بهترین شربت برای آبریزش بینی کودکان کدام است؟

شربت برای آبریزش بینی کودکان
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

بیماری‌های شایعی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا می‌تواند علائم آزاردهنده مختلفی را ایجاد کند. در کودکان برخی از این علائم با شدت بیشتری دیده می‌شود. یکی از علائمی که می‌تواند باعث کلافگی زیاد شود، آبریزش بینی در کودکان است. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب به معرفی راه‌های ساده خانگی برای کمک به بهبود آبریزش بینی کودک می‌پردازیم و به این سوال نیز پاسخ می‌دهیم که « بهترین شربت برای آبریزش بینی کودکان کدام است؟ ». تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

درمان خانگی آبریزش بینی کودکان

برای درمان خانگی آبریزش بینی کودکتان، این اقدامات را انجام دهید:

مصرف آب و مایعات زیاد: هیدراته نگه داشتن بدن کودک هنگامی که گرفتگی یا آبریزش بینی دارد، بسیار مفید است.

نوشیدن دمنوش های مفید برای آبریزش بینی: برخی از دمنوش ها خواص ضد احتقان و ضد التهاب دارند. برای بهبود آبریزش بینی کودک، می‌توانید به اون دمنوش‌های زنجبیل، بابونه و یا نعناع بدهید.

مرطوب نگه داشتن اتاق کودک: سعی کنید محل استراحت کودکتان را مرطوب نگه دارید. مثلا یک دستگاه بخور سرد بگذارید.

استراحت زیاد: با داشتن خواب و استراحت فراوان، بیماری کودک می‌تواند سریع‌تر بهبود پیدا کند.

خالی کردن خلط بینی (فین کردن): خالی کردن خلط اضافه بینی، به کودک حس راحتی بیشتری می‌دهد؛ به خصوص قبل از خواب. در نتیجه کودک می‌تواند راحت‌تر بخوابد.

استفاده از پوار بینی (بینی پاک کن کودک): برای نوزادان که توانایی فین کردن را ندارند، لازم است از بینی پاک کن استفاده کنید. پوار بینی با مکش مخاط به بیرون کار می‌کنند.

گیاهان دارویی برای آبریزش بینی کودکان

علاوه بر موارد گفته شده که باید به صورت روتین انجام شود، می‌توان از خواص گیاهان دارویی برای بهبود آبریزش بینی و علائم دیگر سرماخوردگی، آنفولانزا یا… استفاده کرد. برخی از این گیاهان فوق العاده عبارتند از:

آویشن: گونه‌های مختلف آویشن به عنوان ضد سرفه، خلط آور و ضد میکروب استفاده می‌شوند. همچنین تیمول و کارواکرول آویشن اثرات ضد کرم، ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد.

زنجیبل: ریشه زنجبیل خواص ضد تب، ضد درد، ضد التهاب و اثرات آنتی بیوتیک دارد.

 پلارگونیوم: این گیاه طول مدت سرماخوردگی یا عفونت سینوس را کاهش می‌دهد. همچنین با خنثی کردن برخی از باکتری‌ها و ویروس‌ها، به بهبود بیماری کمک می‌کند.

پنیرک: اثرات گل پنیرک، عمدتا مربوط به موسیلاژ و آنتوسیانین آن است که یکی از مهم‌ترین داروهای ضد سرفه و مفید برای رفع گرفتگی صدا است.

معرفی دارو برای آبریزش بینی کودکان

در این بخش یک قطره و دو شربت برای آبریزش بینی کودکان معرفی می‌کنیم که جزو بهترین و محبوبترین داروهای آبریزش بینی برای کودکان محسوب می‌شوند. این داروها کاملا گیاهی هستند و از مفیدترین گیاهان دارویی برای رفع علائم شایع بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا، از جمله آبریزش بینی، در ترکیبات آن‌ها استفاده شده است.  این گیاهان سرشار از ترکیبات فوق‌العاده با خواص آنتی باکتریال، آنتی اکسیدان و آنتی ویروس هستند که می‌تواند به کودک شما کمک کنند تا دوران بیماری را راحت تر پشت سر گذاشته و حال عمومی بهتری را تجربه کند.

شربت سیموکلد سیمرغ

شربت سیموکلد یکی از انواع شربت آبریزش بینی کودکان است که توسط شرکت سیمرغ داروی عطار تولید شده است. این داروی گیاهی آبریزش بینی کودک، برای کاهش گرفتگی بینی و گلو نیز مفید واقع می‌شود. سیموکلد همچنین برای تسکین گلودرد و مشکلات سیستم تنفسی به هنگام بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی، تاثیرات مثبتی دارد.

ترکیبات گیاهی استفاده شده در سیموکلد، از بهترین گیاهان دارویی انتخاب شده‌اند که هر کدام برای بدن، به خصوص هنگام بیماری‌های تنفسی، خواص فراوانی دارند. به علاوه گیاهان، چند ترکیب مفید دیگر مثل زینک (روی) و ویتامین C نیز در این شربت وجود دارد که در نهایت آن را به محصولی ایده‌آل برای بهبود علائم بیماری کودک شما تبدیل می‌کند. در ادامه جدول ترکیبات این داروی آبریزش بینی کودکان را مشاهده می‌کنید.

عنوان مقدار
آکاسیا ۱۵۰۰ میلی گرم
عصاره آویشن ۱۰۷.۵ میلی گرم
عصاره پنیرک ۱۰۷.۵ میلی گرم
عصاره گل آقطی ۱۰۷.۵ میلی گرم
عصاره زنجبیل ۱۰۷.۵ میلی گرم
عصاره آسرولا ۱۰۷.۵ میلی گرم
عصاره گل لیدن ۱۰۷.۵ میلی گرم
ویتامین ث ۱۲ میلی گرم
مس ۱۴۰ میکرو گرم
زینک (زینک گلوکونات) ۰.۱۵ میلی گرم
پروپولیس ۱۰۷.۵ میلی گرم

شما می‌توانید شربت سیموکلد را به راحتی و به صورت اینترنتی، از داروخانه آنلاین مفیدطب خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره این دارو و نیز خرید آن، از طریق دکمه زیر اقدام نمایید:

خرید شربت سیموکلد

شربت برای آبریزش بینی کودکان
شربت سیموکلد علاوه بر درمان آبریزش بینی کودک، برای کاهش گرفتگی بینی و گلو نیز مفید واقع می‌شود.

شربت پلارژین کیدز پارس گیتا

شربت پلارژین کیدز یک شربت برای آبریزش بینی کودکان و داروی گیاهی مناسبی برای سرماخوردگی آنان است که استفاده از آن برای بهبود عفونت‌های دستگاه تنفسی مفید است. این شربت که بسیاری آن را بهترین شربت سرماخوردگی کودکان می‌دانند، تأثیرگذاری سریع و فوق‌العاده‌ای در بهبود آبریزش بینی، احتقان بینی، سرفه و گلودرد کودکان دارد. شربت پلارژین کیدز برای کودکان یک سال به بالا مناسب است.

این شربت ضد آبریزش بینی، از عصاره گیاه پلارگونیوم در ترکیبات خود استفاده کرده است. مصرف این دارو خصوصاً اگر شروع مصرف در ۲۴ ساعت اولِ شروع بیماری باشد، می‌تواند طی ۷ روز باعث بهبود علائم و کاهش طول دوره بیماری شده و نیاز به مصرف استامینوفن را کم می‌کند.

ترکیبات شربت پلارژین کیدز را در ادامه می‌بینید.

عنوان مقدار
عصاره خشک ریشه گیاه پلارگونیوم ۰.۹۲۵ میلی گرم
عسل ۲۰ میلی گرم

شربت پلارژین کیدز قابل سفارش و خرید اینترنتی در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دارو و نیز خریداری آن، به صفحه مربوطه از طریق دکمه زیر مراجعه کنید:

خرید شربت پلارژین کیدز

شربت پلارژین کیدز
شربت پلارژین کیدز یک شربت برای آبریزش بینی کودکان و سرماخوردگی است که برای بهبود عفونت‌های دستگاه تنفسی اثر مثبتی دارد.

قطره پلارژین پارس گیتا

قطره پلارژین یک داروی ضد سرفه نوزادان است که حاوی عصاره خشک ریشه گیاه پلارگونیوم می‌باشد. از این قطره برای بهبود سرماخوردگی، آبریزش بینی، گلودرد و گرفتگی بینی نوزادان زیر یک سال استفاده می‌شود. طعم و عطر مناسب قطره پلارژین باعث شده تا کودکان و نوزادان واکنش مناسبی به آن نشان دهند.

این داروی آبریزش بینی نوزادان نیز مانند شربت پلارژین کیدز مدت زمان بهبودی سرماخوردگی را کوتاه می‌کند و روند بهبودی کودک را سرعت می‌بخشد. قطره پلارژین شدت سرماخوردگی و علائم سینوسی، گلو و برونش را کاهش می‌دهد، که این مسئله باعث می‌شود نوزاد شما کمتر ناراحتی ناشی از بیماری را احساس کند.

مقدار ترکیبات قطره پلارژین را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

عنوان مقدار در ۳۰ میلی لیتر
عصاره استاندارد پلارژین ۱۳۶.۵ میلی گرم

قطره پلارژین از طریق داروخانه آنلاین مفیدطب به راحتی در دسترس شما و قابل سفارش به صورت اینترنتی است. برای اطلاعات بیشتر درباره این دارو و نیز خرید آن، از طریق دکمه زیر اقدام نمایید:

خرید قطره پلارژین

قطره پلارژین
قطره پلارژین که برای نوزادان تولید شده است، شدت سرماخوردگی و علائم سینوسی، گلو و برونش را کاهش می‌دهد.

کی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر گرفتگی و آبریزش بینی کودک شما بیش از یک هفته طول کشید یا علائم او رو به بهبودی نبوده و شدیدتر شد، در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر به همراه آبریزش بینی، علائم زیر را مشاهده کردید، او را به ویزیت پزشک ببرید:

  • تب
  • گوش درد
  • تنگی نفس
  • سرفه شدید
  • بی حالی شدید
  • گرفتگی بینی همراه با تاری دید
  • دیدن چرک در گلوی کودک (نقطه‌های کوچک سفید)

در صورتی که کودک شما زیر سه ماه سن دارد، در صورت مشاهده اولین علائم، به پزشک مراجعه نمایید، چرا که نوزاد در سنین اولیه بسیار حساس است.

جمع بندی

در این مقاله خواندید که چگونه می‌توان با راه‌های ساده خانگی، به بهبود سریع‌تر آبریزش بینی کودکتان کمک کنید. همچنین با دمنوش‌هایی برای این علامت آزاردهنده بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی آشنا شدید. در نهایت بهترین شربت برای آبریزش بینی کودکان را معرفی کردیم. توصیه می‌کنیم که به دقت علائم کودک خود را زیر نظر بگیرید و در صورت بروز موارد گفته شده در بخش پایانی، به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که می‌خواهید از بین داروهای گیاهی مفید برای سرماخوردگی کودک، بهترین ها را انتخاب کنید، می‌توانید دسته انواع شربت سرفه کودکان را در داروخانه آنلاین مفیدطب مشاهده کنید و در صورت نیاز به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

مشاهده و خرید انواع محصولات سرماخوردگی کودک

سوالات متداول

آبریزش بینی از چیست؟

آبریزش بینی به دلیل تولید خلط اضافه در حفره بینی ایجاد می‌شود. در واقع این اتفاق باعث می‌شود که ترشحات آبکی تولید شود و برخی اوقات از بینی خارج شده و یا در پشت حلق بریزد. آبریزش بینی ممکن است همراه گرفتگی بینی نیز اتفاق بیفتد. گرفتگی بینی بر اثر التهاب در لایه بیرونی حفره بینی به وجود می‌آید. آبریزش بینی به علل مختلفی می‌تواند ایجاد شود که رایج ترینِ آن عفونت های ویروسی سینوس است که به طور معمول در اثر سرماخوردگی ایجاد می‌شود. همچنین آبریزش بینی می‌تواند از سردی هوا، آلرژی، سینوزیت و... باشد.

دمنوش برای آبریزش بینی کودکان چی خوبه؟

دمنوش‌های زنجبیل، بابونه، نعناع و نعناع فلفلی می‌تواند برای سرماخوردگی و علائم آن از جمله آبریزش بینی کودک مفید باشد. توجه کنید که کودک شما به این گیاهان حساسیت نداشته باشد.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.
بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع