آیا می‌توانم قرص بلغم را با آب مصرف کنم؟

مصرف قرص بغم با آب
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سلام، وقت بخیر
من قرص دوای بلغم رو تهیه کرده‌ام؛ آیا باید با آب مصرف کرد؟ چون در جایی خوندم که نباید با آب مصرف نمود.

پاسخ دکتر داروساز

در متونی که از ترکیب پنجگانه دوای بلغم نام برده شده، این ترکیب حاصل اختلاط پودر آسیاب شده‌ی گیاهان این ترکیب و خمیر شدن آن در عسل است و مصرف آن به آب احتیاج ندارد اما با توجه به اینکه شرکت نیاک این ترکیب را به صورت قرص تولید کرده است ممکن است برای بلع راحت‌تر احتیاج به مصرف مقداری آب باشد که مشکلی ندارد چون دستور مصرف برای دفع بلغم قبل غذاست.

منتها در افرادی که برای مشکلات گوارشی دوای بلغم را مصرف می‌کنند چون باید بعد از غذا میل بفرمایند، بهتر است بدون آب یا با آب کمتر باشد چون در طب سنتی توصیه می‌شود که بعد از غذا آب میل نشود. همچنین می‌توان قرص را با فاصله‌ی کافی از غذا (دوساعت) با آب میل کرد.

(دکتر ضحا مرتضوی، مسئول فنی داروخانه)

قرص دوای بلغم، قویترین داروی ضد بلغم

قرص دوای بلغم یا به اصطلاح قرص بلغم، دارویی گیاهی است برای درمان سستی معده، رفع بلغم و رفلاکس معده. این دارو خاصیت ضد نفخ و بادشکن را داراست و به دلیل داشتن ترکیبات موثر در رفع سردی و تری معده، بسیار محبوب است. قرص بلغم توسط شرکت نیاک، یکی از معتبرترین تولیدکنندگان داروهای گیاهی در کشور، بر اساس نسخه‌های طب سنتی تولید شده و بسیاری از افراد از این دارو به عنوان قویترین داروی ضد بلغم یاد می‌کنند.

قویترین بلغم زدا
بسیاری از افراد از قرص دوای بلغم به عنوان قویترین داروی ضد بلغم یاد می‌کنند.

این قرص حاوی گیاهان دارویی از جمله زنیان، آویشن شیرازی، سیاه دانه و عسل است و علاوه بر موارد ذکر شده، دارای کاربردهای زیر است:

  • برطرف کننده ورم معده
  • رفع احساس پری معده
  • برطرف کننده ورم معده و روده

توجه: مصرف این قرص در دوران بارداری توصیه نمی شود. همچنین لازم است پیش از مصرف این قرص در دوران شیردهی با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

برای مطالعه بیشتر درباره قرص بلغم، از جمله موارد مصرف، مکانیسم اثر و نحوه استفاده، به صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفید طب) مراجعه کنید.

توضیحات بیشتر و خرید قرص بلغم

برای خواندن توضیحات بیشتر و خرید قرص بلغم روی دکمه زیر کلیک کنید:

قویترین داروی ضد بلغم

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره