کربوفایت و لاغری چه رابطه ای دارند؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

لاغری سریع در یک ماه! کاهش وزن بدون ورزش و رژیم! سریع‌ترین راه لاغری بدون تلاش! در این دنیای پر از رقابت همه‌ی ما با این عبارت‌های اغراق آمیز آشنا ایم. جالب اینجاست با اینکه می‌دانیم این ادعاها واقعیت ندارد، اما بازهم گاهی برای عقب نماندن از رقابت کاهش وزن و زحمت ندادن خودمان برای ایجاد کمی تغییر حاضریم هر راهی، هرچند مضر و غلط، را امتحان کنیم. انگار با لاغر شدن سریع و بدون زحمت کاپ طلا نصیبمان می‌شود. اتفاقاً برخلاف این تصور، کاهش وزن فرایندی است که نیاز به صبر دارد. دائمی‌ترین راه لاغری، ورزش کردن، تغییر الگوی تغذیه و صبور بودن است. در کنار این تلاش‌ها کمک گرفتن از یک قرص لاغری گیاهی مانند قرص کربوفایت هم می‌تواند برای رسیدن به هدف مؤثر باشد.

کپسول کربوفایت یک مکمل لاغری گیاهی است که برخلاف سایر قرص‌های لاغری، ادعایی برای لاغری سریع و بدون زحمت ندارد. چون چنین چیزی ممکن نیست! اما اگر برای کاهش وزن خود برنامه بریزیم، رژیم بگیریم و ورزش کنیم؛ کربوفایت بازدهی این تلاش‌های ما را چند برابر می‌کند.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه قرص کربوفایت باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود، در ادامه با ما در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب همراه باشید.

کربوفایت؛ قرص لاغری لوبیا سفید

قرص کربوفایت محصولی از شرکت کارن فارما است که در کشور خودمان هم تولید می‌شود و با سایر قرص‌های گیاهی لاغری تفاوت دارد. تفاوت آن هم در ماده‌ای است که برای کمک به کاهش وزن در آن استفاده می‌شود.

قرص لاغری کربوفایت
قرص کربوفایت یک قرص لاغری گیاهی است که با عصاره‌ی لوبیا سفید به کاهش وزن کمک می‌کند.

شرکت کارن فارما با بررسی و تجربه‌ی سال‌ها مطالعه و تحقیق روی لوبیا سفید به این نتیجه رسیده که استفاده از عصاره‌ی این گیاه می‌تواند برای کاهش وزن و جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از وزن بالا (کلسترول بالا، دیابت، فشار خون بالا و…) مؤثر باشد. البته اثبات این اثرات (به جز کاهش وزن) نیاز به اسناد علمی بیشتری دارد.

شاید در ابتدا برایتان عجیب باشد که گیاهی به جز چای سبز، قهوه، زنجبیل و… که معمولاً در قرص‌های لاغری گیاهی به کار می‌روند، بتواند به روند کاهش وزن کمک کند. اما نگران نباشید، با توضیحاتی که در ادامه می گوییم، این تعجب شما به یقین تبدیل می‌شود.

قرص کربوفایت را از اینجا بخرید

ترکیبات قرص کربوفایت

ترکیبات قرص کربوفایت نقطه‌ی تمایز این قرص نسبت به سایر داروهای لاغری است. اگر با دیدن لوبیا سفید در این قرص لاغری تعجب کردید، باید بگوییم که این تنها ماده‌ی مؤثر قرص کربوفایت نیست! کروم ماده‌ی دیگری است که در این قرص لاغری، نقش بسیار موثری برای کاهش وزن ایفا می‌کند.

بنابراین رابطه کربوفایت و لاغری با اثر کروم و لوبیا سفید برای کاهش وزن تعریف می‌شود. در ادامه اثر این دو ماده را توضیح می‌دهیم.

کروم

کروم یک کوفاکتور است که در مسیرها و واکنش‌های متابولیکی دخالت دارد. کوفاکتور ماده‌ای است که خاصیت کاتالیزگری دارد. یعنی در پیشبرد واکنش‌های زیستی دخالت دارد؛ اما خودش مصرف نمی‌شود.

اثر کروم در قرص کربوفایت
کروم برای کنترل کلسترول خون و افزایش متابولیسم غذاها موثر است.

این واکنش‌های زیستی شامل متابولیسم درشت مغذی‌ها از جمله کربوهیدارات‌ها، پروتئین‌ها، چربی‌ها و اسیدهای نوکلئیک اند. کروم با افزایش متابولیسم این مواد مغذی و افزایش گیرنده‌های انسولین، اثر خوبی در کاهش وزن دارد.

لوبیا سفید

عصاره‌ی لوبیا سفید ترکیبات مهار کننده‌ای درون خود دارد که جلوی تبدیل کربروهیدرات های زنجیره بلند به قند را می‌گیرد. این ترکیبات مانع از ورود نشاسته به جریان خون و تبدیل آن به چربی می‌شوند. علاوه بر این، لوبیا سفید مقاومت به انسولین را کاهش داده و باعث افزایش انرژی بدن و بهبود عملکرد ورزشی نیز می‌شود.

اثر لوبیا سفید در قرص کربوفایت
لوبیا سفید جلوی ذخیره‌ی کربوهیدرات‌ها و تبدیل آن‌ها به چربی را می‌گیرد.

از دیگر خواص لوبیا سفید می‌توانیم به بهبود علائم آرتریت، کاهش ریسک ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی اشاره کنیم.

کپسول کربوفایت برای لاغری چه اثری دارد؟

بالاتر به صورت کلی گفتیم که لوبیا سفید و کروم چه اثراتی در بدن دارند. حال می‌خواهیم دقیق‌تر بگوییم که این دو گیاه و عنصر معدنی با کنار هم قرار گرفتن در قرص کربوفایت چطور باعث کاهش وزن می‌شوند؟

نشاسته و کربوهیدارت دو عامل مهم افزایش وزن محسوب می‌شوند. شکستن این مواد به کمک آلفا آمیلاز باعث افزایش گلوکز در خون می‌شود. همچنین مقدار اضافی گلوکز در خون به عنوان چربی در نواحی مختلفی از جمله پهلو و شکم ذخیره می‌شود.

ارتباط کربوفایت و لاغری
کروم و لوبیا سفید با کاهش اشتها، کاهش جذب کربوهیدارت و کاهش انسولین در خون به کاهش وزن کمک می‌کنند.

عصاره‌ی لوبیا سفید حاوی گلیکوپروتئینی به نام مهارکننده آنزیم آلفا آمیلاز است. آلفا آمیلاز مسئولیت شکستن کربوهیدرات‌های پیچیده در روده را به عهده دارد. مهار کننده‌های لوبیا سفید با کند کردن فعالیت آلفا آمیلاز جلوی تبدیل کربوهیدارت های موجود در غذای ما به گلوکز (قند خون) را می‌گیرد.

این اثر لوبیا سفید نه تنها از جذب میزان زیادی کالری (ناشی از هضم کربوهیدارت ها) جلوگیری می‌کند، بلکه به کنترل قند خون نیز کمک می‌کند. هرچه میزان قند (گلوکز) در خون کمتر باشد، انسولین کمتری هم در خون ترشح می‌شود. افزایش انسولین پس از هضم کربوهیدارت ها سبب گرسنگی زودرس و چاقی شکم می‌شود.

در کنار اثرات مفید لوبیا سفید برای لاغری، عنصر کروم با افزایش متابولیسم چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و افزایش گیرنده‌های انسولین در بدن به کاهش وزن کمک می‌کند. افزایش متابولیسم طبیعی این مواد باعث تولید بیشتر انرژی و عملکرد بهتر ورزشی می‌شود. همچنین انسولین کمتر، حس گرسنگی را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، وجود عنصر کروم برای کنترل کلسترول خون، کاهش‌تری گلیسیرید، جلوگیری از دیابت و بهبود سطح قند خون ضروری است.

خرید سریع قرص کربوفایت

بنابراین با توجه به توضیحات بالا می‌توان گفت قرص کربو بلاکر کربوفایت در کاهش جذب کربوهیدرات‌ها، کنترل قند خون، کاهش حس گرسنگی کاذب (کاهش اشتها)، بهبود عملکرد ورزشی و کاهش عوارض ناشی از چاقی نقش موثری دارد.

قرص کربوفایت چقدر لاغر می‌کند؟

جواب این سؤال کاملاً به خود ما بستگی دارد. یعنی با توجه به اینکه چقدر به رژیم لاغری خود پایبند باشیم یا چقدر به طور جدی فعالیت بدنی را دنبال کنیم، اثر قرص کربوفایت برای لاغری نیز بیشتر خواهد بود. مسلماً نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم بدون رعایت هیچ الگوی تغذیه‌ای مناسب یا بدون انجام فعالیت بدنی انتظار اثرگذاری بالا از این قرص لاغری کربوبلاکر داشته باشیم.

میزان لاغری با کربوفایت
رعایت رژیم لاغری و ورزش روزانه اثر قرص کربوفایت را افزایش می‌دهد.

با این وجود قرص کربوفایت به افرادی که نمی‌توانند رژیم‌های خالی از کربوهیدرات و سخت گیرانه را برای کاهش وزن دنبال کنند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است. زیرا از چاقی ناشی از این مواد جلوگیری می‌کند.

نحوه مصرف کربوفایت برای لاغری چگونه است؟

برای اینکه بیشترین اثر را از قرص کربوفایت برای لاغری دریافت کنید، کافی است ۱۰ یا ۲۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی یا میان وعده‌ی حاوی نشاسته (نان، برنج، سیب زمینی،ماکارونی،کیک، بیسکوییت و …) دو عدد از این قرص را مصرف کنید. البته دقت کنید که مصرف بیش از ۶ عدد از این قرص مجاز نیست.

عوارض قرص کربو بلاکر کربوفایت کارن چیست؟

معمولاً اگر این قرص لاغری گیاهی را به میزان توصیه شده مصرف کنیم، عوارضی نخواهد داشت. البته در برخی از افراد ممکن است در ابتدای مصرف عوارض گوارشی مانند نفخ یا کرامپ شکمی ایجاد کند که با ادامه‌ی مصرف منظم برطرف می‌شود.

برای جلوگیری از ایجاد عوارض گوارشی پیشنهاد می‌شود مصرف قرص کربوفایت را با دوزهای کم شروع کنید.

قرص کربوفایت؛ بهترین مکمل برای لاغری با لوبیا سفید

هدف ما از نوشتن این متن آشنایی شما با یکی دیگر از راه‌های کمکی برای کاهش وزن بود. قرص کربوفایت با عصاره‌ی لوبیا سفید به کاهش ذخیره‌ی کربوهیدرات‌ها در بدن، کنترل قند خون و کاهش گرسنگی کاذب کمک می‌کند. اما همه‌ی این تاثیرات زمانی مشاهده می‌شوند که با رعایت یک برنامه غذایی سالم و ورزش روزانه برای لاغری همراه شوند. در نهایت دوباره تاکید می‌کنیم که بهترین راه برای کاهش وزن سالم و بدون بازگشت صبور بودن و اعتماد به اثربخش بودن تلاش‌ها است.

بهترین قرص لاغری گیاهی را از اینجا بخرید

برای خرید سریع قرص کربوفایت یا سایر قرص‌های لاغری گیاهی کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه این محصول را برای خود سفارش دهید.

سؤالات شما درباره قرص کربوفایت

چه افرادی نباید قرص لاغری کربوفایت را مصرف کنند؟

چه افرادی نباید قرص لاغری کربوفایت را مصرف کنند؟

چه افرادی نباید قرص لاغری کربوفایت را مصرف کنند؟

به دلیل اثراتی که ترکیبات این قرص روی انسولین دارند، افراد مبتلا به دیابت باید حتماً قبل از مصرف کربوفایت برای لاغری با پزشک خود مشورت کنند.

کپسول کربوفایت با چه داروهایی تداخل دارد؟

قرص کربوفایت نباید با سایر مکمل‌های حاوی کروم به صورت همزمان مصرف شود.

با کپسول کربوفایت چقدر وزن کم می‌کنیم؟

میزان کاهش وزن با مصرف کربوفایت به میزان پایبندی شما به رژیم لاغری و انجام مداوم فعالیت بدنی در کنار استفاده از این مکمل بستگی دارد و نمی‌توان عدد مشخصی برای آن تعیین کرد.

آیا مصرف کربوفایت برای لاغری عوارض گوارشی ایجاد می‌کند؟

در برخی افراد ممکن است شروع مصرف کربوفایت با عوارض گوارشی مانند نفخ و کرامپ شکمی همراه باشد که با ادامه‌ی مصرف برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

18 دیدگاه دربارهٔ «کربوفایت و لاغری چه ارتباطی دارند؟»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، از انجا که قرص کربوفایت با مکانیسم کاهش جذب کربوهیدرات‌های پیچیده وافزایش اثر انسولین عمل می‌نماید.در صورت نداشتن رژیم غذایی صحیح در کنار محصول ممکن است، منجر به کاهش قند خون شود.
      لذا توصیه می‌کنم استفاده از مکمل های کاهش وزن را تنها در کنار فعالیت بدنی و رژیم غذایی صحیح و اصولی ادامه دهید.
      با احترام دکتر داروساز

  1. اصلااا نخرید انگار پولتو تو جوب ریختید من دوماهه مصرف میکنم دریغ از نیم کیلو تازه برنجمم کم کردم وزنمم ۶۱

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  2. سلام.مصرف قرص کربو فایت،با داروهای ضد تشنج مثل تگرتول و داروهای ضد چربی خون مثل اتروواستاتین،تداخل ندارند؟ و اگر لوبیا سفید استفاده کنیم ،باعث سرد شدن طبع بدن نمیشود؟ چون من نباید مواد غذایی که طبع سردی دارند استفاده کنم هم بخاطر تشنج هم بخاطر میگرن

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تداخلی بین کربوفایت و تگرتول یا آتورواستاتین گزارش نشده است. بهتر است برای احتیاط بین زمان مصرف این داروها چند ساعت فاصله بیاندازید.
      عصاره لوبیا سفید در افرادی که طبع سردی دارند، یا در میگرن و تشنج، منع مصرف ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    2. سلام. با تجویز پزشک صبح ها یک عدد قرص کروم میخورم و بعد از هر وعده غذایى یک متفورمین ۵٠٠
      میخواستم بدونم اگه کربو فایت رو فقط قبل از ناهار و شام بخورم تداخل دارویى نداره ؟

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        با سلام کربوفایت خود محتوی کروم است و به همین دلیل افرادی که قرص کروم می خورند نباید از کربوفایت استفاده کنند.
        ضمنا توصیه شده افراد مبتلا به دیابت قبل از مصرف کربوفایت با پزشک درمانگر خود مشورت کنند.
        ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تا کنون بروز عوارض کلیوی با مصرف کربوفایت گزارش نشده است. به طور کلی این دارو برای فرد سالمی که بیماری زمینه ای کلیوی ندارد مشکلی ایجاد نخواهد کرد. افرادی که بیماری زمینه ای کلیوی دارند باید حتما با پزشک خود در مورد مصرف یا عدم مصرف این دارو مشورت کنند.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام خانم دکتر وقت بخیر، آیا مصرف این قرص به همراه ونوستات عوارض داره؟ البته من کربوفایت فقط یک عدد قبل از غذا میخورم در وعده صبحانه نهار عصرانه و شام، جمعا چهارعدد. ونوستات هم فقط زمانی غذای چرب میخورم. ولی تا حالا باهم بصورت همزمان نخوردمشون. اگه باهم بخورم مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تداخلی بین ونوستات و کربوفایت تا کنون گزارش نشده است. با این حال، احتمال وجود تداخل ناشناخته بین این دو وجود دارد و لذا بهتر است در یک روز مصرف نشوند.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام وقت بخیر خسته نباشین
    من ی سوال داشتم عایا این قرص برای قند خون هم خوبه ؟وی سوال دیگه ام که دارم اینه ایا همراه اینا میشه قرص مفتورمین هم استفاده کنیم؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز کربوفایت در کاهش قند خون مورد مصرف ندارد، اما با توجه به مکانیسم اثری که این محصول دارد، مصرف آن افراد مبتلا به دیابت می تواند مفید باشد و به کاهش قند خون کمک کند.
      کربوفایت با متفورمین تداخلی ندارد اما بهتر است برای اطمینان از عدم افت قند خون، در روزهای اول مصرف ین محصول، روزی چند بار قند خود را چک کنید.
      ضمنا معمولا توصیه می شود افراد مبتلا به دیابت قبل از مصرف دارو یا مکمل با پزشک درمانگر خود مشورت کنند.
      با احترام دکتر داروساز

  5. با سلام و احترام، آیا مصرف لوبیای سفید و مصرف همزمان آن با سایر خوراکیها عملکردی شبیه عصار آن یا قرص کربوفایت دارد هرچند اثری کمتر داشته باشد؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بله لوبیا سفید محتوی ترکیبات مهار کننده‌ای است که جلوی تبدیل کربوهیدرات های زنجیره بلند به قند را می‌گیرد. این ترکیبات مانع از ورود نشاسته به جریان خون و تبدیل آن به چربی می‌شوند. علاوه بر این، لوبیا سفید مقاومت به انسولین را کاهش داده و باعث افزایش انرژی بدن و بهبود عملکرد ورزشی نیز می‌شود. با این اوصاف، مصرف لوبیا سفید می تواند از این جهت مفید واقع شود البته با شدت کمتری نسبت به قرص کربوفایت.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام و خدا قوت . برای اینکه کمتر بخابیم ایا قرصی یا دارویی وجود دارد؟ میدونم که بدن ب خاب نیاز دارد اما، نیاز داشتنب خاب ب نظر من تا زمانی وجود دارد که بدن دستور خاب میدهد یا بهتر بگویم مغز دستور خاب میدهد . شخصی در ایران بر اثر حادثه ای تا غرق شدن پیش رفته و نمرده است اما اسیب هایی ب مغزش بر اثر کم رسیدن اکسیژن وارد شده است و از اون حادثه به بعد دیگه نمیتواند بخابد و دیگر خابش هم نمیاد کلا و ۲۴ ساعت بیدار است ،برای چندین سال اما هاب هم ندارد و نیز حالب اینکه مشکل خاصی هم پیدا نکرده است جز عوارض روحی و بیکاری و غیره . شب ها ک‌بیدار است نگهبانی میدهد . اما برای شخصی ک در مغزش خاب تعریف شده است اگر نخابد بعد چند روز میمیرد حتی ، منظورم اینه ک دارویی کشف نشده که اثر ایجاد خاب رو تز بین ببره؟
    چرا در تمام مواد غذایی نشاسته ای عصاره لوبیا سفید که کربوبلاکر هست رو مخلوط نمیکنن تا ملت از چاقی خلاص بشن ؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام دوست عزیز سوال شما زیاد واضح نیست اگر به دنبال محصولی برای رفع خواب آلودگی و افزایش توان برای بیدار ماندن هستید، محصولات دارای کافئین می توانند به شما کمک کنند. لینک قرص کافئین کارن :
      https://www.mofidteb.com/product/3188/

      در خصوص سوال دوم، دوست عزیز فرآیند غنی کردن تمام مواد غذایی در دسترس مردم با یک ماده خاص، مستلزم داشتن برنامه کشوری است. در واقع باید ابتدا آن ماده تولید انبوه شود و بعد به مواد غذایی اضافه گردد که تغییرات زیادی در صنایع غذایی را مستلزم می باشد. ضمن اینکه باید توجه داشت درست است که شیوع چاقی در سالهای اخیر افزایش پیدا کرده، اما همه مردم از چاقی رنج نمی برند. برعکس، بسیاری افراد به دنبال افزایش وزن هستند. پس باید ابتدا ارزیابی شود که اصلا چنین تغییری توجیه اقتصادی و منطقی دارد یا نه. نکته مهم دیگر این است که مهار جذب کربوهیدرات حتی برای افراد چاق هم برای مدت طولانی توصیه نمی شود چرا که یکی از مهمترین منابع تولید انرژی مورد نیاز بدن انسان کربوهیدرات ها هستند.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره