بهترین زمان مصرف قرص همولاکس چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف قرص همولاکس
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به جرات می‌توان کبد را یکی از مهمترین اعضای بدن  به شمار آورد که عملکرد آن برای حفظ زندگی با کیفیت بالا ضروری است. کبد مسئول فیلتر کردن سموم خون است و همچنین نقش مهمی در متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها دارد. گاه بر اثر داشتن عادات غذایی ناسالم مثل مصرف خوراکی‌هایی با مواد نگهدارنده یا فست فودها، ناخواسته به این عضو حساس آسیب می‌زنیم و اجازه نمی‌دهیم بتواند کار خود را به طور صحیح در بدن انجام دهد. زمانی که کبد نتواند سموم را از بدن دفع کند، بیماری‌ها به سراغ انسان می‌آیند و به همین دلیل، پاکسازی کبد ضروری است.

تغییر رنگ ادرار، تورم شکم، بروز مشکلات پوستی، ریفلاکس معده، خستگی فیزیکی و ذهنی، زردی و کم اشتهایی می‌توانند از علائم و نشانه‌های تجمع سموم در کبد باشند. با دفع این سموم و پاکسازی کبد می‌توان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد.

علاوه بر گیاهان و خوراکی‌های طبیعی، مصرف برخی از داروهای پاکسازی‌کننده هم می‌تواند در رسیدن به یک کبد سالم و خالی از سموم، موثر باشد. قرص همولاکس یک داروی صد درصد گیاهی است که توسط شرکت داروسازی سینافرآور تولید شده و به منظور سم‌زدایی کبد و پاکسازی کبد از سموم و مواد تجمع یافته در آن مصرف می‌شود. اما بهترین زمان مصرف قرص همولاکس چه زمانی است؟ با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله در صفحه مجله سلامت مفید طب به این سوال پاسخ بدهیم.

قرص همولاکس چیست؟

هلیله‌ها در طب سنتی جهت دفع سموم و پاکسازی بدن بسیار توصیه شده‌اند، قرص همولاکس از گیاهانی مانند هلیله سیاه، هلیله زرد، بلیله و آمله ساخته شده است. از این دارو برای پاکسازی بدن، سم زدایی کبد و رفع خستگی‌های مزمن استفاده می‌شود. علاوه بر این، این دارو یبوست و نفخ معده را رفع کرده و سبب صاف شدن پوست می‌گردد. قرص همولاکس به تقویت و پاکسازی دستگاه گوارشی کمک کرده و به همین دلیل در درمان هموروئید نیز مفید است.ترکیبات موثر این دارو شامل  ترچبولین، ترفلاوین A، پونیکالاگین، چبولیک اسید، چبولینیک اسید، گالیک اسید می باشد.

قرص همولاکس برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کبد چرب
قرص همولاکس به تقویت و پاکسازی دستگاه گوارش کمک کرده و به همین دلیل در درمان هموروئید نیز مفید است

فواید قرص همولاکس

  • سم‌زدایی کبد
  • کاهش نفخ معده
  • از بین‌برنده یبوست
  • پاکسازی عمومی بدن
  • کاهش علائم هموروئید
  • رفع خستگی‌های مزمن
  • صافی پوست و درخشندگی چشم‌ها

بهترین زمان مصرف قرص همولاکس

بهترین زمان مصرف قرص همولاکس برای پاکسازی کبد، پس از غذا است. برای سم زدایی کبد، روزی سه بار و هر بار، ۲ عدد از این قرص را استفاده کنید. با توجه به اینکه این دارو حاوی تانن می‌باشد توصیه می‌شود سایر داروها را با رعایت فاصله زمانی، ۱ ساعت قبل و یا ۳ ساعت بعد از این قرص استفاده نمایید.

برای مشاهده تاثیر بیشتر قرص همولاکس در تنظیم آنزیم‌های کبدی و درمان کبد چرب لازم است تا مصرف آن را حداقل ۴ الی ۸ هفته ادامه دهید، اما اگر تمایل دارید مصرف این قرص را بیش از ۴ الی ۸ هفته ادامه دهید، بهتر است با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید. توجه داشته باشید مصرف قرص همولاکس را باید مدتی پیش از انجام عمل جراحی قطع کنید.

خرید قرص همولاکس

عوارض جانبی قرص همولاکس

شرکت داروسازی سینا فرآور تاکنون برای مصرف میزان توصیه شده همولاکس عوارضی گزارش نداده است. هر چند احتمال بروز حساسیت به گیاهان موجود در این قرص وجود دارد. 

موارد منع مصرف قرص همولاکس

  • در افراد با سرفه حاد، اسهال حاد و مراحل اولیه دیسنتری منع مصرف دارد.
  • مصرف این فرآورده برای اطفال و خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی ممنوع می‌باشد.
  • همچنین افرادی که سابقه بیماری کبدی دارند باید قبل از شروع مصرف قرص همولاکس با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

تداخل دارویی قرص همولاکس

  • از آنجایی که این قرص دارای ترکیبات گیاهی می‌باشد بهتر است با فاصله از املاحی مانند آهن مصرف شود. همولاکس نباید با داروهای گلیکوزید قلبی مانند دیگوکسین مصرف شوند.
  • این فرآورده حاوی تالیک اسید است که ممکن است موجب مهار جذب و کاهش اثر درمانی بیشتر آنتی بیوتیک‌ها شود، در صورت ترکیب با آنتی بیوتیک‌های ایزونیازید، تترا سایکلین، ریفامپین، کلروپرومازین و اریترومایسین می‌توانند موجب سمیت کبدی شوند. 
از مصرف همزمان قرص همولاکس و آهن بپرهیزید
از آنجایی که این قرص دارای ترکیبات گیاهی می‌باشد بهتر است با فاصله از املاحی مانند آهن مصرف شود

جمع بندی کلی درباره بهترین زمان مصرف قرص همولاکس

عادات غذایی ناسالم آمیخته با استرس سلامتی ما را تهدید می‌کند و کبد اولین عضوی است که از این سبک زنگی آسیب خواهد دید. همولاکس فرآورده‌ای طبیعی و دارویی، مفید در پاکسازی عمومی بدن، سم زدایی کبد و رفع خستگی‌های مزمن می‌باشد. بهترین زمان مصرف قرص همولاکس بعد از غذا می‌باشد. برای خریداری قرص همولاکس و انواع قرص کبد چرب می‌توانید به صفحه اصلی داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه فرمایید.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط