شربت ایمیونس در سرماخوردگی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

شربت ایمیونس در سرماخوردگی مانند نیروی کمکی عمل کرده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. ترکیبات موثر این دارو به گونه‌ای فرموله شده‌اند که بدون عوارض جانبی، تقریبا برای تمام سنین مناسب باشد. در فصل سرما که غالبا بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا شیوع پیدا می‌کنند، می‌توانیم از شربت ایمیونس، یک شربت تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک بگیریم.

مقاله پیش رو از مجله سلامت مفید طب به فواید شربت ایمیونس در سرماخوردگی اختصاص دارد. می‌خواهیم توضیح دهیم چطور این شربت به کمک بدن ما می‌آید تا با سرماخوردگی و بیماری‌های مشابه آن در زمان کوتاه‌تری مقابله کند.

چرا شربت ایمیونس در سرماخوردگی پیشنهاد می‌شود؟

شربت ایمیونس برای درمان سرماخوردگی بنا بر دلایل متعددی پیشنهاد می‌گردد. در این بخش به مزایای مصرف این شربت در رابطه با درمان سرماخوردگی و حتی پیشگیری از آن می‌پردازیم.

ترکیبات موثر

ترکیبات شربت ایمیونس شامل مواد مغذی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری هستند. به عبارتی اگر نتوانسته‌ایم با رژیم غذایی مناسب مواد مغذی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن تامین کنیم، با مصرف شربت ایمیونس این کمبودها را جبران می‌کنیم. زینک، سلنیوم، کولین، ال کارنتین و… از جمله ترکیباتی هستند که در این محصول گنجانده شده‌اند.

به این ترتیب شربت ایمیونس در سرماخوردگی به واسطه ترکیبات موثر آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن پیشنهاد می‌گردد. شایان ذکر است که مصرف شربت ایمیونس در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی نیز تاثیرگذار بوده و مخصوصا در فصل شیوع توصیه می‌شود.

خرید شربت ایمیونس

مناسب برای تمام سنین

مصرف شربت ایمیونس برای تمام سنین بلامانع است. البته توصیه می‌کنیم پیش از مصرف این محصول برای کودکان زیر ۳ سال، ابتدا با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

شربت ایمیونس برای همه سنین
شربت ایمیونس برای همه سنین مناسب است اما پیش از مصرف آن برای کودکان زیر ۳ سال با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

فاقد افزودنی‌های مضر یا حساسیت زا

در ترکیبات بعضی داروها و مکمل‌ها، افزودنی‌هایی وجود دارند که برای همگان مناسب نیستند. شربت ایمیونس فاقد لاکتوز، مخمر، رنگ‌های مصنوعی و نمک است. همچنین در این محصول از شیرین کننده‌ای به نام سوکرالوز استفاده شده که مصرف آن برای مبتلایان به دیابت مشکلی ایجاد نمی‌کند. بنابراین می‌توان گفت مصرف شربت ایمیونس در سرماخوردگی برای همگان مناسب است زیرا هیچ گونه افزودنی‌های مضر یا حساسیت‌زایی در آن وجود ندارد.

افزایش مقاومت بدن

مصرف شربت تقویتی ایمیونس باعث افزایش مقاومت بدن می‌شود. یعنی مواد مغذی که با مصرف این شربت برای بدنمان تامین می‌کنیم، انرژی ما را برای انجام کارهای روزانه افزایش می‌دهد و در عین حال مبارزه با عوامل بیماری‌زا را آسان‌تر می‌نماید.

افزایش تولید گلبول‌های سفید در بدن

شربت ایمیونس در سرماخوردگی پیشنهاد می‌گردد زیرا بدن ما برای مقابله با ویروس سرماخوردگی و سایر عفونت‌ها یا التهاب‌های ناشی از این بیماری، به گلبو‌ل‌های سفید نیاز دارد. ترکیبات موثر شربت ایمیونس باعث افزایش تولید گلبو‌ل‌های سفید شده و دوران نقاهت را تسریع می‌کند.

خواص ترکیبات شربت ایمیونس در سرماخوردگی

گفتیم ترکیبات موثر شربت ایمیونس شرایطی در بدن به وجود می‌آورند که مقابله با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی آسان‌تر باشد. در این بخش می‌خواهیم به بررسی ترکیبات محصول و خواص آن‌ها در رابطه با درمان سرماخوردگی بپردازیم.

بتاکاروتن

بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A است. این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. اگر ویتامین A با مواد غذایی مناسب برای بدن تامین نشود، ‌می‌توان از مکمل‌های غذایی برای جبران این کمبود کمک گرفت. مصرف شربت ایمیونس برای تقویت ایمنی و بهبود سرماخوردگی مناسب است زیرا با وجود بتاکاروتن، به تولید ویتامین A در بدن می‌انجامد.

ال کارنیتین

ال کارنیتین نوعی اسید آمینه است که برای تعدادی از فرآیندهای حیاتی بدن، نقشی مهم ایفا می‌کند. سلول‌ها برای سوخت و ساز و تولید انرژی به این اسید آمینه نیاز دارند. وقتی به سرماخوردگی مبتلا می‌شویم عموما احساس خستگی کرده و حتی ممکن است از فعالیت‌های عادی روزمره باز مانیم. مصرف شربت ایمیونس در سرماخوردگی با وجود ال کارنتین به تامین انرژی بدن کمک می‌کند و تا حدودی احساس خستگی را کاهش می‌دهد.

تامین انرژی با شربت ایمیونس
ال کارنتین موجود در شربت ایمیونس به تامین انرژی هنگام سرماحوردگی کمک می‌کند.

سلنیوم

از جمله مینرال‌هایی که در ترکیبات شربت ایمیونس وجود دارد، سلنیوم است که نقش مهمی در تولید آنتی اکسیدان طبیعی بدن ایفا می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن، به تقویت ایمنی کمک کرده و بسیاری از عوامل بیماری زا را در بدن مهار می‌کنند. به خاطر وجود سلنیوم، شربت ایمیونس در سرماخوردگی بسیار مفید واقع شده و حتی برای پیشگیری از این بیماری نیز موثر است.

روی

ماده معدنی دیگری که در ترکیبات شربت ایمیونس گنجانده شده، زینک است. زینک یا روی با تقویت سلول‌های پوست و غشا موکوزی، نقش مهمی در فعالیت‌های سیسمتی ایمنی بدن دارد. البته نقش این ماده معدنی محدود به دو مورد نیست و به طور کلی باید گفت، روی برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی، مورد نیاز است.

تعدادی از ویتامین‌های گروه ب

ویتامین‌های B1، B4، B6 و B12 در ترکیبات شربت ایمیونس وجود دارند. این ویتامین‌ها برای تولید آنتی بادی و گلبول‌های سفید ضروری هستند. مصرف شربت ایمیونس در سرماخوردگی پیشنهاد می‌شود زیرا حاوی تعدادی از ویتامین‌های گروه ب است. این ویتامین‌ها برای تقویت ایمنی بدن بسیار حیاتی هستند.

خرید شربت ایمیونس

آیا شربت ایمیونس برای سرماخوردگی کودکان نیز مناسب است؟

در بخش‌های قبلی به این نکته اشاره کردیم که مصرف شربت ایمیونس برای کودکان بالای ۳ سال هیچ مانعی ندارد. همچنین درباره خواص این شربت برای مقابله با سرماخوردگی صحبت کردیم. بنابراین شربت ایمیونس در سرماخوردگی کودکان مفید واقع می‌شود. مصرف این محصول، تا میزان زیادی باعث پیشگیری از ابتلا کودکان به سرماخوردگی نیز می‌گردد.

سرماخوردگی در کودکان
مصرف شربت ایمیونس، تا میزان زیادی باعث پیشگیری از ابتلا کودکان به سرماخوردگی می‌گردد.

آیا مصرف شربت ایمیونس در پیشگیری از سرماخوردگی موثر است؟

بله. با مصرف شربت ایمیونس، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنید. به همین سبب آمادگی جسمانی شما برای مقابله با ویروس سرماخوردگی بیشتر خواهد بود. ممکن است ویروس به بدنتان وارد شود و در مراحل اولیه توسط سیستم ایمنی، مهار گردد. بنابراین بدون بروز هیچ گونه علایمی از بیماری، این مشکل را پشت سر می‌گذارید.

جمع بندی

درباره فواید مصرف شربت ایمیونس در سرماخوردگی به طور مفصل صحبت کردیم. گفتیم این محصول می‌تواند در پیشگیری از سرماخوردگی هم مفید باشد. نکته حائز اهمیت در دوران کرونا این است که اطلاعات خود را به میزان کافی درباره این بیماری افزایش دهیم. به عبارتی تفاوت بین علائم سرماخوردگی و کرونا را بدانیم تا برای درمان به شکل موثرتری عمل کنیم. اگر در این زمینه مشکوک هستید و نمی‌دانید دچار کدام بیماری شده‌اید، بهتر است قرنطینه را آغاز نمایید و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید اینترنتی دارو می‌توانید از وب سایت مفید طب کمک بگیرید. اگر پرسشی در رابطه با شربت ایمیونس دارید، در بخش نظرات مطرح نمایید تا داروسازان مجموعه مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره