دوز شربت زینک سولفات برای اسهال کودک چقدر باشد؟

دوز زینک سولفات برای اسهال کودک
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سلام. بچه ۵ ساله من اسهال داره. دکتر گفته ۲۰ سی سی از شربت زینک سولفات رو بهش بدم، اما می‌ترسم اون مقدارو بدم چون توی بروشور نوشته تا ۸ میلی لیتر؛ لطفا راهنمایی کنید. ممنون.

پاسخ دکتر داروساز

دستور مصرف روزانه ای که در بروشور ذکر شده است برای مصرف زینک سولفات به عنوان مکمل رژیم غذایی و در دراز مدت است. زینک معمولا در درمان اسهال حاد در اطفال با دوزهای متفاوت تجویز می‌شود و برای کودک پنج ساله ۲۰ میلی‌گرم زینک در درمان اسهال موثر خواهد بود که درمورد زینک سولفات ۵ میلی گرم رازک، دقیقا مطابق دستور پزشک شما و معادل ۲۰ میلی لیتر می شود. بنابراین پزشک شما به درستی دوز مناسب را برای فرزند شما تجویز کرده و می‌توانید طبق دستور پزشک و بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

معرفی شربت زینک سولفات

شربت زینک سولفات یک مکمل رژیم غذایی برای تامین زینک مورد نیاز کودکان و بزرگسالان است که به تقویت سیستم ایمنی و رشد جسمی سالم (مخصوصا در کودکان)، جلوگیری از ریزش مو و… کمک می‌کند.

شربت زینک سولفات رازک یکی از پرطرفدارترین مکمل‌های حاوی زینک است. شربت‌های حاوی زینک اغلب برای مصرف کودکان تجویز می‌شود، اما از شربت زینک سولفات (مخصوصا شربت زینک سولفات ۱۰ میلی‌گرمبزرگسالان نیز می‌توانند استفاده کنند.

در شربت زینک سولفات برای جذب بیشتر زینک، آن را به شکل نمک (سولفات) درآورده‌اند. مصرف این شربت علاوه بر تقویت سیستم ایمنی و کمک به رشد سالم بدن، باعث کاهش ریزش مو نیز شده و میزان رشد موها را افزایش می‌دهد. زینک همچنین در حفظ سلامت پوست تاثیر داشته و می‌تواند آکنه را بهبود بخشد.

معرفی شربت زینک سولفات
شربت زینک سولفات رازک در دو دوز ۵ میلی گرم و ۱۰ میلی گرم تولید شده است.

ویژگی‌ها و فواید شربت زینک سولفات

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش ریزش مو
  • تقویت رشد سالم بدن
  • حفظ سلامتی پوست
  • کمک به عملکرد صحیح دستگاه جنسی
  • تقویت حس بویایی و چشایی
  • تسریع روند التیام زخم‌ها

خرید شربت زینک سولفات از مفیدطب

شما می‌توانید برای خواندن توضیحات بیشتر درباره شربت زینک سولفات رازک و خرید آن، به صفحه مربوطه در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید:

خرید شربت زینک سولفات ۵


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «دوز شربت زینک سولفات برای اسهال کودک چقدر باشد؟»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت زینک سولفات دو نوع دارد که غلظت های متفاوتی دارند: شربت زینک سولفات ۵ میلی گرم در ۵ سی سی (بسته بندی زرد) و شربت زینک سولفات ۱۰ میلی گرم در ۵ سی سی (بسته بندی آبی).
      اگر هدف شما از مصرف زینک، درمان اسهال است، می توانید نوع اول (بسته بندی زرد) را تهیه کنید و روزانه ۱۰ سی سی به فرزند خود بدهید. یا اینکه نوع آبی را تهیه کنید و روزانه ۵ سی سی بدهید. دوره مصرف زینک به این روش برای درمان اسهال به مدت ۵ روز می باشد.
      اما اگر میخواهید زینک را به عنوان یک مکمل تقویتی استفاده کنید، بهتر است نوع اول (بسته بندی زرد) را تهیه کنید و روزانه ۳ سی سی به فرزند خود بدهید. اگر نوع آبی را تهیه کرده اید، روزانه ۱.۵ سی سی کافی است.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام خانم دکارپسرم۴سالش هست اسهال واستفراغ داشت اورژانس سرم وصل کردوزینک بصورت پودرواواراس دادنمیخوره پسرم چیکارکنم اسهالش بندبیادبی اختیاره

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام دوست عزیز اگر فرزند شما اسهال شدید دارد و برای مصرف او آر اس مقاومت میکند، چاره ای جز مراجعه مجدد به پزشک و دریافت سرم ندارید. جبران مایعات از دست رفته در اسهال کاملا ضروری است.
          با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره