با قویترین داروی ضد بلغم آشنا شوید

بهترین داروی ضد بلغم
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

بلغمی بودن به خودی خود برای بدن بد نیست. اما زمانی که میزان بلغم در بدن افزایش یابد و در اندام‌های مختلف تجمع یابد، مشکلات متعددی از جمله اختلالات گوارشی، اضافه وزن و… ایجاد می‌شود. این حالت به غلبه بلغم نیز در طب سنتی مشهور است و راه‌های مختلفی برای رهایی از آن وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین راه‌های درمان غلبه بلغم، استفاده از داروی ضد بلغم یا بلغم زدا است. این داروها در واقع ترکیبات گیاهی توصیه شده در طب سنتی هستند که به صورت استاندارد درآمده و ما می‌توانیم از خواص آن‌ها برای کاهش عوارض بلغم استفاده کنیم.

اگر شما هم مدتی است که دچار غلبه بلغم شده‌اید و به دنبال راهی برای دفع بلغم هستید، در ادامه این متن از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا ساده‌ترین راه‌ها برای این کار را برایتان شرح دهیم و قویترین داروی ضد بلغم را نیز به شما معرفی کنیم.

مزاج بلغمی چیست؟

مزاج بلغمی یکی از ۴ اخلاطی (صفرا، سودا، دم، بلغمی) است که طب سنتی برای بدن در نظر گرفته است. این مزاج سرد و تر (مرطوب) بوده و از اخلاط سودا و دم سبک‌تر است. معمولاً افراد بلغمی پوست سفید و سردی دارند و موهایشان هم کم نازک‌تر و نرم‌تر از سایر افراد است. معمولاً افراد بلغمی مزاح از مشکلات گوارشی مانند نفخ و سردی معده رنج می‌برند که البته با رعایت اصول تغذیه‌ای قابل رفع است.

هنگامی که بلغم در بدن افزایش یابد این علائم شدیدتر و بیشتر شده و تنها نمی‌توان با رعایت تغذیه آن را رفع کرد. در چنین شرایطی قویترین داروی ضد بلغم به کمک شما خواهد آمد و کمک می‌کند سریع‌تر این مشکلات در بدن شما رفع شود.

اما تجمع بلغم در بدن چگونه رخ می‌دهد و چه نشانه‌هایی دارد؟ در ادامه به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

علائم افزایش بلغم در بدن
نشانه‌های غلبه بلغم در بدن

غلبه بلغم چه نشانه‌هایی دارد؟

به جز نشانه‌هایی که افراد بلغمی دارند، نشانه‌هایی هم هست که مشخص می‌کند یک فرد دچار غلبه بلغم شده است. بلغم به گفته کارشناسان طب سنتی ماده‌ای شبیه به سفیده تخم مرغ است که به سیستم لنفاوی بدن مربوط می‌شود. افزایش این ماده در قسمت‌های مختلف بدن مشکلاتی ایجاد می‌کند که چاقی شکمی و مشکلات گوارشی شایع‌ترین آن است که افراد از آن شکایت دارند. علاوه بر این دو مورد، غلبه بلغم نشانه‌های دیگری نیز دارد. اگر نشانه‌های زیر را دارید، احتمال زیاد دچار افزایش بلغم شده‌اید و باید به فکر راه های رفع بلغم از بدن خود باشید:

  • ترش شدن و بوی بد دهان
  • سردی زیاد دست و پا
  • آروغ ترش (نشانه دیر هضم شدن غذا)
  • خوابیدن زیاد و خارج شدن آب از دهان در خواب
  • کاهش تمرکز و حافظه
  • چاقی شکم و پهلو
  • نفخ و یبوست مزمن
  • دردهای عضلانی
  • عرق سرد کف دست و پاها

ترکیبی از این علائم نشان دهنده ترشح بیش از حد بلغم در بدن است که در طولانی مدت ممکن است به اندام‌های مهمی از جمله کبد و معده آسیب برساند. استفاده از داروی ضد بلغم در این شرایط به بدن شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به تعادل خود برسد.

ارتباط غلبه بلغم و چاقی شکم
غلبه بلغم با چاقی شکم ارتباط دارد

مزاج بلغمی و چاقی ارتباطی باهم دارند؟

یکی از موضوعاتی که ذهن اکثر افراد بلغمی را درگیر کرده این است که آیا مزاج بلغمی با چاقی ارتباطی دارد؟ طبق گفته کارشناسان طب سنتی، تجمع بلغم در بدن موجب چاقی شکم و پهلو می‌شود. به همین دلیل در اکثر موارد می‌بینیم که برخی افرادی که تناسب اندام خوبی دارند، دچار چاقی موضعی در این نواحی شده‌اند.

علاوه بر این، به طور کلی اعتقاد کارشناسان بر این است که افراد بلغمی که دچار افزایش وزن هستند نیز دیرتر و سخت‌تر لاغر می‌شوند. به همین دلیل تعدیل طبع با استفاده از غذاها و داروی بلغم زدا می‌تواند در تسریع روند لاغری این افراد نیز مؤثر باشد. این موضوع به قدری این روزها مهم شده که داروی بلغم زدا برای لاغری نیز وارد بازار شده و محبوبیت زیادی هم دارد.

راه‌های دفع بلغم از بدن

تا اینجای متن با مزاج بلغمی، غلبه و علائم بلغم آشنا شدید. با مطالعه بخش‌های قبل تا حدودی متوجه خواهید شد که آیا دچار غلبه بلغم شده‌اید یا نه؟ اگر جوابتان مثبت است پس ادامه این متن را از دست ندهید زیرا چند مورد از بهترین راه‌های دفع بلغم و رهایی از عوارض آن را برای شما شرح داده‌ایم.

بادکش کردن

بادکش کردن یک روش درمانی در طب سنتی برای جلوگیری و درمان غلبه اخلاط بدن است که در کلینیک‌های مخصوص این طب نیز انجام می‌شود. سال‌هاست که از این روش برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن نیز دفع بلغم است. شما می‌توانید با مراجعه به یک کارشناس طب سنتی بر اساس نیاز بدن خود، از تعداد جلسات مورد نیاز بادکش آگاه شوید.

قویترین داروی بلغم زدا
قرص بلغم نیاک؛ قویترین داروی ضد بلغم

داروی بلغم زدای قوی؛ سریع‌ترین راه دفع بلغم

زمانی که غلبه بلغم به حد زیادی در بدن می‌رسد، دیگر اصلاح تغذیه به تنهایی پاسخگو نیست. بلکه به کمک یک داروی بلغم زدای قوی نیز نیاز است. قرص بلغم نیاک قوی‌ترین داروی ضد بلغم است که از ابتدای متن درباره آن صحبت کردیم و قصد معرفی آن را داشتیم.

این داروی گیاهی از ترکیب عصاره ۴ گیاه آویشن، زنیان، مصطکی و سیاه دانه همراه با عسل تهیه شده است. این ترکیب در واقع یکی از معروف‌ترین ترکیبات گیاهی توصیه شده در متون طب سنتی برای رفع بلغم بوده که شرکت نیاک با استاندارد کردن و استخراج مواد سمی از آن، محصولی ایمن و تاثیرگذار تهیه کرده است. استفاده از دوای ضد بلغم نیاک برای لاغری و کاهش چربی شکم نیز بسیار مؤثر است و به راحتی مشکلاتی مانند نفخ، یبوست، ورم معده، رفلاکس و سرد مزاجی را کاهش می‌دهد.

خرید قرص بلغم نیاک

استفاده از روغن‌های گرم

ماساژ قسمت‌هایی از بدن که بیشتر دچار تجمع بلغم شده‌اند با روغن‌های گرم یکی دیگر از راه‌هایی است که در کنار استفاده از قویترین قرص ضد بلغم به دفع این خلط از بدن کمک می‌کند. به عنوان مثال ناحیه شکم و مفاصل بیش از سایر نواحی دچار تجمع بلغم می‌شوند. ماساژ دادن این نواحی با روغن‌های گرم گیاهی مانند روغن سیاهدانه به صورت موضعی تأثیر زیادی در کاهش سردی و بلغم بدن دارد.

غذاهای مضر برای افراد بلغمی
غذاهای مضر برای درمان غلبه بلغم

پرهیز از غذاهای ممنوع برای درمان غلبه بلغم

خوردن طولانی مدت برخی غذاها تأثیر زیادی در افزایش ترشح بلغم و بدتر شدن عوارض غلبه بلغم در بدن دارد. اگر بلغمی مزاج هستید، از خوردن مواد غذایی زیر پرهیز کنید:

  • گوشت‌های دارای طبع سرد (گاو، گوساله، ماهی)
  • میوه‌های نارس یا ترش (کیوی، نارنگی، خیار و…)
  • انواع ترشی جات (سرکه، ترشی لیته و شوری)
  • برنج و کربوهیدرات‌های سنگین
  • کره گیاهی و روغن نباتی
  • لبنیات
غذاهای مفید برای مزاج بلغمی
غذاهای مفید برای دفع بلغم

خوردن غذاهای مفید برای دفع بلغم

همانقدر که یک الگوی غذایی غلط می‌تواند در شدت غلبه بلغم مؤثر باشد، تنظیم یک برنامه غذایی سالم و استفاده از مواد غذایی ارگانیک می‌تواند در دفع بلغم و بهبود عوارض این مشکل مؤثر باشد. پس اگر مزاج بلغمی دارید، سعی کنید با افزایش این غذاها در برنامه روزانه خود، بدن خود را تعدیل کنید:

  • میوه‌های گرم و شیرین و رسیده (موز، انجیر، آناناس، انگور، گلابی و…)
  • دمنوش های با طبع گرم(دمنوش بابونه، زنجبیل، بهار نارنج و…)
  • حبوبات به غیر از عدس (نخود، لوبیا چیتی، دال عدس و…)
  • بذرهای گیاهی ملین (خاک شیر، بارهنگ، تخم شربتی و…)
  • سبزیجات (کرفس، نعناع، ریحان، جعفری، ترخون و…)
  • خشکبار (کنجد، پسته، فندق، بادام، گردو و…)
  • غذاهای گرم و پر ادویه

بهترین و قویترین داروی ضد بلغم را از ما بخواهید

در این مطلب شما را با نشانه‌های غلبه بلغم و راه‌های درمان آن آشنا کردیم. نکته مهم برای تعدیل اخلاط بدن داشتن یک تغذیه متناسب همراه با فعالیت بدنی است. در غیر این صورت حتی مصرف قویترین قرص ضد بلغم هم نمی‌تواند برای دفع بلغم به شما کمک کند. پس سعی کنید تا حد ممکن توصیه‌های این متن را جدی بگیرید.

برای تهیه انواع داروهای بلغم زدا از جمله قرص بلغم نیاک، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید از بین بهترین داروهای ضد بلغم، محصول سازگار با بدن خود را انتخاب کنید و آن را در کمتر از یک دقیقه سفارش دهید. مفیدطب سفارش شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستتان می‌رساند.

بهترین داروهای بلغم زدا

شما می‌توانید تجربیات و سؤالات خود درباره داروهای ضد بلغم از جمله قرص بلغم نیاک را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.
خرید قرص بلغم نیاکخرید از مفیدطب

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

57 دیدگاه دربارهٔ «با قویترین داروی ضد بلغم آشنا شوید»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تنگی نفس جزو علائم غلبه بلغم نیست. ضمنا برای تشخیص قطعی طبع باید به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  1. سلام من امروز اولین روز مصرف قرص بلغم رو شروع کردم دوتا قبل از ناشتا خوردم بعد از ظهر بدنم دون دون قرمز زده و جای اونا میخواره
    ممکنه از عوارض قرص باشه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تقریبا همه داروهای گیاهی احتمال ایجاد واکنش حساسیتی را دارند و قرص بلغم هم از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به حساسیتی که به این محصول دارید بهتر است مصرف آن را قطع کنید.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    2. سلام و احترام، میزانی که خوردید برای بدنتون زیاد بوده یا در آن روز غذاهای گرم دیگری هم مصرف کردید
      در صورت مشاهده علائم گرمی و خارش بدن چند قاشق ماست میل کنید یا از یک قاشق مرباخوری تخم خرفه استفاده فرمایید

  2. باعرض سلام من مردی ۴۵ ساله هستم فک کنم دچار بلغم مزاجی شدم البته از علایم های بالا فقط چاقی شکم وپهلو دارم وفقط هنگام دوش گرفتن این حالت بهم دست میده لطفا راهنمایی کنید از قبل از زحمات شما وراهنمایی هاتون بی نهایت تشکر میکنم به امید موفقیت مصطفی هستم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تشخیص و تعدیل طبع باید توسط پزشک متخصص طب سنتی انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام، دوست عزیز مصرف قرص بلغم نیاک در شیردهی فقط در صورتی مجاز است که پزشک تجویز کرده باشد. در نظر داشته باشید که ترکیبات موجود در این قرص ممکن است باعث تغییر در طعم شیر شود.
      با آرزوی سلامتی برای شما

  3. سلام عرض ادب ۴۳ سال سن دارم با توجه به دست و پای لاغرم شکم بزرگ و پهلو دارم شبها آب از دهانم خارج میشود و یبوست هم دارم بیشتر اوقات نفخ و دارم و احساس خستگی میکنم صبح ها طعم دهانم تلخ است آیا دارویی دارید ممنون میشم معرفی فرمائید .

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تشخیص بیماری، تعیین مزاج و تجویز دارو باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض، تداخلات و سایر موارد مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید در خدمت هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام دکتر خسته نباشی
        من بلغم پشت گلوم زیاده بخصوص صبح که از خواب بیدار میشم و چاقی شکم و پهلوم خیلی زیاده

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام دوست عزیز شما می توانید برای رفع علائم غلبه بلغم از قرص دوای بلغم نیاک استفاده کنید. البته بهتر است که پیش از آن با مراجعه به پزشک متخصص طب سنتی از طبع بدن خود مطمئن شوید.
          با احترام دکتر داروساز

  4. با سلام من مزاجم سرد هست موهام زود سفید شده وچاقی شکمی دارم درقسمت های مختلف بدنم تحساس سردی می کنم خیلی وقت ها معده‌ام ترش می کنه لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تشخیص بیماری، تعیین مزاج و تجویز دارو باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض، تداخلات و سایر موارد مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید در خدمت هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام من همیشه از خلط پشت گلو رنج میبرم وبلغمی هستم لطفا راهنمایی بفرمایید که چیکار کنم یا چه دارویی بخورم که بهتر شم؟🙏

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام خلط پشت گلو دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. صرف خلط پشت گلو داشتن نشاندهنده مزاج بلغمی نیست. تشخیص مزاج کار ساده ای نیست و باید توسط پزشک متخصص طب سنتی انجام شود. در هر صورت، اگر علائم غلبه بلغم از جمله نفخ، ریفلاکس، احساس پری معده و چاقی شکمی دارید، می توانید از قرص دوای بلغم نیاک استفاده کنید. این قرص عارضه جانبی ندارد. اگر هم تنها مشکل شما خلط پشت حلق است، می توانید از شربت زوفا کمک بگیرید.
      https://www.mofidteb.com/product/484
      با احترام دکتر داروساز

  6. با سلام و درود مادر من ۶۸ ساله ست ودوسال هست با شروع کرونا دچار وسواس شدید فکری و شستشو شده وبا توجه به سن وبدن نحیفش داروهای شیمیایی بهش نمی‌سازند دارویی دارید ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تشخیص بیماری و تجویز دارو کار پزشک است. اگر در زمینه تداخلات دارویی، عوارض دارو، دوز و سایر موارد مرتبط با اطلاعات دارویی سوالی داشتید در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  7. سلام
    دوستای زیادی دارم که داروهای گیاهی استفاده کردن و نتیجه ای در مورد درمان نگرفتن. در نتیجه نمیتونم قبول کنم که این داروها میتونن کمکم کنند.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام، دوست عزیز قطعا ترجیحات شخصی افراد در انتخاب درمان نقش بسیار مهمی دارد و این حق شماست که به یک درمان احساس خوب داشته باشید یا نداشته باشید و بر این اساس درمان خود را انتخاب کنید.
      در واقع در سالهای اخیر، تبلیغات اغراق آمیز داروهای گیاهی، موجب بزرگنمایی برخی اثرات داروهای گیاهی شده، در حالیکه بعد از مصرف این اثرات به آن شدت دیده نشده و همین موضوع، باعث شده برخی افراد به کلی نسبت به داروهای گیاهی بدبین شوند.
      با این حال، اگر داروهای گیاهی را در جایگاه واقعی خودشان ببینیم، یا به بیان دیگر واقع بینانه نگاه کنیم، در حقیقت این داروها می توانند در خیلی موارد مفید واقع شوند. مثلا تاثیر قرص لیورگل در بهبود کبد چرب، یا تاثیر ویتاگنوس در بهبود علائم پیش از قاعدگی، به اثبات رسیده و انکارناپذیر است. با این حال، از طرفی هم، برخی از داروهای گیاهی تاثیرات ملایمی دارند و فقط با مصرف مداوم و در برخی از افراد تاثیر آنها بارز می شود.
      با احترام دکتر داروساز

  8. عزیز محمداوی

    با سلام واحترام فراوان
    مدتی هست ک توجه کردم ک خیلی وزن کم کردم.و گلوم ترشه بعضی وقتها ک چیزی میخورم بالا میارم حتی اگه درحدآب خوردن باشد و آروغ .هم میکنم میکنم .بسدت بی حال وکسل شدم من آدم ورزشکاری بودم الان اصلا حوصله ی متر دویدن هم ندارم.بعضی وقتها عضلاتم تشنج میکنن سر میشن و تار میبینم.تودوخدا خواهشا میکنم بگید چ کارکنم 🙏

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز علائمی که ذکر کردید نیاز به پیگیری فوری دارند لطفا به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  9. با سلام بنده نفخ معده دارم و همچنین رفلکس معده دارم ولی لاغر هستم و تجمع چربی اطراف شکم ندارم ممکن است از بلغم باشه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تعیین مزاج باید توسط پزشک متخصص طب سنتی انجام شود.
      با توجه به اینکه قرص دوای بلغم عوارض جانبی ندارد، می توانید برای رفع مشکلات گوارشی تان از آن کمک بگیرید.
      با احترام دکتر داروساز

  10. من ۴۰سال دارم مدتی است که بی حوصله کسل و همیشه خواب آلودم در خواب هم آب از دهانم می‌ریزه وحتی زمان بیداری وخلط هم دارم آیا این نشانه بلغم است ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام علائم شما مشابه علائم غلبه بلغم است ولی تشخیص قطعی غلبه بلغم باید توسط پزشک متخصص طب سنتی انجام شود.
      با این حال، با توجه به اینکه قرص دوای بلغم نیاک عوارض جانبی ندارد، می توانید از این دارو استفاده کنید و اگر در بهبودی علائم تاثیر داشت، نشان می دهد مشکل شما غلبه بلغم بوده است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص دوای بلغم نیاک عوارض جانبی ندارد بنابراین حتی اگر تشخیص غلبه بلغم قطعی نباشد می توان از آن استفاده کرد.
      با احترام دکتر داروساز

  11. باسلام من اکثر مواد غذایی که میخورم نفخ ودلم آشوب میشه ریزش مو شدیدم دارم بدنم استخون درشته اکثرچیزهایی که میخورم انگار تودلم ماشین لباسشویی میشه آیا بلغمی هستم عرق زیاد میکنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام نفخ و احساس پری معده از علائم غلبه بلغم هستند، اما تشخیص قطعی غلبه بلغم باید توسط پزشک متخصص طب سنتی انجام شود.
      با این حال، با توجه به اینکه قرص بلغم نیاک عوارضی ندارد، میتونید از این قرص استفاده کنید و اگر علائم شما برطرف شد، نشان می دهد غلبه بلغم داشته اید.
      با احترام دکتر داروساز

  12. ماندانا رحمتیان

    سلام وقت بخیر من ۵۴سال سن دآرم مدتی خستگی و بی حالی دارم اصلا دسهم به کآرنمیره ترشح پشت حلق دارم صبح بلند میشم آب آزده‍آنم جاری است با این حال که‍ عمل جراحی بای پس معده ۵سال قبل ولیپؤآبدومینؤپلاستی۱/۵سآل پیش آنجاکه دادم بآزشکم ؤپه‍لؤبزرگ شد این قرصه‍آ آثر دآرد

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      برخی از علائم شما با علائم غلبه بلغم همخوانی دارد هر چند تشخیص نهایی غلبه بلغم توسط پزشک متخصص طب سنتی باید انجام شود.
      قرص دوای بلغم در دفع بلغم و کاهش عوارض غلبه بلغم بسیار موثر است.
      با احترام دکتر داروساز

  13. سلام من ژنتیک سرد مزاج هستم خشکى لب سردرد و بیحال هستم قبل از این مدتى خلط پشت گلو هم داشتم که برطرف شده همچنین شبها از دست درد مدام بیدار میشوم پیشنهاد شما چیست چه کنم؟ اگر بخواهم به پزشک مراجعه کنم حال چه طب سنتى یا علمى شما میتوانید مرا راهنمایى کنید.!؟ سپاسگزارم
    عزیزى

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      تشخیص نوع مزاج افراد باید توسط متخصص طب سنتی انجام شود. با توجه به ترجیح خودتان بهتر است به پزشک متخصص داخلی یا متخصص طب سنتی مراجعه فرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  14. باسلام وخسته نباشیداکثرعلایم غلبه بلغم درمن وجودداردویکی اینکه من ازگازروده ونفخ خیلی اذیت میکشم وناراحتم امکانش است بامصرف این قرص یه کمی اوضاع روده ام بهترشود.ممنون ازراهنمایتون.

  15. با سلام
    دختر ۱۸ ساله هستم _ چند سالی هست که مشکل یبوست و بواسیر دارم اغلب هم مشکل شکم درد و سردی دست و پا دارم و نفخ هم زیاد میکنم ، احساس خستگی هم میکنم معمولا جوری که اگه کمتر از هشت ساعت بخوابم ، در طول روز کسب و بی حوصله م. اما مشکل چاقی ندارم. ( حتی کمی هم لاغرم.
    بنظر شما مزاج من بلغمِ ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      علائم گوارشی که ذکر کردید و همچنین سردی دست و پا از نشانه های غلبه بلغم هستند. با این حال احساس خستگی ناشی از خواب کمتر از ۸ ساعت کاملا طبیعی است.
      به طور کلی تشخیص نهایی غلبه بلغم در تخصص پزشک متخصص طب سنتی است.

      با احترام، دکتر داروساز

  16. سلام عایشه استم
    اعلایم که نوشته شده تمامش در وجودمه است مه می‌توانم ای دوا استفاده کنم ؟خواهیشا جواب

    1. دکتر ضحا مرتضوی

      با سلام
      علائم شما ممکن است به علت غلبه ی بلغم و سردی باشد اما تشخیص نهایی غلبه‌ی بلغم بهتر است توسط پزشک متخصص طب سنتی و بعد از مشاوره و معاینه حضوری زبان، چشم، لمس و… انجام شود و طول درمان بستگی به علائم شما و پاسخ دهی بدن شما به دارو دارد و اینکه چقدر نکات رژیم و سبک زندگی لازم برای دفع بلغم را رعایت میکنید.
      با این حال درصورتی که موارد احتیاط و منع مصرف و تداخلات دوای بلغم درمورد شما صدق نمیکند، میتوانید تا زمان رسید به بهبودی به مصرف قرص دوای بلغم طبق دستور توصیه شده برای رفع بلغم ادامه دهید.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام دوای بلغم نیاک در داروخانه های سراسر کشور قابل خریداری است.
          با احترام دکتر داروساز

          1. محمدصاحبکاری

            سلام من خلط پشت گلودارم وبعدظهروشب سرفه زیاد میکنم ونمی توانم راحت بخوابم

          2. دکتر نفیسه کیامنش

            با سلام دوست عزیز تجویز دارو باید توسط پزشک و بعد از معاینه بالینی انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
            با احترام دکتر داروساز

  17. محمدجعفر رضائی ده شیبی

    باسلام
    نحوی خوردن قرص به چ صورت هست یعنی چ موقع باید بخوریم ناشتا، قبل از ناهار یا بعد از ناهار

    1. سلام.
      برای دفع بلغم ۱ تا ۲ کپسول صبح ناشتا و ۱ تا ۲ کپسول قبل از خواب مصرف شود.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  18. سلام من روی زبونم سفید شده و پاهام خیلی سرد میشه؟ و احساس خستگی بیشتری به تازگی احساس میکنم.این نشانه بلغمی هست و راه درمانش هم چیه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      این موارد به تنهایی نشانه بلغم زیاد نیست. باید توسط پزشک متخصص طب سنتی معاینه بشوید.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  19. پانته آ سیاهپوش

    با سلام، من مزاج سرد و تر و بلغمی دارم و زیاد ترش می کنم واغلب نفخ دارم موهام میریزد و اصولا قند خونم و فشارخونم پایین است و آیا این قرص ک درونش سیاه دانه است برای من مشکلی پیش نمیاورد ؟ درضمن ۵ کیلو اضافه وزن دارم و بیشتر چربی در شکم و پهلوهایم تجمع کرده ،۵۹ سال هم سن دارم .با تشکر

    1. با سلام
      مشکلی ایجاد نمیکند
      البته جهت کاهش وزن هم چندان مورد مصرفی ندارد

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    1. ضحا مرتضوی

      با سلام.
      چون فیبروم رحم دارید بدون مشورت با پزشک متخصص طب سنتی یا زنان اقدام به درمان نکنید.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره