بهترین زمان مصرف چای سبز
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آیا به دنبال راهی برای تناسب اندام و لاغری هستید؟ متاسفانه باید خدمتتان عرض کنم که هیچ قرص جادویی برای کاهش وزن نداریم. اما چیزی بسیار نزدیک به آن یعنی اکسیری برای لاغری وجود دارد. نوشیدنی که به بدن شما در سوخت و ساز بهتر و کارآمدتر کمک می‌کند، چربی‌های شکم را از بین می‌برد. این اکسیر چای سبز است که شما می‌توانید به‌راحتی آن را استفاده کنید و شاهد تغییرات چشمگیر خود باشید.

 کاهش وزن:‌ زمان‌ و مقدار مصرف درست چای سبز

چای سبز به عنوان محصولی برای کاهش وزن به طور جهانی مورد توجه قرار گرفته است. به صورتی که بعد از آب، چای سبز دومین نوشیدنی محبوب است. چای سبز به دلیل ارزش غذایی و خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد با چندین مزیت دیگر برای سلامتی از جمله کاهش وزن همراه است. در طب سنتی چین سالیان سال است که برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 چای سبز چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

متابولیسم فرایندی است که به بدن اجازه می‌دهد که غذا و نوشیدنی‌ها را به انرژی قابل استفاده تبدیل کند. گفته شده است که چای سبز برای کاهش وزن مفید است، چرا که متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را کارآمدتر می‌کند. ماده کاتچین فلاونوئید است که به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی‌اش باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

در تحقیقی که سال ۲۰۲۰ منتشر شد، آورده شده بود که مکمل‌های چای سبز کافئین یا catechins با وجود کم بودنشان تاثیر مثبتی بر روی برنامه کاهش وزن دارد.

موثرترین استراتژی برای کاهش وزن، ورزش کردن به طور منظم و داشتن رژیم غذایی سالم با مقدار زیادی میوه و سبزیجات است. حال اگر چای سبز هم در کنار ورزش استفاده شود نتیجه مثبتی را ایجاد خواهد کرد.

چای سبز برای کاهش وزن

 برای کاهش وزن چه مقدار چایی سبز باید بخوریم؟

براساس تحقیقات انجام شده توسط مرکز پزشکی مریلند، نوشیدن ۲ تا ۳ فنجان چای سبز در روز برای لاغری توصیه شده است. البته مقدار دقیق آن از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است و بستگی به میزان متابولیسم طبیعی آنها دارد.

 طرز صحیح درست کردن چای سبز

زمانی که نوبت به لذت بردن از طعم چای سبز می‌رسد، چگونه دم کردن آن می‌تواند تفاوت‌های بسیاری را ایجاد کند. آب را بیش از حد گرم نکنید، چرا که جوشاندن بیش از حد به کافئین‌ها آسیب می‌رساند. برای نتیجه و طعم بهتر، آب را بجوشانید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند. بعد از خنک شدن آن را داخل برگ‌های چای سبز بریزید و قبل از بیرون آوردن برگ‌ها آن را به مدت یک دقیقه دم کنید.

همچنین اگر اهل قهوه هستید، می‌توانید از قهوه سبز هم برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنید.

  انواع چای سبز

در حالی که چای سبز تنوع زیادی دارد، اما این تنوع هیچ تفاوتی برای لاغری و کاهش وزن ایجاد نمی‌کند. رک و راست، چای سبز با حداقل فرآوری شده دارای غنی‌ترین مواد غذایی است، بنابراین برای کاهش وزن و سایر مزایای سلامتی در نظر گرفته می‌شود. نکته خوب دیگر در مورد چای سبز این است که نسبت به مواد مغذی‌اش کالری کمتری دارد.

انواع چای سبز

  چای سبز یک ادرار آور طبیعی است.

مواد موجود در چای سبز همچنین یک ادرار آور طبیعی است. از چای سبز برای درمان و معالجه بیماری احتباس مایعات استفاده می‌شود. نوشیدن چای سبز به طور مداوم و مرتب چربی بدن را تا  ۱۹% کاهش می‌دهد. چای ماچا به عنوان بیشترین مواد مغذی در نظر گرفته شده است، چرا که شما برگ چای را نیز در آب حل می‌کنید و آن را می‌نوشید.

 بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز

برای کاهش وزن، شما می‌توانید دقیقا بعد از وعده‌های اصلی هم چای سبز بخورید. البته تنها در صورتی که مشکل معده نداشته باشید می‌توانید در این زمان‌ها مصرف کنید، زیرا چای سبز خاصیت قلیایی دارد و ترشح اسید معده را تحریک می‌کند و آن را افزایش می‌دهد.

به پیشنهاد کارشناسان، شما می‌توانید در هنگام صبح و بعدازظهر نیز چای سبز بنوشید. افرادی که در خواب مشکل دارند، باید از خوردن آن در زمان خوابشان اجتناب کنند.

نتیجه پایانی

همیشه راه‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد، اما باز هم اکثر مردم از خوردن داروهای شیمیایی یا ورزش‌های سخت دوری می‌کنند. چای سبز به نسبت قیمت و راحتی آن بهترین گزینه برای شروع کاهش وزن است. چای سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد. این ماده حاوی مواد مغذی بسیاری از جمله، آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدسرطان برای مغز است. صرف نظر از اینکه روزانه چه مقدار از آن را باید نوش جان کنید، سعی کنید آن را در سبک زندگی‌تان جای دهید. همه انواع چای‌ها دارای مواد مغذی زیادی هستند، اما  چای سبز برای لاغری، سالمترین گزینه بین سایر چای‌ها محسوب می‌شود.

منبع:m.timesofindia.com

سوالات متداول

چه ساعتی از روز بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری است؟

بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری، دقیقا بعد از وعده‌های غذایی اصلی است.

بهترین زمان مصرف چای سبز برای بدنسازان چیست؟

اغلب کارشناسان توصیه می‌کنند افرادی که ورزش می‌کنند، پیش از شروع تمرین یک فنجان چای سبز بنوشند.

آیا چای سبز برای لاغری موثر است؟

چای سبز با افزایش متابولیسم یا همان سوخت‌و‌ساز بدن، می‌تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره