۶ مشکل رایج پوست در زمستان

6 مشکل رایج پوست در زمستان
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

روش‌های گوناگونی وجود دارد که می‌تواند پوست شما را در طول ماه‌های زمستانی نرم و سالم نگه دارد. برای اطمینان از نرم و سالم ماندن پوست در زمستان یک ایده خوب استفاده از مرطوب‌کننده ها در هنگام شب است. استفاده مناسب از مرطوب‌کننده‌ها تأثیر خوبی بر درمان پوست شما هنگامی که خواب هستید، دارد.

در ادامه این مقاله به بررسی ۶ مشکل رایج پوست در زمستان و اقداماتی که شما باید برای مقابله با آن‌ها بپردازید، اشاره می‌کنیم:

مشکل شماره ۱: سفتی و خشکی پوست صورت

چه کاری انجام دهید؟ فرانسیسکا فوسکو، استادیار بالینی پوست در دانشکده پزشکی سینا در شهر نیویورک می‌گوید با استفاده از یک مرطوب‌کننده که مانند یک ماسک سه یا چهار بار در هفته از آن استفاده می‌کنید، صورت خود را برای نبرد در برابر حملات سخت زمستان آماده سازید.

این نوع از درمان‌ها ضخیم‌تر از یک کرم شب هستند و طوری عمل می‌کنند که وقتی شما خواب هستید منافذ شما گرفته نشود.

محصول پیشنهادی: کرم مرطوب کننده ۲۴ ساعته پریم

مشکل شماره ۲: ترک لب‌ها

چه کاری انجام دهید؟ به علت سردی آب و هوا -و آبریزش بینی که ما را مجبور به تنفس از طریق دهان می‌کند- پوست نازک بر روی لب‌ها در این فصل بیشتر از زمان‌های دیگر سال آسیب می‌بیند.

ترک‌خوردگی لب‌ها در زمستان

دکتر فوسکو می‌گوید: “هنگامی که لب‌ها ترک خورده و شیاردار می‌شوند، درمان آن مدت زمان طولانی طول می‌کشد، چون شما به طور مداوم در تمام طول روز از آنها برای صحبت کردن، خوردن، و هیجان استفاده می‌کنید.”از یک سرم لب با اسکراب شکر در شب، که لب‌های شما را مرطوب کرده و تسکین می‌دهد استفاده نمایید.

محصول پیشنهادی: کرم ترک لب دکتر ژیلا

مشکل شماره ۳: خارش و سوختگی بازوها و پاها

چه کاری انجام دهید؟ دوش آب گرم و حرارت داخلی محیط می‌تواند باعث خارش و خشکی پوست در زمستان شود. به جای یک لوسیون یا کرم، از یک مرطوب‌کننده ضخیم‌تر مانند کره یا روغن مخصوص بدن استفاده نمایید تا زمانی که خواب هستید انرژی پوست شما برگردد.

دکتر فوسکو می‌گوید: “فرمول‌های سنگین‌تر اجازه آبرسانی را می‌دهد و به شکل یک مانع عمل می‌کند، و از دست دادن رطوبت را کاهش می‌دهد.”

محصول پیشنهادی: ژل روغن فیروز

مشکل شماره ۴: کم شدن آب بدن به طور کلی

چه کاری انجام دهید؟ طبق گفته کلینیک مایو؛ داشتن یک مرطوب‌کننده در اتاق خواب شما می‌تواند بیشتر مشکلات پوست در زمستان، از جمله ترک‌خورگی لب‌ها و خشکی گونه‌ها را درمان کند. استفاده از دستگاه‌های بخور و تولید بخار آب در هوا نیز یکی دیگر از روش‌های از بین بردن خشکی پوست در زمستان است.

محصول پیشنهادی: کرم دست و صورت آووکادو شون

مشکل شماره ۵: پوسته پوسته شدن پوست در زمستان

چه کاری انجام دهید؟ این مشکل به ویژه در نواحی سخت خشک و به دلایل مختلف ظاهر می‌شود. اگر یک نقطه مانند آرنج‌ها مستعد ابتلا به خشکی باشد، آب و هوای سرد می‌تواند وضع را بدتر کند.

پوست بین بینی و لب‌های شما نیز به دلیل نفس کشیدن بیش از حد تحریک می‌شود. در هنگام شب از یک مرطو‌ب‌کننده چند منظوره برای صاف شدن نواحی تحریک شده استفاده نمایید.

پوسته پوسته شدن پوست در زمستان

فوسکو توضیح می‌دهد که “چند منظوره بدان معنی است که این مرطوب‌کننده باید قابلیت تحمل طیف گسترده‌ای از انواع پوست‌ها و مناطق آناتومیک را داشته باشد.”

محصول پیشنهادی:لوسیون مرطوب کننده صورت و بدن سی گل

مشکل شماره ۶: تیرگی زیر چشم

چه کاری انجام دهید؟ بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ توسط آزمایشگاه ایما به نمایندگی از سازمان Adonia انجام شده است، کمبود نور خورشید در زمستان می‌تواند آسیب‌های عمده‌ای بر روی سطح زیر چشم شما داشته باشد.

تیرگی زیر چشم باعث می‌شود که پوست کمرنگ برجسته‌تر شود، و در نتیجه ناحیه زیر چشم بیشتر آشکار شود. توسط محصولات ویژه برای آبرسانی و روشن‌سازی پوست نواحی اطراف چشم، خشکی و تغییر رنگ چشم خود را به حداقل برسانید. یک بار قبل از خواب و یک بار بعد از بیدار شدن در صبح از این سرم‌ها استفاده نمایید.

محصول پیشنهادی: کرم دور چشم هالوکسیل مدیلن

منبع: Everyday Health

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره