قرص اطریفل افتیمونی ضد میگرن و سردرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب گفتگوی کوتاهی با خانم دکتر داروساز ضحی مرتضوی درمورد قرص اطریفل افتیمونی و خواص آن خواهیم داشت. این توضیحات می‌تواند برای افرادی که از سردردهای میگرنی و عصبی، دردهای سیاتیکی و کمردرد و التهاب مفاصل رنج می‌برند مفید باشد. ترکیبات قرص اطریفل افتیمونی و نحوه مصرف آن نیز بیان خواهد شد. با ما همراه باشید.

قرص اطریفل افتیمونی چیست

در طب سنتی اُطریفِل به ترکیب سه گیاه هَلیله، بَلیله و آمِله گفته می‌­شود که در نسخ طب سنتی بسیار پرتکرار است و استفاده‌های مختلفی دارد. در برخی از این نسخ ترکیبات دیگری به اطریفل اضافه می‌کنند که وقتی به آن اُفتیمونی اضافه می‌شود، ترکیب حاصل را “اُطریفِل اُفتیمونی” می­‌نامند.

خرید قرص اطریفل افتیمونی

شرکت داروسازی نیاک قرص اطریفل افتیمونی را تولید کرده که ادعا می‌شود در درمان سردردهای میگرنی، سردردهای عصبی مخصوصا با منشاء کبدی می‌تواند موثر باشد. همچنین این قرص می‌تواند در درمان دردهای سیاتیکی و کمر درد و کاهش التهاب مفاصل اثر خوبی داشته باشد.

معرفی قرص اطریفل افتیمونی
قرص اطریفل افتیمونی برای درمان سردرهای میگرنی و جهت پاکسازی معده و تنقیه دماغ (مغز) استفاده می‌شود.

ترکیبات اطریفل افتیمونی

ترکیبات دیگری مثل گل گاوزبان، انیسون و عسل هم در کنار افتیمون به اطریفل اضافه شده‌اند. این ترکیبات در مطالعات مختلف نشان دادند که می‌توانند تعدادی از فاکتورهای التهابی را در بدن مهار کنند. همچنین اثر آرام‌بخشی داشته باشند. در مورد اثر ضد اضطراب و ضد افسردگی گل گاوزبان هم که همه ما از آن اطلاع داریم.

نحوه مصرف

روش مصرف یا طبق دستوری که پزشک طب سنتی برایتان تجویز کرده ­است، یا به طور کلی روزی سه بار و هر مرتبه یک یا دو قرص قابل استفاده است. توصیه می‌­شود حتماً دوره درمان کامل شود. از آنجایی که تمرکز قرص اطریفل افتیمونی در درمان انواع سردردی است که منشأ داخلی دارند، بهتر است ارزیابی اثر آن بعد از پایان دوره درمان باشد که این دوره درمان می‌­تواند ۴ تا ۸ هفته باشد.

همین طور در مورد این محصول ذکر شده ­است که به صورت آنی خاصیت مسکن ندارد و بعد از اتمام دوره درمان می­‌تواند باعث التیام آن نوع سردرد شود.

برای مشاهده لیست انواع قرص گیاهی میگرن و سردرد می‌توانید از طریق لینک زیر در داروخانه مفیدطب اقدام به خرید کنید:

خرید قرص میگرن و سردرد

عوارض قرص اطریفل افتیمونی

عارضه­ خاصی برای اطریفل افتیمونی گزارش نشده ­است. با این حال ممکن است ترکیبات آن تا حدی خاصیت ملینی داشته باشند، مخصوصاً در اوایل مصرف آن این اتفاق می‌افتد. به همین علت اگر داروهای ملین همزمان با این محصول استفاده می‌­کنید، بهتر است که دوز قرص اطریفل افتیمونی کاهش پیدا کند. به این خاطر که اثرات ملینی و لینَت مزاج تشدید می‌شود و این خود می‌­تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد.

ویدئو

در ویدئوی زیر دکتر ضحا مرتضوی درباره این محصول توضیح می‌دهند:

سخن پایانی

در این مقاله مروری بر خواص قرص اطریفل افتیمونی و موارد مربوط به مصرف آن داشتیم. این قرص در درمان سردردهای میگرنی و عصبی، دردهای سیاتیکی و کمر درد استفاده می‌شود. نحوه مصرف این محصول هم توضیح داده شد. شما می‌توانید درمورد این محصول و سایر محصولات گیاهی اگر سوالی داشتید، در صفحه مربوط به آن در داروخانه اینترنتی مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره