بهترین قرص اشتها آور بدون عوارض را بشناسید!

بهترین قرص اشتها آور بدون عوارض
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

افرادی که به هر دلیلی اشتهای کمی دارند و در اکثر مواقع هیچ میلی به خوردن غذا ندارند، با مشکلات زیادی از جمله ضعف همیشگی، کمبود ویتامین‌ها و ابتلای سریع‌تر به برخی بیماری‌ها مواجه هستند. کاهش اشتها و یا بی‌اشتهایی از مواردی است که شاید خیلی‌ها آن را جدی نگیرند ولی در صورت طولانی شدن، مشکلات سلامتی زیادی به وجود می‌آورد. برای افزایش اشتها و جلوگیری از مشکلات آن لازم است با مشورت پزشک از یک مکمل اشتها آور کمک بگیریم. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم شما را با بهترین قرص اشتها آور بدون عوارض که توسط پزشکان زیادی تجویز می‌شود، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

علت بی اشتهایی چیست؟

بی اشتهایی و کم شدن میل به غذا در کودکان و بزرگسالان علل متفاوتی دارد. در این مقاله هدف ما آشنایی با یک قرص اشتها آور بدون عوارض برای بزرگسالان است. لذا دلایل بی‌اشتهایی در کودکان را به مقالات دیگر اختصاص داده‌ایم که در صورت علاقه می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید. برای افراد بزرگسال بی اشتهایی ممکن است بر اثر عوامل موقت و یا طولانی‌مدت ایجاد شود. به طور مثال یک دوره بیماری می‌تواند باعث کم شدن اشتهای فرد شده و پس از برطرف شدن بیماری، اشتهای آن شخص نیز برگردد. و یا مشکلاتی مانند افسردگی و اضطراب می‌توانند باعث بی اشتهایی کوتاه مدت یا بلند مدت شوند.

پس علت بی اشتهایی در نوع آن تاثیرگذار است و قبل از اقدام برای درمان، باید این علت شناسایی شود. از مهم‌ترین علل بی‌اشتهایی یا کاهش اشتها در بزرگسالان، چه موقتی و چه دراز مدت، موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، یبوست، اسهال و انواع عفونت‌ها
  • بیماری‌های مزمن مانند مشکلات معده و مشکلات التهابی روده
  • داروهای مختلف مانند برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای ضد افسردگی، مسکن‌های قوی مثل کدئین یا مورفین
  • اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب، حملات پانیک یا بی‌اشتهایی عصبی
  • عوارض جانبی شیمی درمانی، پرتودرمانی و سایر موارد مشابه
  • تغییرات فیزیکی در بدن مانند داشتن درد، کم آبی بدن، دندان درد، کاهش حواس چشایی یا بویایی و…
  • کمبود برخی از ریزمغذی‌ها مانند زینک، ویتامین‌های گروه B و…
  • افزایش سن

چرا بی اشتهایی باید درمان شود؟

بی اشتهایی با کاهش دریافت مواد مغذی رابطه مستقیمی دارد. کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در طولانی مدت باعث بروز مشکلات زیادی از جمله ریزش مو، خشکی پوست، شکنندگی موها، ظاهر لاغر و نوک انگشتان مایل به آبی می‌شود. علاوه بر این در اثر بی‌اشتهایی دراز مدت ممکن است سیستم اسکلتی آسیب ببیند، سیستم هورمونی به خطر بیفتد، عضلات دچار ضعف شوند و مشکلات قلبی ایجاد گردد. همچنین ممکن است مغز به دلیل کمبود تغذیه کوچک شود.

با اینکه در مواجهه با بی اشتهایی ممکن است اول از همه کاهش وزن و لاغری به ذهن خطور کند، اما با توجه به مطالب فوق کمبود اشتها و میل مناسب به غذا خوردن در صورتی که به مدت طولانی وجود داشته باشد، می‌تواند برای سلامتی خطرناک باشد. به ویژه برای کودکان و نوجوانان در سنین رشد، کاهش اشتها اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

ایا بی اشتهایی خطرناک است؟
بی اشتهایی در صورت طولانی مدت شدن می‌تواند عوارضی چون ظاهر لاغر، ضعف عمومی، ریزش مو و خشکی پوست را به دنبال داشته باشد.

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان

راهکارهای مختلفی برای درمان بی اشتهایی در بزرگسالان وجود دارد. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، جهت درمان بی اشتهایی شناسایی علت بی حالی و بی اشتهایی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. به طور مثال اگر علت وابسته به یک بیماری زودگذر و یا یک عفونت باکتریایی و ویروسی باشد، معمولا نیازی به درمان وجود نداشته و پس از رفع بیماری یا عفونت، اشتهای بیمار به سرعت بازمی‌گردد.

اما زمانی که علت بی اشتهایی ناشی از موارد دیگر باشد، مراجعه به پزشک و انتخاب یک مکمل یا قرص اشتها آور بدون عوارض، بهترین گزینه برای درمان به موقع خواهد بود. خوشبختانه در اغلب موارد به کمک مواد غذایی اشتهاآور و یا مکمل‌های اشتهاآور، می‌توان بی اشتهایی را درمان کرد.

شما می‌توانید از طریق لینک زیر لیستی از انواع قرص اشتها آور، شربت‌های اشتها آور بزرگسالان و پودرهای افزایش اشتها را مشاهده کنید که همگی از برندهای معتبر و دارای ترکیبات مغذی هستند. در صورت خرید هر یک از محصولات مورد نظر، سفارش شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده خواهد شد:

خرید قرص اشتها آور

در ادامه شما را با یک قرص اشتها آور بدون عوارض آشنا می‌کنیم که به دلیل گیاهی و طبیعی بودن ترکیباتش، توسط بسیاری از پزشکان برای درمان بی اشتهایی در بزرگسالان تجویز می‌شود. همچنین برخی راهکارهای اشتها آور قوی خانگی را نیز به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

بهترین قرص اشتها آور بدون عوارض

استفاده از مکمل‌های افزایش اشتها، یکی از روش‌های درمان بی اشتهایی است که به بیمار توصیه می‌شود. این مکمل‌های اشتها آور به فرم‌های قرص، شربت و یا پودر توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند. بسته به اینکه مصرف کدامیک از این فرم‌های دارویی برای شما راحت‌تر باشد، می‌توانید از قرص‌های اشتها آور، شربت اشتها آور و یا پودرهای افزایش اشتها استفاده کنید.

شیکوریدین قرص اشتها آور بدون عوارض

در این مقاله به شما قول دادیم که یک قرص اشتها آور بدون عوارض معرفی کنیم که رضایت حداکثری مصرف‌کنندگان خود را کسب کرده است. قرص شیکوریدین محصولی از برند قدیمی و بسیار معتبر دینه است که پرفروش‌ترین داروهای اشتها آور گیاهی به شمار می‌رود. فرمولاسیون این قرص حاوی عصاره‌های گیاهانی است که از دیرباز به عنوان اشتها آور طبیعی از آن‌ها استفاده می‌شوند. این گیاهان شامل شنبلیله، رازیانه و کاسنی هستند. ترکیب این گیاهان با یکدیگر، مقدار زیادی مواد مغذی از جمله ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، آهن و ویتامین D را برای بدن تأمین می‌کند.

مواد تشکیل‌دهنده قرص شیکوریدین به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که در افزایش اشتها و عملکرد صحیح مغز در ایجاد حس گرسنگی و تشخیص طعم و بوی غذا بسیار موثرند. این قرص اشتها آور گیاهی می‌تواند در رفع احساس ضعف عمومی، درمان بی اشتهایی، بهبود بی‌نظمی‌های گوارشی، کبدی و صفراوی و تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن در دوران نقاهت و تغذیه سالمندان موثر عمل کند. جهت خرید قرص شیکوریدین دینه می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

خرید قرص شیکوریدین

قرص اشتها آور بدون عوارض شیکوریدین
قرص اشتها آور بدون عوارض شیکوریدین، پرفروش‌ترین مکمل گیاهی چاق کننده

عوارض قرص اشتها آور شیکوریدین

در بخش قبل با ویژگی‌های منحصر به فرد قرص شیکوریدین به خوبی آشنا شدیم. اما چرا این دارو را به عنوان بهترین قرص اشتها آور بدون عوارض معرفی کردیم. این قرص دارای ترکیبات گیاهی و کاملا طبیعی است و خوشبختانه تاکنون عوارض جانبی خاصی پس از مصرف آن گزارش نشده است. به جز در موارد نادری که واکنش‌های حساسیتی در ارتباط با گیاهان به کار رفته در این دارو ممکن است به وجود بیاید.

در یک مطالعه بالینی در بخش بیماران سرطانی در بیمارستان امید تحت نظارت دانشگاه اصفهان، بر روی بیماران با تومور بدخیم پیشرفته، که بدلیل بی اشتهایی، کاهش وزن و ضعف بنیه تحت درمان بودند، نشان داده شد که مصرف روزی ۳ قرص شیکوریدین دینه ایران، به مدت ۸ هفته، بدون هیچ عارضه جانبی، در مقابل پلاسبو باعث بهبود اشتها و افزایش وزن، بهبود فاکتورهای بدنی و کیفیت زندگی می‌شود.

روش‌های خانگی افزایش اشتها

علاوه بر استفاده از یک مکمل یا قرص اشتها آور بدون عوارض، رعایت رژیم غذایی مناسب و برخی راهکارهای خانگی وجود دارند که می‌توانند به افزایش اشتها و میل بیشتر به غذا خوردن کمک کنند. جهت رفع بی اشتهایی لازم است عادات غلط زندگی خود مانند خوردن غذاهای ناسالم، ساعت خواب نامنظم و بی‌تحرکی را نیز اصلاح کنید.

روش‌های زیر می‌توانند به عنوان راهکارهای اشتها آور قوی خانگی شما را در رفع این مشکل یاری کنند:

  • از خوراکی‌های اشتها آور قوی خانگی مانند زنجبیل، نعناع، رازیانه، گشنیز، ترخون، کاسنی، انار، خردل و عسل کمک بگیرید.
  • وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید. با تقسیم وعده‌ها به پنج یا شش وعده کوچک می‌توانید اشتهای بیشتری داشته باشید.
  • حتما وعده صبحانه را در برنامه غذایی خود داشته باشید.
  • از ظرف بزرگتری برای غذای خود استفاده کنید. به صورتی که مغز فریب بخورد و فکر کنید دارید کمتر غذا می‌خورید.
  • برای زمان خوردن وعده‌های غذایی خود برنامه‌ریزی کنید. به  این توجه نکنید که چه موقع احساس گرسنگی دارید، بلکه سعی کنید سر ساعت غذای خود را بخورید.
  • از فیبر کمتری استفاده کنید. اگر رژیم شما پر از فیبر باشد، احساس سیری بیشتری خواهید داشت.
  • در طول روز فعالیت خود را افزایش داده و با ورزش کالری بیشتری بسوزانید.
  • اضافه کردن ادویه‌ها به غذا و مصرف غذاهای ترش می‌تواند اشتهای شما را تحریک کند.

خرید قرص اشتها آور بدون عوارض

این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به معرفی یک قرص اشتها آور بدون عوارض اختصاص یافت. قرص شیکوریدین به علت گیاهی و طبیعی بودن ترکیبات خود بدون ایجاد عارضه جانبی خاصی می‌تواند به عنوان یک مکمل اشتها آور و تونیک مقوی جهت رفع احساس ضعف عمومی استفاده شود. شما می‌توانید برای خرید قرص اشتها آور شیکوریدین به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید قرص شیکوریدین

سوالات متداول

قرص اشتها آور برای بزرگسالان بدون عوارض کدام است؟

شما می‌توانید از قرص شیکوریدین دینه به عنوان قرص اشتها آور قوی برای بزرگسالان استفاده کنید. این محصول به دلیل دارا بودن ترکیبات گیاهی عوارض جانبی خاصی ایجاد نخواهد کرد و می‌تواند در افزایش اشتها و افزایش وزن موثر عمل کند.

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان چگونه است؟

برای درمان بی اشتهایی در بزرگسالان می‌توانید با مشورت پزشک از مکمل‌های اشتها آور استفاده کنید. علاوه بر این برخی راهکارهای اصلاح سبک زندگی نیز می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

بهترین دمنوش اشتها آور کدام است؟

زنجبیل و گشنیز از گیاهان اشتها آور قوی خانگی خوش عطر و طعم هستند. شما می‌توانید برای تهیه یک نوشیدنی اشتها آور، یک فنجان آب را جوشانده و به آن تخم گشنیز و پودر زنجبیل خشک اضافه کنید و بگذارید خوب بجوشد. هنگامی که مقدار آب به نصف رسید، آن را بردارید و میل کنید. به علاوه، به عنوان یک دمنوش اشتها آور خوب، می‌توانید دمنوش رازیانه میل کنید. رازیانه ترشح صفرا را تحریک کرده و به هضم غذا کمک می‌نماید.

هر سوال دیگری در مورد محصولات گیاهی و مکمل‌های ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط