آیا قرص اکولایف برای پوست مفید است؟

قرص اکولایف برای پوست
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

آیا قرص اکولایف برای پوست مفید است؟ معمولا این مکمل برای جلوگیری از ریزش مو و استحکام ناخن‌ها تجویز می‌شود اما آیا تا به حال درباره فواید اکولایف برای پوست مطلبی شنیده یا خوانده‌اید؟ پوست سالم و لطیف از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها برای زیبایی ظاهر است. در دنیای امروز، ظاهر زیبا و آراسته نقش مهمی در ارتباطات اجتماعی دارد. وقتی به میزان معقول به زیبایی اهمیت بدهید، تأثیر آن بر اعتماد به نفس نمایان می‌شود. عوامل متعددی وجود دارند که لطافت و جوانی پوست را از ما می‌گیرند و به همین دلیل باید از روش‌های صحیح و مؤثر برای حل این مشکل کمک بگیریم.

در این مقاله مجله سلامت مفید طب می‌خواهیم بدانیم آیا قرص اکولایف برای پوست مفید است؟ در پاسخ به این سؤال ابتدا بررسی می‌کنیم چه عواملی لطافت و زیبایی پوست را از بین می‌برند. سپس ویتامین‌ها، ترکیبات و عناصری را نام می‌بریم که می‌توانند تا حدودی در بهبود و درمان پوست مفید باشند. در انتها قرص اکولایف را به طور دقیق‌تر معرفی می‌نماییم تا شما درباره فواید آن برای پوست به نتیجه‌ برسید.

چه عواملی تأثیر منفی بر زیبایی پوست دارند؟

عوامل متعددی وجود دارند که زیبایی و لطافت پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهند. دشمن شماره یک زیبایی پوست، آفتاب است. اگرچه تاثیر آفتاب بر پیری پوست همیشه به طور کامل قابل کنترل نیست، راهکارهایی برای به حداقل رساندن آن وجود دارد.

سایر عواملی که بر زیبایی پوست تأثیر می‌گذارند، معمولا تحت کنترل بوده و راه‌های علمی زیادی برای درمان یا پیشگیری از آن‌ها پیشنهاد شده است. اجازه بدهید در این بخش مهم‌ترین عوامل مضر برای زیبایی پوست را نام ببریم و توضیحاتی ارائه دهیم. مواردی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم به خاطر بسپارید به این ترتیب بهتر نتیجه می‌گیریم که قرص اکولایف برای پوست مفید است یا خیر.

نور خورشید و عوامل محیطی دیگر

در ابتدای بخش به این نکته اشاره کردیم که نور خورشید صدمات زیادی به پوست وارد می‌کند. افرادی که در طول زندگی برای دوره‌های طولانی در معرض نور خورشید به سر برده‌اند، عموما چین و چروک‌های بیشتری روی پوست خود مشاهده می‌نمایند. همچنین این عامل می‌تواند باعث به وجود آمدن لک‌های قهوه‌ای رنگ یا سوختگی پوست شود.

عوامل محیطی دیگر مانند آلودگی هوا، آلودگی آب، مواد غذایی کم کیفیت و… نیز بر پوست تأثیرات منفی شدیدی دارند.

افزایش سن

یکی از عوامل مهم در از بین رفتن زیبایی و لطافت پوست، افزایش سن است. دو عامل با افزایش سن همراه هستند که تأثیر منفی شدیدی بر زیبایی پوست دارند. جاذبه زمین در تمام سال‌های زندگی بر اندام ما تأثیر داشته به طوری که پس از میانسالی متوجه می‌شویم، پوست صورت و بدن دچار افتادگی شده‌اند. البته میزان افتادگی پوست و چین و چروک‌ها در میانسالی و سالمندی متفاوت است. معمولا افرادی که به طور منظم ورزش کرده‌، سبک زندگی سالم و زندگی آسان‌تری داشته‌اند، علایم پیری را دیرتر از سایرین تجربه می‌کنند.

همچنین با افزایش سن، سلولهای پوست کلاژن کمتری تولید می کنند. با کاهش کلاژن پوست دچار افتادگی شده، لطافت و نشاط خود را از دست می دهد.

تاثیر افزایش سن بر پوست

افزایش سن معمولا طراوت پوست را از بین می‌برد.

فشارهای روحی

رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون! به بیان دیگر در بیشتر موارد حالات روحی مستقیما بر جسم تأثیر می‌گذارند به شکلی که آثار آن به سرعت در چهره بروز می‌کنند. به همین دلیل اغلب افرادی که برای مدت طولانی تحت فشار روحی مداوم بوده‌اند، نشاط پوست خود را از دست می‌دهند. وقتی تحت فشار‌های روانی مانند اضطراب یا غم هستید، خواب راحتی نخواهید داشت. به دنبال این مشکلات بدن شما به اندازه کافی استراحت نمی‌کند و نمی‌تواند با صحت کامل به حیات ادامه دهد. کافی است یک شب به خوبی نخوابید تا آثار آن بر پوست مشخص شوند، حال تصور کنید بی‌خوابی‌های طولانی مدت می‌توانند چه صدمه‌ای به پوست وارد کنند.

به طور کلی افرادی که گرفتار فشارهایی مانند اضطراب مداوم هستند، بیماری‌های روان‌تنی مختلفی را تجربه می‌نمایند. از بین رفتن نشاط پوست، یکی از عوارض تحمل فشار روانی است.

خشکی پوست

پوست سالم و با نشاط به میزان کافی مرطوب است. اگر بنا بر دلایل مختلف رطوبت پوست از بین برود و برای مدت طولانی به همین شکل باقی بماند، چروک‌های ریز و درشت نمایان می‌شوند. البته خشک شدن پوست علاوه بر چین و چروک صدمات دیگری نیز به همراه دارد. برای مثال بروز حساسیت‌های پوستی، احساس خارش، ملتهب شدن پوست و… عواقب عدم رطوبت در پوست هستند.

بیماری‌ها و عوارض دارویی

برخی بیماری‌ها بر پوست تأثیر داشته و زیبایی آن را بین ‌می‌برند. برای مثال تعدادی از بیماری‌ها که با کبد مرتبط هستند، باعث جو‌ش‌های قرمز بر روی پوست صورت و بدن می‌شوند.

علاوه بر بیماری‌هایی که به پوست صدمه وارد می‌کنند لازم است به عوارض دارویی هم اشاره کنیم. گاهی اوقات افراد مجبورند برای درمان بیماری‌ها داروهای متعددی مصرف کنند. بدیهی است که عوارض دارویی دیر یا زود ظاهر می‌شوند و متأسفانه برخی از آن‌ها علایم شدیدی در بدن نشان می‌دهند. از جمله عوارض دارویی شناخته شده شامل مواردی مانند خارش، ایجاد کهیر و التهاب در پوست، خشک شدن شدید پوست و… هستند.

شاید علاقه‌مند باشید: علت زیاد شدن جوش صورت و راه درمان آن

آکنه
بسیاری از بیماری‌ها تاثیرات منفی بر پوست دارند.

حوادث

حوادث غیر مترقبه در زندگی بسیاری از افراد رخ می‌دهند. مثلا تصادفات رانندگی، حوادث در محل کار (سوختگی یا جراحات دیگر)، ضرب و جرح و… عواملی هستند که در پاره‌ای موارد می‌توانند به پوست صورت یا بدن صدمات جدی وارد کنند. خوشبختانه بدن می‌تواند تا حد زیادی جراحات را ترمیم کند. همچنین داروها و عمل‌های جراحی به افراد کمک می‌کنند تا زیبایی خود را دوباره به دست بیاورند.

نکته: علاوه بر تمام مواردی که نام بردیم، ژنتیک را نیز در نظر بگیرید. افراد به واسطه خصوصیات ژنتیکی که از والدین خود به ارث برده‌اند می‌توانند پوستی زیبا و با نشاط داشته باشند. البته عکس این مورد نیز ممکن است، زیرا برخی از ایرادهای پوستی ناشی از عوامل ژنتیکی هستند.

ویتامین‌ها، ترکیبات و عناصر مفید برای پوست

پوست مانند دیگر بخش‌های بدن برای اینکه در بهترین حالت باشد نیاز به ویتامین‌ها، ترکیبات و عناصر خاصی دارد. هر کدام از این مواد نقش موثری در زیبایی و طراوت پوست داشته و بسیار مهم است که در رژیم غذایی گنجانده شوند. گاهی اوقات رژیم غذایی مناسبی انتخاب نمی‌کنیم یا بنا بر دلایل مختلف نمی‌توانیم تمام مواد مغذی را به بدن برسانیم. در چنین مواردی ممکن است پوست هم نشاط خود را از دست بدهد. می‌توان از قرص اکولایف برای پوست استفاده کرد. این مکمل دارای ویتامین‌ها و عناصر ضروری است که به ترمیم و طراوت پوست کمک می‌کنند.

در این بخش ویتامین‌ها، ترکیبات و عناصر مفید برای پوست را بشناسید تا پس از آن قرص اکولایف را به طور دقیق‌تر معرفی کنیم.

ویتامین ب۵

ویتامین B5 در بدن باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و به همین واسطه خاصیت ارتجاعی آن حفظ می‌گردد. همچنین پوستی که مرطوب است در برابر آفتاب، مقاومت بیشتری داشته و علایم پیری را دیرتر بروز می‌دهد. ویتامین B5 در بهبود آکنه و پیشگیری از آن نیز مؤثر است. حتی در پایان فرآیند درمان آکنه که جای جوش باقی مانده، ویتامین B5 نقش مهمی در ترمیم پوست خواهد داشت.

ویتامین ب۶

ویتامین B6 در بدن باعث تولید سروتونین، ملاتونین و نوراپی‌نفرین می‌گردد. تمام این هورمون‌ها در بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس و التهاب مؤثر هستند. همان‌ طور که در بخش قبلی گفتیم، کیفیت خواب یکی از عوامل مؤثر در زیبایی و لطافت پوست است.

عنصر روی (Zinc)

عنصر روی (Zinc) در کلاژن سازی، بهبود زخم و درمان علایم آکنه نقش مهمی داشته که در مواد غذایی مانند گوشت قرمز به میزان زیادی وجود دارد.

عنصر منیزیوم

کمبود منیزیوم باعث کاهش چربی و رطوبت در پوست می‌شود. اگر بدن شما دچار کمبود منیزیوم باشد احتمال خشک شدن پوست و افزایش چین چروک وجود دارد.

آنتی اکسیدان‌ها

عواملی مانند نور خورشید، استرس، آلودگی‌های محیطی و… باعث ایجاد رادیکال های آزاد در بدن می‌شوند، به این ترتیب اختلال‌های زیادی در عملکرد طبیعی بدن ایجاد می‌گردد. آنتی اکسیدان‌ها بهترین راه حل برای خنثی کردن مضرات رادیکال‌های آزاد می‌باشند. عوامل مضری که نام بردیم تأثیر بسیار منفی بر پوست دارند بنابراین می‌توان امیدوار بود که با مصرف آنتی اکسیدان‌ها، از صدمات پوست پیشگیری شود.

آنتی اکسیدان
آنتی اکسیدان می‌تواند رادیکال‌های آزاد را خنثی کند.

معرفی قرص اکولایف برای پوست

قرص اکولایف یکی از محصولات شرکت قدیمی و معتبر داروسازی رازک است. این قرص گزینه پیشنهادی موثری برای رشد مو و ناخن است با این حال برای پوست نیز تجویز می‌گردد. با این حساب می‌توانید با مصرف قرص اکولایف علاوه بر بهبود وضعیت مو‌ها و ناخن‌ها پوست زیباتری داشته باشید. ترکیبات قرص اکولایف شامل موارد زیر هستند:

  • Cystine
  • Methionine
  • Spirulina
  • Vitamin B5
  • Vitamin B6
  • Biotin (Vitamin B8)
  • Vitamin P
  • Zinc
  • Magnesium

اگر ترکیبات مفیدی که در بخش قبلی نام بردیم به یاد داشته باشید، می‌توانید بسیاری از آن‌ها را در ترکیبات قرص اکولایف مشاهده کنید. بنابراین باید گفت قرص اکولایف برای پوست به دلیل وجود ترکیبات مؤثر و مفید پیشنهاد می‌گردد. شما هم می‌توانید با پزشک خود مشورت کرده و این مکمل سودمند را برای پوست و موی خود مصرف کنید.

سخن پایانی

پوست شاداب و لطیف از جمله مهم‌ترین فاکتور‌های زیبایی ظاهری است. بسیاری از افراد در سنین جوانی پوست شفاف و زیبایی دارند که با افزایش سن کیفیت خود را از دست می‌دهد. در هر سنی هستید می‌توانید با درمان‌های مؤثر و مکمل‌های سودمند زیبایی را تا حد زیادی به پوست خود بازگردانید. چنانچه در عنفوان جوانی با مشکلات مختلفی مانند آکنه یا خشکی پوست درگیر هستید، حتما در اسرع وقت برای درمان اقدام نمایید. گاهی اوقات سهل انگاری در این مورد می‌تواند باعث افزایش صدمات پوستی شود و جای جوش به حالت اسکار تا همیشه روی چهره شما بماند.

اگر در نهایت و با خواندن مطلب پیش رو به این نتیجه رسیدید که قرص اکولایف برای پوست مفید است، می‌توانید در صورت نیاز آن را از داروخانه آنلاین مفید طب خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره قرص اکولایف صفحه محصول مربوطه در سایت مفید طب را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در این باره در بخش نظرات ثبت نمایید تا متخصصین داروساز در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

خرید قرص اکولایف از داروخانه آنلاین مفید طب

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره