آشنایی با گیاهان و غذاهای مفید برای تقویت قوای جنسی زنان

آشنایی با گیاهان و غذاهای مفید برای تقویت قوای جنسی زنان
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

آیا می‌خواهید قوای جنسی خود را تقویت کنید؟ یا فقط می‌خواهید کمی روابط جنسی خود را بانشاط‌تر کنید؟ برای پیدا کردن راه حل از آشپزخانه شروع کنید!

قبل از اینکه به توضیح بیشتر درباره گیاهان و غذاهای مفید برای تقویت قوای جنسی زنان بپردازیم، مهم است که درک کنیم که تحریک جنسی “درست” یا “اشتباه” وجود ندارد و قطعاً هیچ قاعده‌ای نیست که بگوید هر چند وقت یکبار افراد باید رابطه جنسی داشته باشند.

تحریکات جنسی زنان موضوعی ظریف است. همه چیز از چرخه قاعدگی گرفته تا میزان استرس شما در محل کار ممکن است باعث تغییرات جزئی در روابطتان شود. اما تغییر ناگهانی در میل جنسی در برخی موارد ممکن است نشان‌های از مشکل اساسی پزشکی باشد.

در این مقاله مجموعه‌ای از غذاها و گیاهان موثر در تقویت میل جنسی زنان را به شما معرفی خواهیم کرد که اثربخشی بعضی از آن‌ها بر اساس تحقیقات علمی ثابت شده و برخی دیگر طبق باورهای عامیانه اثرات محرک جنسی برای زنان دارند.

گیاهان و غذاهای مفید برای تقویت قوای جنسی زنان بر اساس تحقیقات علمی

برخی از غذاها، از جمله گیاهان دارویی، در تعداد معدودی از مطالعات باعث افزایش میل جنسی می‌شوند. فقط بخاطر داشته باشید که بیشتر این مطالعات، گسترده یا دقیق نبوده‌اند، بنابراین تمام امیدها و آرزوهای خود را روی آن‌ها نگذارید.

نکته‌ای دیگری که باید بدانید، در مورد مکمل‌های گیاهی است. دوز مواد تشکیل‌دهنده این داروها در هر محصول متفاوت است، بنابراین حتماً دستور مصرف درج شده در بروشور مکمل‌های گیاهی تقویت کننده جنسی را بخوانید.

همچنین بهتر است که با پزشک یا داروساز خود در مورد نحوه مصرف هریک از این مکمل‌ها همزمان باهم مشورت کنید:

  • داروهای تجویزی
  • داروهای بدون نسخه
  • ویتامین‌ها
  • مکمل‌های گیاهی

جینکو (Ginkgo biloba)

“جینکو بیلوبا” یک مکمل گیاهی محبوب است که به اشکال مختلف دارویی مثل قرص،‌ شربت و… قابل مصرف است. تحقیقات مقدماتی نشان می‌دهند که جینکو به عنوان یک ماده طبیعی آفروفیزیا (تقویت‌کننده قوای جنسی) می‌باشد. با این‌حال، نتایج یک مطالعه درباره اینکه آیا استفاده از گیاه جینکو قوای جنسی زنان تقویت می‌کند یا خیر، بی‌نتیجه بود.

از کجا آن را پیدا کنید؟

شما می‌توانید جینکو بیلوبا را در اکثر فروشگاه‌های موادغذایی سالم پیدا کنید و یا داروهای گیاهی حاوی آن را به صورت آنلاین خریداری کنید:

  • قرص
  • کپسول
  • عصاره مایع
  • برگ‌های خشکشده یا چای

جینسنگ (Ginseng)

آیا به دنبال مکمل آسان دیگری هستید؟ جینسنگ یکی از مکمل‌های سودمند برای سلامتی و تقویت قوای جنسی است.براساس مطالعات انجام شده جنسنگ باعث بهبودی اختلالات جنسی در افرادی که متادون مصرف می‌کنند می‌شود. اینکه جینسینگ روی افرادی که از متادون استفاده نمی‌کنند نیز تأثیر می‌گذارد یا نه نیازمند تحقیقات بیشتری است.

گیاهان و غذاهای مفید برای تقویت قوای جنسی زنان

از کجا آن را پیدا کنید؟

جینسنگ را می‌توانید در بسیاری از فروشگاه‌های موادغذایی و یا به صورت آنلاین در اشکال زیر تهیه کنید:

  • جینسنگ تازه یا خام
  • قرص
  • کپسول
  • عصاره مایع
  • پودر

ماکا (Maca)

بر اساس اطلاعات منابع معتبر، ماکا به‌دلیل خاصیت دارویی ضدافسردگی که دارد می‌تواند در درمان اختلال عملکرد جنسی زنان یائسه مفید باشد. علاوه بر این، ماکا در طول تاریخ برای تقویت باروری و میل جنسی مورد استفاده قرار گرفته است. در حالیکه تحقیقات امیدوارکننده‌ای در اینباره وجود دارد، اخیرا یک بررسی نشان داده است که برخی از ادعاهای مربوط به ماکا کمی اغراق‌آمیز است.

از کجا آن را پیدا کنید؟

ماکا را می‌توانید به صورت‌های زیر تهیه کرده و استفاده نمایید:

خارخاسک (Tribulus terrestris)

یکی دیگر از مکمل‌های گیاهی تقویت‌کننده قوای جنسی زنان خارخاسک است. یک منبع معتبر علمی ارزیابی کرده است که آیا ۷/۵ میلی‌گرم (mg) عصاره خارخاسک بر میل جنسی/اختلال جنسی زنان مؤثر است یا خیر. بعد از گذشت چهار هفته، کسانی که عصاره را مصرف کرده بودند از بهبود میل جنسی، برانگیختگی و رضایت جنسی خود گزارش دادند. نکته منفی این است که این مطالعه بسیار کوچک بود و فقط ۶۰ نفر در آن شرکت داشتند.

از کجا آن را پیدا کنید؟

پیدا کردن خارخاسک از بعضی دیگر از گیاهان دیگر که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته‌اند کمی سخت‌تر است، بنابراین بهترین روش شما خرید آنلاین آن به اشکال زیر است:

زعفران (Saffron)

زعفران یک ادویه محبوب و گران‌قیمت است که غالباً به عنوان یک تقویت‌کننده قوای جنسی توصیه میشود و تحقیقات اولیه این اثر را تایید می‌کنند. در یک مطالعه، زنانی که داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کردند، بعد از مصرف زعفران به‌مدت چهار هفته بهبود قابل توجهی در برانگیختگی جنسی مشاهده کردند. با این حال، در حالیکه این مطالعه بهبود در برانگیختگی جنسی را نشان داد، شرکت‌کنندگان شاهد بهبود میل جنسی نبوده است.

از کجا آن را پیدا کنید؟

زعفران را می‌توانید در فروشگاه‌های موادغذایی یا فروشگاه‌های ادویهجات پیدا کنید. همچنین می‌توانید آن را بصورت آنلاین به شکل پودر، کپسول و یا قطره خوراکی زعفران خریداری کنید.

سیب (Apples)

باور کنید یا نه، سیب می‌تواند در تقویت قوای جنسی زنان تأثیر مثبتی داشته باشد. یک مطالعه نشان داد زنانی که روزانه یک سیب مصرف می‌کردند، دارای زندگی جنسی با کیفیت بهتری بودند. اگرچه این به نظر امیدوارکننده است، اما این مطالعه تنها حاکی از ارتباط بین مصرف سیب و سلامت جنسی است و کاملاً مشخص نیست که خوردن سیب به‌طور مستقیم بر عملکرد جنسی تأثیر میگذارد یا خیر. بعلاوه، مطالعات مهم دیگری در مورد اینکه آیا سیب قوای جنسی را افزایش می‌دهد، وجود ندارد.

سیب و تقویت قوای جنسی زنان

شنبلیله (Fenugreek)

شنبلیله گیاهی است که هم در پخت و پز و هم به عنوان مکمل مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف این گیاه ممکن است به تقویت قوای جنسی کمک کند. یک مطالعه نتیجه‌گیری کرد که شنبلیله می‌تواند یک روش درمانی مؤثر برای افزایش انگیزه جنسی زنان باشد. با این حال، بسیاری از تحقیقات فعلی در مورد شنبلیله شامل سلامت جنسی مردان می‌شود.

از کجا آن را پیدا کنید؟

شنبلیله را می‌توانید در سبزی‌فروشی ها، فروشگاه‌های ادویه‌جات و یا به‌صورت آنلاین و در اشکال زیر خریداری کنید:

  • دانه
  • کپسول
  • عصاره مایع
  • پودر

شرکت‌های داروسازی گیاهی بسیاری بر اساس شواهد و تحقیقات علمی محصولات تقویت‌کننده جنسی به بازار ارائه کرده‌اند که حاوی گیاهانی هستند که در این مقاله از آن‌ها نام بردیم. قرص آفرودیت گل دارو از جمله این فرآورده‌های گیاهی است که با استفاده از مواد موثره گیاهان خارخاسک، زنجبیل، زعفران و دارچین تهیه شده و افزایش دهنده تمایلات جنسی در بانوان است.

گیاهان و غذاهای افزایش‌دهنده قوای جنسی زنان بر اساس شنیده‌ها

این موادغذایی و گیاهان دارویی از لحاظ تاریخی برای تقویت قوای جنسی زنان مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بعضی از افراد به موثر بودن آن‌ها سوگند می‌خورند. بعلاوه، احتمالاً بسیاری از آن‌ها را در آشپزخانه خود پیدا می‌کنید و این کار را آسان کرده است.

شکلات

شکلات یک خوراکی رایج برای تقویت قوای جنسی است. با وجود محبوبیت زیادی که شکلات در تقویت میل جنسی دارد، یک مطالعه ۲۰۰۶ نتیجه گرفت که مصرف شکلات تفاوت زیادی در قوای جنسی زنان ایجاد نمی‌کند.

افزایش‌دهنده قوای جنسی زنان

قهوه

برخی قهوه را به عنوان یک ماده تقویت‌کننده قوای جنسی توصیه می‌کنند، در حالیکه قهوه می‌تواند به تقویت روحیه شما کمک کند، هیچ پژوهشی برای پشتیبانی از این ادعا وجود ندارد.

عسل

عسل منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی مفید است اما هیچ مدرک علمی که نشان دهد باعث تقویت قوای جنسی زنان می‌شود وجود ندارد.

صدف خام

مردان و زنان به‌طور یکسان پس از خوردن صدف خام، از افزایش قوای جنسی خود خبر داده‌اند. اما باز هم هیچ مدرکی برای تأیید این ادعاها موجود نیست.

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی با وجود نبودن مدارک کافی، گزینه دیگری برای تقویت قوای جنسی است که برخی از مردم به آن قسم می‌خورند.

توت فرنگی برای بهبود میل جنسی زنان

کپسایسین

کپسایسین ماده اصلی فلفل‌های قرمز است که فواید مهمی برای سلامتی از جمله تقویت قوای جنسی دارد. یک مطالعه نشان داده است که کپسایسین باعث بهبود رفتار جنسی در موشهای صحرایی نر می‌شود، اما هیچ تحقیقاتی که نشان دهد که باعث تقویت قوای جنسی انسان شود، وجود ندارد.

گیاه نخل اره‌ای

در حالیکه تصور بر این است که گیاه نخل اره‌ای برای تقویت میل جنسی زنان و مردان موثر است، شواهد کمی برای حمایت از این موضوع وجود دارد. در حقیقت، یک بررسی منظم در سال ۲۰۰۹  نتیجه برعکس نشان داد. محققان پس از جستجوی داده‌های حاصل از مطالعات متعدد، کاهش میل جنسی را به عنوان یک عارضه احتمالی استفاده از  گیاه نخل اره ذکر کردند. با این حال، در مورد تاثیر استفاده از نخل اره توسط زنان اطلاعات کمی وجود دارد. از این گیاه در تهیه برخی از داروهای گیاهی تقویت‌کننده میل جنسی مثل کپسول لاوویگ سبز دارو استفاده شده است.

گیاه پنج‌انگشت

این گیاه که با نام گیاه زنان نیز شناخته می‌شود، یک مکمل گیاهی محبوب است برای درمان بسیاری از مشکلات زنان چون مشکلات قاعدگی است. در حالیکه تحقیقات نشان می‌دهد که پنج انگشت می‌تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی را بهبود ببخشد، هیچ مدرک علمی‌ در مورد مزایای احتمالی آن برای تقویت قوای جنسی زنان وجود ندارد.

انجیر

یکی دیگر از مواردی که برای تقویت قوای جنسی توصیه می‌شود، انجیر است. انجیر منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

موز

برخی معتقدند موز می‌تواند باعث افزایش میل جنسی شود، اما باز هم، شواهد علمی کمی برای حمایت از این امر وجود دارد. با این حال، موز منبع بسیار خوبی از پتاسیم است که به سنتز تستوسترون کمک می‌کند. در حالیکه تستوسترون معمولاً به‌عنوان هورمون مردانه دیده میشود، خانم‌ها نیز تستوسترون دارند و تستوسترون پایین  می‌تواند بر قوای جنسی آن‌ها نیز تأثیر منفی بگذارد.

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی علیرغم نداشتن شواهد علمی، یکی دیگر از گیاهان محبوب برای افزایش قوای جنسی است. با وجود سیب‌زمینی‌ها پر از پتاسیم هستند و این یعنی همان فواید موز را دارند.

منبع: Healthline

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت مجله مفیدطب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند. بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتیکه مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط