زینک گلوکونات را می توان جزو مفیدترین مکمل های بدن قرار داد که استفاده از آن باعث افزایش قوای سیستم ایمنی بدن می گردد. مصرف شربت زینک گلوکونات برای کودکان در بهبود رشد جسمی و ذهنی آن ها بسیار اثرگذار است. از طرفی شربت زینک گلوکونات 10 میلی گرم سیمرغ در بهبود روند درمان زخم های بدن به ویژه در افراد دیابتی و همچنین سوختگی اثر مفیدی دارد و برای بهبود آکنه هم بسیار موثر است. تفاوت اصلی شربت زینک گلوکونات 10 میلی گرم با شربت زینک گلوکونات 5 میلی گرم، میزان بیشتر روی یا زینک موجود در آن می باشد.

فواید و خواص شربت زینک گلوکونات 10 میلی گرم سیمرغ

  • افزایش قدرت دفاعی بدن
  • اثر عایل در بهبود روند رشد بدن کودکان از لحاظ جسمی و ذهنی
  • موثر در بهبود انواع زخم به خصوص برای افراد مبتلا به دیابت
  • موثر در درمان سوختگی ها 
  • کمک به بهبود آکنه

زینک گلوکونات چیست؟

همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، عنصر زینک یا روی یکی از مهم ترین عناصر و مواد معدنی در بدن انسان محسوب می شود. عدم تأمین کافی این عنصر مشکلات عدیده ای را برای بدن به دنبال دارد که مهم ترین آن، کاهش قوای بدن و توانایی دفاعی سیستم ایمنی بدن است. علاوه بر این روی در بهبود عمکرد فعالیت های سلولی نیز نقش زیادی دارد. 

زینک گلوکونات در حقیقت نمک فلزی اسید گلوکونیک محسوب می گردد که دارای اثرات و فواید زیادی برای سلامتی بدن است. گلوکونیک اسید هم به صورت عادی در طبیعت یافت می شود و اما در روش صنعتی با تخمیر گلوکز با استفاده از برخی از انواع قارچ قابل تولید است. زینک گلوکونات قابلیت بسیار زیادی در افزایش سرعت تولید پروتئین های الزامی بدن و بالا بردن قوای تجدید ساختار سلولی دارد.

به طور کلی شرکت های مختلف داروسازی برای تولید مکمل های روی آن را به صورت سولفات، استات و گلوکونات در می آورند که در این بین حالت گلوکونات آن دارای سرعت جذب بیشتری است. به همین دلیل شربت زینک گلوکونات 10 میلی گرم سیمرغ به خوبی و به سرعت جذب بدن می گردد و مصرف آن باعث رفع مشکل عفونت ناشی از کمبود روی، بهبود زخم های طولانی مدت، کاهش ریزش مو و بهبود رشد می شود.

برتری زینک گلوکونات در مقایسه با دیگر املاح زینک در میزان کادمیم (Cadmium) نیز می باشد. برخی از انواع املاح زینک حاوی مقادیری از کادمیم می باشند که این میزان در صورتی که مصرف مکمل افزایش پیدا کند، می تواند منجر به ایجاد مشکلات کلیوی گردد. زینک گلوکونات علاوه بر قدرت جذب مناسب و تحمل پذیری که نسبت به سایر املاح زینک دارد، حاوی مقادیر بسیار کمی از کادمیم نیز می باشد.

فواید استفاده از شربت زینک سیمرغ

شربت زینک گلوکونات سیمرغ یک مکمل مناسب برای تمامی سنین است. این شربت بدون اسانس تهیه شده و به همین دلیل احتمال بروز حساسیت و آلرژی در اثر مصرف آن به حداقل رسیده است. در ادامه برخی از فواید مصرف شربت زینک گلوکونات را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد:

شربت زینک گلوکونات برای کودکان

ٰنوزادان از تولد تا سن 6 ماهگی روزانه به 2 میلی گرم زینک نیاز دارند که شیر مادر این مقدار زینک را تامین می کند. پس از 6 ماهگی نیاز نوزادان به 3 میلی گرم در روز افزایش پیدا می کند که بهتر است این میزان طبق نظر و توصیه پزشک با مصرف مکمل های مناسب تامین شود. انواع شیرخشک، قطره و شربت های مکمل برای تامین زینک مورد نیاز کودکان و نوزادان وجود دارد. مصرف زینک در کودکان باعث حفظ سرعت و کیفیت رشد آن ها می شود.

یکی از دغدغه های همیشگی والدین برای فرزندانشان، رشد کامل و مناسب آن ها از لحاظ جسمی و ذهنی است. بدن کودک برای رشد، نیاز به مواد معدنی و ویتامین های مختلفی دارد. به عنوان مثال آهن در بهبود رشد کودک دارای نقش غیر قابل کتمانی است و در برخی موارد صرفاً نمی تواند از طریق شیر مادر آن را به میزان مناسب تأمین نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله «اگر فرزند من شیر بخورد، آیا به مکمل آهن احتیاج دارد؟» را مطالعه نمایید.

به جز آهن، روی یا زینک هم در بهبود رشد بدن و ذهن کودک نیز بسیار موثر است و به همین دلیل استفاده از مکمل های با کیفیت روی مثل شربت زینک گلوکونات به تقویت رشد جسمی و ذهنی کودکان کمک زیادی می‎ کند. خوشبختانه شربت زینک گلوکونات، بدون اسانس می باشد و بنابراین مصرف آن مشکلی را برای کودکان حساس به اسانس به وجود نمی آورد.

تاثیر مصرف شربت زینک گلوکونات برای اسهال

تحقیقات متخصصین ثابت کرده است که عنصر روی یا زینک تأثیر زیادی در کاهش اسهال و مدت زمان آن به ویژه در کودکان دارد. به همین جهت سازمان جهانی بهداشت به خانواده ها توصیه نموده است که از مکمل های روی برای مقابله با ایجاد اسهال و افزایش شدت آن برای کودکان زیر 6 ماه تا 5 سالگی استفاده نمایند. طبق تحقیقات انجام شده مصرف زینک در کودکان بالای 6 ماه می تواند تا 14% دوره و تکرر اسهال حاد و تا 25% ریسک ابتلا به اسهال مقاوم را کاهش دهد.

فواید مصرف شربت زینک گلوکونات سیمرغ برای بزرگسالان

تأمین روی در انسان ربطی به سن و سال ندارد زیرا این ماده در بدن، یک ماده مصرفی است و بدن انسان به طور طبیعی نمی تواند آن را تولید کند. وجود روی باعث افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن می گردد و لذا احتمال ابتلا به ویروس های مختلف را کاهش می دهد. همچنین این ماده تأثیر فوق العاده ای نیز در بهبود سوختگی و مشکلات پوستی دارد. همچنین مصرف شربت زینک گلوکونات سیمرغ دارو 10 میلی گرم در تقویت مو، ناخن موثر بوده و بی اشتهایی های با منشأ عصبی در افراد بزرگسال بهبود میبخشد.

طریقه مصرف شربت زینک گلوکونات سیمرغ دارو 10 میلی گرم

بهترین زمان مصرف شربت زینک گلوکونات برای کودکان با توجه به رده سنی آن ها، متفاوت است. کودکان 7 ماه تا 3 سال باید هر روز 1.5 میلی لیتر مصرف نمایند و این مقدار برای کودکان 4 تا 8 سال و 9 تا 13 سال، به ترتیب به 2.5 میلی لیتر و 4 میلی لیتر به طور روزانه می رسد. افراد بزرگسال نیز باید 5.5 میلی لیتر از شربت زینک گلوکونات 10 میلی گرم را مصرف نمایند تا بدنشان را تقویت کنند.

برای مشاهده اثر مطلوب بسته به میزان زینک مصرفی در روز، توصیه می شود تا مصرف را حداقل 12 هفته ادامه دهید. دقت کنید مصرف روزانه زینک نباید از 40 میلیگرم در روز تجاوز کند، مگر با تجویز پزشک. برای میزان و طول دوره مصرف کودکان با پزشک مشورت شود.

عوارض و تداخل دارویی

استفاده همزمان از این شربت و غذاهای سرشار از کلسیم و فسفر، ممنوع است. علاوه بر این مصرف شربت زینک گلوکونات در بارداری و دوران شیردهی، صرفاً با تجویز پزشک قابل انجام می باشد بنابراین بهتر است از مصرف خودسرانه این محصول در این دوران خودداری نمایید.

در صورتی که به طور همزمان داروهای دیابت، سفالکین، سیپروفلوکساسین و لووفلوکساسین، تتراسایکلین، فنوباربیتال، وارفارین و یا استروژن ها مصرف می کنید، به منظور کاهش میزان تداخلات با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. همچنین توجه داشته باشید مصرف محصولات حاوی آسرولا، بروملئین، پروتئین های شیر و سویا، ذرت، کافئین و فیبرهای غذایی ممکن است باعث کاهش جذب زینک در بدن گردد.

محصولات مشابه

شربت زینک پلاس سندروس: این شربت مکمل که حاوی زینک، کلسیم، ویتامین آ، ویتامین ب1، ویتامین ای و ویتامین د می باشد، باعث بهبود رشد جسمی و ذهنی شده و عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند.

شربت زینک سندروس

کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا: یک مکمل عالی برای حفظ سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن که باعث تقویت سیستم ایمنی و رشد ذهنی و جسمی نیز می شود. این کپسول حاوی زینک و ویتامین های گروه ب می باشد.

کپسول زینک پلاس دانا

قرص زینک و ویتامین C سندروس: این محصول همانطور که از نامش پیداست حاوی ویتامین ث و روی می باشد. مصرف قرص زینک و ویتامین C موجب تقویت سیستم ایمنی، بهبود رشد، بهبود اشتها و تقویت حافظه و یادگیری می شود.

قرص زینک و ویتامین c سندروس

شما می توانید این محصولات را نیز از طریق داروخانه آنلاین مفید طب به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

 


 

مشخصات
نوع محصول: شربت
حجم: 120 میلی لیتر
:گروه مکمل رژیمی غذایی
کارایی: تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به رشد مطلوب جسمی، تقویت مو، ناخن و پوست
ماده موثره:  زینک گلوگونات 10 میلی گرم
کشور سازنده: ایران
شرکت سازنده: سیمرغ داروی عطار
روش مصرف: طبق روش مصرف
محدودیت سنی: کودکان 7 ماه به بال
جنسیت مصرف کننده: عمومی
مجوز سازمان غذا و دارو: دارد

مشخصات فنی
موارد مصرف

  • تقویت فعالیت سیستم ایمنی بدن 
  • کمک به رشد مطلوب بدن 
  • تقویت مو، ناخن و پوست 
  • درمان بی اشتهایی عصبی 
  • کمک به درمان اسهال حاد

مواد تشکیل دهنده

زینک (بصورت زینگ گلوکونات) 10 میلی گرم

ترکیبات دارویی

ترکیبات (به ازای 5 میلی لیتر):

مقدار عنوان
10mg (Elemental Zinc (as Zinc Gluconate

مقدار و نحوه مصرف

  • کودکان 7 ماه تا 3 سال: 1.5 میلی لیتر روزانه
  • کودکان 4 تا 8 سال: 2.5 میلی لیتر روزانه
  • کودکان 9 تا 13 سال: 4 میلی لیتر روزانه
  • بزرگسالان: 5.5 میلی لیتر روزانه
  • برای اثر بهتر فرآورده یکساعت قبل غذا یا دو ساعت بعد از غذا با معده خالی مصرف شود.
  • در صورت ایجاد ناراختی گوارشی می توان فرآورده را همراه غذا مصرف کرد.

هشدارها

  • برای اثر بهتر فرآورده، یک ساعت قبل از غذا یا دو ساعت بعد از غذا با معده خالی مصرف شود. در صورت ایجاد ناراحتی گوارشی می توان فرآورده را همراه غذا مصرف کرد.
  • این فرآورده مکمل رژیمی غذایی بوده و جهت پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری نمی باشد

شرایط نگهداری

  • دور از نور و رطوبت، در دمای زیر 30 درجه سانتیگراد و دور از دسترس اطفال نگهداری شود. 
  • از یخ زدگی محافظت گردد.

محتویات بسته

شربت 120 میلی لیتر

اطلاعات شرکت تولید‌کننده

ایران

شرکت سازنده: شرکت داروسازی سیمرغ داروی عطار

شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت و درمان (IRC)

2871057303690502

تاریخ مصرف
  • تاریخ انقضاء

    بین 6 ماه تا 3 سال

هنگام خرید فرآورده‌های سلامت محور حتما به تاریخ انقضا دقت کنید.

اگر محصولی در داروخانه آنلاین دکتر اصیلی کمتر از ۶ ماه تاریخ انقضا داشته باشد، تاریخ دقیق آن بر روی سایت درج خواهد شد.

نظرات درباره شربت زینک گلوکونات 10 میلی‌گرم سیمرغ

در این قسمت می‌توانید سوالات و نظرات خود درباره محصول را ثبت کنید. در اولین فرصت دکتر داروساز یا کارشناس پشتیبانی جوابگوی شما خواهند بود.

98938****6984

باسلام وعرض ادب واحترام خدمت پرسنل محترم مفیدطب.بنده ۲سال ونیم درگیر کمبود زینک دربدن هستم منتهی بامصرف ۲وسال نیم انواع واقسام قرص های زینک مثل یونی زینک زینک سولفات سیمو دیلی واکتی وومن و ول وومن جذب زینک دربدنم به سختی صورت میگیره.اما تنها شربتی که تونست سطح سرمی زینک من روبالابیاره شربت استوکربود.میخواستم ازحضورتون بپرسم که ایا شربت زینک گلوکونات میتونه جذب بیشتری نسبت به قرص یاکپسول زینک داشته باشه؟سپاسگذارم ازوقتی که میذارین

1402-8-9 23:34:12

پاسخ
مفیدطب

با سلام بطور کلی شربت با توجه به اینکه مایع است و مرحله انحلال در آن راحت تر صورت می گیرد، ممکن است جذب آن بهتر از قرص و کپسول زینک انجام شود. 

با احترام دکتر داروساز 


1402-8-11 13:26:01

98938****0070

مفیدطب بهترینه . با تشکر از مسئولین این سایت و اپلیکیشن و دارو سازان و تمام همکاران

1402-6-5 18:31:18

پاسخ
مفیدطب

با سلام خوشحالیم که از خدمات مفید طب رضایت دارید و بابت ثبت نظر از شما سپاسگزاریم. 

با احترام دکتر داروساز


1402-6-7 10:46:39

98913****2404

سلام ببخشید شربت زینک وقتی درش رو باز کردیم تا چه مدتی قابل استفاده است اگه باز بشه ما میتونیم به مدت سه ماه در یخچال نگه داریم ومصرف کنیم یا اینکه بعد از یک ماه دیگه قابل استفاده نیست

1402-5-10 03:13:28

پاسخ
مفیدطب

با سلام مدت قابل استفاده بودن شربت ها بعد از باز شدن در منابع متفاوت ذکر شده. حداکثر زمان استفاده پیشنهادی  6 ماه و حداقل آن یک ماه است. اگر شربت را با قاشق خشک و تمیز استفاده کنید و آن را با در بسته در دمای زیر 30 درجه و دور از آفتاب نگهداری کنید، مدت میانگین سه ماه برای استفاده از آن منطقی به نظر می رسد. 

ضمنا همیشه به ویژگی های ظاهری شربت مثل طعم و بو و قوام توجه داشته باشید. تغییر این ویژگی های شربت معمولا نشانه خرابی آن است. 

نگهداری این شربت در یخچال، اگر از یخ زدگی محافظت شود (دمای 4 تا 8 درجه باشد) مشکلی ایجاد نمی کند و برای ماندگاری آن بهتر است. بهتر است شربت در درب یخچال نگهداری شود.

با احترام، دکتر داروساز 



 


1402-5-11 13:52:33

98911****8580

سلام ببخشید آیا وجود ساخارین در شربت اسانس محسوب میشه؟ دکتر برای دخترم شربت بدون اسانس زینک سولفات نوشته که میخواستم بدونم ساخارین هم اسانس هست؟

1400-9-24 12:09:23

پاسخ
مفیدطب

ساخارین طعم‌دهنده محسوب میشود و اسانس نیست. منظور پزشک از اسانس احتمالا اسانس میوه‌ها یا موارد مشابه است که ممکن است حساسیت‌زا باشند.



با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)


1400-9-25 07:45:04

98918****8059

باسلام میخواستم مواد تشکیل دهنده این شربت رو بدونم ازشما زینک گدوکونات بدون طعم خرید کردم چون دخترم ۵ ماه س میخواستم بدونم به جز زینک از چه مواد دیگه ی لستفاده شده نکنه برای دخترم ضرر داشته باشه .ممنون از راهنمایتون

1400-4-4 17:17:59

پاسخ
مفیدطب

مصرف زینک گلوکونات برای زیر 6 ماه بدون تجویز و دستور مستقیم پزشک مجاز نمیباشد. شربت زینک گلوکونات حاوی زینک با ملح گلوکونات و بدون اسانس و مخصوص کودکانی که به اسانس حساسیت دارند.



با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)


1400-4-5 23:55:44

98918****6491

سلام دکتر برای پسرم شربت زینگ گلو کونات نوشته ایا برای رشد قد و وزنش خوبه اسال و ۲ماهشه بعد از باز شدن در یخچال نگهداری شود چه مدت تاریخ داره ممنون میشم جواب بدین شربت ایرانی است

1400-3-19 21:03:33

پاسخ
98918****6491

سلام جواب سوالم دیروز فرستادم ندادین

1400-3-20 11:50:09

مفیدطب

زینک گلوکونات به رشد ذهنی و جسمی در سنین رشد کمک میکند. شربت زینک گلوکونات برای فرزند شما با دوز روزانه ۱.۵ میلی لیتر قابل استفاده است و همچنین باید در دمای زیر ۳۰ درجه نگه داری شده و از یخ زدگی محافظت شود.



با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)


1400-3-20 21:42:43

98936****4065

سلام
پرداخت باید درب منزل باشه ایجوری اعتماد مردم بیشتر میشود . موفقیت دی جی کالا پرداخت درب منزل است .
باتشکر

1398-12-15 17:09:43

پاسخ
98919****0217

با سلام ...دیجی کالا پرداخت آنلاین داره تا وجه پرداخت نشه کالارو نمیفرسته ...درضمن این دراوخانه مفید طب داروخانه ی معتبر و شناخته شده ای هست ..شما از دستفروش که خرید نمیکنید بخواین اعتماد نداشته باشین ..من تا بحال چند دفه از این داروخانه خرید کردم خیلی راضی بودم هم بموقع ارسال کرده و هم بسته بندی خوبی داشته قیمتاش هم از بقیه داروخانه ها خیلی مناسبتره

1402-5-2 20:45:28