پماد رکتول خرمان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یکی از عوارض ناخوشایندی که اغلب افراد دچار یبوست مزمن و یا حتی گاهی اسهال‌های حاد تجربه می‌کنند، بواسیر است. در ادامه این مقاله از مجله سلامت مفید طب همراه ما باشید تا به معرفی یکی از بهترین پماد‌های گیاهی درمان شقاق مقعدی بپردازیم. در ادامه می‌خوانید:

اولین قدم برای درمان شقاق و بواسیر چیست؟

بواسیر (هموروئید) و شقاق (فیشر) بیماری‌های رایج در ناحیه مقعد هستند که بسته به درجه‌ای که دارند فرد را دچار درد، التهاب‌های شدید، زخم و حتی خونریزی می‌کنند. معمولاً اولین قدم برای درمان و کمک به این بیماران اصلاح سبک زندگی است.

افزایش مصرف مایعات در طول روز، تحرک و ورزش بیشتر و اختصاص دادن بخشی از رژیم غذایی به میوه‌ها، سبزیجات و فیبرهای طبیعی از جمله توصیه‌های اصلاح سبک زندگی به این بیماران است. همچنین به افرادی که دچار این مشکلات می‌باشند توصیه می‌شود با استفاده از داروهای شیمیایی و یا گیاهی نسبت به درمان یبوست و اسهال خود اقدام کنند.

معرفی پماد گیاهی رکتول خرمان

یکی از فرآورده‌های گیاهی که سال‌ها است در بازار دارویی ایران به منظور درمان انواع هموروئید و شقاق عرضه شده است، پماد رکتول شرکت داروسازی خرمان است. این پماد مقعدی که حاوی عصاره گیاه مورد یا میرتول است فروش بالایی در داروخانه‌ها دارد و توسط پزشکان زیادی تایید و تجویز می‌شود.

معرفی پماد گیاهی رکتول خرمان

رکتول در بسته‌بندی‌های حاوی یک پماد ۲۰ گرمی مقعدی، ۸ عدد گاز نخی و ۸ اپلیکاتور یک بار مصرف عرضه می‌شود. این داروی گیاهی که راهی تازه در درمان مشکلات مقعدی ایجاد کرده است، فیشر و هموروئید را به سرعت (از ۴ روز تا ۱ هفته) و به طور کامل درمان می‌کند. پماد رکتول باعث تسکین فوری درد شده و اثرات ضد خارش و ضد التهاب دارد.

پماد رکتول حاوی چه گیاهی است؟

طبق تحقیقات انجام شده یکی از ترکیبات گیاهی که مصرف موضعی آن توانسته است به طور قابل توجهی به کم کردن التهاب و ترمیم زخم‌های ناحیه مقعد کمک کند، میرتول یا عصاره گیاه مورد می‌باشد. میرتول در این مطالعات نشان داده است علاوه بر این که می‌تواند اثرات ضد باکتری و ضد قارچ داشته باشد، خواص قابض نیز داشته و به کاهش التهاب و درد کمک زیادی می‌کند.

ترکیبات پماد مقعدی رکتول

این عصاره گیاهی همچنین در تسریع روند بهبود زخم‌ها موثر است. نتایج به دست آمده از مطالعات حاکی از آن است که استفاده از میرتول در برخی افراد که بواسیر آن‌ها پاسخ خوبی درمان‌های استاندارد نمی‌دهد، کمک‌کننده است. پماد رکتول حاوی ماده طبیعی اسانس مورت است که از گیاه Myrtus communis استخراج شده است.

نحوه مصرف

نحوه مصرف پماد رکتول بستگی به شدت بواسیر و هموروئید دارد. به طور کلی در هموروئید درجه ۱ مصرف این پماد دوبار در روز (هر ۱۲ ساعت) به مدت چهار روز توصیه می‌شود. در موارد خفیف‌تر (هموروئید درجه ۲ و ۳) معمولا روز اول هر ۱۲ ساعت یک اپلیکاتور و پس از آن هر ۲۴ ساعت یک اپلیکاتور از پماد مقعدی رکتول توصیه می‌شود.

ویدیو معرفی پماد مقعدی رکتول

در این ویدیو دکتر ضحا مرتضوی به طور کامل به معرفی این پماد گیاهی می‌پردازند:

خرید پماد میرتول رکتول

شما می‌توانید برای خرید این پماد گیاهی درمان‌کننده شقاق و بواسیر به نزدیک‌ترین داروخانه‌ محل کار یا زندگی خود مراجعه نمایید. خرید پماد رکتول خرمان همچنین به صورت اینترنتی و از طریق داروخانه آنلاین مفید طب امکان‌پذیر است.

خرید پماد رکتول خرمان

سخن پایانی

پماد رکتول خرمان یک محصول گیاهی حاوی عصاره مورت یا مورد است که تاثیر فوق‌العاده‌ای در درمان مشکلات مقعدی چون بواسیر و شقاق دارد. این پماد که به همراه گاز استریل و اپلیکاتورهای مقعدی به فروش می‌رسد، نحوه مصرف آسانی داشته و در کمتر از یک هفته شقاق (فیشر) و هموروئید را به طور کامل درمان می‌کند.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره