تسکین سرفه و گلودرد با پودر روتارین قائم دارو

روتارین تسکین‌دهنده سرفه و گلودرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

روتارین یک محصول منحصر به فرد برای تسکین سرفه و گلودرد است که می‌تواند به رفع گرفتگی صدا کمک کند. بذر گیاه کیدونیا ابلانگا و به عبارت دیگر به‌دانه ترکیب موثر پودر روتارین قائم دارو است و باید بگوییم که در فرمولاسیون این پودر از نگهدارنده‌های شیمیایی و رنگ‌دهنده‌های مصنوعی استفاده نشده است. با مجله سلامت مفید طب و دکتر ضحا مرتضوی همراه باشید تا شما را با این محصول بی‌نظیر آشنا کرده و طریقه مصرف آن را برایتان توضیح دهیم.

فواید و خواص روتارین

از قدیم الایام از مادربزرگ‌ها و بزرگترها شنیده ایم که درست کردن آن در آب با روش های خاص می‌تواند به نرم شدن گلو و رفع گرفتگی صدا کمک کند. به جز اثرات موسیلاژ‌های به‌دانه، فیبر و ویتامین ث موجود در آن می‌تواند در قطع زنجیره‌ی علائم آلرژی موثر باشد و گاهی به مبارزه با برخی از باکتری‌های شایع در عفونت‌های تنفسی کمک کند.

به‌دانه اثرات دیگری نیز دارد که البته جز اهداف اصلی این دارو نمی‌باشد اما به طور کلی گفته می‌شود که به‌دانه می‌تواند به درمان برخی بیماری‌های گوارشی مانند ورم معده یا ورم روده نیز کمک کند.

گاهی اوقات گرفتگی صدا به دلیل رفلاکس معده است که روتارین از آن مکانیزم نیز به منظور رفع این مشکل استفاده می‌کند.

پورد روتارین خواب آور است؟

درمورد روتارین سوالاتی پرسیده می‌شود که آیا این محصول خواب‌آور است و یا اینکه آیا به بهبود شرایط قلب و عروق کمک می‌کند؟ این خواص گاهی درمورد به‌دانه ذکر می‌شود اما این بدان معنا نیست که شما برای کاهش فشارخون و چربی خون خود و یا برای آن که راحت‌تر به خواب بروید روتارین مصرف کنید، با وجود اینکه این اثرات را برای به‌دانه یا محصولات سنتی آن ذکر کرده‌اند.

عوارض مصرف پودر روتارین

مصرف این پودر در دوز‌های توصیه شده عارضه‌ی خاصی ندارد اما در مورد مصرف خود به‌دانه گفته می‌شود که مصرف بیش‌ از اندازه آن به دلیل تجمع میزان آمیگدالین توصیه نمی‌شود. در حقیقت هر ترکیبی که می‌خواهید مصرف کنید نباید بیشتر از دوز توصیه شده از آن استفاده کنید.

هشدارهای مصرفی

روتارین بهتر است در دوران بارداری و شیردهی مصرف نشود. با وجود اینکه منع مصرفی برای کودکان ذکر نشده است اما بهتر است که مصرف آن تحت نظر پزشک باشد و یا از محصولات دیگری که مخصوص اطفال هستند برای تسکین سرفه و گلودرد آن‌ها استفاده شود. این دارو بهتر است همراه با داروهای خوراکی دیگر مصرف نشود چرا که فرم موسیلاژی که ایجاد می‌کند ممکن است در جذب این داروهای خوراکی اختلال ایجاد کند.

ضد سرفه کودکان

نحوه‌ مصرف روتارین

در هر جعبه روتارین ۱۰ عدد ساشه وجود دارد و که شما می‌توانید روزانه ۲-۳ مرتبه، یک ساشه را باز کرده و در یک فنجان آب جوش بریزید و بعد از چند دقیقه و به آرامی نوش‌جان کنید.

ویدئوی معرفی روتارین

دکتر ضحا مرتضوی در ویدئوی زیر درباره روتارین توضیح می‌دهد:

سخن آخر

روتارین یک داروی موثر برای بهبود تارهای صوتی، باز شدن صدا و درمان عفونت های گلو است که در صورت مصرف آن در دوزهای توصیه شده عارضه خاصی نخواهد داشت. سوالات خود را در مورد پودر روتارین یا طریقه مصرف آن را در صفحه‌ روتارین در سایت داروخانه‌ آنلاین مفید طب با ما در میان بگذارید تا به آن‌ها پاسخ دهیم.

پودر روتارین

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و