بهترین زمان مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان

بهترین زمان مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

زینک یکی از مهمترین مواد معدنی مورد نیاز بدن است. تامین این ریزمغذی حیاتی برای بدن کودکان در حال رشد بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از کودکان زینک کافی را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی‌کنند؛ بنابراین مصرف مکمل های زینک، اغلب شربت زینک پلاس به عنوان راه حل توصیه می‌شود. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب با شربت زینک پلاس و خواص آن برای کودکان آشنا می‌شوید و همچنین درباره بهترین زمان مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان می‌خوانید. با ما همراه باشید.

شربت زینک پلاس چیست؟

شربت زینک پلاس به مکمل‌های غذایی گفته می‌شود که علاوه بر عنصر زینک، ریزمغذی‌های ضروری دیگری، به خصوص ویتامین‌های گروه ب و ویتامین سی را در ترکیبات خود دارند. شربت های زینک پلاس برای رفع نیازهای روزانه کودکان و بزرگسالان تولید می‌شوند. (گرچه بزرگسالان غیر از سالمندان، به جای شربت اغلب از قرص های زینک پلاس استفاده می‌کنند.)

شربت زینک پلاس با برندهای مختلف در بازار موجود است. یکی از انواع محبوبترین و بهترین شربت زینک پلاس، شربت زینک پلاس یوروویتال است. ترکیبات این مکمل شامل زینک، ویتامین های ب۱، ب۲، ب۳ ب۵، ب۶، ب۱۲، بیوتین، ویتامین سی و اسید فولیک است. این شربت زینک پلاس برای کودکان و بزرگسالان کاربرد دارد و محصولی مناسب برای رفع نیازهای بدن آن‌هاست.

خرید شربت زینک پلاس یوروویتال

فواید شربت زینک پلاس برای کودکان

زینک یک ریزمغذی ضروری برای بدن کودکان است. بدن کودکان، در حال رشد است و تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی برای رشد سالم و سلامت عمومی آن‌ها حیاتی است. شربت زینک پلاس با ترکیباتی که دارد، به تامین بسیاری از این نیازها کمک می‌کند؛ به خصوص مصرف این شربت ها برای کودکانی که از طریق رژیم غذایی ریزمغذی‌های لازم را دریافت نمی‌کنند، اهمیت پیدا می‌کند. خواص شربت زینک پلاس برای کودکان به طور کلی به صورت زیر است:

  • رشد قدی سالم کودکان
  • حفظ سلامت غضروف‌ها و استخوان‌ها
  • ترمیم زخم‌های کوچک به صورت نرمال
  • حفظ سلامت پوست، مو و ناخن کودک
  • رفع خستگی و پایین بودن انرژی کودک در اثر عدم دریافت ویتامین‌های ب
  • حفظ اشتها و تقویت اشتهای کودکان در صورت کمبود زینک یا ویتامین‌های ب
  • سلامت و تقویت سیستم ایمنی کودک و جلوگیری از ابتلای مکرر او به سرماخوردگی

میزان زینک مورد نیاز کودکان

نیاز بدن کودک به زینک در سنین مختلف، در شرایط عادی و سلامت به این ترتیب است:

سن میزان توصیه شده دریافت زینک
۷ تا ۱۲ ماه ۳ mg
۱ تا ۳ سال ۳ mg
۴ تا ۸ سال ۵ mg
۹ تا ۱۳ سال ۸ mg
۱۴ تا ۱۸ سال – در پسران ۱۱ mg
۱۴ تا ۱۸ سال – در دختران ۹ mg

کودکان در شرایطی که دچار کمبود هستند، بیماری خاصی دارند یا… طبق تشخیص و تجویز پزشک نیاز متفاوتی برای میزان دریافت زینک دارند. مقادیر جدول بالا برای کودکان در حالت عادی است.

شربت زینک پلاس برای کودکان کی بهتر است مصرف شود؟

بهترین زمان مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان بسته به محصولی که تهیه می‌کنید، متفاوت است و ممکن است بر اساس شرایط، پزشک توصیه خاصی داشته باشد. با این حال به طور کلی می‌توانیم بگوییم که بهترین زمان مصرف زینک پلاس برای کودکان، حداقل یک ساعت قبل و یا دو ساعت بعد از وعده غذایی است. چرا که زینک پلاس بهترین جذب خود را هنگامی دارد که معده خالی باشد. از آن جایی که مصرف این مکمل با معده خالی معمولا مشکلات گوارشی ایجاد می‌کند، توصیه می‌شود که همراه با غذا یا بعد از آن (با معده پر) میل شود. بنابراین “بهترین زمان مصرف شربت زینک پلاس” بستگی به بدن هر کودک دارد.

به طور کلی و خلاصه، اگر کودک شما با مصرف زینک پلاس دچار مشکلات گوارشی می‌شود، بهتر است آن را همراه با غذا میل کند. توصیه می‌کنیم در صورتی که زمان مصرف را تغییر دادید، پزشک کودک خود را در جریان بگذارید.

با رعایت این شرط، کودک شما می‌تواند در هر زمانی از شبانه روز شربت زینک پلاس را مصرف کند. به علاوه، خوب است اشاره کنیم که برخی از تحقیقات نشان داده اند که مصرف زینک در شب، به خواب بهتر کمک کرده است.

نکاتی درباره مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان

  • در صورتی که کودک یک دوز از شربت زینک پلاس را در زمان خود مصرف نکرد، بهتر است در اولین فرصت مناسب آن را مصرف کند. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک شده‌اید، از دوز از دست رفته، صرف نظر کنید. اغلب نگرانی درباره عدم مصرف یک دوز زینک وجود ندارد.
  • شربت زینک پلاس را از دسترس کودکان دور نگه دارید تا از مصرف اشتباهی آن توسط آن‌ها جلوگیری کنید.
  • زینک پلاس را طبق دستور روی بسته‌بندی آن نگه داری کنید. اغلب لازم است دور از نور مستقیم خورشید و در جای خشک و خنک نگهداری شود.
  • از مصرف این شربت به مقدار بیش از دوز توصیه شده برای کودک خود پرهیز کنید.

شربت زینک پلاس را از مفیدطب بخرید

در این مقاله ضمن آشنایی بیشتر شربت زینک پلاس، درباره بهترین زمان مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان و نکاتی درباره مصرف این مکمل خواندید. شما می‌توانید شربت زینک پلاس یوروویتال را از داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کنید. مصرف شربت زینک پلاس یوروویتال برای کودکان نیز مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه این محصول در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید.

خرید شربت زینک پلاس یوروویتال

سوالات متداول

بهترین زمان مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان جهت جذب و اثرگذاری بیشتر، یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذاست. اما در صورت بروز مشکلات گوارشی در اثر استفاده از این روش، بهتر است شربت با معده پر (همراه یا بعد از غذا) مصرف شود.

مقدار مصرف شربت زینک پلاس در کودکان چقدر است؟

مقدار مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان بستگی به نیاز بدن کودک و مکملی که تهیه کرده‌اید، دارد. چرا که هر شربت زینک پلاسی دوز خاص خود را از زینک دارد و از طرفی لازم است پزشک بر اساس شرایط هر کودک، این مقدار مصرف را تعیین کند. مثلا شربت زینک پلاس یوروویتال در هر ۵ میلی‌لیتر حاوی ۵ میلی‌گرم زینک است و این مقدار برای تامین زینک روزانه مورد نیاز بدن کودک سالم (به عنوان مکمل غذایی) که ۴ سال به بالا دارد، مناسب است.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زمان مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان»

  1. پسر من ۶ماهشه دکتر قطره زینک بهش داده ها موقع بهش میدم استفراغ می‌کنه اصلا درست نمی‌خوره از بس بد مزس چیکار کنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام می توانید محصول یک برند دیگر را امتحان کنید. مخلوط کردن قطره با غذا هم مانعی ندارد.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در بین محصولات دارای مجوز از سازمان غذا و دارو، قرص GainUp وجود ندارد. به همین دلیل نمی توان از ترکیبات چنین قرصی مطمئن بود و لذا نمی توان درباره تداخلات آن اظهار نظر کرد. لطفا از مصرف محصولات بدون مجوز خودداری کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام خسته نباشید توضیحات کامل و جامع بود لطفا در معرفی محصولات تنوع هم داشته باشین منظورم اینه با همه نوع شرایط اقتصادی جیب مردم سازگار باشه قیمتهای مختلف که کسی نتونست ارزونتر رو هم بتونه تهیه کنه برای فرزند دلبندم

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که مطلب مفید بوده و سپاس بابت به اشتراک گذاری نظر و پیشنهادتون
      با آرزوی سلامتی برای شما

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      متشکریم که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید و خوشحالیم که مفید بوده.
      برای شما آرزوی سلامتی داریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره