بهترین قرص برای جلوگیری از ریزش مو چیست؟

بهترین قرص برای جلوگیری از ریزش مو چیست؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

همه ما می دانیم که زندگی کردن در شرایط آب و هوایی امروزی به خصوص در شهرهای بزرگ و با رژیم غذایی مملو از غذاهای فراوری شده و قند و شکر، تاثیرات منفی زیادی روی سلامت بدن خواهد گذاشت که ضعیف شدن و نازک شدن موها و به دنبال آن افزایش ریزش مو یکی از شایع‌ترین آن‌هاست.

این موضوع باعث شده این سؤال‌ها در ذهن ما پر رنگ‌تر شود؛ که برای مراقبت از مو و درمان ریزش مو چه باید کرد؟ آیا قرصی برای افزایش ضخامت مو و جلوگیری از ریزش مو وجود دارد؟

در حال حاضر با توجه به زندگی‌های پرمشغله و الگوی رژیم غذایی که در اکثر افراد شاغل یکسان است، از نظر پزشکان و کارشناسان تغذیه، مصرف قرص مکمل تقویت‌کننده مو برای جلوگیری از ریزش و تضعیف موها یکی از بهترین راهکارها است.

پیش از آنکه به ویژگی‌های بهترین قرص جلوگیری از ریزش مو بپردازیم، بهتر است اول نگاهی سریع به دلایل ریزش مو داشته باشیم و ببینیم چرا موها دچار ریزش یا تضعیف می‌شوند؟

دلیل ریزش مو چیست و چرا تارهای مو نازک می‌شوند؟

ریزش مو ممکن است دلایل بسیار متفاوتی داشته باشد. جدا از دلایل ارثی، عوامل محیطی که باعث ریزش مو می‌شود تقریباً در همه افراد یک الگو را دنبال می‌کنند. شایع‌ترین عامل محیطی که اغلب باعث ریزش مو زنان و مردان می‌شود، افزایش چربی اسکالپ (پوست‌ سر) یا خشکی بیش از حد آن است که در نتیجه تحریک غدد چربی سر در مواجهه با آلودگی هوا و اشعه‌های مضر خورشید به وجود می‌آید.

دلیل ریزش مو چیست و چرا تارهای مو نازک می‌شوند؟

دلیل بعدی ریزش مو که اکثر ما در زندگی روزمره با آن مواجه هستیم، رژیم غذایی ناسالم و فاقد مواد مغذی کافی است. غذاهای فرآوری شده، فست فودها و غذاهای آماده فاقد ارزش غذایی لازم برای داشتن موهای سالم و درخشان و تقویت و رشد مو هستند.

موها توسط فولیکول‌های مو ایجاد می‌شوند و به کمک غدد چربی که در کنار هر فولیکول مو قرار دارند، از پوست سر خارج می‌شوند. عواملی مانند چرب شدن بیش از حد پوست سر، شوره خشک یا چرب و اختلالات هورمونی ناشی از تغذیه ناسالم، باعث تنگ شدن فولیکول‌ها و کوتاه شدن فاز رشد موها می‌شود. در نهایت این اتفاق منجر به نازک شدن و ریزش مو خواهد شد.

بنابراین بهترین راه مراقبت از مو و جلوگیری از ریزش آن‌، تقویت فولیکول‌های مو و متعادل کردن چربی پوست سر است که تنها با وجود ویتامین‌ها و اسیدآمینه‌های ضروری برای پوست و مو ممکن است.

مصرف یک قرص تقویت‌کننده مو که با تامین ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدآمینه‌های ضروری از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث افزایش ضخامت تارهای مو می‌شود، یک روش موثر و کارآمد جهت حفظ زیبایی، سلامت و استحکام مو‌ها است.

ویژگی‌های بهترین قرص برای جلوگیری از ریزش مو چیست؟

برای تشخیص بهترین قرص ضد ریزش مو معیارهایی وجود دارد و شما خیلی راحت می‌توانید با خواندن برچسب اطلاعات هر قرص ریزش مو، خوب بودن و کیفیت بالای آن را تشخیص دهید. در ادامه چند مورد از ویژگی‌هایی که یک قرص مکمل خوب برای درمان ریزش مو و تقویت پوست و مو باید داشته باشد را معرفی می‌کنیم.

ویژگی‌های بهترین قرص برای جلوگیری از ریزش مو چیست؟

۱- همه مواد مغذی برای تقویت و رشد مو را داشته باشد.

خانواده ویتامین‌های گروه B که شامل ویتامین B1، B2، B3، B5، B6، B7 و B12 می‌شود، اصلی‌ترین مواد برای حفظ سلامت مو و عملکرد درست فولیکول‌های مو هستند. در کنار این مواد وجود اسید آمینه‌های ضروری مانند متیونین، سیستئین، لسیتین و… استحکام مو و تعادل هورمونی پوست سر را تضمین می‌کنند.

بهترین قرص برای جلوگیری از ریزش مو باید همه این ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز مو را با دوز مشخص روزانه داشته باشد تا مصرف روزانه آن همه آنچه موها نیاز دارند را تأمین کند. در کنار این مواد وجود عناصر معدنی مانند آهن، زینک، فسفر، کلسیم و مس نیز می‌تواند کمک زیادی به رشد مو و تقویت آن کند.

۲- بهترین قرص جلوگیری از ریزش مو باید بدون عوارض جانبی باشد.

از دیگر ویژگی‌هایی که بهترین قرص جلوگیری از ریزش مو باید داشته باشد، بدون عوارض بودن آن است. اساساً قرص‌هایی که با ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه ضروری برای بدن غنی شده‌اند، نباید عوارضی برای بدن داشته باشند. این موضوع را FDA و سازمان غذا و دارو اتحادیه اروپا نیز تائید می‌کند. بدون عارضه جانبی بودن یک قرص تقویت مو باید توسط آزمایشگاه‌ها و سازمان‌های معتبر جهانی تائید شده باشد تا مصرف روزانه آن‌ها تاثیری بر عملکرد سایر ارگان‌های بدن نداشته باشد.

۳- تاثیری بر افزایش وزن و چاقی نداشته باشد.

معمولاً مصرف قرص‌های مولتی ویتامین برای ریزش مو باعث افزایش اشتها در افراد می‌شود. دلیل این امر وجود زینک و ویتامین‌های مختلف در این قرص‌هاست. اما این افزایش اشتها به قدری نیست که وزن را به طور چشمگیری افزایش دهد.

بهترین قرص برای ریزش مو و تقویت مو

خانواده ویتامین B یکی از ویتامین‌های اشتها آور است که در برخی از مولتی ویتامین‌ها دوز بالایی از آن‌ها موجود است. اگر به دنبال بهترین قرص برای ریزش مو و تقویت مو هستید، باید قرصی را پیدا کنید که دوز متناسب روزانه مورد نیاز بدن از ویتامین B داشته باشد. در این صورت با مصرف این قرص تاثیر کمتری در اشتها و وزن خود خواهید دید.

این سه ویژگی، مهم‌ترین ویژگی‌هایی بود که یک قرص مکمل خوب برای پیشگیری از ریزش مو و کمک به رشد مجدد موها باید داشته باشد. حال به این سؤال می‌رسیم که با این ویژگی‌ها چه قرص مکملی در بازار ایران موجود است؟

کپسول هیر ویت هلث اید بهترین مکمل برای ریزش مو

بررسی جدیدترین تحقیقات روز و نظر متخصصان پوست و مو ما را به این نتیجه می‌رساند که قرص هیرویت (Hair-vit) یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی ما برای تقویت مو جلوگیری از ریزش آن است. اگر نگاهی به برچسب اطلاعات این قرص و ویژگی‌هایی که در بالا معرفی شد بیاندازید، خواهید دید که کپسول هیرویت همه ویژگی‌های بالا را دارد.

این مکمل تقویت مو که در جلوگیری از ریزش مو مردان و زنان موثر است، باعث افزایش ضخامت تارهای موی آسیب‌دیده شده و از ریشه موها حفاظت می‌کند. شاید برایتان سؤال باشد که چرا انقدر مطمئن و صریح کپسول هیرویت را به عنوان بهترین قرص جلوگیری از ریزش مو معرفی کردیم؟ خب اگر کمی بیشتر با ما همراه باشید حتماً جواب این سؤال را می‌گیرید.

کپسول هیر ویت هلث اید بهترین مکمل برای ریزش مو

ترکیبات تشکیل‌دهنده

محتویات قرص هیرویت را می‌توانید روی برچسب اطلاعات آن ببینید. این قرص ترکیب طلایی مورد نیاز مو برای تقویت و رفع ریزش را دارد. این ترکیب طلایی شامل ویتامین‌های B1، B2، B3، B5، B6، B7 و B12، آمینو اسیدهای متیونین، ال سیستئین هیدروکلراید، لسیتین، کولین و اینوزیتول و عناصر معدنی کلسیم، فسفر، آهن، منگنز، مس و روی می‌شود. همه این مواد در کپسول هیرویت با دوز مشخص روزانه قرار داده شده‌اند تا مصرف روزانه آن به تقویت و بهبود رشد موها کمک کند.

خرید قرص هیرویت

تاثیرات کپسول هیرویت

قرص هیرویت به عنوان یک مکمل غذایی تاثیرات مثبت زیادی روی بدن دارد. اولین تأثیر آن که ویژگی اصلی آن است، رفع ریزش مو در مصرف طولانی مدت و ضخیم‌تر شدن موها است. این قرص نیز مانند سایر مکمل‌ها برای تأثیر گذاشتن نیاز به زمان دارد، زیرا قرار است کمبودهای بدن را جبران و مواد مورد نیاز فولیکول‌های مو را تأمین کند. پس معجزه‌ای در کار نیست! اگر این قرص را مرتب و به صورت روزانه طبق دستور توصیه شده مصرف کنید در یک دوره ۲ تا ۶ ماهه تأثیر آن را به وضوح روی موهای خو خواهید دید.

تاثیرات کپسول هیرویت

از دیگر ویژگی‌های هیرویت، ارتقاء سلامت پوست و ناخن‌ها است. ترکیبات موجود در این قرص، به شدت برای پوست و ناخن نیز مفید بوده تأثیر فوق العاده ای بر روی زیبایی و سلامت آن‌ها دارد. به طوری که پس از یک دوره مصرف کاملاً ضخیم شدن ناخن‌ها و شفاف شدن پوست خود را مشاهده خواهید کرد.

کشور سازنده قرص هیرویت هلث اید

این کپسول توسط شرکت داروسازی بنر فارماکپس هلند تولید شده و تحت لیسانس شرکت معتبر انگلیسی Health Aid است. این برند انگلیسی سال‌هاست که در زمینه تولید مکمل‌های غذایی فعالیت می‌کند. قرص هیرویت نیز مانند دیگر محصولات این کمپانی امتحان خود را در آزمایشگاه‌های معتبر جهان پس داده و مورد تائید سازمان غذا و دارو اتحادیه اروپا است.

نتیجه‌گیری

با وجود چنین ویژگی‌هایی، بی راه نیست که بگوییم هیر ویت بهترین قرص برای ریزش مو و تقویت مو است. این محصول هیچگونه عوارض جانبی ندارد و فاقد هرگونه مواد نگهدارنده، طعم دهنده و رنگ دهنده مصنوعی می‌باشد. به همین دلیل است که کپسول ضد ریزش مو هیرویت برای مصرف افراد مبتلا به سلیاک و عدم تحمل لاکتوز نیز مناسب است.

این محصول فوق‌العاده را می‌توانید از تمامی داروخانه‌ها خریداری کنید. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید قرص هیرو ویت به صورت اینترنتی می‌گردید، داروخانه آنلاین مفید طب گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این فروشگاه آنلاین یک مرجع معتبر برای خرید انواع محصولات گیاهی، طب‌سنتی و مکمل است که دارای نماد اعتماد الکترونیکی بوده و از سازمان غذا و دارو مجوز فعالیت دارد.

بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان چیست؟

قرص هیرویت یکی از بهترین مکمل‌های ضد ریزش مو است که برای زنان و مردان مناسب است. این قرص حاوی ویتامین‌های گروه B، اسیدهای آمینه و کلاژن است.

برای ریزش مو چه قرصی بخوریم؟

مصرف مکمل‌هایی مانند قرص هیرویت که حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند، یک روش موثر برای جلوگیری از ریزش مو است.

برای تقویت مو چه قرصی بخوریم؟

قرص‌هایی که محتوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز مو هستند، بهترین انتخاب برای تقویت موهای شما می‌باشند. از جمله محبوب‌ترین قرص‌های تقویت مو می‌توان به قرص هیرویت اشاره کرد.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

9 دیدگاه دربارهٔ «بهترین قرص برای جلوگیری از ریزش مو چیست؟»

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام، از این که نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم
      با آرزوی سلامتی برای شما

  1. من از قرص هیر ویت استفاده کردم. دقیقا تما این ویژگی‌هایی که برای یک قرص خوب گفتین رو داشت.

      1. آیا هرویت برای افرادی که کبد چرب دارن قابل استفاده هست؟
        اگر که مضر هست راهکاری فرمایید.با سپاس

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام هیرویت در موارد کبد چرب منع یا احتیاط مصرف ندارد.
          با احترام، دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط