قرص شیکوریدین برای چاقی صورت موثر است؟

قرص شیکوریدین برای چاقی صورت
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

داشتن صورتی پر برای بسیاری از افراد نشانه و معیاری برای زیباتر بودن است به خصوص در صورتی که با شادابی همراه باشد. ممکن است مکمل‌ها و محصولات خوراکی یا موضعی مختلفی ادعا کنند که برای پر کردن و چاقی صورت مفید هستند. از طرف دیگر، برخی از محصولات مفید برای اشتها و مکمل های چاق کننده مانند قرص اشتها آور شیکوریدین برای مخاطبین سوال ایجاد می‌کنند که آیا برای چاقی صورت هم موثر هستند یا خیر. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب درباره قرص شیکوریدین برای چاقی صورت صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

قرص شیکوریدین چیست؟

قرص شیکوریدین یک مکمل اشتها آور گیاهی است که در ترکیبات خود از خواص ویژه گیاهان کاسنی، شنبلیله و رازیانه استفاده کرده است. این مکمل غذایی برای افزایش اشتها، بهبود مشکلات گوارشی (که ممکن است باعث بی اشتهایی، عدم جذب مواد مغذی و عدم چاقی شود) و تقویت بدن مفید است.

با وجود این که قرص شیکوریدین یک مکمل تقویت اشتهاست و از راه افزایش اشتها به چاق شدن کمک می‌کند، گاهی با عنوان بهترین قرص چاقی هم از آن یاد می‌شود؛ به عبارتی مصرف این محصول مستقیما به چاقی نمی‌انجامد و در واقع افزایش مصرف غذای و کالری که به دنبال آن می‌آید، به افزایش وزن کمک می‌کند.

شرکت سازنده شیکوریدین، داروسازی صنایع دینه ایران می‌باشد. در هر بسته این محصول، ۵۰ عدد قرص روکش دار وجود دارد.

خرید اینترنتی شیکوریدین دینه

حال برای این که بدانیم که آیا قرص شیکوریدین برای چاقی صورت مفید است یا خیر، خوب است ابتدا کمی با خواص ترکیبات آن آشنا شویم.

قرص شیکوریدین (تغییر بسته بندی)

قرص شیکوریدین برای چاقی بدن چگونه عمل می‌کند؟

شیکوریدین حاوی ریشه و عصاره کاسنی، دانه شنبلیله و اسانس رازیانه است. این گیاهان خواص بینظیری را برای بدن و تقویت آن به همراه دارند که در ادامه درباره آن‌ها می‌خوانید.

خواص کاسنی

کاسنی موجود در این قرص اشتها آور گیاهی در افزایش ترشح صفرا و بهبود بیماری‌های گوارشی مؤثر است. گروه ویتامین‌های B، ویتامین C و K موجود در کاسنی برای سلامت عمومی بدن و رفع ضعف و خستگی مؤثر هستند. همچنین کاسنی حاوی املاح معدنی کلسیم، پتاسیم، فسفر، سدیم، منیزیم، منگنز و مس است که از ریزمغذی‌های ضروری برای بدن محسوب می‌شوند.

به علاوه، ریشه کاسنی حاوی فیبر است. اینولین موجود در فیبر ریشه کاسنی به بهبود هضم غذا کمک می‌کند. این موضوع خصوصا برای افرادی که یبوست دارند، مفید است.

فواید شنبلیله

منیزیم، پتاسیم و آهن مهم‌ترین املاح موجود در شنبلیله است که به بهبود اشتها کمک می‌کنند. دانه شنبلیله برای تقویت قوای جسمانی (آزمایش‌شده روی مردان) و افزایش میل جنسی نیز ممکن است مفید باشد.

خواص رازیانه

رازیانه موجود در قرص شیکوریدین با داشتن فیبر، ویتامین C، فولیک اسید و ریز مغذی‌های مفید دیگر مثل پتاسیم، فسفر و کلسیم، به جبران کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن و رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ و سوء هاضمه کمک زیادی می‌کند.

این گیاه همچنین حاوی فیتونوترینت‌ها و فلاونوئیدهایی است که به داشتن خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی شناخته‌شده هستند.

خواص قرص شیکوریدین

قرص شیکوریدین به عنوان مکمل گیاهی اشتها آور و تونیک در موارد زیر کمک‌کننده است:

  • بی اشتهایی
  • احساس ضعف عمومی
  • بی‌نظمی‌های گوارشی، کبدی و صفراوی
  • تامین کننده قسمتی از املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن در دوران نقاهت بیماران و تغذیه سالمندان

نهایتا می‌توان گفت که قرص شیکوریدین خواص و ویژگی‌های زیر را داراست:

  • افزایش اشتها
  • رفع سوءتغذیه
  • بهبود مشکلات گوارشی از جمله سوءهاضمه
  • افزایش سوخت و ساز قندها
  • تأمین املاح مورد نیاز بدن
  • افزایش دهنده صفرا و دفع آن
افزایش اشتها با قرص شیکوریدین
افزایش اشتها با قرص شیکوریدین

آیا قرص شیکوریدین صورت را چاق میکند؟

حال که با خواص این محصول بیشتر آشنا شدید، می‌توانیم به این سوال که آیا قرص شیکوریدین برای چاقی صورت مفید است؟ پاسخ دهیم. می‌توان پاسخ ساده به این سوال را این‌گونه داد: شیکوریدین به طور خاص برای چاقی صورت به طور موضعی طراحی نشده‌است. با توجه به این که قرص شیکوریدین برای افزایش اشتها موثر است، می‌تواند به افزایش کالری دریافتی شما کمک کند. با افزایش کالری دریافتی (در صورتی که آن را نسوزانید) می‌توانید افزایش وزن را تجربه کنید که به طور کلی در چاقی کل بدن و صورت تاثیر می‌گذارد.

اگر چه ممکن است این قرص با داشتن ویتامین C، برخی از ویتامین های گروه B و مواد مغذی دیگر به سنتز کلاژن در پوست و آبرسانی به صورت موثر باشند، اما در این رابطه نمی‌توان اظهار نظر قطعی و علمی کرد چرا که مطالعه خاصی در این زمینه انجام نشده‌است.

در نظر داشته باشید که هیچ مکمل خوراکی سالم شناخته‌شده‌ای فقط روی صورت یا بخش خاص دیگری از بدن اثر چاق کننده ندارد. البته مصرف آب زیاد، شیر و استفاده از آلوئه ورا و روغن نارگیل به پر تر دیده شدن صورت شما کمک می‌کند. در بخش آخر این مقاله به راهکارهای چاقی صورت می‌پردازیم.

طریقه مصرف قرص شیکوریدین برای چاقی

روزی ۳ بار و هر بار دو عدد قرص شیکوریدین را نیم ساعت قبل از غذا مصرف کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر از این قرص اشتها آور گیاهی بهتر است مصرف آن را ۴ الی ۸ هفته ادامه دهید.

راهکارهای خانگی چاق شدن صورت

به طور کلی چاق شدن موضعی صورت کار آسانی نیست و در حال حاضر مکمل سالمی با عنوان قرص چاقی صورت موجود نمی‌باشد. در واقع مکمل‌های مختلف که برای رسیدن به این هدف مفید هستند، از راه‌هایی مانند کمک به افزایش وزن و چاقی در کل بدن، تامین ریزمغذی های مورد نیاز برای شادابی پوست، کلاژن سازی در پوست از جمله در صورت، کاهش چین و چروک‌های سطحی و افزایش عضله و چربی از راه‌های سالم می‌توانند به چاقتر دیده شدن و پر نشان دادن و شادابی صورت کمک نمایند؛ از جمله قرص شیکوریدین، که توضیح دادیم از طریق افزایش اشتها و کمک به چاقی کل بدن، در چاقی صورت نیز می‌تواند موثر باشد.

علاوه بر کمک گرفتن از این دسته از مکمل‌ها، راهکارهای خانگی موثر دیگری برای چاقی صورت و پر تر دیده شدن آن وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. تاثیر برخی از این روش ها ممکن است توسط تحقیقات علمی هنوز اثبات نشده باشند، اما بسیاری از افراد بر این باورند که این راه‌ها بر اساس تجربه، تاثیر مثبتی بر چاق شدن صورت (یا حداقل پر دیده شدن آن) دارند.

انجام تمرین های صورت

انجام حرکات ورزشی در صورت که با عنوان یوگای صورت نیز شناخته می‌شود، برای بهبود ظاهر و جوان تر دیده شدن صورت می‌تواند بسیار موثر باشد.

به طور کلی، ورزش می‌تواند با قوی‌تر کردن عضلات، آن ها را بزرگ کند که در نهایت به ضخیم‌تر شدن فیبرها و بافت‌های ماهیچه‌ای کمک می‌کند.

در زیر ۳ نمونه از حرکت های یوگای صورت را می‌خوانید:

  1. عضلات گونه‌های خود را از طریق فشار دادن لب‌ها به هم و ایجاد حالت لبخند، به سمت بالا هدایت کنید. سپس انگشتان هر دست را در دو طرف دهان خود گذاشته و با حرکت به سمت بالا، گونه‌ها را بالا ببرید. این حالت را به مدت ۲۰ ثانیه نگه دارید.
  2. دهان خود را بسته و گونه‌ها (لُپ‌ها) را تا جایی که می‌توانید باد کنید. این حالت را به مدت ۴۵ ثانیه نگه دارید و کم‌کم هوا را از دهان خارج کنید.
  3. دهان خود را به شکل حرف O باز کنید در حالی که لب‌ها رو دندان قرار دارند و سعی کنید حالت لبخند داشته باشید. سپس انگشتان خود را روی گونه‌ها گذاشته و به آرامی به سمت بالا و پایین ماساژ دهید.
یوگا صورت برای پر کردن صورت
یوگای صورت می‌تواند برای بهبود ظاهر و جوان تر دیده شدن صورت بسیار موثر باشد.

استفاده از آلوئه ورا روی صورت

گذاشتن آلوئه ورا روی صورت نمی‌تواند به چاق شدن صورت کمک کند، اما می‌تواند نشانه‌هایی از چین و چروک روی صورت را محو کند و صورت را با آبرسانی، پُر تر نشان دهد.

برخی تحقیقات نشان داده اند که زدن آلوئه ورا به صورت می‌تواند به نگه داشتن رطوبت در پوست کمک کرده و چروک های سطحی را پر کند.

آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های C و E بوده و به همین دلیل می‌تواند به جوان و شاداب دیده شدن پوست صورت کمک کند.

گذاشتن ماسک گلیسرین و گلاب

بسیاری از افراد توصیه می‌کنند که ترکیب نصف-نصف گلاب و گلیسیرین ماسک فوق العاده‌ای ساخته که اگر قبل از خواب روی صورت گذاشته شود، می‌تواند در تمیز و هیدراته نگه داشتن پوست صورت و نهایتا ظاهری جوان‌تر کمک کند.

طبق برخی از تحقیقات، گلاب دارای خواص ضد التهابی خوبی است و حتی ممکن است فواید ضد میکروبی نیز داشته باشد.

استفاده از روغن ها روی صورت

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که استفاده از برخی از روغن‌ها روی صورت و گونه‌ها به پوست آبرسانی کرده و آن را تغذیه می‌کند. این موضوع ممکن است به داشتن صورتی چاق تر و پرتر و ظاهری سالم تر کمک کند.

چند روغنی که برای این منظور توصیه میشوند، موارد زیر هستند:

  • روغن بادام که خاصیت نرم کننده داشته و رنگ پوست و شادابی آن را بهبود می‌دهد.
  • روغن آووکادو که برای پوسته‌پوسته شدن پوست صورت مفید است.
  • روغن نارگیل که در برابر اشعه UV خورشید نیز پوست صورت را محافظت می‌کند.
  • روغن زیتون که خواص ضد التهابی دارد.
  • شی باتر که سرشار از خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

در صورتی که قبلا از این روغن‌ها استفاده نکرده‌اید بهتر است ابتدا روغن مورد نظر را روی قسمتی کوچک از پوستتان امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید و عوارضی مانند جوش ایجاد نمی‌شود.

نوشیدن شیر

خوردن مواد غذایی که غنی از ریزمغذی‌ها و چربی‌های سالم هستند، می‌تواند به شما کمک کند وزن اضافه کنید و در نهایت صورتی چاق تر داشته باشید. شیر یکی از این خوراکی‌هاست که می‌تواند با داشتن اسیدهای آمینه ضروری، کلسیم، ویتامین B12، پروتئین، ویتامین A و D و لاکتیک اسید به داشتن پوست صورت بهتر کمک کند.

خوردن آجیل

مغزیجات و دانه‌ها مانند شیر، حاوی چربی‌های سالم هستند و می‌توانند به مسیر افزایش وزن و چاقی شما کمک کنند. خوردن غذاهایی که کالری بالایی دارند (مثل خوراکی‌های ذکرشده)، می‌توانند در پر شدن و چاقی صورت تاثیر مثبتی داشته باشند. مغزهایی مثل گردو، پسته، بادام درختی، بادام هندی و فندق را در رژیم غذایی روزانه یا هفتگی خود جا دهید تا از خواص ویژه این خوراکی‌ها و چربی‌های سالم در آن‌ها برای چاقی صورت بهره‌مند شوید.

جمع بندی

در این مقاله با قرص شیکوریدین و خواص و نحوه تاثیر گذاری آن در چاقی و افزایش وزن آشنا شدید. سپس به این سوال پاسخ دادیم که آیا قرص شیکوریدین دینه برای چاقی صورت به طور خاص مفید است یا خیر. در صورتی که سوال دیگری درباره این مکمل اشتها آور قوی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات صفحه محصول یا در انتهای همین مقاله کامنت کنید تا متخصصین مفید طب به آن‌ها پاسخ دهند.

توصیه می‌کنیم قرص شیکوریدین را از مراکز معتبر مانند داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کنید. طی یک خرید اینترنتی آسان، کالاهای مورد نظرتان در سراسر کشور تحویل بگیرید.

خرید اینترنتی شیکوریدین دینه

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط