بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی است یا خارجی؟

بهترین ضد آفتاب ایرانی
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی کدام است؟ بین برندهای خارجی و ایرانی محصولات ضد آفتاب، کدام را انتخاب کنیم؟ ضد آفتاب خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ آیا ضد آفتاب ایرانی برای پوست من مناسب است؟

این بار با مقدمه‌ای کوتاه به سراغ مطلب کاملی برای معرفی بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی می‌رویم. علاوه بر این می‌خواهیم در مقاله پیش رو از مجله سلامت مفیدطب همه چیز را درباره انتخاب و مصرف ضد آفتاب‌ها بررسی کنیم. اگر به زیبایی و سلامت پوست اهمیت می‌دهید و در جستجوی بهترین کرم ضد آفتاب هستید، همه نکات مهم را امروز اینجا بخوانید.

ضد آفتاب چیست؟

ضد آفتاب می‌تواند به شکل کرم، لوسیون، اسپری یا سرمی باشد که از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کند. با اینکه همیشه درباره فواید آفتاب برای شادابی و سلامتی شنیده‌ایم، درباره مضرات اشعه‌های مضر آن اطلاعات چندانی دریافت نکرده‌ایم. نور مستقیم آفتاب مهم‌ترین منبع برای تامین ویتامین D است اما در عین حال اشعه‌های مخربی دارد که دشمن شماره یک پوست ما هستند!

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

تابش مستقیم آفتاب به پوست انسان، صدمات متعددی بر جا می‌گذارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به تولید رادیکال‌های آزاد در بدن اشاره کنیم. رادیکال‌های آزاد با ایجاد اختلال در نظم و سلامت سلول‌های بدن، عوارض قابل توجهی ایجاد می‌کنند. وقتی در معرض اشعه‌های آفتاب قرار بگیریم، ممکن است بعد از مدت کوتاهی شاهد قرمزی پوست، آفتاب سوختگی، خشکی پوست و… باشیم. این‌ها، تاثیرات مخرب اشعه های UVB آفتاب است. 

آفتاب در طولانی مدت، صدمات شدیدتری به پوست وارد می‌کند که بعضی از آن‌ها عبارتند از: چین و چروک‌های ریز و درشت روی صورت، لک‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست، افتادگی صورت، از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست و… .

فراموش نکنید که نور خورشید از جمله مهم‌ترین عواملی است که ریسک ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. مسئول تاثیرات مخرب بلندمدت آفتاب، اشعه های UVA هستند.

مصرف ضد آفتاب
وقتی در معرض اشعه‌های آفتاب قرار بگیریم، ممکن است بعد از مدت کوتاهی شاهد قرمزی پوست، آفتاب سوختگی، خشکی پوست و… باشیم.

بنابراین دلایل مصرف ضد آفتاب عبارتند از:

  • حفظ جوانی و طراوت پوست
  • جلوگیری از پیری و افتادگی پوست
  • کاهش ریسک بیماری‌های پوستی مانند سرطان پوست
  • جلوگیری از خشکی یا چربی بیش از حد پوست
  • حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب
  • جلوگیری از قرمزی پوست و آفتاب سوختگی

بهترین کرم ضد آفتاب

برای انتخاب بهترین ضد آفتاب باید چند ویژگی را در نظر بگیریم. لزوما برندهای خارجی و مشهور یا قیمت بالای محصولات ضد آفتاب، نشانه برتری آن‌ها نیست. از آنجایی که کرم های ضد آفتاب ایرانی و خارجی تنوع زیادی دارند، پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات خود را برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب به روز کنید.

برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب موارد زیر را به یاد داشته باشید:

  • بهترین کرم ضد آفتاب باید مطابق ویژگی‌های پوست شما انتخاب شود. بنابراین ابتدا نوع پوستتان را بشناسید: خشک، چرب، مختلط، حساس یا معمولی.
  • اگر پوست شما مستعد آکنه است، لازم است ضدآفتاب فاقد چربی انتخاب کنید.
  • برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب به برچسب محصول دقت کنید. بهتر است محصول دارای SPF 30 یا بیشتر باشد.
  • جهت انتخاب کرم ضد آفتاب همه چیز تمام، عبارت UVA Protection یا محافظت در برابر اشعه‌های UVA را روی محصول بیابید.
  • اگر کرم ضد آفتاب دارای ویژگی ضد آب یا ضد تعریق باشد، در فصل گرما یا هنگام شنا دردسرهای کمتری خواهید داشت.
  • بهترین کرم ضد آفتاب را از برندهای مورد علاقه خود انتخاب کنید تا برای استفاده از آن انگیزه بیشتری داشته باشید.
  • اگر ترجیح می‌دهید کرم ضد آفتاب دارای ویژگی‌های پوشاننده، آرایشی، ضد لک، آبرسان و… باشد، حتما این خصوصیات را در هنگام خرید محصول به خاطر داشته و جستجو کنید.
  • اگر می‌خواهید ضدآفتاب را برای کودک خود استفاده کنید، به دنبال ضدآفتاب مخصوص کودک باشید. 
  • اگر می‌خواهید ضدآفتاب را بر روی بدن استفاده کنید، اسپری‌ها بهترین انتخاب برای شما هستند. 
  • اگر پوست شما به تازگی آسیب جدی دیده مثلا دچار سوختگی شده‌اید، بهتر است از ضدآفتاب فیزیکال استفاده کنید. 

نکته: معمولا انواع بهترین کرم ضد آفتاب آقایان دارای رنگ نیستند.

شاید تعدادی از ویژگی‌ها و اصطلاحاتی که برای انتخاب بهترین ضد آفتاب نام بردیم، برایتان آشنا باشند اما بخواهید دقیق‌تر درباره آن‌ها بدانید. لطفا بخش‌های بعدی را دنبال کنید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

کرم ضد آفتاب مناسب پوست
بهترین کرم ضد آفتاب باید مطابق ویژگی‌های پوست شما انتخاب شود. بنابراین ابتدا نوع پوستتان را بشناسید: خشک، چرب، مختلط، حساس یا معمولی.

SPF چیست؟

تقریبا رایج‌ترین ویژگی که از کرم‌های ضد آفتاب می‌شناسیم، عبارت SPF در کنار یک عدد است. SPF 15، SPF30، SPF 50 و… . اما SPF چیست؟ مخفف عبارت Sun Protection Factor و معیاری است که میزان محافظت از پوست را در برابر اشعه UVB نشان می‌دهد.

SPF بالاتر یعنی کرم ضد آفتاب بهتر؟

خیر! کرم ضد آفتاب با SPF 30 می‌تواند تا ۹۷ درصد از اشعه‌های UVB در برابر پوست محافظت کند. این عدد برای SPF 45 حدود ۹۸ درصد است. با توجه به اینکه اغلب مناطق کشورمان در تابستان، دارای آفتاب سوزان هستند، محصولات ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر پیشنهاد می‌شوند. با این حال SPF بالا به تنهایی نشان دهنده برتر بودن کرم ضد آفتاب نیست.

معمولا مصرف کرم های ضدآفتاب با SPF بسیار بالا (مثلا ۱۰۰) توصیه نمی‌شود چرا که برای افزایش SPF تا این حد، درصد جاذب‌های شیمیایی موجود در ضدآفتاب، بسیار بیشتر می‌شود که خود می‌تواند حساسیت زا باشد یا به مرور زمان به پوست آسیب بزند. 

اس پی اف در ضد آفتاب
SPF بالا به تنهایی نشان دهنده برتر بودن کرم ضد آفتاب نیست.

UVA Protection چیست؟

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی یا خارجی باید حاوی ترکیبات UVA Protection باشد. همان طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، معیار SPF برای نشان دادن میزان حفاظت محصول از پوست در برابر اشعه‌های UVB است. ضد آفتاب‌هایی که اصطلاحا broad-spectrum یا دارای ترکیبات حفاظتی در برابر طیف گسترده‌تری از اشعه‌ها هستند، از پوست شما در برابر UVA هم مراقبت خواهند کرد.  بنابراین ضدآفتابی خوب است که حاوی ترکیبات UVA protective باشد.

میزان محافظت در برابر UVA با ستاره مشخص می‌شود. تعداد ستاره‌های محافظت در برابر UVA می‌تواند بین یک تا پنج عدد باشد. محصولاتی که ۳ ستاره یا بیشتر داشته باشند، مناسبند. 

اشعه‌های UVB باعث بروز عوارض منفی همچون قرمزی پوست و آفتاب سوختگی می‌شوند، در حالی که اشعه‌های UVA باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست هستند.

کرم ضد آفتاب ایرانی بخرم یا خارجی؟

در بخش‌های قبلی درباره مهم‌ترین نکات انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب صحبت کردیم. گفتیم صرفا نام برندهای مشهور و خارجی نمی‌توانند تضمینی برای انتخاب بهترین محصول باشند. از طرفی تعدادی از کرم‌های ضد آفتاب ایرانی دارای کیفیت قابل قبول بوده، در برخی موارد رقیب جدی برای نمونه‌های خارجی هستند. همچنین محصولات داخلی، قیمت مناسب‌تری دارند.

شما می‌توانید برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی ادامه مطالب را دنبال کنید. سعی کرده‌ایم در چند دسته بندی مهم، تعدادی از محبوب‌ترین ضد آفتاب‌های ایرانی را بررسی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی برای پوست خشک

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک توسط چند شرکت معتبر تولید شده‌اند. ما می‌خواهیم دو محصول محبوب در این زمینه معرفی کنیم که بهترین بازخوردها را دریافت کرده و تمام ویژگی‌هایی که قبلا نام برده‌ایم در بر می‌گیرند.

کرم ضد آفتاب لافارر برای پوست خشک

کرم ضد آفتاب و ضد لک لافارر پوست خشک و معمولی محصولی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر پوست شما در دسته بندی خشک یا معمولی قرار می‌گیرد می‌توانید این محصول لافارر را تهیه و مصرف کنید. مواد تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب لافارر برای پوست خشک عبارتند از: عصاره گیاهان شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا ، آلوئه ورا و پاپایا.

این محصول دارای تاثیرات پیشگیری و رفع لکه‌های پوستی، رطوبت رسانی عمقی و طولانی مدت، جلوگیری از حساسیت پوستی و آکنه، جوانسازی پوست، حفاظت بالا از پوست در برابر اشعه‌های UVB و UVA می‌باشد. ویژگی‌های محصول شامل:

  • SPF 30
  • فرمولاسیون سبک و جذب سریع
  • بی رنگ

اگر می‌خواهید این محصول را خریداری کنید یا اطلاعات بیشتری درباره آن به دست بیاورید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ضد آفتاب لافارر پوست خشک

کرم ضد آفتاب درمالیفت برای پوست خشک

در راستای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی احتمالا نام درمالیفت را دیده یا شنیده‌اید. کرم ضد آفتاب درمالیفت برای پوست خشک محصول دیگری در دسته بندی کرم‌های ضد آفتاب مخصوص پوست خشک و حساس است. با مصرف این محصول از مزایای آن بهره مند می‌شوید که عبارتند از:

  • محافظت از پوست در برابر اشعه‌ها UVB و UVA
  • کمک به صاف شدن پوست
  • حفظ لطافت و شادابی پوست

ویژگی‌های کرم ضد آفتاب درمالیفت را ملاحظه کنید:

  • ضد تعریق و بسیار مقاوم در برابر آب
  • رنگی (رنگ بژ طبیعی)
  • آبرسان
  • ماندگاری بالا

خرید ضد آفتاب درمالیفت پوست خشک

بهترین کرم ضد آفتاب فاقد چربی

خوشبختانه کرم ضد آفتاب ایرانی برای پوست چرب و جوش دار تولید شده و دارای کیفیت قابل قبول است. به طور کلی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب باید فاقد چربی و مواد مسدود کننده منافذ پوست باشد، روی پوست حالت براقی ایجاد نکند و دارای ترکیبات ضد جوش باشد. در دسته بندی کرم ضد آفتاب رنگی و غیر رنگی می‌توانید محصولات مناسبی برای پوست‌های چرب بیابید.

کرم ضد آفتاب و ضد لک لافارر پوست چرب

کرم ضد آفتاب و ضد لک لافارر پوست چرب محصولی شگفت انگیز است که در دسته بندی بهترین ضد آفتاب های ایرانی معرفی می‌کنیم. این کرم برای پوست چرب، مستعد جوش و لک مناسب بوده و ترکیبات آن شامل عصاره گیاهان شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا، آلوئه ورا و پاپایا هستند. این محصول به عنوان بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی شناخته می‌شود.

مصرف کرم ضد آفتاب و ضد لک لافارر برای پوست چرب می‌تواند به پیشگیری و رفع لک، مهار ترشح سبوم، جلوگیری از آکنه، حفاظت در برابر اشعه‌های UVA و UVB و… کمک می‌کند. خصوصیات این محصول نیز عبارتند از:

  • SPF 30
  • خاصیت مات کننده و ضد براقی
  • ضد آکنه
  • بافت سبک
  • بی رنگ

خرید کرم ضد آفتاب و ضد لک لافارر پوست چرب

کرم ضد آفتاب درمالیفت بژ طبیعی (برای پوست چرب)

کرم ضد آفتاب درمالیفت بژ طبیعی محصول بعدی است که برای پوست‌های چرب معرفی می‌کنیم. این کرم حاوی ترکیبات مناسب پوست چرب بوده و از مصرف آن باعث مسدود شدن منافذ پوست نمی‌شود. از آنجایی که کرم ضد آفتاب درمالیفت رنگی است می‌توان از آن به عنوان کرم بیس آرایش در هنگام روز استفاده کرد. خصوصیات و ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

  • تنظیم ترشح سبوم
  • SPF 50
  • رنگ طبیعی بژ
  • آبرسان
  • محافظت در برابر اشعه‌های UVA و UVB
  • مقاومت بالا در برابر تعریق و آب

خرید ضد آفتاب درمالیفت بژ طبیعی پوست چرب

ضد آفتاب مخصوص کودکان

کودکان نسبت به بزرگسالان، پوست حساس‌تری دارند و ممکن است بیشتر در معرض خطر آفتاب سوختگی قرار بگیرند. همین نکته، اهمیت مصرف ضد آفتاب مناسب برای کودکان را نشان می‌دهد. منابع علمی پیشنهاد می کنند از ۶ ماهگی به بعد، برای کودکان از ضدآفتاب استفاده کنیم. برای اینکه ممکن است ترکیبات ضد آفتاب‌های معمولی برای کودکان، حساسیت زا باشد ضد آفتاب مخصوص کودکان به بازار عرضه شده است.

همیشه برای اینکه مطمئن شوید محصول ضدآفتاب برای سن فرزند شما مناسب است، اطلاعات روی بسته بندی را با دقت مطالعه کنید. ضدآفتاب کودکان بهتر است فاقد جاذب های شیمیایی باشد.

ضد آفتاب کودک سان سیف با +SPF 30 برای محافظت از پوست کودکان و افراد دارای پوست حساس در برابر اثرات زیانبار نور خورشید تولید شده است. این ضد آفتاب کودک با داشتن بازتابنده‌های فیزیکی و معدنی با درصد خلوص و کیفیت بالا و بدون نیاز به جاذب‌های شیمیایی و بر اساس آخرین دستاورد های علمی، با ایجاد فاکتور حفاظتی مناسب، محافظت بالایی را در برابر اشعه UVA و UVB ایجاد می‌نماید.

با این اوصاف ضد آفتاب کودک سان سیف، در دسته بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی برای کودکان قرار می‌گیرد. استفاده از ترکیبات مؤثر و نوین در فرمولاسیون این محصول با کارایی و عملکرد بالا در مراقبت از پوست سبب تقویت مکانیسم دفاع طبیعی پوست کودکان در برابر تابش های مضر نور خورشید می شود.

ویژگی های این کرم ضد آفتاب به طور خلاصه شامل این موارد می‌شود:

  • محافظت دو گانه سطحی و سلولی در برابر UVA و UVB
  • مناسب برای کودکان و پوست های حساس
  • ترمیم کننده آسیب های سلولی ناشی از تابش نور خورشید
  • التیام بخش و مرطوب کننده پوست

خرید کرم ضد آفتاب سان سیف برای کودکان

پرسش و پاسخ‌هایی درباره ضد آفتاب

در بخش‌های قبلی درباره بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی و نحوه انتخاب آن صحبت کردیم. حال بخشی را به پرسش و پاسخ اختصاص داده‌ایم تا نکات قابل توجه دیگری درباره ضد آفتاب به مخاطبان محترم ارائه کنیم.

چگونه ضد آفتاب استفاده کنیم؟

پوست خود را با شوینده مناسب بشویید، آبکشی و خشک کنید سپس کرم ضد آفتاب را روی پوست تمیز بمالید. لازم است بسته به میزان قرارگیری در معرض آفتاب و تعریق، هر ۲ تا ۴ ساعت یک بار، مصرف کرم را تجدید نمایید. بنابراین پس از ۲ ساعت، پوست را با دستمال مرطوب یا آب پاک کنید و دوباره کرم ضد آفتاب مصرف کنید.

اول کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده؟

همان طور که می‌دانید، برای بهره مندی از مزایای محصولات مراقبت پوست، باید ترتیب استفاده از آن‌ها را رعایت کنیم. اگر کرم ضد آفتاب معمولی استفاده می‌کنید بهتر است ابتدا کرم ضد آفتاب و بعد کرم مرطوب کننده را استعمال نمایید. اگر کرم ضد آفتاب شما از نوع فیزیکال (مینرال) است ابتدا کرم مرطوب کننده و بعد کرم ضد آفتاب مصرف کنید.

در هر بار استفاده، چه میزان از ضدآفتاب بزنیم؟

میزان استاندارد ضدآفتاب برای صورت، به اندازه دو انگشت کامل است.

دو بند انگشت ضد آفتاب
میزان استاندارد ضدآفتاب برای صورت، به اندازه دو انگشت کامل است.

لازم است هنگام شب کرم ضد آفتاب مصرف کنیم؟

خیر. هنگام شب نیازی به مصرف ضد آفتاب ندارید. اشعه های مضر آفتاب در طول روز، هوا سرد باشد یا گرم، ابری یا صاف، بارانی یا برفی، وجود دارند، اما در طول شب خیر.

آیا در پایان روز باید کرم ضد آفتاب را بشوییم؟

بله. لازم است در پایان روز ضد آفتاب را با آب و شوینده مناسب، از روی پوست پاک کنید. معمولا کرم‌های ضد آفتاب رنگی به راحتی پاک نمی‌شوند، بنابراین با کمک شیر پاک کن یا میسلار واتر مناسب آن را پاک کرده، در مرحله بعد پوست را با آب و شوینده مناسب بشویید. اغلب کرم‌های ضد آفتاب دارای ویژگی ضد آب هستند و همین مساله باعث می‌شود شستن آن‌ها به دقت و حوصله نیاز داشته باشد.

به یاد داشته باشید که خوابیدن با کرم ضد آفتاب در پایان روز، باعث بسته شدن منافذ پوست و افزایش احتمال آکنه می‌شود.

آیا در فضای بسته هم نیاز به کرم ضد آفتاب داریم؟

بله. در هنگام روز در محیط کار یا منزل، از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. محصولی با SPF 15 تا ۳۰ می‌تواند انتخاب خوبی باشد. مصرف بهترین کرم ضد آفتاب دست هم گزینه مناسبی است، مخصوصا وقتی در ساعات روز، رانندگی می‌کنید یا در وسایل نقلیه هستید.

ضد آفتاب در خانه
کرم ضد آفتاب با SPF 15 تا SPF 30 گزینه مناسبی برای فضای داخلی است.

بهترین ضد آفتاب رنگی ایرانی کدام است؟

همان طور که در این مقاله خواندید، تعدادی از برندهای ایرانی، کرم‌های ضد آفتاب مناسبی تولید کرده‌اند. علاوه بر مواردی که معرفی شد، ضد آفتاب دکتر ژیلا جزو بهترین کرم های ضد آفتاب ایرانی شناخته می‌شود و برای بسیاری از مصرف کنندگان رضایت بخش بوده است.

خرید ضد آفتاب دکتر ژیلا

پر فروش‌ترین کرم ضد آفتاب ایرانی کدام است؟

پرفروش‌ترین ضد آفتاب‌های ایرانی شامل محصولات ضد آفتاب لافارر، دکتر ژیلا، درمالیفت،سی گل، سینره، مدیلن و پریم هستند.

در آخر

امیدواریم مطالبی که برای شما جمع‌آوری کردیم، برای انتخاب بهترین ضد آفتاب ایرانی مفید باشد. علاوه بر نکاتی که درباره محصولات ضد آفتاب گفتیم، خاطر نشان شد بسیاری از ضد آفتاب های ایرانی دارای کیفیت قابل قبولی هستند، نسبت به محصولات خارجی قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند.

اگر نیاز به اطلاعات دقیق تری برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی یا خارجی دارید، در بخش نظرات سوالات خود را مطرح کنید تا داروسازان داروخانه اینترنتی مشهد یعنی مفیدطب پاسخگوی شما باشند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی است یا خارجی؟»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، ممنون ازاینکه تجربه خود را با ما درمیان گذاشتید.
      با احترام دکتر داروساز

  1. سلام خانم دکتر صورت من خشک هستش ولک هم دارم الان حدود یک ماهی میشه من ضد آفتاب بیودرما رنگی استفاده می کنم صورتم پراز جوش های ریز شده آیا ضد آفتاب به صورت من نیفتاده یا تقلبی بوده میشه یه ضد آفتاب ایرانی فیزیکی برای صورت خشک و حساس پیشنهاد کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز کسانی که پوست حساس دارند بهتر است از ضد آفتاب های رنگی استفاده نکنند چون این ضدآفتاب ها منافذ پوست را می بندند و ممکن است در دراز مدت تاثیرات منفی بگذارند.
      ضدآفتاب های فیزیکی معمولا رنگ بسیار سفیدی روی پوست ایجاد می کنند در حدی که بسیاری از افرادی که این ضدآفتاب ها را تهیه می کنند ناچار به دور ریختن آن می شوند. ضمنا این ضدآفتاب ها معمولا قادر نیستند به خوبی ضدآفتاب های ترکیبی (فیزیکی + شیمیایی) اشعه آفتاب را فیلتر کنند.
      پیشنهاد میکنم از یک ضدآفتاب با فرمولاسیون سبک مناسب پوست خشک استفاده کنید. مثلا ضدآفتاب لافارر بسیار آمار رضایت بالایی دارد:
      https://www.mofidteb.com/product/3438/
      در خصوص لک صورت هم، می توانید شبها از سرم ویتامین سی استفاده کنید. در طول روز هم تمدید ضدآفتاب هر دو ساعت فراموش نشود. لینک سرم ویتامین سی مدیلن:
      https://www.mofidteb.com/product/5010/medilann-vitamin-c-serum-30-ml
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره