بهترین قرص کافئین برای لاغری
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اگر بگوییم در هر جامعه‌ای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل آرزوی بیش از ۵۰% مردم است، اغراق نکرده‌ایم. زیرا چاقی و اضافه وزن به یک معضل جهانی تبدیل شده و بالطبع کاهش وزن هم امروزه یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. به همین دلیل محصولات لاغری متنوعی نیز وارد بازار شده است. از بین تمام این محصولات، مکمل‌های لاغری گیاهی بخاطر عوارض کمتر، طرفدار بیشتری پیدا کرده است. قرص کافئین هم یکی از همین مکمل‌هاست که روند کاهش وزن  را سرعت می‌بخشد. البته کافئین خواص زیادی برای بدن دارد که کمک به چربی سوزی یکی از آن‌هاست. از آنجا که هنوز بسیاری از افراد با تاثیرات قرص کافئین برای لاغری آشنایی ندارند، این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

اگر شما هم مدت زیادی است که به دنبال یک مکمل لاغری گیاهی سازگار با بدن خود هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر تاثیرات کافئین، بهترین قرص کافئین برای لاغری را نیز به شما معرفی کنیم.

کافئین چیست و چه تاثیری در لاغری دارد؟

حتماً شنیده‌اید که نوشیدن یک فنجان قهوه نیم ساعت قبل از باشگاه، چربی سوزی را افزایش می‌دهد و انرژی مورد نیاز برای تمرین بیشتر را تأمین می‌کند. این تاثیرات در واقع بخاطر عملکرد کافئین در بدن است. این ماده مقوی به سرعت از طریق دستگاه گوارش جذب شده و در کبد متابولیزه می‌شود. این فرایند باعث می‌شود مواد مؤثر کافئین از جمله آلکالوئیدها و متابولیت های فعال وارد خون شده و اثر خود را روی چربی‌ها اعمال کنند. اگر به طور مختصر بخواهیم بگوییم، آنتی اکسیدان های موجود در کافئین انرژی مورد نیاز برای فعالیت بدن را از شکستن چربی‌های ذخیره شده در بدن تأمین می‌کند و از این طریق باعث افزایش چربی سوزی در بدن می‌شود.

اما بسیاری از ما با نوشیدن قهوه مشکل داریم و ممکن است با مصرف قهوه دچار مشکلات گوارشی شویم. به همین دلیل نمی‌توانیم از خواص معجزه آسای کافئین برای کاهش وزن استفاده کنیم. اگر شما هم همین مشکل را دارید، قرص کافئین بهترین جایگزین برای شماست تا بتوانید از تاثیرات قهوه برای لاغری استفاده کنید.

در ادامه بهترین قرص کافئین موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم و می‌گوییم که چطور به لاغری و کاهش وزن شما کمک می‌کند.

قرص کافئین کارن؛ بهترین مکمل کافئین لاغری
قرص کافئین کارن؛ بهترین قرص کافئین برای لاغری

قرص کافئین کارن؛ بهترین قرص کافئین برای لاغری

شرکت داروسازی کارن فارما با توجه به حساسیت‌هایی که برای قهوه وجود دارد، کافئین را به صورت خالص از قهوه استخراج کرده و در مکمل کافئین کارن جای داده است تا همه ما بتوانیم بدون حس کردن عوارض قهوه، از خواص کافئین برای لاغری استفاده کنیم.

قرص کافئین کارن یک مکمل لاغری بسیار مناسب تاثیرگذار برای افرادی است که به داروهای گیاهی حساسیت دارند یا می‌خواهند مدت بیشتری را به ورزش و فعالیت بدنی بپردازند اما به طور طبیعی انرژی کافی برای آن ندارند. در ادامه بیشتر با ترکیبات این قرص و نحوه عملکرد آن آشنا می‌شوید.

تاثیر ترکیبات قرص کافئین برای کاهش وزن
تاثیر ترکیبات قرص کافئین کارن برای کاهش وزن

ترکیبات قرص کافئین کارن فارما و تأثیر آن بر کاهش وزن

در هر قرص کافئین کارن فارما ۲۰۰ میلی گرم کافئین وجود دارد. این میزان کافئین با ورود به بدن و عبور از سیستم گوارش و کبد به چند ماده فعال از جمله آلکالوئیدها (پاراگزانتین، تئوبرومین، تئوفیلین) و پلی فنول ها (تانین ها و فلاونوئیدها) تبدیل می‌شود. با ورود این ترکیبات فعال به داخل خون، سوبسترا یا پیش ساز متابولیسم بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر می‌کند.

کافئین با افزایش سطح آدرنالین در خون و افزایش فعالیت عصب مرکزی باعث رها شدن اسیدهای چرب از بافت چربی شده و استفاده از چربی‌ها و شکستن آن‌ها برای تأمین انرژی بیشتر می‌شود. در نتیجه با خوردن قرص کافئین در واقع با یک تیر دو نشان می‌زنیم و همزمان با سوختن چربی‌های بیشتر انرژی بیشتری هم برای فعالیت و ورزش خود فراهم می‌کنیم.

تحقیقات زیادی نشان داده است که کافئین باعث افزایش ذخایر عضلانی بدن شده و پروفایل چربی بدن را کاهش می‌دهد. به همین دلیل هم این روزها قرص کافئین برای لاغری بیشتر از هر مکمل گیاهی دیگری مشهور شده است.

نحوه مصرف قرص کافئین
بهترین زمان مصرف قرص کافئین برای چربی سوزی بیشتر، ۳۰ دقیقه یا ۱ ساعت قبل از ورزش

بهترین زمان مصرف قرص کافئین برای چربی سوزی

آزمایش‌ها نشان داده است که نیمه عمر کافئین و مشتقات آن در بدن که به چربی سوزی بیشتر کمک می‌کند، حدود ۴ تا ۶ ساعت است. اما نکته مهم این است که در فاصله ۱ تا ۲ ساعت پس از مصرف کافئین، این ماده بیشترین تأثیر را در بدن دارد. به همین دلیل برای اینکه از قرص کافئین کارن بیشترین اثر را دریافت کنیم، بهتر است آن را ۳۰ دقیقه یا ۱ ساعت قبل از ورزش مصرف کنیم.

عوارض قرص کافئین کارن

میزان مصرف قرص کافئین کارن برای لاغری، یک عدد در روز است. اگر بیش از این تعداد در روز از این مکمل استفاده کنید، احتمال بروز عوارضی همچون افزایش ضربان قلب، تحریک پذیری زیاد، بی خوابی، بی قراری و مشکلات گوارشی وجود دارد. بنابراین بهتر است در مصرف این مکمل لاغری زیاده روی نکنید.

سؤالات درباره قرص کافئین

حال که با اثرات قرص کافئین برای لاغری آشنا شدید، در ادامه می‌خواهیم سؤال‌های احتمالی که هنگام خرید ممکن است در ذهنتان ایجاد شود را پاسخ دهیم. دانستن پاسخ این سؤال‌ها باعث می‌شود با اطمینان و آگاهی بیشتری این محصول را خریداری کنید.

قرص کافئین برای بدنسازی خوب است؟

بله. همانطور که گفتیم کافئین می‌تواند ذخایر عضله‌ای بدن را افزایش دهد. از طرفی تأثیر کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در آن بر کاهش خستگی و گرفتگی عضلات، بازده تمرینات ورزشی را افزایش داده و به ورزشکاران اجازه می‌دهد زمان بیشتری را بدون درد ورزش کنند. در نتیجه از قرص کافئین کارن برای بدنسازی نیز استفاده می‌شود.

اثر قرص کافئین کارن چقدر است؟

این مکمل لاغری نیز مانند سایر محصولات لاغری گیاهی هنگامی اثر قطعی دارد که در کنار مصرف آن، یک برنامه غذایی سالم و مقوی و فعالیت بدنی منظم وجود داشته باشد. بدون این دو فاکتور مهم، کاهش وزن تنها با مصرف قرص کافئین کارن امکان پذیر نیست.

قرص کافئین برای چه افرادی مناسب نیست؟

افراد زیر ۱۸ سال نباید از این قرص استفاده کنند. علاوه بر این، بیماران مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر، پارکینسون، پوکی استخوان، بیماری‌های اعصاب مانند تشنج، اضطراب و اختلال دو قطبی نیز قبل از مصرف این دارو باید با پزشک مشورت کنند.

قرص کافئین برای مو هم اثرات مثبت دارد؟

یکی دیگر از اثرات برجسته کافئین که خیلی درباره آن صحبت می‌شود، تاثیرات مثبت آن در کاهش ریزش مو است. کافئین با مهار فعالیت هورمون دی هیدروتستوسترون باعث افزایش رشد فولیکول‌های مو و چرخه زندگی موها شده و احتمال کچلی و ریزش موی شدید را در افراد درگیر با این هورمون کاهش می‌دهد.

قرص کافئین کارن برای لاغری کافی نیست!

در این مطلب شما را با اثرات مثبت قرص کافئین برای لاغری آشنا کردیم و از خواص کافئین برای بدنسازی و ریزش مو گفتیم. قرص کافئین کارن مکمل بسیار خوبی برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن و چربی سوزی است. اما نباید فراموش کنیم که بدون داشتن رژیم متعادل و فعالیت بدنی، این مکمل نیز مانند سایر قرص‌های لاغری گیاهی تاثیری نخواهد داشت.

برای خرید قرص کافئین کارن یا سایر محصولات گیاهی لاغری، کافی است به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. در مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و در مدت زمان کوتاهی آن را درب منزل تحویل بگیرید.

در نهایت اگر سوالی درباره قرص کافئین و اثرات آن در بدن داشتید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید و پاسخ خود را از دکتر داروساز دریافت کنید.

خرید قرص کافئین کارن

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «با بهترین قرص کافئین برای لاغری آشنا شوید»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کافئین می تواند سبب افزایش احتمال بروز حمله صرع شود و به همین دلیل بهتر است افراد مبتلا به صرع از قرص کافئین استفاده نکنند.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره