دتوکسین، جدیدترین داروی ترک اعتیاد گیاهی

دتوکسین، جدیدترین داروی ترک اعتیاد گیاهی
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

دتوکسین نام یک داروی ترک اعتیاد گیاهی ایرانی است که به تازگی تولید و عرضه شده و در مدت کوتاهی توانسته است طرفداران بسیاری پیدا کند. این دارو که مشکلات ناشی از ترک اعتیاد را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد، با استفاده از عصاره گیاه تلخ بیان تهیه شده است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با این داروی ترک اعتیاد گیاهی جدید آشنا شوید.

کپسول دتوکسین، نخستین داروی گیاهی مجوزدار کشور در زمینه ترک اعتیاد

کپسول دتوکسین با هدف کنترل سندرم محرومیت از اپیوئید در ترک اعتیاد تهیه شده و دستور مصرف توصیه شده برای آن روزانه ۳ کپسول به صورت همزمان، بعد از صرف غذا برای مدت ۸ روز است.

خرید قرص دتوکسین

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، دکتر رضا غفارزادگان، اخیرا در مصاحبه‌ای با ایسنا اعلام کرده است برای نخستین‌بار توانسته‌اند داروی گیاهی در زمینه ترک اعتیاد تولید کنند که تمامی مجوزهای مربوطه را دارد. دتوکسین عوارض جانبی بسیار محدودی داشته و مشکلات ناشی از ترک اعتیاد را به حداقل ممکن می‌رساند. در متن این خبر آمده است:

“به گزارش ایسنا، اعتیاد مانند زلزله‌ای ویرانگر، سلامت جسمی و روانی فرد معتاد را تهدید کرده و در عین حال، تأثیرات مخربی بر بنیان خانواده و جامعه در پی دارد. همواره به این نکته تأکید شده است که معتاد، بیمار است و در مسیر ترک اعتیاد به مواد افیونی، فرد معتاد نیازمند دریافت درمان فراگیر، ارزان و قابل دسترس در نقاط مختلف است.

کپسول دتوکسین
کپسول دتوکسین با هدف کنترل سندرم محرومیت از اپیوئید در ترک اعتیاد تهیه شده است.

داروهای مختلفی در زمینه کمک به ترک اعتیاد در کشور وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به متادون، بوپرنورفین، شربت تریاک، نالتروکسان اشاره کرد؛ اما این داروها می‌توانند گاهی اوقات با عوارض جانبی مانند خطر ایجاد وابستگی جسمی و روانی در صورت استفاده مداوم، تنگی نفس، تشنج، سردرد، سرگیجه، تهوع، فشار خون و… همراه باشند.

در عطاری‌ها و مراکز غیرمعتبر طب سنتی، داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد عرضه‌ می‌شوند که چون توسط افراد غیرمتخصص تجویز می‌شوند، می‌توانند عوارض جانبی خطرناکی برای فرد معتاد به همراه داشته باشند و شاید این گیاهان دارویی اعتیادآور هم باشند.

دکتر رضا غفارزادگان، رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت این پژوهشکده در زمینه تولید دارویی گیاهی برای کمک به ترک اعتیاد گفت: متأسفانه شاهد افزایش تعداد معتادان در کشور هستیم و کمپ‌های ترک اعتیاد در زمینه داروهای ترک اعتیاد با مشکل مواجه هستند. استفاده از برخی داروهای ترک اعتیاد مثل متادون باعث وابستگی روحی و روانی در فرد شده و خود به نوعی، اعتیادزا است.

وی افزود: در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، تحقیقات در زمینه تولید داروی گیاهی برای درمان اعتیاد را آغاز کردیم. گیاه تلخه‌بیان از گیاهان بومی کشور بوده و در مناطق جنوبی کشور رشد می‌کند. از عصاره این گیاه استفاده و ۲۰ الکالئید آن را جدا کردیم. نتایج آزمایش در مرحله سلولی و حیوانی مثبت بود. با همکاری سازمان بهزیستی کشور، مرحله آزمایش بالینی این داروی گیاهی را نیز با موفقیت به پایان رساندیم.

کپسول ترک اعتیاد دتوکسین
دتوکسین عوارض جانبی بسیار محدودی داشته و مشکلات ناشی از ترک اعتیاد را به حداقل ممکن می‌رساند.

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تأکید کرد: با توجه به نتایج مثبت آزمایش‌ها، برای نخستین‌بار توانستیم نخستین داروی گیاهی مجوزدار کشور در زمینه ترک اعتیاد را تولید و عرضه کنیم. داروی “دتوکسین” عوارض جانبی بسیار محدودی داشته و مشکلات ناشی از ترک اعتیاد مانند اسهال، استفراغ، رعشه، گیجی، عوارض عصبی و تشنج را به حداقل ممکن می‌رساند.

دکتر غفارزادگان افزود: فرد معتاد با ۸ روز مصرف داروی دتوکسین قادر به ترک اعتیاد خواهد بود. این دارو فعلاً در سطح داروخانه‌های کشور درحال توزیع است، اما رایزنی‌های با ستاد مبارزه با مواد مخدر درحال انجام است که با انجام آزمایش‌های تکمیلی و در صورت کسب مجوز لازم، در اختیار کمپ‌های ترک اعتیاد سراسر کشور قرار بگیرد.”

خرید قرص دتوکسین

دتوکسین می‌تواند اعتیاد را درمان کند؟

۱۵ مرداد سال ۱۳۹۹ بود که در یک مراسم با حضور رئیس جهاددانشگاهی و رئیس سازمان غذا و دارو، دتوکسین به عنوان اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد معرفی شد. در آذر ماه سال ۱۳۹۹ سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، نشست تخصصی با معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار کرد و در حاشیه این نشست به همکاری بیشتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت تولید و استفاده از داروهای سنتی ترک اعتیاد اشاره کرد. خبر آنلاین گزارشی از این نشست با شرح زیر منتشر کرد:

“سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور که ۲۵ آذر ماه برگزار شد با انتقاد از اینکه مانایی درمان اعتیاد پایین است و بیش از ۸۰ درصد افرادی که درمان می شوند دوباره به چرخه اعتیاد بازمی گردند؛ بخشی از اشکال را به تکنیک‌ها و روش ها و داروهای درمان اعتیاد مرتبط دانست و گفت که برخی از کشورها از داروهای گیاهی و سنتی در درمان اعتیاد استفاده های خوبی می کنند به طوری که بیش از ۸۰ درصد افراد بهبودیافته با این داروها دیگر به اعتیاد باز نمی گردند. مومنی در این جلسه گفت، قرار است با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید و استفاده از این داروهای سنتی در کشور ما هم در دستور کار قرار بگیرد و به این نکته هم اشاره کرد که یکی از این داروها در مراحل پایانی تولید است.

دتوکسین می‌تواند اعتیاد را درمان کند؟
مراسم رونمایی از کپسول ترک اعتیاد دتوکسین

مومنی پیش‌تر هم چندین بار از تولید داروی گیاهی برای ترک اعتیاد خبر داده و گفته بود که داروهای موجود در بازار که برای ترک اعتیاد و درمان استفاده می‌شود، جوابگو نیستند و به همین دلیل ستاد مبارزه با مواد مخدر با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش بنیان داروی گیاهی را تولید کرده که منتظر دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو است.

اما این داروهای گیاهی چه هستند و چگونه عمل می کنند؟ در پیگیری هایی که خبرنگار خبرآنلاین انجام داد، روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره این دارو اظهار بی اطلاعی کرد و دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم گفت که داروی گیاهی که تاکنون در حوزه درمان اعتیاد تولید شده «دتوکسین» است.

خرید قرص دتوکسین

«دتوکسین» چیست؟

۱۵مردادماه امسال در مراسمی با حضور سید حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی و محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو از اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد به نام «دتوکسین» رونمایی شد. این دارو توسط پژوهشگران پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تولید شده و به گفته رئیس این پژوهشکده از عصاره گیاه تلخ بیان یا سوفورا آلو پکروئید که بومی استان کرمان است، به دست آمده است.

دکتر رضا غفارزادگان، رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی درباره این دارو به خبرآنلاین می گوید: «کپسول دتوکسین برای کنترل سندروم محرومیت از اپیوئیدها طراحی و تولید شده و بر خلاف داروهای شیمیایی مشابه در بازار که منجر به عوارض مختلفی همچون؛ اسهال، استفراغ، تب و مشکلات شدید گوارشی می شوند، عوارض کمی دارد.»

او درباره علت کم بودن عوارض این دارو می گوید: «به دلیل اینکه ماده مؤثره این کپسول هیچگونه تأثیری بر روی گیرنده‌های اپیوئید ندارد، نمی‌تواند وابستگی ایجاد کند، به همین دلیل با داروهای دیگر متفاوت است.»

دتوکسین
دتوکسین از عصاره گیاه تلخ بیان یا سوفورا آلو پکروئید تهیه شده است.

به گفته غفارزادگان فرایند تولید این دارو هشت سال به طول انجامیده است. فازهای مطالعات سلولی و حیوانی انجام شده و در کارآزمایی بالینی اثرات دارویی دتوکسین بر روی ۵۰ بیمار مصرف کننده تریاک، هروئین و مورفین بررسی شده و نتایج مثبتی به دست آمده است. بنابراین این پژوهشکده مدعی است که برای نخستین بار در کشور و در جهان داروی گیاهی کارآزمایی بالینی شده اعتیاد و دارای شواهد بالینی و مستند را تولید و روانه بازار کرده است.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه دتوکسین علائم ترک مواد مخدر شامل بدن درد، شکم درد، اسهال، بی قراری و اضطراب را کاهش می دهد، در مورد نحوه استفاده از این دارو می گوید: «بیمار دریک دوره هشت روزه و با مصرف روزانه سه کپسول به مرحله کاهش وابستگی به مواد مخدر می رسد. این دارو می‌تواند سم زدایی انجام داده و پس از مصرف ۲۴ عدد آن عوارض گوارشی و عصبی ترک مواد مخدر را به شدت کاهش دهد و فرد بیمار در مدت زمان کمتری از این بیماری رها شود.»

غفارزادگان می گوید: «دتوکسین تنها داروی گیاهی در حوزه درمان اعتیاد است که مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کرده و در برخی داروخانه های سطح شهر هم موجود است و بیماران می توانند با نسخه پزشک به آن دسترسی داشته باشند. بنابراین دارویی که دکترمومنی از آن صحبت می کند، نمی تواند دتوکسین باشد. شاید دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از داروی دیگری صحبت می کند البته تا جایی که ما اطلاع داریم داروی گیاهی دیگری در زمینه درمان اعتیاد در کشور تولید نشده است. ما هم مشتاق هستیم بدانیم که ماجرا چیست. آیا داروی جدیدی تولید شده یا در مورد همان دارویی که توسط ما تولید شده است صحبت می کند.»

گزارشی درباره دتوکسین
دتوکسین تنها داروی گیاهی در حوزه درمان اعتیاد است که مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کرده است.

دکتر غفارزادگان در پاسخ به این سوال که آیا دتوکسین می تواند جایگزین داروهایی که در حال حاضر در درمان اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرند مانند متادون یا بوپر نورفین شود، می گوید: «دتوکسین به هیچ عنوان نارکوتیک نیست. کلا بحث داروهای نارکوتیک جداست. دارویی که ما آن را تولید کرده اید علائم ترک اعتیاد را تخفیف می‌دهد و جهت کنترل سندرم محرومیت از اپیوئید در ترک اعتیاد کاربرد دارد. یعنی برای بیماری مناسب است که قصد داشته باشد اعتیادش را بدون مصرف دارو ترک کند. چنین فردی می تواند با دستور پزشک معالجش در یک دوره ۸ روزه این دارو را مصرف کند تا علایم ترک در او کاهش پیدا کند و دوره سم زدایی را با مصرف این دارو راحت تر طی کند. ضمن اینکه این دارو وابستگی هم ایجاد نمی کند.»

مومنی از داروی گیاهی صحبت کرده که در برخی از کشورها در حال حاضر استفاده می شود و اثربخشی بسیار بالایی دارد. به طوری که بیش از ۸۰ درصد افراد بهبودیافته با این داروها دیگر به اعتیاد باز نمی گردند و از تولید چنین داروهای گیاهی در ایران خبر داده است. طبق آخرین گزارش جهانی مواد مخدر که توسط دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) منتشر شده است، در سطح جهان حدود ۳۵ میلیون نفر از اختلالات مصرف مواد مخدر رنج می برند و نیاز به خدمات درمانی دارند.”

خرید قرص دتوکسین

پاسخ به سوالات متداول درباره کپسول ترک اعتیاد دتوکسین

ما در داروخانه آنلاین مفید طب به پرتکرارترین سوالات درباره دتوکسین پاسخ داده‌ایم:

آیا مصرف دتوکسین برای ترک شیشه و ب۲ (بوپرنورفین) موثر است؟

کپسول دتوکسین در ترک اعتیاد به شیشه موثر نیست و برای ترک بوپرنورفین یا ب۲ نیز توصیه نمی‌شود. برای ترک اعتیاد به مواد مخدر صنعتی مانند ب۲ و شیشه باید تحت نظارت پزشک باشید.

آیا مصرف قرص دتوکسین تست اعتیاد را مثبت می‌کند؟

دتوکسین باعث مثبت شدن تست ادرار اعتیاد نمی‌شود. مثبت یا منفی شدن تست اعتیاد شما فقط بستگی به این دارد ماده مخدر مصرفی بعد از چه مدت از بدنتان دفع شود. بنابراین مصرف دتوکسین در نتیجه تست تاثیری ندارد، اما اگر در زمان انجام تست باقیمانده مواد مصرفی در سرم و ادرار شما باشد، جواب تست اعتیاد مثبت خواهد شد. ماندگاری ماده مخدر در ادرار ممکن است بسته به مواردی چون میزان و سابقه مصرف، نوع ماده مصرفی، سن، شرایط شخص و... از ۲ تا ۶ روز متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر یک هفته از آخرین مصرف گذشته باشد، تست احتمالا منفی خواهد شد.

کپسول دتوکسین اعتیاد آور است؟

خیر، دتوکسین از عصاره گیاه تلخ بیان تهیه شده و باعث وابستگی و اعتیاد نمی‌شود.

من کپسول دتوکسین را تهیه کرده‌ام، برای ترک اعتیاد چطور باید آن مصرف کنم؟

روند قطع تدریجی ماده مصرفی را شروع کرده و به طور همزمان مصرف دتوکسین را طبق دستور (روزی سه عدد برای هشت روز) شروع کنید. برای مصرف بیش از هشت روز این دارو باید با پزشک خود مشورت کنید. مصرف سه عدد قرص در روز، دستور توصیه شده توسط شرکت سازنده است و مصرف بیشتر آن به صورت روزانه توصیه نمی‌شود. مصرف کمتر نیز ممکن است اثردهی کافی را نداشته باشد، مگر اینکه پزشک دستور خاصی برای شما تجویز کرده باشد.

من با وجود مشکلات زمینه‌ای چون بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون و... می‌توانم از دتوکسین برای ترک استفاده کنم؟

تاکنون عوارض و سمیتی طی دوره درمان ۸ روزه دتوکسین برای افرادی که بیماری خاصی از قبیل مشکلات کبدی، کلیوی و قلبی - عروقی نداشته باشند گزارش نشده است، اما اگر مبتلا به این بیماری‌های زمینه‌ای هستید، قبل از مصرف دتوکسین باید با پزشک خود مشورت کنید. به طور کلی در صورت داشتن هرگونه بیماری خاص یا مصرف دارویی خاص، قبل از استفاده از فرآورده‌های دارویی با پزشک مشورت کنید.

با استفاده از دتوکسین می‌توانم صد درصد اعتیاد را ترک کنم؟ پس از اتمام دوره ترک، اعتیاد برگشت دوباره نخواهد داشت؟

طبق نتایج مطالعات بالینی، الکالوئید sophocarpine موجود در دتوکسین ممکن است تا حدی، درد ناشی از ترک را کاهش دهد. آلکالوئید matrine موجود در عصاره تلخ بیان نیز ممکن است از طریق فعال‌سازی گیرنده‌های نیکوتینی موجب کاهش علائم ترک و خماری شود، بنابراین دتوکسین می‌تواند برای ترک اعتیاد کمک‌کننده باشد. اما در نهایت باز هم میزان اثرگذاری این قرص به میزان و مدت مصرف بیمار و شرایط ذهنی و بدنی او بستگی دارد. ممکن است با توجه به این شرایط پزشک داروهای دیگری را نیز برای بیمار تجویز کند.

من با مصرف قرص دتوکسین نتیجه‌ای مشاهده نکردم، چه داروی دیگری برای من تجویز می‌کنید؟

داروخانه آنلاین مفیدطب مجاز به دخالت در روند ترک اعتیاد و درمان علائم ناشی از آن نیست. جهت کنترل روند ترک باید تحت نظر پزشک باشید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

83 دیدگاه دربارهٔ «دتوکسین، جدیدترین داروی ترک اعتیاد گیاهی»

  1. با سلام من با کپسولهای گیاهی که به اسم دتا هندی توزیع میشه من تونستم مصرف شیره یا تریاک خود را در پنج هفته بزارم کنار ومصرف روزی ۸تا کپسول بزرگ که صبح ظهر عصر وشب که می‌خوردم خوب بودم ولی ۲۴ساعت خواستم ببینم میتوانم این کپسولها رو بزارم کنار ولی دردی را تجربه کردم که انگار من حالت درد وعرق سرد ودردهای پا وکمر نگذاشت که نخورم آیا با خرید این کپسول شما که برای ترک هست مفید برای این کپسولها هست که من تو اون۲۴ساعت مطمین شدم حتما توش متادون وترامادول هست ممنون میشم جواب منو بدید
    با تشکر

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، دوست گرامی هیچ زمان از محصولات فاقد لیبل اصالت معتبر برای هیچ موردی استفاده نکنید.زیرا در این صورت آن محصول مورد تایید سازمان غذا و دارو نمی‌باشد.

      جهت اطمینان از اصالت محصولات نیز، به سامانه استعلام اصالت سازمان غذا و دارو بروید و کد UID درج شده روی برچسب اصالت را در کادر تعیین شده وارد کنید.
      هر کپسول دتوکسین حاوی ۴۰۰میلی گرم گیاه تلخ بیان می‌باشد. و فاقد مواد مخدر است. شما می‌توانید اصالت آن از طریق راه ذکر شده تایید بگیرید.
      ودر مورد این کپسول در صفحه ای که لینک نمودم اطلاعات تکمیل تری به دست آورید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. درود..من شیره و تریاک مصرف میکردم،یکسال پیش ی کپسول ترک اعتیاد از ی دکتر متخصص داخلی گرفتم،میفروخت و مصرف کردم،بعد ۴۰ روز تمام شد و ترک کردم بدون ی درصد خماری،اما بعد از سه چهارروز باز کپسول رو مصرف کردم الکی،چون نمیدونستم مصرف مجددش اعتیادآوره،وهمون شد ک معتاد ب کپسولا شدم و نتونستم ترک کنم،تا ۵۵روز پیش ترک کردم،اما واسه درد پاهام ناپروکسون ۵۰۰،و بعدش دیکلوفناک و بعدش گاباپنتین مصرف کردم،اما بعد از ۲۰ روز ک حالم خوب بود،باز خمار شدم،و تاالان هم ادامه داره بعد ۵۵ روز ،تعریق،بیقراری،بیتابی،بیخوابی،پادرد،سردی بدن،..البته افسردگی هم دارم،و مشکلات اعصاب هم دارم،معدم هم عصبی و اسیدی هس و یک لقمه غدا نمیتونم بخورم..روز ۵۰ رفتم فوق تخصص روانپزشک ک کارش ترک اعتیاد هم بود،واسم کلونیدین،گاباپنتین،آگزاپام و سلکسیب و سرترالین نوشت،مصرف میکنم ،اما هنوز خمارم…خواستم بدونم واقعا من هنوز خمارم یا بخاطره مشکلات اعصاب هس ک اینجور میشم،آخه بعد ۵۵ روز ،،عاصی شدم،نمیدونم چیکارکنم،الانم دوروزه ک گاباپنتین و آگزاپام قطع کردم،چون گفتم اعتیادآوره،کسی میتونه کمکم کنه…

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، لطفا قبل از استفاده از هر محصولی در زمینه ترک اعتیاد ابتدا اصالت آن را از طریق سایت سازمان و غذا مطمین شوید. و هیچ زمان از محصولات فاقد لیبل اصالت معتبر برای هیچ موردی استفاده نکنید.زیرا در این صورت آن محصول مورد تایید سازمان غذا و دارو نمی‌باشد.

      جهت اطمینان از اصالت محصولات نیز، به سامانه استعلام اصالت سازمان غذا و دارو بروید و کد UID درج شده روی برچسب اصالت را در کادر تعیین شده وارد کنید.
      بهترین راه در حال حاضر ادامه و تحت درمان بودن توسط پزشک متخصص است . و لطفا هیچ دارویی را به درمان اضافه و یا کم نکنید. و طول دوره درمان را تمام کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. تا جایی که من از دیدگاهها متوجه شدم این دارو بدرد کسایی میخوره که شیره یا تریاک استفاده میکنن که باید قبلش مصرف رو تدریجی بیارن پایین تا به روزی یک گرم حداقل برسونن بعد شروع با خوردن این قرص کنن که عوارض ناشی از خمتری رو کاهش بده و بعد ۸ روز به سلامت جسمی برسید که البته و قطعا بعداز ۸ روز و قطع مصرف این دارو مقداری از اون علائم خماری برخواهد گشت که نیاز به تحمل دارد والبته که بعد اون هم باید مواظب بود که به لحاظ روحی و روانی و میل به بازگشت رو کنترل کرد که بیشتر با جلسات گروه درمانی قابل حل هست این مورد و مشکل

  4. سلام همسر من هرویین مصرف میکنه اگ مواد نداشته باشه ب۲ میخوره چطوری با این قرص کمکش کنم ترک کنه خواهش میکنم راهنمایی کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام طریقه مصرف دتوکسین به این صورت است که دتوکسین باید به مدت ۸ روز روزی سه عدد میل شود و طی این ۸ روز باید دوز مصرف مواد کاهش پیدا کند. دتوکسین برای ترک تریاک طراحی شده و ممکن است برای ترک هروئین کافی نباشد. برای ترک موفق هروئین باید قبل از هر چیز با پزشک مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بله احتمال بروز تداخل وجود دارد و به همین دلیل هم مصرف همزمان داروهای گیاهی ترک اعتیاد توصیه نمی شود مگر با تجویز پزشک متخصص طب سنتی.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  5. سلام دکتر منصوری هستم دیروز یه دونه از قرصا ترک اعتیادتون خوردم خاستم بمیرم تا صبح حالت تهوع و سرگیجه داشتم بنظرتون دلیلش چیه حالمم بهم خورد

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام متاسفانه در بروشور دتوکسین عوارض آن شرح داده نشده است اما این محصول با توجه به ترکیباتی که دارد می تواند عوارض آنتی کولینرژیک ایجاد کند. برخی از افراد که سیستم گوارش حساستری دارند بروز عوارضی مانند تهوع و استفراغ را تجربه می کنند. برای پیشگیری از همین عوارض است که میگوییم محصولات گیاهی ترک اعتیاد را خودسرانه مصرف نکنید و اول به پزشک مراجعه کنید. در مواردی که ناسازگاری با شدت زیاد (مانند استفراغ) وجود دارد، توصیه میکنیم مصرف قطع شود.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با پیشرفت علم و تکنولوژی، بسیاری از سرطان ها قابل درمان و کنترل هستند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام جهت تجویز دارو برای ترک اعتیاد باید مراجعه حضوری به پزشک داشته باشید. اگر ترجیح می دهید با داروهای سنتی ترک کنید، باید به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  6. سلام وخسته نباشید بنده روزی یک گرم هرویین استفاده میکنم وقصد ترک کردن دارم که قرص های سنتی به من پیشنهاد کرده اند آیا واقعا با کپسول گیاهی کسی ترک کرده است ممنون میشوم که جوابم رو بدید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیام هایی داریم از افرادی که با داروهای گیاهی ترک اعتیاد داشته اند. البته این داروها عمدتا برای ترک تریاک استفاده دارند. برای ترک اعتیاد موفق با داروهای گیاهی توصیه می کنم به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  7. سلام خانم دکتر من تریاک مصرف میکنم گاهی که ندارم ب۲استفده میکنم ولی بیشتر تریاک مصرف میکنم دتوکسین برای من جواب میده با تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تجویز دارو و برنامه ریزی برای ترک اعتیاد باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  8. سلام خانم دکتر بهتون بر نخوره ولی بنده خدا راست میگه مصرف کننده قضیش با سرطان خیلی فرق میکنه ضمنا هرگز بعد متادون تا حداقل۴۸ ساعت نباید دتوکسین بخوری داغونت میکنه خوردم که میگم ولی شما فرتو فرت توصیه به مصرف کردید یا علی

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      دوست عزیز شما مختار هستید که از هر فردی که مورد اعتمادتان است برای ترک اعتیاد راهنمایی بگیرید.
      در هیچ منبع علمی نیامده که مصرف دتوکسین و متادون باید ۴۸ ساعت فاصله داشته باشد. با این حال از این که تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید، متشکریم.
      در همه مواردی که از ما مشورت خواسته شده، گفته ایم که باید برای اطمینان از اینکه دتوکسین برای شما مناسب هست یا نه، با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید. بنابراین ما به طور مستقیم به کسی توصیه نکردیم دتوکسین مصرف کند.
      با احترام دکتر داروساز

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        با سلام همه افراد شرایط جسمی یکسانی ندارند. شما باید برای مشورت در زمینه انتخاب داروی گیاهی ترک اعتیاد به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید.
        ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مطالعات کافی روی تاثیر دتوکسین در ترک ب۲ انجام نشده و به همین دلیل مصرف آن برای این منظور توصیه نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

  9. سلام خسته عوارض قرص چیه ؟ومن الان یه هفته هست رفتم سرم زدم الان بدجور اذیتم خواب اصلأ ندارم آیا منم میتونم از این قرص استفاده کنم درضمن بعد میتونم شب بخوابم یااینم فرقی ندارن باید بی خواب بکشیم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام متاسفانه عوارض جانبی کپسول دتوکسین به خوبی مطالعه نشده است. با این حال مطابق کامنت هایی که برای ما ارسال می شود این محصول می تواند در برخی از مصرف کنندگان ایجاد سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ کند.
      دتوکسین در کاهش عوارض آزاردهنده ترک اعتیاد کمک می کند اما بعید است روی بیخوابی تاثیر بگذارد.
      لطفا توجه داشته باشید بهتر است قبل از ترک اعتیاد با داروهای گیاهی، با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  10. باسلام هیچ گیاهی جوابگوی مرفین نیست ایناهمش کمکیه هیچ معتادی تو۸روزتاحالاترک نکرده حتی تودنیا

    1. باعرض سلام خدمت برادر عزیزم..من یه دو سه ماه هرویین مصرف کردم وقبلش هم شیره هم میخوردم هم میکشیدم وهروین هم بهش اضافه شد وقتی برای ترک کمپ رفتم دقیقا بیست ویک شب خواب نداشتم هفته اول خماری دوم بی قراری سوم خواب کم کم تنظیم میشه خلاصه تا ۹۰روز هنوز بیمار محسوب میشی بعد از ۹۰ روز تازه میتونی بگی نورمالم.البته بستگی به مقدار تخریب بدن وشرایط جسمانی مخصوصا روحی ورانی هم بی تاثیر نیست..منظور اینا از هشت روز سم زدایی از بدن وکاهش درد خماری و بی قراریه..آدم تخمه آفتاب گردونم تو ۸ روز نمیتونه ترک کنه

      1. دکتر مهلا دهقانپور

        باسلام ، از اینکه تجربه خود را با ما در میان گذاشتید متشکریم.
        با احترام دکتر داروساز

      1. دکتر مهلا دهقانپور

        سلام دوست گرامی، داروهای گیاهی مانند دتوکسین به کاهش علائم ترک اعتیاد کمک می کنند اما نمی توانند این علائم را به طور کامل از بین ببرند. و نیاز به مراجعه به پزشک مجرب و انجام آزمایش و برنامه ریزی صحیح جهت ترک موفق می باشد.
        با احترام دکتر داروساز

  11. سلام. لطفا راهنمایی کنید. سخت مشکل دارم متادون مصرفدارم..کپسول دتوکسین وداتورین تهیه کردم..فقط متوجه نمیشم چجوری استفاده کنم.یعنی همزمان متادون کم کنم و دتوکسین هم همراه متادون کم استفاده کنم؟؟.یعنی هر دو باهم.؟؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شما باید طی ۸ روز کم کم دوز متادون را کم کنید و در این ۸ روز، روزی سه عدد دتوکسین هم میل کنید (صبح و ظهر و شب یکی)
      بهتر است داتورین را پس از این ۸ روز استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام سازمان غذا و دارو کشورمان، دتوکسین را به عنوان دارویی که به ترک مشتقات تریاک کمک می کند، تایید کرده است. این موضوع به این معنی است که دتوکسین و ترکیبات آن توسط این سازمان کاملا بررسی شده اند و اینکه مصرف آن برای فرآیند ترک مفید است، مسلم شده است. البته باید توجه داشت دتوکسین یا هیچ داروی دیگری نمی توانند در فرآیند ترک معجزه کنند و اراده فرد و پایبندی او به هدف در این مورد حرف اول را می زند.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام یعنس وقتی کپسول رامصرف میکنیم بازهم کمی دردوخماری میکشیم یااینکه خیرهیچ دردوخماری روحس نمیکنیم من تریاک میکشم وعملم هم زیادنیست

        1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

          با سلام
          طبق نتایج مطالعات بالینی، الکالوئید sophocarpine موجود در دتوکسین ممکن است تا حدی، درد ناشی از ترک را کاهش دهد و علایم ترک را خیلی کمتر می کند و به عنوان داروی کمکی برای ترک اعتیاد تاثیر زیادی داشته است.
          با احترام دکتر داروساز

        2. باعرض سلام خدمت برادر عزیزم..من یه دو سه ماه هرویین مصرف کردم وقبلش هم شیره هم میخوردم هم میکشیدم وهروین هم بهش اضافه شد وقتی برای ترک کمپ رفتم دقیقا بیست ویک شب خواب نداشتم هفته اول خماری دوم بی قراری سوم خواب کم کم تنظیم میشه خلاصه تا ۹۰روز هنوز بیمار محسوب میشی بعد از ۹۰ روز تازه میتونی بگی نورمالم.البته بستگی به مقدار تخریب بدن وشرایط جسمانی مخصوصا روحی ورانی هم بی تاثیر نیست..منظور اینا از هشت روز سم زدایی از بدن وکاهش درد خماری و بی قراریه..آدم تخمه آفتاب گردونم تو ۸ روز نمیتونه ترک کنه

      2. باسلام .وقتتون بخیر .من واقعا از زندگیم خسته شدم .ی پسر دارم همسرمم واقعا فرشته س خیلی عذاب وجدان دارم چون بامصرف من دارم بهشون خیانت میکنم .ویک درصد بفهمن ک مواد مصرف میکنم طلاق میگیره تروخدا کمکم کنین بخدا زن و زندگیم دوس دارم .عاشقانه دوسشون دارم .این شمارمه اگه کسی تونست کمک کنه ک بدون درد و خماری یا بستری شدن ترک کنم تا اخر عمرم مدیونشم پاهاشم میبوسم
        ۰۹۰۳۶۱۵۴۸۴۴

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام دوست عزیز راه میان بری برای ترک اعتیاد وجود ندارد. ترک اعتیاد با سختی همراه است اما فردی که اراده کافی داشته باشد می تواند با سختی ها مقابله کند. ترک اعتیاد لزوما نیاز به بستری ندارد. برای اینکه ترک اعتیاد موفق و اصولی و با حداقل عارضه داشته باشید، توصیه میکنم به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید و درمان خود را از ایشان پیگیری کنید.
          لطفا توجه داشته باشید اعتیاد هم مثل یک بیماری است که باید توسط متخصص امر درمان شود. لطفا از پیروی از گفته های افرادی که تخصص کافی ندارند، خودداری کنید.
          با احترام دکتر داروساز

  12. سلام و وقت بخیر
    خانم دکتر یکی از اطرافیان مصرف شیره و تریاک داره و شربت متادون هم مصرف می‌کنه
    به گفته خوش چند روزه مصرف مواد ندارن و شربت هم نمیخوره
    آیا این دارو میتونم بهش کمک کنه
    یا دارویی مثل نالترکسون.
    ممنون میشم پاسخ رو به ایمیل زیر ارسال کنید
    titka_98@yahoo.com

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام نالترکسون دارویی است که مصرف آن فقط و فقط زیر نظر پزشک باید باشد.
      دتوکسین به کاهش علائم ترک اعتیاد کمک می کند. روش صحیح استفاده از دتوکسین این است که باید مصرف موارد را طی ۸ روز تدریجا کاهش دهید و در این ۸ روز دتوکسین را صبح و ظهر و شب یک عدد میل کنید.
      دتوکسین ممکن است برای ترک اعتیاد کافی نباشد. بعلاوه، دتوکسین در بسیاری افراد عواض جانبی ایجاد می کند. به همین دلیل توصیه می شود قبل از مصرف دتوکسین با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  13. عرض سلام
    من مصرف قرص متادون داشتم. با معرفی یکی از دوستان مدت بیست ویک روز میشه که نوعی کپسول گیاهی مصرف میکنم که تا امروز بتدریج مقدارش کم شده. ولی هرشب تا صبح بی قراری بی خوابی و درد زیادی دارم. میشه از این کپسول شما استفاده کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دتوکسین به رفع علائم ناشی از ترک اعتیاد مشتقات تریاک کمک می کند. با این حال، بهتر است قبل از مصرف این محصول با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای ترک اعتیاد باید به پزشک مراجعه کنید. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام بنده فشار خون و رماتیسم دارم ۵ ماهه که تریاکو ترک کردم و متادون مصرف میکنم ایا میتونم از دتوکسین استفاده کنم برای ترک متادون

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام دوست عزیز تجویز دارو و برنامه ریزی برای ترک اعتیاد باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
          با احترام دکتر داروساز

  14. ببخشید بنده داشتم از مصرف همزمان یک عدد کپسول دتوکسین با کدویین مصرف کردم ۱۲ ساعت سرم حسابی گیج رفت و وقتی سرم و گذاشتم خوابیدم وقتی بعد ۶ ساعت بیدار شدم باز هنوز سرگیجه شدید داشتم علت را جویا شدم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      تداخلی بین دتوکسین و کدئین گزارش نشده است. ممکن است علت این علامت در شما، حساسیت به دتوکسین بوده باشد. بهتر است برای بررسی دقیقتر به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  15. من یکبار از کپسول دتوکسین ۱عدد خوردم ودر کنارش قرص و دویست خوردم ۱۲ ساعت سر گیجه داشتم سرم را نمی تونستم بلند بکنم غیرهمزمان و دویست با کپسول بود یا علت دیگری داشت

  16. سلام خانوم دکتر.آیا این قرص گیاهی برای
    زن بارداری که شیره مصرف می‌کنه ضرر داره یا نه.باتشکر.الان هم اوایل بارداری هستش.حدودا ۴۰ساله هستن خانوم.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از دتوکسین در بارداری ممنوع است. لطفا برای ترک به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دتوکسین در ترک اعتیاد به مشتقات تریاک از جمله متادون موثر است. با این حال، لازم است قبل از شروع روند ترک اعتیاد با مصرف دتوکسین، با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  17. ابدا” باور نمیکنم ! باتوضیحاتی که نوشتین مشخص میشه دتوکسین هم یک نوع تازه ای از مواد هست !
    (ببینیم نظر بنده را هم چاپ میکنید یا که نه و…

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز دتوکسین یک داروی گیاهی است که از گیاه تلخ بیان تهیه شده است. گیاه تلخ بیان فاقد تاثیرات مخدر یا محرک است، پتانسیل سوء مصرف ندارد و ایجاد وابستگی نمی کند. لطفا توجه داشته باشید دتوکسین محصولی است که مجوز تولید و عرضه از سازمان غذا و دارو دارد و دارای سیب سلامت است. این یعنی سازمان غذا و دارو بی ضرر بودن این دارو را بررسی و تایید کرده است.
      با احترام دکتر داروساز

  18. سلام خانم دکتر
    لطف می کنید یه شامپو تقویت کننده مو معرفی کنید موهای خانمم خیلی ضعیف و نازک شده

  19. سلام.وقتی مصرف قرص دتوکسین رو شروع میکنیم طی چند روز باید مصرف به صفر برسه.همون ۸ روز یا زودتر؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام معمولا توصیه می شود مصرف مواد طی ۸ روز مصرف دتوکسین، به صفر برسد. با این حال، بهتر است قبل از برنامه ریزی برای ترک اعتیاد با پزشک مشورت کنید تا برنامه ای متناسب با توانایی های بدن شما برای شما تعیین شود، و اگر داروی دیگری هم نیاز دارید برای شما تجویز گردد.
      با احترام دکتر داروساز

  20. با سلام
    مصرف من شیره و تریاک بودش الان به مدت یک ماه هستش که با قرص ب٢ کنار گذاشتم
    الان دوز مصرف روزانه ب ٢ به مقدار یک چهارم قرص رسیده اینو چه جوری کنار بزارم
    آیا با کپسول دتوکسن ممکن است
    ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز برای دریافت راهنمایی جهت ترک اعتیاد نیاز به مراجعه به پزشک دارید.
      با احترام دکتر داروساز

      1. ضمن سلام متاسفانه وقتی برای ترک ب۲ به دکتر مراجعه میکنی حتی اگر از مدت مصرف قرص ب۲ دو سال هم گذشته باشه ، تازه میگن که باید پیش ما مصرف ب۲ رو از اول شروع کنی انگار هدفشون کسب درآمد از یک بیماره .من چند بار مراجعه کردم نتیجه نگرفتم همیشه هم در پاسخ سوال بالا میگن به دکتر مراجعه کنید. شما یک دکتر خوب و با وجدان معرفی کن.

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام دوست عزیز برای ترک اعتیاد موفق بهترین کار مراجعه به پزشکان متخصص اعصاب و روان است. شما می توانید عبارت “متخصص اعصاب و روان” را به همراه نام شهرتان در گوگل سرچ کنید و به این طریق به نام و مشخصات این پزشکان دست پیدا کنید. برای اطمینان از صحت شماره نظام پزشکی این افراد می توانید از لینک زیر استفاده کنید:
          https://membersearch.irimc.org/
          اگر تمایل دارید با داروهای طب سنتی ترک بفرمایید، بهتر است به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید که باز به روش فوق می توانید پیدا کنید.
          با احترام دکتر داروساز

  21. سلام
    من ۳۳ روز مواد مصرفیم که تریاک و شیره بوده کلا کنار گذاشتم .ولی متاسفانه هنوز مشکل بیقراری و سستی و بی حالی بدن دارم .از الان میتونم برای کاهش این اثرات دتوکسین مصرف کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز دتوکسین در طی کاهش دوز مواد باید استفاده شود، نه پس از ترک کامل. به هر حال، برای مصرف دتوکسین بهتر است با پزشک مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  22. سلام کسی که روزی ۱۰سی سی شربت متادون مصرف می‌کنه چه طور باید داروی ترک اعتیاد دتوکسین را مصرف کنه؟درصورتیکه علائم و مشکلات ترک شربت متادون تقریبا از روز چهارم وپنجم شروع میشه!

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام افرادی که میخواهند با دتوکسین ترک اعتیاد داشته باشند باید طی یک دوره ۸ روزه دوز مواد مصرفی شان را کم کنند تا تدریجا به صفر برسد. در طی این ۸ روز، این افراد باید کپسول دتوکسین را صبح و ظهر و شب یک عدد با معده پر میل کنند. ضمنا بهتر است افرادقبل از مصرف دتوکسین با پزشک مشورت کنند.
      با احترام دکتر داروساز

  23. سلام ,داروی دتوکسین را چگونه تهیه کنیم?ٱیانیازبه نسخم وتجویزپزشک
    داردیااینکه داروخانه‌های های خاصی
    بدون نسخه هم ارائه می‌دهند?
    متشکرم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دتوکسین را می توانید از داروخانه آنلاین مفید طب خریداری کنید. بسیاری از داروخانه های معمولی هم دتوکسین را برای فروش تهیه کرده اند. دتوکسین بدون نسخه به فروش میرسد اما بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

      با احترام دکتر داروساز

      خرید از لینک زیر:
      https://www.mofidteb.com/product/5419/jihad-daneshgahy-detoxin

  24. با سلام ،من قرص متادون مصرف میکنم و تدریجی دارم مصرفم رو کم میکنم، آیا همزمان از دکوتسین و مصرف کم متادون استفاده کنم؟ یا کلا مصرف رو قطع کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام طریقه مصرف صحیح دتوکسین به این صورت است که باید طی یک دوه ۸ روزه دوز مواد مخدر مصرفی را کاهش دهید و همزمان دتوکسین را به صورت صبح ظهر شب یک عدد بعد از غذا مصرف نمایید. در هیچ روش ترک اعتیاد نباید ناگهان مصرف را قطع کرد. قطع مصرف باید تدریجی باشد.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام دکتر اگ شیره رو اب کنی و یک فاشق ب بیمار بذی یک قاشق اب بریزی روش و وقتی رسید ب جاهایی ک علام بروز داد و اب رو به سافی رفت قرصو باس از اون تایم شروع کرد دیگ کم کم ؟؟؟

        1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

          با سلام.
          دوست عزیز لطفا سوالتان را به نحوی شفاف تر بیان کنید؛ هدف از سوال مشخص نیست.
          با آرزوی سلامتی برای شما

        2. منظورشون مخلوط آب و شیره هست که داخل بطری میریزن و به میزان مصرف آب اضافه میکنن تا در نهایت غلظت شیره صفر میشه ،بنظرم از همون روز اول باید قرص رو مصرف کرد

        3. سلام منم باهمین روش گذاشتم کنار ولی استفاده از کپسول رو از زمانی که خماریت داره شروع میشه مثلا اگه صبح میخوردی تا ظهر شارژ بودی مشکلی نیست ولی اگه دیدی داری خمار میشی از اون زمان استفاده کن مگه اینا مصرف کننده هستن که ازشون میپرسی بهترین دکتر خودت هستی چون فقط در تو میکشی نه کسی دیگه ای تازه هر بدن یه واکنشی نشون میده نظرات تجربه شخصی خودم بود ممنون

          1. دکتر نفیسه کیامنش

            دوست عزیز با توجه به منطقی که شما مطرح می کنید آیا بیمارانی که مبتلا به سرطان هستند باید بگردند پزشکی پیدا کنند که همان سرطان را داشته باشد؟؟ یا کسانی که نیاز به جراحی دارند باید خودشان خودشان را عمل کنند؟؟
            به هر حال از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
            با احترام دکتر داروساز

          2. سلام وقت تون بخیر مادر من ناس استفاده میکند خیلی خسته اش کرده میخواهد ترکش کند مادرم ۵۰ سال عمر دارد آیا دتوکسین کمک کرده میتواند که مادرم ناس را ترک کند ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره