هر آنچه در مورد قرص بیوتین هلث اید باید بدانید!

قرص-بیوتین-هلث-اید
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین قرص‌های برند هلث اید، قرص بیوتین هلث اید است. در این مقاله قصد داریم تمام اطلاعاتی را که برای خرید این قرص نیاز دارید به قلم بیاوریم تا در زمان خرید هیچ سوالی برایتان باقی نماند.

بیوتین چیست؟

بیوتین یا ویتامین H، عضوی از خانواده ۸ نفره گروه ویتامین B است که وظیفه تبدیل غذا به انرژی را بر عهده دارند. حرف H در مخففی از کلمات آلمانی Haar und Haut است که در زبان فارسی، «پوست و مو» ترجمه می‌شوند.

از آنجایی که این ویتامین محلول در آب است و بدن ویتامین‌های محلول در آب را ذخیره نمی‌کند، بسیاری از مردم بیوتین را از راه خوردن غذاهای سالم جذب بدنشان می‌کنند. ادعاهای زیادی در مورد این که مصرف بیوتین «قند خون را کنترل می‌کند»، «مو، ناخن و پوست را تقویت می‌کند» و نیز «برای مادران باردار در جهت داشتن فرزندی سالم‌تر مؤثر است»، وجود دارد.

بیوتین همچنین نقش بسیار مهمی در تنظیم و کنترل آنزیم‌های مختلف در بدن را دارد. یکی از این آنزیم‌ها کربوکسیکلازم (carboxylase) است که بخش مهمی از مراحل طی کردن متابولیکی مثل گلوکز و اسیدهای چرب را به عهده دارد.

قرص بیوتین هلث اید

قرص بیوتین محصول شرکت هلث اید انگلیس است که با در برداشتن ویتامین بیوتین، محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است. در ادامه از مزایای این قرص خواهیم گفت.

موارد مصرف قرص بیوتین هلث اید و مزایا

سلامت پوست

کمبود ویتامین H، می‌تواند باعث قرمزی و تورم پوست صورت شود. بیوتین باعث حفظ غشای مخاطی سطح پوست می‌شود و با کنترل کردن فرایند متابولیسم چربی‌ها، به شکل‌گیری اسیدهای چرب تغذیه کننده پوست و در نتیجه کاهش آکنه و جوش صورت کمک می‌کند.

استقامت ناخن

بسیاری از محققان تأیید کرده‌اند که بیوتین باعث افزایش استقامت و رشد ناخن‌های شکننده می‌شود و در واقع درمانی برای کاهش شکنندگی ناخن‌ها است. همچنین این ویتامین برای خانم‌هایی که به دلیل انجام ناخن‌کاری‌های مختلف و استفاده از مواد لمینت و ژل‌های شیمیایی، استقامت ناخن‌های خود را از دست داده‌اند نیز مناسب است.

بیوتین برای افزایش استقامت ناخن

رشد مو

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از قرص بیوتین هلث اید، رشد مو است. همانطور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم، بیوتین اسیدهای چرب آمینه تولید می‌کند و همچنین به تحریک کراتین و رشد فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

بهبود سوخت و ساز چربی و پروتئین

بیوتین به تولید گلوکز (قند)، پروتئین و چربی کمک کرده و آن‌ها را به انرژی تبدیل می‌کند. بسیاری از آنزیم‌های بدن برای عملکرد بهتر به بیوتین نیاز دارند.

کاهش سطح قند خون

قرص بیوتین هلث اید به بیمارانی که به نوع دوم دیابت دچار هستند کمک می‌کند و موجب کاهش قند خون در آن‌ها می‌شود.

خرید قرص بیوتین هلث اید

چه کسانی می‌توانند از قرص بیوتین هلث اید استفاده کنند؟

  • کسانی که به دنبال افزایش انرژی هستند
  • افرادی که استرس زیادی دارند و به دنبال راهی برای کمک به ذهن و بدن خود هستند
  • کسانی که از کم‌پشت بودن موهای خود رنج می‌برند
  • خانم‌های بارداری که دچار ریزش مو شده‌اند
  • ورزشکاران و بدنسازان
  • افرادی که دخانیاتی مانند سیگار یا قلیان مصرف می‌کنند

بیوتین برای افزایش انرژی

نحوه مصرف قرص بیوتین هلث اید

دوز‌های زیر برای استفاده از قرص مشخص شده‌اند:
بزرگسالان
میزان کافی برای افراد بالای ۱۸ سال، ۳۰ میکرو گرم در روز و برای خانم‌های باردار ۳۵ گرم در روز است.

نوزادان و کودکان

  • نوزادان تازه متولد شده تا ۳ سال:  ۱۰ تا ۲۰ میکرو گرم
  • سنین ۴ تا ۶ سال: ۲۵ میکرو گرم
  • سنین ۷ تا ۱۲ سال: ۳۰ میکرو گرم

چه غذاهایی سرشار از ویتامین بیوتین هستند؟

همانطور که گفته شد کمبود بیوتین ممکن است اثراتی منفی بر بدن داشته باشد. چنانچه توانایی مصرف قرص بیوتین هلث اید را ندارید، می‌توانید با قرار دادن این ۷ ماده غذایی بدن خود را از کمبود بیوتین نجات دهید.

  1. انواع گوشت (ماهی، گوسفند و…)
  2. محصولات لبنی
  3. آووکادو
  4. آجیل و خشکبار
  5. تخم مرغ
  6. سیب زمینی
  7. سبزیجات (بروکلی و کلم)

غذاهای طبیعی برای تامین بیوتین

خلاصه

اگر به دنبال راهی برای افزایش سوخت و ساز بدن، رشد مو، افزایش استقامت ناخن و زیبا کردن پوست صورت خود هستید، می‌توانید از مکمل‌های تغذیه‌ای مانند بیوتین استفاده کنید. بیوتین عضوی از خانواده گروه ویتامین‌های B است که مزایای مختلفی دارد. توجه داشته باشید که قبل از خرید و مصرف بیوتین با پزشک معالج خود مشورت کنید.

شما می‌توانید از طریق سایت داروخانه آنلاین مفید طب، مرجعی معتبر برای خرید انواع مکمل‌های ایرانی و خارجی، محصولات آرایشی و بهداشتی و…، قرص بیوتین هلث اید را خریداری کنید.

خرید قرص بیوتین هلث اید

سوالات متداول

بهترین زمان مصرف قرص بیوتین چه موقع است؟

مصرف بیوتین به طور معمول روزانه یک عدد با فاصله از زمان خواب است. مصرف بیوتین قبل از خواب، به علت اثر انرژی زا بودن آن، می‌تواند مانع از خواب راحت شود.

موارد مصرف قرص بیوتین هلث اید چیست؟

از موارد مصرف قرص بیوتین می‌توان به سلامت پوست، استقامت ناخن، رشد مو، بهبود سوخت و ساز چربی و پروتئین و کاهش سطح قند خون اشاره کرد.

آیا همه مجاز به مصرف قرص بیوتین هلث اید هستند؟

خیر. مصرف بیش از حد هر مکمل غذایی برای بدن مضر است. دوز بالای بیوتین ممکن است نتایج آزمایش خون را منحرف کند. همچنین ممکن است باعث کاهش جذب سایر ویتامین‌های ضروری برای بدن شود. در هر صورت برای مصرف این‌گونه مکمل‌ها بهتر است با اجازه و مشورت پزشک معالج خود آن را شروع کنید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

26 دیدگاه دربارهٔ «هر آنچه در مورد قرص بیوتین هلث اید باید بدانید!»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با سلام قرص بیوتین مدت مصرف مشخص و محدودی ندارد. مصرف دو یا چند دوره از این قرص تاثیرات سوئی به همراه ندارد. شما می توانید به مدت دلخواه مصرف را ادامه دهید.

      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز همیشه از مصرف محصولات تاریخ گذشته دارویی یا مکمل خودداری کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  1. سلام خانم دکتر امیدوارم جوابمو بدین….من هفده سالمه اهل تبریز چهره ام زیبا و موهام بوره و چشام سبزه الان شش ماه میشه موهام نصف شدن و من خیلی گریه میکنم و مامان من میگه تو رو مردم چشت کردن باید برات دعا بخرم من نمیدونم کیا درست میگن دکترا یا مامانم!!!میخاستم ببینم برای پرپشت شدن موهام بیوتین بخورم..ضمنن ب ا گریه کردنم و منزوی شدنم یه خانمی بهم سرترالین پیشنهاد داده ومن میخورم بنظرت دوتاشو بخورم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز شما می توانید برای تقویت موهایتان و رفع ریزش از قرص فولیکوژن (https://www.mofidteb.com/product/4501) استفاده کنید. قرص فولیکوژن مکمل کاملتری است و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز فولیکول های مو را در خود دارد.
      سرترالین یکی از داروهای اعصاب است و باید با تجویز پزشک استفاده شود. بهتر است به پزشک مراجعه کنید و مطمئن شوید این دارو برای شما مناسب است یا نه. اگر در حال حاضر استفاده از سرترالین را شروع کرده اید، تا زمان مراجعه به پزشک مصرف را قطع نکنید. قطع مصرف سرترالین هم باید با نظر پزشک انجام شود.
      سرترالین با بیوتین یا فولیکوژن تداخلی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      قدم اول برای داشتن پوست شاداب، درمان جوش است. برای درمان جوش، در درجه اول باید با مراجعه به پزشک بررسی کنید که مشکل منشا داخلی دارد یا نه. اگر منشا داخلی مثلا هورمونی داشته باشد، تا مشکل داخلی برطرف نشود جوش هم باقی خواهد بود. اما اگر مشکل داخلی نداشته باشید، باید با تعدیل چربی پوستتان جوش را درمان کنید.
      برای تعدیل چربی پوست، روتین پوستی کاهنده چربی پوست داشته باشید. روتین پوستی شما حداقل باید شامل شوینده (مثلا ژل شستشوی سبوما آردن)، یک محصول کاهنده چربی صورت (مثلا ژل ضد جوش هیدرودرم)، آبرسان فاقد چربی (مانند کرم ژل مرطوب کننده ساین اسکین) و ضدآفتاب فاقد چربی (مانند ضدآفتاب پوست چرب لافارر) باشد.
      بعد از رفع جوش، می توانید برای رفع لک و افزایش شفافیت پوست، از لوسیون C20 آردن استفاده کنید.
      ضمنا تاثیر رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، خواب کافی و دوری از استرس بر سلامت پوست را جدی بگیرید.
      همچنین شما می توانید برای شادابی پوست از مولتی ویتامین های مخصوص تقویت پوست مانند ساپلاس مدز استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام با تشکر از متن مفیدتان ، آیا فرد عادی هم میتواند قرص بیوتین ۱۰۰۰ را روزانه یک عدد مصرف بکند و تا چه زمانی میتوان مصرف کرد و آیا بیوتین ۱۰۰۰ برای مصرف فرد عادی و بدون مشکل مضر است چون خود من روزانه ۱ عدد قرص مصرف میکنم و حدود ۲ هفته میشه میخواستم بپرسم آیا این کار احیانا ایرادی ندارد ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف روزانه یک عدد قرص بیوتین ۱۰۰۰ برای افراد عادی بلامانع است و مشکلی ایجاد نمی کند.
      با احترام دکتر داروساز

  3. با سلام.
    من ۱۵ سالم هست و کمپشتی موهام رو احساس میکنم که روز به روز کمتر میش
    .و من الان ۱۵ روز هستش ک مصرف میکنم قرص رو .
    یک سوالی ک داشتم این بود ک این قرص رو تا کی مصرف کنم تا ثمرشو ببینم؟
    یک سوال دیگ این ک موهای من درست میش یا ن؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوره مصرف بیوتین برای تقویت رشد مو و رفع ریزش، سه تا شش ماه است.
      برای درمان اصولی ریزش مو، ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید، آزمایش بدهید و مطمئن شوید که مشکل شما منشا داخلی ندارد. سپس از مکمل تقویت مو استفاده کنید.
      ضمنا از تاثیر شامپو، نرم کننده و محصولات استایلینگ و حتی روش استایلینگ مو بر میزان ریزش غافل نباشید. نرم کننده بهتر است فاقد سیلیکون باشد. شامپو بهتر است فاقد سولفات باشد (مصرف روتین فاقد سولفات باشد و هر یک یا دو هفته سولفات دار استفاده شود). ژل بهتر است فاقد الکل باشد. حرارت به موها آسیب میزند. نرم کننده و ماسک مو نباید به پوست سر بخورد. و…
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام بیوتین هلث ۱۰۰۰ میلیگرم برای مصرف روزانه زیاد نیس پسرم یکی در روز استفاده میکنه وورزش سنگین هم میکنه یک ساعت وتا چه مدت صلاح هست استفاده شود .

    1. با سلام.
      تا سه ماه ایرادی ندارد.
      البته اگه کمبود بیوتین دارند، باید طبق دستور پزشک مصرف کنند.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    1. با سلام

      درصورتی که ریزش مو ناشی از کمبود ریزمغذی ها و مخصوصا کاهش سطح بیوتین در بدن باشد، مصرف بیوتین به همراه هیرویت یا هر مکمل موی دیگه لازم است.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  5. سلام ممنون میشم به سوالم پاسخ بدید من امروز اشتباهی به فاصله ۲ساعت ۲کپسول بیوتین هلث رو خوردم الان فردا مصرف کنم بیوتین رو یا از پس فردا شروع کنم دوباره؟؟؟؟؟

    1. با سلام
      با فاصله ۲۴ ساعت از مصرف آخر میتوانید قرص بعدی را میل کنید.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  6. سلام و درود. در برخی سایتها نوشته شده برای جذب بهتر بیوتین رو اول صبح با معده ی خالی مصرف کنید و در برخی دیگر نوشته شده همراه با وعدی غذایی و همراه با مولتی ویتامین.بنده گیج شدم

    1. با سلام
      بیوتین جذب حداکثری را زمانی خواهد داشت که با معده خالی و با میزان کافی آب (حدود ۲۵۰ سیسی، یک لیوان فرانسوی) مصرف شود.
      در صورتی که مصرف با معده خالی باعث تحریک و بروز عارضه گوارشی شد، می‌توانید بیوتین را با غذا مصرف کنید.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    1. با سلام
      ریزش مو اگر ناشی از کمبود زینک باشد باید مکمل زینک مصرف کنید و اگر ناشی از کمبود بیوتین باشد باید مکمل بیوتین مصرف کنید.
      بااینحال اگر یونی زینک مصرف می‌کنید معمولا لازم نیست بیوتین جدا مصرف شود مگر کمبود شدید داشته باشید
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام شما سطح زینک خون با آزمایش خون قابل بررسی است. ولی بطور کلی لزومی هم وجود ندارد که مطمئن شوید دلیل ریزش مو و شکنندگی ناخن شما چیست. شما می توانید خیلی ساده از محصولی استفاده کنید که مجموعه کاملی از مواد مغذی مورد نیاز مو و ناخن را در خود داشته باشد. به عنوان مثال، کپسول ساپلاس مدز انتخاب مناسبی است.
          با احترام دکتر داروساز

    1. با سلام
      بیوتین را با معده پر و یا خالی می‌تونید میل کنید، فرقی ندارد.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره