قرص نفروویت برای چیست؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

بیماران کلیوی به دلیل مشکلاتی که در جذب ویتامین‌ها دارند و همچنین از آنجا که برخی از ویتامین‌ها را به هنگام دیالیز دفع می‌کنند، نمی‌توانند از هر مولتی ویتامین معمولی استفاده کنند. متاسفانه مکمل‌های مخصوص برای این گروه بسیار نادر هستند. قرص نفروویت محصول شرکت اسوه دارو به عنوان تنها مولتی ویتامین مخصوص بیماران کلیوی شناخته می‌شود. این قرص به گونه‌ای طراحی شده که متناسب با نیاز بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته کلیوی می‌باشد. در این مقاله تمامی اطلاعات مربوط به این قرص را بررسی خواهیم کرد تا به خوبی متوجه شوید که قرص نفروویت برای چیست و چه کاربردهایی دارد.

معمولا مولتی ویتامین‌های عادی اغلب شامل ویتامین‌ها و عناصر معدنی هستند که در بیماران دیالیزی نیازی به مصرف آن‌ها وجود ندارد. همچنین مصرف برخی از ویتامین‌ها از طریق مکمل ممکن است باعث تجمع آن در بدن این بیماران و بروز علائم سمیت در آن‌ها شود. همانطور که گفتیم قرص نفروویت تنها مولتی ویتامینی است که مختص بیماری‌های مزمن کلیوی (CKD) تولید می‌شود. نوع ویتامین‌ها و مقادیر آن‌ها در این مولتی ویتامین مخصوص، به گونه‌ای تنظیم شده است که متناسب با نیاز بیماران کلیوی باشد.

ترکیبات قرص نفروویت چیست؟

مکمل نفروویت حاوی ویتامین‌های B1، B2، B6، B5، B12، ویتامین E، اسید آسکوربیک (ویتامین C)، بیوتین (ویتامینB7)، زینک (به صورت زینک اکساید)، نیکوتینامید و اسید فولیک است. این مولتی ویتامین در جهت درمان و پیشگیری از کمبود ویتامین در بیماران کلیوی که دیالیز می‌شوند، تهیه شده است.

خرید قرص نفروویت

در جدول زیر تمامی ترکیبات موجود در قرص نفروویت به همراه مقادیر آن‌ها آورده شده است:

عنوان مقدار
ویتامین B12 ۶ میکروگرم
ویتامین B1 ۱.۵ میلی‌گرم
ویتامین B2 ۱.۷ میلی‌گرم
ویتامین B6 ۱۰ میلی‌گرم
ویتامین E ۵۰ میلی‌گرم
ویتامین B5 ۱۰ میلی‌گرم
آسکوربیک اسید ۶۰ میلی‌گرم
بیوتین ۳۰۰ میکروگرم
زینک اکساید ۲۵ میلی‌گرم
نیکوتینامید ۲۰ میلی‌گرم
فولیک اسید ۵۰۰ میکروگرم

قرص نفروویت برای چیست؟

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و موارد مصرف قرص نفروویت برای بیماران کلیوی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بیماران CKD
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی و عصبی
  • کاهش ضعف و خستگی
  • کمک به خون‌سازی
  • کمک به کنترل دفع پروتئین در بیماران کلیوی

به طور کلی می‌توان گفت قرص نفروویت یک مولتی ویتامین مخصوص است، که به سلامت و نگهداری بافت‌های بیماران پیشرفته کلیوی کمک می‌کند. این مکمل CKD علاوه بر تقویت سیستم ایمنی و بالا بردن مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها در بهبود عملکرد سیستم عصبی نیز نقش دارد. همچنین در حفظ سلامت دستگاه‌های مختلف بدن در بیماران کلیوی تاثیرگذار خواهد بود.

قرص نفروویت برای کلیه

تا اینجا با هم بررسی کردیم که به طور کلی قرص نفروویت برای چیست و چه کاربردهایی دارد. اما سوال اینجاست چرا نوع و مقدار ویتامین‌های مورد نیاز بیماران کلیوی با سایر افراد متفاوت است و قرص نفروویت با سایر مکمل‌ها چه تفاوتی دارد.

متاسفانه در بیماران کلیوی به دلیل کاهش اشتها و یا تداخل داروهای مصرفی با جذب ویتامین‌های موجود در غذا، دریافت بسیاری از ویتامین‌ها محدود می‌شود. علاوه بر این هنگام دیالیز نیز بسیاری از ویتامین‌ها از بدن این بیماران دفع خواهد شد. بنابراین نیاز افرادی که به نارسایی پیشرفته کلیوی (End-Stage) مبتلا هستند و همودیالیز می‌شوند، به مکمل‌های ویتامینی با افراد عادی متفاوت است.

به طور مثال از آنجا که ویتامین‌های محلول در آب هنگام دیالیز دفع می‌شوند، اکثر بیماران کلیوی به مصرف مکمل‌هایی شامل ویتامین‌های گروه B و ویتامین C نیاز دارند. همچنین مصرف ویتامین A توسط مکمل برای این بیماران توصیه نمی‌شود. چرا که ویتامین A از طریق دیالیز دفع نمی‌شود و تجمع آن در بدن بیماران کلیوی می‌تواند باعث بروز علائم سمیت شود. همچنین در صورتی که این بیماران به مصرف ویتامین D نیاز داشته باشند، فقط می‌توانند از فرم فعال این ویتامین استفاده کنند.

تولیدکنندگان قرص نفروویت تمامی نکات لازم درمورد مشکلات مربوط به جذب و دفع ویتامین‌ها برای بیماران کلیوی را در نظر گرفته‌اند. در نتیجه این قرص می‌تواند برای افرادی که به ناراحتی‌های کلیه مبتلا هستند، بسیار مناسب باشد.

خرید قرص نفروویت اسوه دارو
جهت خرید قرص نفروویت مکمل مولتی ویتامین مخصوص بیماران کلیوی کلیک کنید.

قرص نفروویت برای دفع پروتئین

یکی از نشانه‌های آسیب کلیوی، افزایش دفع پروتئین از کلیه‌ها از طریق ادرار است. در حالت طبیعی، روزانه مقدار مختصری پروتئین از کلیه‌ها دفع شده و وارد ادرار می‌شود. اما در صورتی که به علل مختلف کلیه دچار آسیب شود، مقدار دفع آلبومین (یا پروتئین‌های بزرگ دیگر خون) از طریق ادرار بیش از حد نرمال می‌شود.

درمان این مشکل بستگی به بیماری زمینه‌ای دارد که باعث پروتئینوری شده است زیرا دفع پروتئین از کلیه، ذاتا یک بیماری مشخص و منفرد نیست. در واقع درمان آن نیاز به شناسایی بیماری زمینه‌ای به طور جداگانه در هر فرد و مدیریت آن دارد. یکی از داروهایی که برای کنترل دفع پروتئین توسط پزشکان تجویز می‌شود، قرص نفروویت است.

قرص نفروویت برای افراد عادی

مشکلی در استفاده افراد عادی از قرص نفروویت وجود ندارد اما توجه داشته باشید که مقدار ویتامین‌ها در این مکمل متناسب با شرایط بیماران کلیوی تنظیم شده است. از همین رو ممکن است نیاز افراد عادی به ویتامین‌های مورد نظر از طریق قرص نفروویت تامین نشود یا بیشتر از حد مجاز برای آن‌ها باشد.

افرادی که مشکلات کلیوی ندارند، نیاز متفاوتی به ویتامین‌ها و املاح معدنی نسبت به بیماران کلیوی دارند. به همین دلیل بهتر است از سایر مکمل‌ها استفاده کرده و مطابق با تجویز پزشک خود عمل کنند.

بهترین زمان مصرف قرص نفروویت

بهترین مرجع برای اطلاع از نحوه استفاده و بهترین زمان مصرف قرص نفروویت پزشک شما است، چرا که مقدار دوز مصرفی این مکمل بر اساس سن، جنس و شرایط فیزیکی بیمار متفاوت خواهد بود.

به طور کلی میزان معمول مصرف این فرآورده در بزرگسالان مبتلا به ESRD (مرحله آخر بیماری کلیوی) روزانه یک قرص به صورت خوراکی پس از دیالیز می‌باشد.

دقت داشته باشید که این مولتی ویتامین برای کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده می‌شود و برای پیشگیری، تشخیص یا درمان بیماری نمی‌باشد. قبل از مصرف این فرآورده در صورت وجود سابقه حساسیت به ویتامین‌ها و مواد دیگر از قبیل غذاها، مواد محافظ و رنگ‌ها با پزشک مشورت کنید و این فرآورده را دقیقا مطابق دستور پزشک مصرف نمایید.

عوارض قرص نفروویت

هر فرآورده به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است سبب بروز برخی عوارض ناخواسته نیز بشود. لازم به ذکر است که اگرچه تمامی این عوارض در یک فرد دیده نمی‌شود ولی در صورت بروز هرگونه عارضه جانبی حتی اگر در اینجا ذکر نشده، در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید:

  • اسهال خفیف و گذرا، پلی سیتمی، ترومبوز عروق محیطی خارش، احساس تورم در تمام بدن، شوک آنافیلاکسی، آتاکسی عدم تعادلی، سندرم آسیب به اعصاب حسی، احساس گرما و گرگرفتگی، کهیر، ضعف، تعریق، سیانور و ادم ریوی
  • مصرف پیریدوکسین (یکی از اجزای این فرآورده) ممکن است سبب پاراستزی احساس گزگز در انگشتان دست و پا، خواب آلودگی، تهوع و سردرد شود.
  • واکنش‌های آلرژیک با مصرف فرم خوراکی فولیک اسید (از اجرای این فراورده) ممکن است مشاهده شود.

جمع بندی

قرص نفروویت مکملی است که برای افراد دارای مشکلات کلیوی و بیماران دیالیزی استفاده می‌شود و ویتامین‌های مورد نیاز بدن آن‌ها را تامین می‌کند. طراحی این مولتی ویتامین بر اساس نوع و مقادیر ویتامین متناسب با بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته کلیوی تنظیم شده است. در این مقاله باهم بررسی کردیم که قرص نفروویت برای چیست و چه مزیت‌هایی دارد.

شما می‌توانید جهت خرید قرص نفروویت و سایر مکمل‌ها و محصولات گیاهی مربوط به مشکلات کلیوی از جمله قویترین قرص دفع سنگ کلیه به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید قویترین قرص دفع سنگ کلیه

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های مولتی ویتامین و محصولات درمان مشکلات کلیوی داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص نفروویت برای درمان چیست؟

این مکمل مولتی ویتامین مخصوص بیماران کلیوی است که به تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز این بیماران کمک می‌کند. قرص نفروویت در تقویت سیستم ایمنی و عصبی و همچنین رفع خستگی و حفظ سلامت دستگاه‌های بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته کلیوی موثر است.

آیا قرص نفروویت چاق کننده است؟

قرص نفروویت یک مکمل چاقی یا افزایش وزن نیست. اما در برخی افراد که به دلیل کمبود ویتامین‌ها دچار کم اشتهایی شده باشند، تامین ویتامین مورد نیاز می‌تواند اشتهای طبیعی فرد را برگردانده و تا حدی باعث افزایش وزن شود.

قیمت قرص نفروویت خارجی چقدر است؟

قرص نفروویت یک محصول ایرانی است و توسط شرکت داروسازی اسوه دارو تولید می‌شود. جهت اطلاع از قیمت جدید و نحوه خرید قرص نفروویت می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

11 دیدگاه دربارهٔ «قرص نفروویت برای چیست؟»

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      سپاس از همراهیتون، خوشحالیم مطالب براتون مفید بوده
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

  1. سلام خسته نباشید لطفا راهنمایی بفرمایید ایا قرص نفروویت برای بیماران دیابتی نوع ۲ هم مفید است برای ایمنی بدن استفاده از این قرص مفید است ممنون وسپاس از پاسخ تون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام نفروویت یک مکمل برای بیماران کلیوی است. این محصول در بیماران کلیوی که دیابت دارند قابل استفاده است.
      اگر شما فقط دیابت دارید و مشکل کلیوی ندارید، بهتر است به جای نفروویت، از مکمل های مخصوص افراد دیابتی مانند دیافیت استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام،، بیش از ۶ سال است که بیماری کلیوی Fsgs دارم آیا نیاز به خوردن ویتامین ها و یا نفروویت هست یا نه،، توضیحا نئورال و سیتوگان مصرف میکنم،، زیر نظر متخصص

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز با توجه به شرایطی که دارید قبل از مصرف هرگونه مکمل با پزشک درمانگر خود مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      بله متاسفانه فعلا نفروویت در داروخانه آنلاین مفیدطب هم موجود نیست.
      اما ممکن است محصول مولتی ویتامین بیماران کلیوی دانا را در داروخانه ها پیدا کنید. در صورت تمایل میتونید دکمه «موجود شد به من اطلاع بده» در صفحه این محصولات در مفیدطب را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما اطلاع داده شود.
      با آرزوی سلامتی برای شما.

    2. سلام دوست عزیز شما کجا خارجی این قرص رو دیدین؟میشه آدرس داروخانه رو لطف کنید. من الان به این قرص نیاز فوری دارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط