آیا درمان اختلال نعوظ با غذا ممکن است؟ خوراکی‌های مفید برای اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ با غذا
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

آیا درمان اختلال نعوظ با غذا ممکن است؟ متاسفانه باید بگوییم هیچ غذای معجزه کننده‌ای برای درمان اختلال نعوظ وجود ندارد. اما شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند برخی از غذاها می‌توانند به این مشکل کمک کنند. رژیم غذایی مناسب می‌تواند سلامتی جنسی شما را تقویت نماید. اگر برایتان سوال است که باید برای تقویت نعوظ چه بخوریم، با این مقاله از مجله سلامت مفید طب همراه باشید تا با تعدادی از خوراکی‌های مفید برای این مسئله آشنا شوید.

اختلال نعوظ چیست؟

بهتر است قبل از معرفی خوراکی های مفید برای اختلال نعوظ، ببینیم اختلال نعوظ چیست و با تعریف آن آشنا شویم.

اختلال نعوظ (erectile dysfunction)، ناتوانی در رسیدن به نعوظ کافی یا حفظ آن برای برقراری رابطه جنسی است. گاهی به این مسئله ناتوانی جنسی نیز گفته می‌شود، اما اکنون این اصطلاح کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اختلال نعوظ گاه به گاه، مسئله غیر معمولی نیست و بسیاری از افراد هنگام استرس به آن دچار می‌شوند. با این حال، اختلال نعوظ مکرر می‌تواند نشانه‌ای از برخی مشکلات مربوط به سلامتی باشد که نیاز به درمان دارند. همچنین می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات عاطفی و رابطه‌ای باشد که می‌توانید با کمک متخصص آن‌ها را برطرف کنید.

شما می‌توانید برای تهیه قطره گل سرخ باریج از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید قطره گل سرخ باریج

این محصول، یک عصاره گیاهی ضد افسردگی، نشاط آور و ضد استرس است که برای بهبود کم خوابی نیز بسیار مؤثر است. مصرف عصاره گل سرخ باریج، به افزایش میل و قوای جنسی در مردان و زنان نیز کمک می‌کند.

برای تقویت نعوظ چه بخوریم؟

اگر دچار اختلال نعوظ باشید، شاید برایتان این سوال پیش بیاید که برای تقویت نعوظ چه بخوریم و مایل باشید خوراکی های مفید برای کمک به بهبود اختلال نعوظ و سلامت جنسی را بشناسید. اما آیا واقعا درمان اختلال نعوظ با غذا ممکن است؟

همان‌طور که در مقدمه نیز گفته شد، هیچ خوراکی معجزه کننده‌ای برای درمان اختلال نعوظ وجود ندارد. با این حال، برخی از مواد غذایی به دلیل دارا بودن مواد مغذی خاصی می‌توانند به بهبود این مشکل کمک کنند. در ادامه به معرفی این خوراکی ها می‌پردازیم.

شما می‌توانید برای تهیه قرص آفرودیت گل دارو (بهبود اختلال نعوظ، زود انزالی و میل جنسی) از سایت داروخانه آنلاین مفید طب (دکتر اصیلی) روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید قرص آفرودیت

قرص گیاهی آفرودیت یک داروی تقویت کننده میل جنسی برای آقایان و بانوان است که باعث افزایش سطح هورمون LH و تستوسترون شده و به این ترتیب ناتوانی های جنسی را بر طرف می‌کند.

برای تقویت نعوظ چه بخوریم
برخی از مواد غذایی به دلیل دارا بودن مواد مغذی خاصی می‌توانند به بهبود اختلال نعوظ کمک کنند.

کمک به درمان اختلال نعوظ با هندوانه 

این میوه شیرین و با طراوت دارای ترکیبی است که می‌تواند اثری مشابه داروهای اختلال نعوظ روی رگ‌ها داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهند که این میوه حتی می‌تواند میل جنسی را افزایش دهد. 

بیشتر هندوانه آب است، اما سرشار از لیکوپن نیز می‌باشد. لیکوپن آنتی اکسیدانی است که برای قلب، پروستات و پوست مفید است.

قهوه و اختلال نعوظ

آیا تا حالا درباره ارتباط قهوه و اختلال نعوظ چیزی شنیده‌اید؟ قهوه چیزی بیش از یک نوشیدنی انرژی بخش است. این نوشیدنی خوش طعم می‌تواند زندگی جنسی شما را نیز تقویت کند.

مطالعات نشان می‌دهند احتمال اختلال نعوظ در مردانی که روزانه دو یا سه فنجان قهوه می‌نوشند، کمتر است. این مسئله به این خاطر است که کافئین به افزایش جریان خون کمک می‌کند. 

شکلات تلخ

یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Circulation، نشان می‌دهد که فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ باعث بهبود گردش خون می‌شوند. این مسئله می‌تواند برای مشکلات نعوظی که ناشی از گردش خون ضعیف هستند، مفید باشد. 

فلاونوئیدها آنتی اکسیدان‌هایی طبیعی هستند که از گیاهان در برابر سموم محافظت کرده و به ترمیم آسیب سلولی کمک می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد فلاونوئیدها و سایر آنتی اکسیدان‌ها اثرات مشابهی روی انسان دارند.

فلاونوئیدها می‌توانند به کاهش فشار خون و کلسترول کمک کنند که هر دوی آن‌ها در اختلال نعوظ نقش دارند.

شکلات تلخ برای اختلال نعوظ
فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ باعث بهبود گردش خون می‌شوند.

گردو

گردو سرشار از آرژنین است. آرژنین، یک آمینو اسید است که بدن از آن برای تولید نیتریک اکسید استفاده می‌کند. نیتریک اکسید می‌تواند به نعوظ کمک کند و در بسیاری از داروهای درمان اختلال نعوظ موجود است. 

همچنین گردو منبع خوبی از ویتامین E، فولیک اسید و فیبر است. اما به خاطر داشته باشید که مقدار کمی از آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا مغزها کالری زیادی دارند.

پسته

یک مطالعه جدید، نشان داد مردان مبتلا به اختلال نعوظ که به مدت سه هفته هر روز مغز پسته مصرف کردند، بهبود قابل توچهی در مشکلات جنسی از جمله اختلال نعوظ داشتند و میل جنسی و رضایت عمومی جنسی نیز در آن‌ها بهتر شد.

فواید پسته برای مشکلات نعوظ (مانند گردو) می‌تواند به دلیل وجود پروتئینی به نام آرژنین باشد. آرژنین به آرام سازی عروق کمک می‌کند.

پسته برای تقویت نعوظ
فواید پسته برای مشکلات نعوظ (مانند گردو) می‌تواند به دلیل وجود پروتئینی به نام آرژنین باشد.

گوجه فرنگی

لیکوپن یکی از مواد مغذی گیاهی مفید برای گردش خون و مشکلات جنسی است. این ماده در میوه‌ها و سبزیجات قرمز مانند گوجه فرنگی، گریپ فروت صورتی و هندوانه وجود دارد.

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که لیکوپن در صورت ترکیب با غذاهای چربی مانند آووکادو و روغن زیتون بهتر جذب می‌شود.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد آنتی اکسیدان‌هایی مانند لیکوپن به مقابله با ناباروری مردان و سرطان پروستات کمک می‌کنند.

سبزیجات برگی سبز و چغندر

از دیگر خوراکی‌های مفید برای کمک به درمان اختلال نعوظ با غذا، سبزیجات برگی سبز و چغندر هستند. سبزیجات برگی سبز از جمله کرفس و اسفناج، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی نیترات می‌توانند گردش خون را افزایش دهند. آب چغندر نیز سرشار از نیترات است.

نیترات‌ها باعث اتساع عروق می‌شوند، یعنی عروق را گشاد می‌کنند و جریان خون را افزایش می‌دهند.

سال‌ها پیش از آنکه سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۱۹۹۸ اولین داروی اختلال نعوظ را تایید کند، چندین گزارش موردی درباره اثرات مثبت نیترات‌ها برای اختلال نعوظ، منتشر شده بود.

عملکرد داروهای اختلال نعوظی که امروزه استفاده می‌شوند، بر پایه اثرات آرام کنندگی نیترات‌ها بر عروق خونی آلت تناسلی است. 

اسفناج برای تقویت نعوظ
سبزیجات برگی سبز از جمله کرفس و اسفناج، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی نیترات می‌توانند گردش خون را افزایش دهند.

سیر

اگر روی دیواره عروق پلاک تشکیل شود، ممکن است جریان خون قطع شود یا کاهش یابد. این مسئله می‌تواند در نعوظ مشکل ایجاد کند. افزودن سیر به رژیم غذایی می‌تواند به حفظ سلامت رگ‌ها (با افزایش سن) کمک کند. 

ماهی‌های چرب

ماهی سالمون و سایر ماهی‌های چرب یا روغنی منابع فوق‌العاده‌ای از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که می‌تواند نیتریک اکسید را در بدن افزایش دهد. 

همچنین این اسیدهای چرب، فشار خون را پایین می‌آورند و ریسک حمله قلبی و لخته شدن خون را کاهش می‌دهند. 

خوب است در هفته حدود ۲۲۵ گرم (۸ اونس) ماهی سالمون مصرف کنید. ماهی‌ ساردین و ماهی خال مخالی (mackerel) نیز منابع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

ماهی چرب برای اختلال نعوظ
ماهی سالمون و سایر ماهی‌های چرب یا روغنی منابع فوق‌العاده‌ای از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که می‌تواند نیتریک اکسید را در بدن افزایش دهد.

روغن زیتون

روغن زیتون می‌تواند به بدن برای تولید تستوسترون بیشتر کمک کند. همچنین این ماده غذایی سرشار از چربی‌های تک غیر اشباع مفید است که می‌توانند به کاهش کلسترول بد کمک نمایند.

بهتر است از روغن زیتون فرابکر استفاده کنید. در تولید این روغن‌ها، زیتون بدون استفاده از مواد شیمیایی و حرارت بالا فشرده می‌شود. این باعث می‌شود آنتی اکسیدان‌های مفید آن حفظ شوند.   

آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین E است که می‌تواند کیفیت اسپرم را در مردانی که دچار ناباروری هستند، بهبود بخشد. همچنین آووکادو حاوی زینک یا روی می‌باشد. زینک یک ماده معدنی ضروری است که در کیفیت اسپرم، تولید تستوسترون و باروری نقش دارد.

آووکادو برای بهبود کیفیت اسپرم
آووکادو سرشار از ویتامین E است که می‌تواند کیفیت اسپرم را در مردانی که دچار ناباروری هستند، بهبود بخشد.

فلفل چیلی

یک مطالعه کوچه نشان داده مردانی که غذاهای تندتر مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که غذاهای ملایم‌تر را ترجیح می‌دهند، سطح تستوسترون بالاتری در بزاق خود دارند.

با وجود اینکه این مسئله به این معنا نیست که غذاهای تند سطح تستوسترون را افزایش می‌دهند، یک ماده شیمیایی به نام کپسایسین که در فلفل‌های تند وجود دارد، ممکن است فوایدی برای سلامت جنسی داشته باشد.

مصرف کپسایسین خوراکی می‌تواند مراکز لذت مغز را تحریک کند که بالقوه می‌تواند خلق و خو را بهبود بخشد و یک اثر آفرودیزیاک (افزایش دهنده میل جنسی) ایجاد کند. با این حال، بیشتر تحقیقات مربوط به ارتباط کپسایسین و خلق و خو بر روی حیوانات انجام شده است، بنابراین به مطالعات انسانی در این مورد نیاز است.

هویج

اگر به دنبال بهبود تعداد اسپرم خود هستید، علم می‌گوید بیشتر هویج بخورید! مدت زیادی است که در طب سنتی، هویج برای ناباروری مردان توصیه می‌شود.

هویج به دلیل دارا بودن کاروتنوئید می‌تواند هم تعداد و هم تحرک اسپرم را بهبود بخشد. کاروتنوئیدها آنتی اکسیدان‌های رنگدانه نارنجی هویج هستند که بسیاری از فواید هویج مربوط به آن‌هاست.

هویج
مدت زیادی است که در طب سنتی، هویج برای ناباروری مردان توصیه می‌شود.

جو دو سر

ممکن است وقتی به درمان اختلال نعوظ با غذا و خوراکی‌های مفید برای سلامت جنسی فکر می‌کنیم، بلغور جو دو سر به ذهنمان خطور نکند، اما این خوراکی مغذی می‌‌تواند اثرات مفیدی بر عملکرد نعوظ داشته باشد.

جو دو سر به عنوان یک خوراکی آفرودیزیاک در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند برای بهبود جریان خون در آلت تناسلی مفید باشد. این خوراکی مفید حاوی آمینو اسید ال‌-آرژنین است که می‌تواند به درمان اختلال نعوظ و افزایش سطح تستوسترون کمک کند.

تصور می‌شود ال-آرژنین به آرام سازی و شل شدن عروق آلت تناسلی کمک می‌کند و بنابراین جریان خون به این ناحیه افزایش می‌یابد.

با این حال، مطالعات اخیر نشان می‌دهد این خاصیت شل کنندگی عروق ال-آرژنین ممکن است به میزانی که قبلا تصور می‌شد، قوی نباشد.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، مقاله «معرفی مشکلات جنسی مردان و درمان اختلال نعوظ با گیاهان دارویی» را مطالعه نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفید طب، به موضوع درمان اختلال نعوظ با غذا پرداختیم و گفتیم که بهتر است برای تقویت نعوظ چه بخوریم.

خوراکی هایی معرفی کردیم که دارای برخی از مواد مغذی مفید برای سلامت جنسی هستند و گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی می‌تواند به بهبود اختلال نعوظ کمک کند. از جمله این خوراکی ها می‌توان به هندوانه، گردو، روغن زیتون و شکلات تلخ اشاره نمود.

شما می‌توانید برای خرید انواع قرص افزایش میل مردان در داروخانه آنلاین مفید طب (دکتر اصیلی) روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید قرص افزایش میل جنسی مردان

منابع: سایت‌های healthline، WebMD و everydayhealth


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «آیا درمان اختلال نعوظ با غذا ممکن است؟ خوراکی‌های مفید برای اختلال نعوظ»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره