تاثیر چای-سبز و دارچین در لاغری
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اضافه‌ وزن یا چاقی، در نتیجه مصرف بیش از حد کالری و سوزاندن کمترین میزان کالری اتقاق می‌افتد. تغییر رژیم غذایی، عامل اصلی کاهش وزن است؛ اما آیا مصرف چای سبز و  دارچین برای لاغری موثر است؟

تجمع بیش از حد چربی در بدن با توجه به قد و وزن می‌‏تواند منجر به مشکلات جسمی متعددی از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی و فشارخون شود. به گزارش مدلاین پلاس، حتی کم کردن ۵ تا ۱۰ درصد از وزن بدن می‌تواند به پیشگیری از برخی بیماری‌ها کمک کند. چای سبز و دارچین ممکن است در رسیدن به اهداف کاهش وزن به شما کمک کنند. در ادامه سعی داریم در مورد کاهش وزن با چای سبز و لاغری با دارچین صحبت کنیم. پس با این مطلب مجله سلامتی مفید طب همراه باشید.

خواص دارویی دارچین

خواص دارویی شناخته شده دارچین

آگاهی در مورد فواید دارچین برای سلامتی بدن، به ۵۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد. ابتدا دارچین توسط مصریان، سپس رومیان باستان و چینی‌ها مورد استفاده قرار گرفت. آنها از این ماده مفید نه‌تنها به عنوان ادویه برای غذاها بلکه به دلیل خواص دارویی دارچین، به عنوان دارو نیز استفاده می‌کردند.

دارچین از پوست درخت دارچین و به‌صورت لوله‌های تو خالی و یا پودر آسیاب شده تهیه و فروخته می‌شود. دارچین را می‌توانید در دو نوع تهیه کنید: سیلان که تصفیه شده و کمی شیرین است و کاسیا که معمولاً در قفسه‌های مواد غذایی در خانه‌ها وجود دارد و به عنوان ادویه استفاده می‌شود.

دارچین برای کنترل قند خون

قبل از این که در مورد بحث کاهش وزن با دارچین صحبت کنیم درک این موضوع مهم است که بدانیم، اگرچه ارتباط مستقیمی بین دارچین و کاهش وزن وجود ندارد؛ اما در تعامل بین ترشح انسولین و قند خون در متابولیسم نقش اساسی دارد. خصوصاً اگر شما دیابت دارید یا بدنتان به انسولین مقاومت نشان می‌دهد. طبق مقاله منتشر شده در مجله تحقیقات بین‌المللی داروسازی و علوم پزشکی در آگوست ۲۰۱۸، مصرف دارچین با افزایش ترشح انسولین تأثیر مثبتی بر سطح قند خون دارد. با این حال، نتایج تحقیقات انجام شده در مورد این موضوع دارای تناقض می‌باشد. در طی یک تحقیق منتشر شده در مجله طب سنتی در ژوئیه و سپتامبر ۲۰۱۳، اثرات مصرف روزانه مکمل دارچین را به مدت ۶۰ روز بر روی بیماران دیابتی نوع دو بررسی کرده و در مقایسه با گروه کنترل شده هیچ تغییری در سطح قند خون آن‌ها مشاهده نکردند.

خواص دارویی چای سبز

چینی‌ها و هندی‌ها اولین کسانی بودند که گیاه کاملیا سیننسیس را که از آن چای سبز، چای سیاه و چای اولانگ به دست می‌آید را کشت کردند. تمایز بین این سه نوع چای، در فرآیند تخمیر برگ‌های آنان است. برگ‌های چای سبز تخمیر نمی‌شوند. برگ‌های چای اولانگ تا حدی تخمیر می‌شوند و برگ‌های چای سیاه، کاملاً تخمیر می‌شوند. هرچه میزان تخمیر بیشتر باشد کافئین موجود در آن نیز بیشتر و پلی‌فنول‌های آن کمتر می‌شود. در نتیجه این پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز است که به این گیاه خاصیت دارویی می‌بخشند.

کاهش وزن با چای سبز

کاهش وزن با مصرف چایسبز

در هنگام بررسی بحث لاغری با چای سبز بهتر است بدانیم، چای سبز جزئی از ترکیبات مکمل‌هایی است که برای کاهش وزن مصرف می‌شوند؛ اما نتایج تحقیقات در مورد اثربخشی این ماده دارای تناقض است. طبق مقاله منتشر شده در مجله داروسازان کانادا در ماه مه ۲۰۱۴، ازنظر آماری، کاهش وزن با مصرف چای سبز قابل تأیید نمی‌باشد. همچنین در این مقاله بررسی شده است که اغلب افراد از عصاره چای سبز به‌جای دم‌کرده چای سبز استفاده می‌کنند که رایج‌ترین روش مصرف این نوشیدنی در بین مردم است.

در مقابل، مقاله‌ای در مجله بین‌المللی بیوتکنولوژی و علوم پزشکی، در ماه ژوئیه و دسامبر ۲۰۱۵ منتشر شده است که نتایج ۱۱ تحقیق را جمع‌آوری و نتیجه گرفته است که چای سبز باعث کاهش وزن می‌شود. البته به این موضوع نیز اشاره شده است که مصرف کافئین نیز می‌تواند در کاهش وزن نقش اساسی داشته باشد.

آیا می‌دانید چه زمانی درست‌ترین زمان مصرف چای سبز است؟ با خواندن این مقاله علاوه بر درست‌ترین زمان، می‌توانید نحوه دم کردن آن را هم بدانید.

با مصرف چای سبز و دارچین لاغر شوید

افزایش سن، کم‌تحرکی و رژیم غذایی ناسالم از جمله دلایل چاقی و اضافه وزن هستند. در طب سنتی لاغری با چای سبز را به عنوان یکی از راه‌های خلاص شدن از شر چربی‌های اضافه می‌دانند. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی با خواص دارویی فراوان است. این ماده ضد چاقی، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و تقویت کننده اعصاب می‌باشد.

دارچین نیز یک ادویه با خواص دارویی بسیار مفید است. این ماده نقش مؤثری در بهبود فرم بدن و کاهش توده‌های چربی دارد. به همین خاطر، کاهش وزن با دارچین یکی از راه‌حل‌های پیش روی افراد دارای اضافه وزن محسوب می‌شود.

شما می‌توانید به‌منظور  از قرص‌های چای سبز قرص گرین تیدین و قرص کام گرین استفاده کنید تا روند چربی‌سوزی افزایش یابد. این .محصولات را می‌توانید از داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفید طب) تهیه کنید.

 منبع: livestrong.com

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت مجله داروخانه مفیدطب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتیکه مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره