قرص ویتامین برای رفع خستگی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

ویتامین ها و مواد معدنی نقشی ضروری در عملکرد سالم قسمت‌های مختلف بدن ما ایفا می‌کنند. به عنوان مثال، برخی مسئول رسیدگی به عصب ها و سلول های مغز هستند و برخی دیگر وظیفه ایمنی بدن را به عهده دارند. در این میان، تعدادی از این ریزمغذی های ضروری، در تولید انرژی نقش اساسی یا کمکی دارند. حال در صورتی که دچار کمبود این مواد مغذی شویم، بدن انرژی کافی برای انجام کارها نداشته و احساس خستگی می‌کنیم. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب، ضمن بررسی مواد معدنی و ویتامین های ضروری برای تامین انرژی که در بهترین مولتی ویتامین ها به کار می‌رود، به معرفی دو تا از انواع بهترین قرص ویتامین برای رفع خستگی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

علت خستگی چیست؟

بروز خستگی دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد و اغلب ترکیبی از چند فاکتور است. برخی از شایع‌ترین دلایل خستگی شدید عبارتند از:

  • استرس: بر اثر کار زیاد، مشکلات خانوادگی یا شرایط دیگر زندگی ممکن است دچار استرس شوید.
  • کمبود خواب: بیشتر افراد بالغ به ۷ تا ۸ ساعت خواب در شب نیاز دارند. بدن در صورت عدم دریافت میزان کافی از خواب، طبیعتا دچار خستگی می‌شود.
  • رژیم غذایی ناسالم یا نامتناسب: اگر رژیم غذایی شامل شکر زیاد، کافئین بالا و انواع غذاهای پردازش شده (processed food) باشد، می‌تواند خستگی را نتیجه دهد.
  • بیماری یا شرایط پزشکی دیگر: خستگی ممکن است از علائم بیماری‌های مختلفی باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورتی که خستگی شدیدی در طول زمان زیاد تجربه کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

مواد معدنی و ویتامین ها برای رفع خستگی

ویتامین ها و مواد معدنی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم، اغلب در ترکیبات بهترین انواع قرص ویتامین برای رفع خستگی و قرص انرژی زا استفاده می‌شوند. در این مکمل‌ها، بسیاری از اوقات از خواص گیاهان دارویی و مواد انرژی زا و رفع کننده خستگی مانند جینسینگ و کافئین در کنار ویتامین ها بهره می‌برند.

مهمترین ریزمغذی هایی که به افزایش انرژی و رفع خستگی بدن کمک می‌کنند عبارتند از:

آهن

آهن یک ریزمغذی ضروری برای انتقال اکسیژن به سلول هاست. این عنصر مهم در ساخت هموگلوبین، یعنی پروتئینی که اکسیژن را به نقاط مختلف بدن می‌رساند، نقش اساسی دارد. کاهش سطح آهن در بدن به اختلال در عملکرد نرمال فعالیت اکسیژن‌رسانی به بدن می‌انجامد و در نتیجه احساس خستگی شدید و افت انرژی را تجربه می‌کنیم.

خانم‌ها، به خصوص آن‌هایی که در هنگام قاعدگی دچار خونریزی شدید می‌شوند، لازم است توجه ویژه‌ای به دریافت آهن داشته باشند، زیرا بیشتر از گروه‌های دیگر در معرض کمبود آهن قرار دارند.

ویتامین های گروه B

خانواده ویتامین B دارای ۸ عضو است: ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B5 (پانتونیک اسید)، ویتامین B6 (پیریدوکسین)، ویتامین B7 (بیوتین)، ویتامین B9 (فولیک اسید) و ویتامین B12 (کوبالامین).

ویتامین‌های گروه B به طور مستقل تولید انرژی نمی‌کنند اما برای کمک به متابولیسم انرژی لازم است آن‌ها را به صورت روزانه دریافت کنیم. این ویتامین ها در فرآیندهای متابولیک به عنوان کوآنزیم عمل می‌کنند. به عبارتی کمک می‌کنند تا انرژی غذا به قالبی از انرژی که برای بدن قابل استفاده است، تبدیل شود.

استرس، التهاب و الگوهای غذایی ناسالم باعث کم شدن این دسته از ویتامین ها در بدن می‌شود. از آن جایی که بدن نمی‌تواند ویتامین های B را تولید کند، لازم است از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها (مانند بسیاری از قرص های مولتی ویتامین برای رفع خستگی و بی حالی) تامین شوند.

ویتامین B12

ویتامین B12 یا کوبالامین یکی از شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین ویتامین‌های گروه B برای تامین انرژی بدن ماست. در واقع این ویتامین، برای ساخته شدن گلبول های قرمز خون لازم است و کمبود آن می‌تواند نوعی کم خونی به نام کم‌خونی مگالوبلاستیک ایجاد کند که از علائم آن خستگی شدید و افسردگی است. به همین دلیل هم ویتامین B12 را به احتمال زیاد در ترکیبات انواع قرص ویتامین برای رفع خستگی مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر این که دریافت ویتامین B12 کافی انتقال اکسیژن به سلول‌های بدن را میسر می‌کند و از خستگی ناشی از کمبود آن جلوگیری می‌نماید، این ویتامین کاربرد دیگری هم دارد. وجود B12 برای سنتز شدن چند هورمون مربوط به خلق و خو نیز لازم است؛ می‌توان انتظار داشت حضور این ویتامین با تاثیر بر انرژی ذهنی، به بهبود عملکرد شناختی و خلق و خو کمک کند.

خستگی در اثر کم خونی
کمبود ویتامین B12 می‌تواند نوعی کم خونی به نام کم خونی مگالوبلاستیک ایجاد کند که از علائم آن خستگی شدید، بی حالی و افسردگی است.

ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که به بدن کمک می‌کند تا از سلول‌ها در برابر آسیب، محافظت کند. این ویتامین همچنین در تولید انرژی در بدن، تولید کلاژن و جذب آهن نقش مهمی ایفا می‌کند. هر سه این فعالیت ها به نحوی به موضوع خستگی مربوط هستند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف ویتامین C کاهش خستگی شدید را به همراه دارد.

مصرف این ویتامین در افرادی که کمبود آن را دارند، می‌تواند تاثیر خوبی روی بهبود خلق و خو و در نتیجه افزایش انرژی آن‌ها داشته باشد.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی و الکترولیتی است که برای تولید انرژی لازم است. هنگامی که بدن ما دچار کمبود منیزیم شده است، ممکن است احساس خستگی زیاد و حتی اسپاسم های عضلانی داشته باشیم. این ماده مغذی مهم برای بیش از ۳۵۰ فرآیند در بدن لازم است. با کمبود آن طبیعتا در این فرآیندها اختلال ایجاد می‌شود؛ بنابراین سطح انرژی ما تحت تاثیر زیادی قرار می‌گیرد.

بهتر است بدانید که هنگامی که تعرق زیادی دارید، لازم است به وسیله غذا یا مکمل، منیزیم از دست رفته را جبران کنید. به همین دلیل هم این ماده معدنی را در بسیاری از نمونه‌های قرص ویتامین برای رفع خستگی به کار می‌برند.

ویتامین D3

ویتامین D در بین ریزمغذی‌های ضروری برای بدن، مقام اَبَر ریزمغذی را به خود اختصاص داده است. این لقب به خاطر این است که ویتامین D نقش‌های بسیار متنوعی دارد، از تاثیر در سیستم ایمنی بدن گرفته تا تقویت اسکلت بدن. ویتامین D همچنین ممکن است حتی در افزایش سطح تستوسترون نیز تاثیر داشته باشد.

کمبود این ریزمغذی می‌تواند به خستگی شدید بیانجامد. این موضوع به این خاطر است که ویتامین D مانند یک هورمون عمل می‌کند، روی غده‌های درون ریز (تولید کننده‌های هورمون‌ها) تاثیر می‌گذارد و در ایجاد تعادل در هورمون‌ها و کمک به تولید انتقال دهنده های عصبی ایفای نقش می‌کند.

بهترین قرص ویتامین برای رفع خستگی خانم ها

قرص اپتی وومن (Opti Woman) گلدن لایف یکی از بهترین انواع مولتی ویتامین مینرال و قرص ویتامین برای رفع خستگی بانوان است. اپتی وومن به تامین مواد مغذی در خانم هایی که دچار کمبود تغذیه ای هستند، کمک میکند.

خرید قرص اپتی وومن گلدن لایف

ویتامین ها و مواد معدنی به کار رفته در ترکیبات این قرص شامل انواع ویتامین های گروه B، ویتامین C، آهن، زینک و… است. علاوه بر همه این ریزمغذی‌ها، دو ترکیب گیاهی نیز در این قرص وجود دارد: جینسینگ و خار مریم. این دو گیاه دارویی خواص زیادی برای خانم ها دارد از جمله این که سرشار از آنتی اکسیدان هستند و برای محافظت از کبد، بالا بردن انرژی و رفع خستگی بسیار مفید واقع می‌شوند. لیست کامل ترکیبات اپتی وومن را در زیر مشاهده می‌کنید:

ترکیبات قرص اپتی وومن گلدن لایف
%RDA   Composition per tablet (مقدار ترکیب در هر قرص)
۱۰۰< ۲۰mg Vitamin B1
۱۰۰< ۲۰mg Vitamin B2
۱۰۰< ۵۰mg Vitamin B3
۱۰۰< ۳۰mg Vitamin B5
۱۰۰< ۲۰mg Vitamin B6
۱۰۰< ۵۰mcg Vitamin B12
۱۰۰< ۵۰mcg Biotin
۱۰۰ ۴۰۰mcg Folic Acid
* ۵mg Beta-carotene
۱۳۳ ۱۰۰mg Vitamin C
۲۷۵ ۵۰IU Vitamin E
۶۷ ۴۰۰IU Vitamin D3
۲۰ ۲۰۰mg Ca (Calcium Carbonate)
۱۳۹ ۲۵mg Fe (Ferrous fumarate)
۱۸۷ ۱۵mg Zn (Zinc gluconate)
۹۱ ۵۰mcg Se (Selenomethionine)
۱۶ ۵۰mg Mg (Magnesium oxide)
۱۱۱ ۲mg Mn (Manganese sulphate)
۱۲۰ ۳۰mcg Cr (Chromium Picolinate)
۴۲ ۳۷۵mcg Cu (Copper gluconate)
۱۰۰< ۷۶۴mcg lodine (Potassium iodide)
* ۲۵mg Inositol
* ۴۰mg Ginseng
* ۵۷mg Milk thistle
* ۱۵mg Sillca
*Recommended daily allowance (RDA) not stablished

بهترین قرص ویتامین برای رفع خستگی آقایان

قرص انرژکس گلدن لایف (energex) یکی از بهترین انواع قرص ویتامین برای رفع خستگی در آقایان است. این قرص ویتامین ها و مواد معدنی را در کنار چند گیاه دارویی با خواص شگفت انگیز در ترکیبات خود جای داده است. گیاهان به کار رفته در انرژکس  گلدن لایف برای افزایش میل جنسی، افزایش قدرت عضله‌ها و سلامت جنسی آقایان بسیار مؤثر هستند.

خرید قرص انرژکس گلدن لایف

به طور دقیق‌تر، ترکیبات قرص مولتی ویتامین انرژکس از اعضای سه گروه از مهم‌ترین مواد مغذی بدن را داراست: ویتامین‌های محلول در آب (ویتامین‌های گروه B و C)، ویتامین‌های محلول در چربی (ویتامین E و D3) و مواد معدنی انرژی بخش و ضروری برای آقایان (کلسیم، زینک، منیزیم، منگنز، سلنیوم و ید). به علاوه، کوآنزیم Q10 (این ماده نیز در تبدیل غذا به انرژی نقش دارد!)، عصاره گیاهان دامیانا، جینسینگ کره‌ای، جینکوبیلوبا، تریبولوس (خارخسک) و خار مریم در این قرص وجود دارد. در زیر جدول ترکیبات انرژکس را مشاهده می‌کنید:

ترکیبات قرص انرژکس گلدن لایف
%RDA مقدار ترکیب در هر قرص
۱۰۰< ۱۰mg Vitamin B1
۱۰۰< ۱۰mg Vitamin B2
۱۰۰< ۵۰mg Vitamin B3
۱۰۰< ۷۰mg Vitamin B5
۱۰۰< ۳۰mg Vitamin B6
۱۰۰< ۵۰mcg Vitamin B12
۱۱۱ ۱۰۰mg Vitamin C
۱۴۳ ۵۰IU Vitamin E
۶۶ ۴۰۰IU Vitamin D3
۲۰ ۲۰۰mg (Ca (Calcium Carbonate & Calcium hydrogen phosphate
۱۳۶ ۱۵mg (Zn (Zinc gluconate
۱۲ ۵۰mg (Mg (Magnesium Oxide
۱۱۱.۱۱ ۲mg (Mn (Manganese sulphate
۹۰ ۵۰mcg (Se (Selenomethionine
۱۰۰< ۷۶۴mcg (Iodine (Potassium iodide
* ۳۰mg Co-enzyme Q10
* ۱۰۰mg Korean Ginseng
* ۱۰mg Ginkgo biloba
* ۱۲۰mg Tribulus
* ۲۰mg Damiana
* ۵۷mg Milk thistle
Recommended daily allowance (RDA) not stablished*

جمع بندی

در این مقاله درباره ویتامین ها و مواد معدنی برای افزایش انرژی و رفع خستگی خواندید. همچنین با دو تا از انواع بهترین قرص ویتامین برای رفع خستگی آشنا شدید و ترکیبات آن‌ها را دانستید. شما می‌توانید برای تهیه انواع قرص انرژی زا و مولتی ویتامین کاهش خستگی، به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کرده و طی یک خرید اینترنتی آسان، محصولات مورد نظرتان را تهیه کنید:

مشاهده و خرید انواع مکمل انرژی زا

سوالات متداول

ویتامین ب برای رفع خستگی مفید است؟

بله. خانواده ویتامین های گروه B در تولید انرژی به وسیله شرکت در فرآیند متابولیسم انرژی نقش مهمی دارند. به عبارتی، این ویتامین ها کمک می‌کنند تا انرژی غذا به فرم قابل استفاده توسط بدن، تبدیل شود.

ویتامین دی برای رفع خستگی تاثیر گذار است؟

در صورتی که کمبود ویتامین D را داشته باشید، ممکن است دچار خستگی شویدو در واقع ویتامین دی مانند یک هورمون عمل میکند و به تعادل هورمونی در بدن تاثیر گذار است. احتمال ابتلا به کمبود ویتامین D کم نیست (حدود ۳۵ درصد بزرگسالان)، بنابراین یکی از دلایل محتمل برای خستگی زیاد می‌تواند کمبود این ریزمغذی باشد.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

40 دیدگاه دربارهٔ «با بهترین قرص ویتامین برای رفع خستگی آشنا شوید!»

  1. باسلام وعرض ادب بنده بخاطر شرایط جسمی که دارم بیشترداخل خونه ام وتحرک زیادی هم ندارم امانمیدونم چرا یکسره احساس کرختی وخستگی دارم دوست دارم یسره بخوابم واقعاخسته شدم ازاین شرایط حتیٰ بخاطرهمین کرختی وخستگی بعضی اوقات فکر خودکشی هم بسرم میزنه لطفا راهنماییم کنیدچه ویتامین یاقرصی استفاده کنم که ازاین حالت کرختی وخستگی دربیام.ممنون از شما وهمکاران محترمتون

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، احساس کرختی توصیف شده شما با مولتی ویتامین برطرف نخواهد شد و نیاز است به پزشک مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. با سلام و خسته نباشید
    عرضم به حضورتون من قبل از کرونا یه فردی بسیار بسیار پر انرژی بودم تااینکه در زمان کرونا دو مرتبه دچار کرونا شدم دو دوز کرونا رو تزریق کردم و الان علائم کرونارو دارم و همیشه خسته و خسته تر از روز قبلم آیا این قرص واسم خوبه که بخورم یا اینکه چیز بهتری مد نظرتونه ممنون میشم بتونین کمکم کنین که از این وضعیت رها بشم البته نا گفته نمونه همه ویتامینی که فکرشو بکنین مصرف کردم ولی همش بی نتیجه بوده…
    سپاس بیکران 🙏🙏🌹🌹

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، چنین غارضه ای از واکسن های کویید دور از انتظار است .بهتر است جهت درمان به پزشک متخصص داخلی مراجعه داشته باشید تا تست های کلینیکال لازم مانند تست عملکرد کبدی، کلیه و ..انجام شود و علت اصلی مشخص گردد و سپس اقدام به درمان نمایید.
      مصرف مولتی ویتامین ها در خستگی های مزمن به شما بهره ای نخواهد رساند.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام.من کارمند هستم و بیشتر مواقع پشت میز میشینم و همین باعث خواب آلودگی شدید من شده و بیشتر مواقع خسته ام.الان قرص دابل بول استفاده میکنم.برای رفع خستگی و نه قوای جنسی.
    میخواستم بدونم بین این و ردجنسینگ کدوم بیشتر انرژی آزاد میکنه؟
    ممنونم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      از یک طرف، قرص رد جینسنگ محتوی جنسینگ قرمز است که نسبت به جنسینگ معمولی، تاثیرگذاری بیشتری دارد. از طرف دیگر، قرص دابل بول علاوه بر جنسینگ محتوی تائورین، کافئین و گوارانا هم هست که همگی به افزایش انرژی کمک می کنند. با توجه به همین موضوع، و اینکه این محصولات در مطالعات بصورت علمی با هم مقایسه نشده اند، نمی توان گفت کدامیک از آنها تاثیرگذاری بیشتری دارد.
      ضمنا صرف نشستن پشت میز نمی تواند منجر به خواب آلودگی شود. پیشنهاد میکنم آزمایش بدهید تا از نظر کمخونی بررسی شوید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  4. با سلام من تو نانویی‌ کار میکنم من کارم سخت هست ومیبیند که بعضی ها معتاد میشوند چه قرصی مصرف کنم تا خستگی را از بین ببرد

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای رفع خستگی و افزایش انرژی می توانید از قرص دابل بول استفاده کنید.
      ضمنا در نظر داشته باشید اعتیاد سختی زندگی شما را به مراتب بیشتر خواهد کرد. هر روز ده ها پیام دریافت میکنیم از کسانی که از طرفی از اعتیاد خسته اند و از طرف دیگر برای ترک با مشکل روبرو هستند.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام
    من فارماژلیتان مصرف میکنم
    آیا تفاوت زیادی با این انرژکس دارد؟
    پیشنهاد شما چیه
    بجای فارماژلیتان از انرژکس استفاده کنم بهتره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام اگر قصد دارید میل و توان جنسی خود را افزایش دهید انرژکس انتخاب بهتری است چرا که چندین گیاه تقویت کننده جنسی را در خود دارد. در صورتیکه قصدی برای تقویت جنسی خود ندارید، فارماژلیتان و انرژکس تفاوت چندانی با هم ندارند و می توانید به دلخواه از یکی از این دو محصول استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  6. عرض ادب .بسیار کامل و مفید بود همه مطالب تشکر..آیا قرص یا دارویی هست که میل جنسی رو کمتر کند؟بدلیل ترک اعتیاد مرفین متاسفانه به شدت میل جنسی زیاد شده و آزار دهنده شده واسم و قابل کنترل نیست تقریبا.ممنون میشم راهنمایی کنید..

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در حال حاضر فرآورده گیاهی که برای کاهش میل جنسی کاربرد داشته باشد در بازار موجود نیست. برای رفع این مشکل می توانید با پزشک متخصص اعصاب و روان مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  7. باسلام‌اکثرا‌اززانوبه‌پایین‌پاهام‌حالت‌بیحسی‌دارند‌مخصوصا‌سینه‌پنجه‌پاهام‌وکف‌پاهام‌بعضی‌موقع‌حالت‌کز‌کز‌داره‌وبعضی‌موقعه‌ها‌انکار‌سوخته‌وزیر‌پنجهام‌شن‌ریزه‌ایت‌علت‌چیست‌وکجا‌مراجعه‌کنم‌تابه‌حال‌قرص‌دیابت‌هم‌نخوردم‌ولی‌جراحی‌قلب‌باز‌داشتم‌سال۹۶‌ممنون‌میشم‌راهنمایی‌فرمایندباتشکر‌وحید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز بهتر است به یک پزشک متخصص داخلی مراجعه کنید تا اقدامات تشخیصی لازم برای شما انجام شود و سپس درمان مناسب تجویز گردد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      سپاس، خوشحالیم مطلب براتون مفید بوده
      با آرزوی سلامتی برای شما

  8. سلام قرصی نیست که انسان انرژی را خودش در بدنش که ایجاد میشه حس کنه مثل خود تریاک که انرژی میده که همه میگن کاذب است ولی اون انرژی را در دارویی نمی‌توان پیدا کرد که بیشتر معتادان اون تریاک را ت ک کنند و به دنبال اون قرص برونند. و در ضمن اعتیاد نداشته باشد و اگر داشت گاهی استفاده بشه در موقعه بی‌حالی مثل دارو

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص یا دارویی که ویژگی هایی که شما شرح دادید را داشته باشد وجود ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام انرژکس چند ترکیب گیاهی تقویت کننده جنسی از فارماتون اضافه تر دارد.
          با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام زودانزالی به معنی انزال زیر یک دقیقه است.
      داروهای گیاهی مختلفی برای رفع زودانزالی دربازار موجود است که یکی از موثرترین آنها، قرص رد جنسینگ است.
      با احترام دکتر داروساز

  9. خیلیییییییییییییی عالی مطلب در مورد اموری ک بیشتر باهاش سر وکار داریم خستگی خواب خوراک مسائل جنسی فقط این قرص ها داخل ایران موجود هستند

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      بابت این که نظرتون رو به اشتراک گذاشتین متشکریم
      برای شما آرزوی سلامتی داریم🌺

  10. باسلام، من سالها کپسول فارماتون اصل سوئیس و بعداز آن کپسول فارماتکس شرکت TNT USA آمریکایی اورجینال استفاده میکردم که فارماتکس دردنیا بینظیرهست و الان یکساله انرژکس مخصوص مردان استفاده میکنم خیلی راضی هستم که تعداد ۶۰ عددی را ۳۹۷هزارتومان از داروخونه منطقه یوسف آباد خریدم خیلی راضی هستم و در کنارش رد جینسینگ هم استفاده کرده و صبحانه عسل، کره و تخم بلدرچین استفاده میکنم و رویال ژل هم استفاده میکنم واقعا بینظیره و معجزه کننده هست، سپاسگزارم

    1. سلام جناب ایرج خان لطفا اگرمغدورهست جواب سئوال اینجانب رابدین متشکرم .آیاترکیباتی که مصرف کردین برای هدف خاصی از سلامت و بهداشت خودتان بوده یا جهت بهبودعمومی بدن تان

  11. بالا توضیح دادم بنده درحال ترک هستم از شربت اوپین استفاده می کنم از ۱۰ سی سی به ۲/۵سی سی در رکز رساندم وکم وکم به صفر ب سانم وبدنم احستس حستگی دارم ایا ایت وتیا مین ها مسر است استفاده کنم .

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      این محصولات با تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، به بهبود حال عمومی و کاهش خستگی کمک می کنند. با این حال، ممکن است این محصولات برای رفع خستگی ناشی از ترک اعتیاد کافی نباشند و نیاز به داروهای دیگری هم داشته باشید. برای اینکه در صورت لزوم داروهای مناسب برایتان تجویز شود، لطفا به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تجویز دارو و تشخیص و درمان بیماریها باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  12. مرسی ممنون از شما خیلی مفید بود خوبه تمامی افرادی که این گونه اطلاعات دارن برای ارتقا فکری فرهنگی مردم مقاله بنویسن ومردمو از سر در گمی واز دست پزشکهای بی مسولیت وخسته کار نجات بدن

    1. مینو شریعتمداری

      سلام دوست عزیز،
      خوشحالیم مطلب براتون مفید بوده و تشکر بابت به اشتراک گذاری نظرتون
      برای شما آرزوی سلامتی دارم.

    1. مینو شریعتمداری

      سلام دوست عزیز،
      خوشحالیم مطلب براتون مفید بوده و سپاس بابت این که نظرتون رو به اشتراک گذاشتید.
      برای شما آرزوی سلامتی می‌کنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره