شیر خشک ببلاک

ببلاک یکی از محبوب‌ترین برندهای شیرخشک در ایران است که در انواع مختلف و مناسب برای هر گروه سنی تولید می‌شود. در ادامه انواع شیر خشک ببلاک را به شما معرفی می‌کنیم.

شیر خشک ببلاک 1

این شیر خشک ویژه نوزادان از بدو تولد تا 6 ماهگی تهیه شده است. ببلاک 1 هضم آسان و تحمل بالایی در شیرخواران دارد و فاقد گلوتن، سوکروز و مواد نگهدارنده است. فرمولاسیون شیر خشک ببلاک 1 کاملا متناسب با نیازهای تغذیه‌ای شیرخواران است و حاوی ترکیبات زیر می‌باشد:

  • پره بیوتیک: پره بیوتیک موجود در ببلاک 1، ترکیب منحصر به فردی از الیگوساکاریدهای غیرقابل هضم (scGOS/lcFOS)  می‌باشد که با پیشبرد رشد باکتری‌های مفید روده باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و نرمی مدفوع شیرخوار می‌گردد.
  • نوکلئوتیدها: واحدهای ساختمانی ضروری برای تقسیم سلولی که به رشد و نمو بافت بدن کمک می‌کنند.
  • آهن: این شیر خشک غنی‌شده با آهن است و به همین دلیل به تکامل شناختی نوزاد کمک می‌کند.
  • اسیدهای چرب غیر اشباع (امگا 3 و امگا 6): وجود امگا3 و امگا6 در شیر خشک ببلاک 1 باعث تقویت و تکامل مغزی و بینایی در شیرخواران می‌شود.

شیر خشک ببلاک 2

نیاز نوزاد به مواد مغذی با بزرگتر شدن تغییر می‌کند، به همین دلیل است که شیر خشک ببلاک 2 با فرمولاسیونی متفاوت برای نوزادان 6 تا 12 ماه تهیه شده است. این شیر خشک را می‌توان در کنار غذای کمکی برای نوزادانی که از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند، استفاده کرد. ترکیبات شیر خشک ببلاک 2 مشابه ببلاک 1 است، با این تفاوت که میزان ترکیبات برای این گروه سنی در نظر گرفته شده است.

ببلاک بالای یک سال

این محصول یک شیر خشک تکمیلی است که برای کودکان بالای یک سال مناسب می‌باشد. فرمولاسیون ببلاک بالای یک سال به گونه‌ای طراحی شده است که نیازهای تغذیه‌ای شیرخواران در این بازه سنی را به خوبی پوشش دهد. این شیرخشک نیز ترکیباتی مشابه با ببلاک‌های 1 و دارد و فقط میزان ترکیبات در آن مناسب نیاز کودکان بالای یک سال است.

ببجونیور

این شیر خشک برای کودکان در حال رشد 2 سال به بالا تهیه شده است. مصرف این شیرخشک در کنار یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به خوبی مواد مغذی مورد نیاز کمک شما را تامین کند. ببجونیور حاوی ویتامین C، آهن، ویتامین D، کلسیم و پره بیوتیک بوده و با طعم وانیل تهیه شده است.

شیرخشک ببلاک پره مچور

این شیر خشک مخصوص نوزادان کم‌وزن و نارسی است که امکان تغذیه از شیر مادر را ندارند. ببلاک پره مچور تامین‌کننده نیازهای ویژه و افزایش یافته نوزادان نارس مطابق با قوانین بین‌المللی ESPGHAN و TSANG می‌باشد. این محصول نسبت به شیرخشک‌های معمولی انرژی و پروتئین بیشتری دارد.

ببلاک PDF

شیرخشک ببلاک PDF مخصوص شیرخواران کم‌وزن و نارس محروم از شیر مادر است که از بیمارستان مرخص می‌شوند. این محصول به وزن‌گیری بهتر نوزاد کمک می‌کند. انرژی، پروتئین و املاح و مواد مغذی ببلاک PDF از شیرخشک‌های معمولی بیشتر، و از شیرخشک‌های مخصوص نوزادان نارس کمتر است.

شیر خشک ببلاک AR

ببلاک AR شیرخشک مخصوص شیرخواران محروم از شیر مادر جهت جلوگیری از بازگشت محتویات معده به مری می‌باشد. این محصول یک رژیم غذایی متعادل را برای شیرخوار تامین می‌کند. شیرخشک ببلاک AR باعث کاهش قابل ملاحظه دفعات و شدت برگشت محتویات معده به مری می‌گردد. تحقیقات نشان داده‌اند که تاثیر ببلاک AR از شیرخشک‌های قدیمی تغلیظ شده با آرد برنج، بیشتر است.

ببلاک LF

این شیرخشک مخصوص نوزادانی است که عدم تحمل لاکتوز دارند. ببلاک LF یک شیرخشک فاقد لاکتوز است که حاوی کلیه مواد مغذی مورد نیاز برای حمایت شیرخواران مبتلا به اسهال مزمن و آنهایی که عدم تحمل لاکتوز دارند، می‌باشد. ببلاک LF به کاهش دوره اسهال، کاهش دفعات دفع و وزن گیری بهتر شیرخوار کمک می‌کند.

ببلاک کامفورت

این شیر خشک مخصوص نوزادانی است که به مشکلات خفیف گوارشی مانند یبوست و کولیک مبتلا هستند. ببلاک کامفورت حاوی پروتئین، بتا پالمتیک اسید، لاکتوز کم، پره بیوتیک و اسیدهای چرب غیراشباع (امگا 3 و امگا 6) می‌باشد.

شیرخشک ببلاک HA1 و ببلاک HA2

این شیر خشک مخصوص شیرخوارانی است که در معرض خطر حساسیت به پروتئین شیرگاو قرار دارند. هیدرولیز پروتئین شیر، باعث کاهش اثر آلرژی‌زایی آن می‌گردد و با کم کردن وزن مولکولی پروتئین‌ها، بار آنتی‌ژنی و خطر حساسیت‌زادیی و آلرژی را می‌کاهد و باعث پیشگیری از بروز آلرژی می‌شود. ببلاک HA1 برای کودکان از بدو تولد تا 6 ماهگی و ببلاک HA2 برای بعد از 6 ماهگی تهیه شده است.

بیشتر