قرص ویتاگنوس باعث عقب افتادن پریود میشود؟

قرص ویتاگنوس باعث عقب افتادن پریود میشود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیا قرص ویتاگنوس باعث عقب افتادن پریود میشود؟ درباره قرص ویتاگنوس که یکی از محبوب‌ترین داروهای گیاهی حاوی گیاه پنج انگشت است، سوالات زیادی پرسیده می‌شود. در این مطلب به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا این قرص باعث عقب افتادن پریود هم می‌شود؟

پاسخ دکتر

قرص ویتاگنوس که محتوی گیاه پنج انگشت است، با تنظیم هورمون ها، نظم سیکل قاعدگی را برمی گرداند. این قرص در افرادی که عدم پریود را تجربه می کنند، پریود را برمی گرداند، اما این قرص سبب عقب افتادن پریود نمی شود.

قرص ویتاگنوس چیست؟

قرص ویتاگنوس تولید شده توسط شرکت پورسینا، به دلیل فواید زیادی که دارد مورد تجویز و توصیه بسیاری از پزشکان طب سنتی و طب مدرن است. در واقع میوه‌های گیاه پنج‏ انگشت از زمان‌های قدیم در طب سنتی و ایرانی مورد استفاده بوده است. ابن سینا و رازی از جمله دانشمندان ایرانی هستند که به فواید این گیاه ارزشمند توجه داشته‌اند.

مصرف ویتاگنوس اثربخشی خوبی روی تنظیم هورمون‌های زنانه داشته و مشکلات ناشی از عدم تعادل هورمونی را برطرف می‌کند. از جمله کاربردهای قرص ویتاگنوس می‌توان به کمک به رفع اختلالات پیش از قاعدگی، تسکین درد پستان و کاهش عوارض یائسگی اشاره کرد. این قرص همچنین یکی از داروهای گیاهی محبوب برای رفع تنبلی تخمدان و بهبود کیست‌های فیبروئیدی است.

ویژگی‌ها و فواید قرص ویتاگنوس را به طور خلاصه در ادامه می‌خوانید:

  • کاملا گیاهی
  • رفع درد پستان
  • رفع تنبلی تخمدان
  • رفع عوارض یائسگی
  • بهبود اختلالات قاعدگی
  • تنظیم اختلالات هورمونی زنانه
  • توقف و یا کاهش کیست های فیبروئیدی
  • کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS)
  • مناسب برای تمامی سنین (از شروع قاعدگی تا خانم‌های مسن)

بسته‌های قرص ویتاگنوس حاوی ۳۰ عدد قرص بصورت ۳ بلیستر ۱۰ عددی است.

پس از پاسخ به سوال «آیا قرص ویتاگنوس باعث عقب افتادن پریود میشود؟» و آشنایی کوتاه با این قرص در این مطلب، می‌توانید برای اطلاع از موارد منع مصرف، احتیاطات و تداخلات، به صفحه قرص ویتاگنوس در سایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و در صورتی که نظر یا سوالی دارید، در قسمت نظرات ثبت کنید تا متخصصین ما به آن‌ها پاسخ دهند.

خرید قرص ویتاگنوس

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

5 دیدگاه دربارهٔ «قرص ویتاگنوس باعث عقب افتادن پریود میشود؟»

  1. با سلام..من دوهفته قرص ویتاگونس خوردم.اما دچار خارش شدم و مجبور به قطع شدم..آیا قطع ناگهانی موجب بهم خوردن هورمون ها میشه؟؟الان دچار لکه بینی شدم

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام ، بله قطع ناگهانی قرص ویتاگنوس ممکن است موجب بهم ریختگی چرخه قاعدگی گردد.ویتاگنوس را باید به موقع و در فواصل زمانی مشخص مصرف نمایید. (در صورتی که به هردلیلی ناگهانی قطع نمودید و موجب بهم ریختگی چرخه قاعدگی گشت باید به پزشک متخصص زنان مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام قرص ویتاگنوس میتونه باعث تاخیر پریودی بشه؟؟میتونه حجم و سیکل پریودی رو زیاد کنه؟ در زمان پریودی هم ویتاگنوس باید استفاده بشه؟؟
    برای ذخیره تخمدان خیلی پایین خوردن نعناع خوبه؟؟ ممنون از پاسخگوییتون

  3. سلام من ۴۲ ساله و مجردم و ذخیره تخمدانم بشدت پایینه پرولاکتینم یه مقدار بالاست و سیکل پریودیم نهایتا دو روزه هست میتونم از قرص ویتاگنوس بعنوان افزایش دهنده سیکل پریودی استفاده کنم ؟؟ ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس می تواند به کاهش سطح پرولاکتین و افزایش مدت قاعدگی در شما کمک کند.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره