چطور به ترس از باشگاه رفتن غلبه کنیم؟

چطور به ترس از باشگاه رفتن غلبه کنیم؟
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آیا می‌خواهید به یک باشگاه تناسب اندام بروید، ولی این تصمیم به حقیقت تبدیل نمی‌شود؟ برنامه زمانی شما ممکن است تنها دلیل این مسئله نباشد. اگر احساس بی‌حوصلگی دارید یا از آسیب‌دیدگی می‌ترسید و یا در این محیط احساس راحتی نمی‌کنید، برای همه این احساس نگرانی و ترس از باشگاه رفتن شما یک راه حل وجود دارد!

بیشتر بخوانید: چگونه ورزش می‌تواند شما را جوان نگه دارد؟

در ادامه ابن مقاله مجله پزشکی مفید طب همراه ما باشید تا ۶ دلیل اصلی ترس از باشگاه رفتن و ثبت نام در یک باشگاه ورزشی را با هم بررسی کنیم:

۱.من برای باشگاه رفتن بیش از حد سنگین‌وزن هستم!

شاید شما فکر می‌کنید افرادی که به ورزشگاه می‌روند مانند شما نیستند، اما این‌طور نیست!

اگر شما می‌ترسید که مردم ظاهر شما را به تمسخر بگیرند، آنیکا کریست، یک مدیر برنامه تناسب اندام می‌گوید: “به یاد داشته باشید که همه افراد حاضر در باشگاه برای بهبود نگاه و احساسی که به خود دارند، آنجا هستند”.

یک دوست پیدا کنید یا همراه یکی از دوستانتان به باشگاه بروید، بودن دوست به شما احساس راحتی بیشتری می‌دهد. نقطه خود را انتخاب کنید. به سراغ یک دستگاه خالی بروید (از آینه هم فاصله داشته باشید، نمی‌خواهید که خودتان را ببینید، شما برای ورزش اینجا هستید) و یا یک نقطه در گوشه عقب کلاس تناسب اندام را انتخاب کنید.

من برای باشگاه رفتن بیش از حد سنگین‌وزن هستم!

هر کاری که باعث می‌شود احساس راحتی کنید را انجام دهید. حال شما می‌توانید خود را کنترل کنید. کار کردن به طور منظم می‌تواند به شما اعتماد به نفس بدهد. همچنین می‌تواند روابط اجتماعی و اخلاق شما را نیز تقویت کند. کریست می‌گوید: “یک جلسه در ورزشگاه می‌تواند خلق و خوی شما را تا ۱۲ ساعت تغییر دهد.”

۲. من نمی‌دانم که چطور از تجهیزات استفاده کنم.

تا به حال یک کتل بل دیده‌اید؟ تنظیمات و دکمه‌های روی دستگاه شما را گیج می‌کند؟ یکی از مهم‌ترین دلایل ترس از باشگاه رفتن این است افراد تصور می‌کنند نمیدانند چطور باید از وسایل ورزشی استفاده کنند و این موضوع ممکن است باعث خجالت و تمسخر آن‌ها شود.

آرون مایباخ، یک مربی شخصی متخصص در سان‌فرانسیسکو می‌گوید: “یک جستجوی سریع آنلاین ده‌ها تصویر، فیلم و مقاله را در اختیار شما می‌گذارد که تمام روش‌های صحیح و مناسب استفاده از یک دستگاه و تجهیزات و یا نحوه انجام ورزش را به شما توضیح می‌دهد.”

اگر هنوز هم مطمئن نیستید، می‌توانید قبل از شروع تمرین خود از یکی از کارمندان و یا شخص دیگری که در اطراف شماست، کمک بخواهید. مایباخ می‌گوید: “احساس سردرگمی در ورزشگاه برای همه اتفاق می‌افتد.”

۳. حوصله ندارم!

پاتریشیا ای.فارل، پزشک روانشناس می‌گوید: پایین انداختن سر، استفاده از آی پد و تمرکز روی ورزشی که قصد انجام آن را دارند، به بعضی افراد انگیزه می‌دهد. و در برخی افراد، این کار برای مبارزه با خستگی و بی‌حوصلگی کافی نیست.”

می‌توانید به یک کلاس تناسب اندام گروهی _از تای چی گرفته تا زومبا_ بروید. فارل می‌گوید: “کار کردن با افراد دیگر به شما حس رفاقت می‌دهد و در شما شور و شوق ایجاد می‌کند. وقتی با دیگران هستید، این حس که من باید به تنهایی این کار را انجام دهم، از بین می رود.”

کلاس تناسب اندام گروهی

سعی کنید حتی وقتی در حال عرق ریختن هستید نیز لبخند بزنید، بر اساس یک مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا در ایروین، لبخند زدن باعث ترشح اندورفین می‌شود که این ماده احساس خوبی در بدن ایجاد می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد.

۴. من هیچی برای پوشیدن ندارم.

لباس‌های ورزشی ممکن است فوق‌العاده تنگ، مد روز و گران باشند. اما اجباری برای این کار نیست. سعی کنید هدف خود را متناسب ساختن اندام خود انتخاب کنید.
یک شلوار و یک پیراهن راحت، انتخاب خوبی است. کریست می‌گوید: “یک لباس راحت بخرید، این کار به شما اعتماد به نفس می‌دهد.”
نیازی به هزینه اضافی نیست چون شما در حال کار بر روی کاهش وزن خود هستید و به زودی باید یک لباس با اندازه کوچک‌تر بخرید.

۵. احتمال صدمه دیدن دلیل ترس من از باشگاه رفتن است!

این جمله قدیمی را فراموش کنید که می‌گوید نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. ارین مک گیل، مدیر آموزش و طراحی در آکادمی ملی پزشکی ورزشی می‌گوید: “ورزش نباید وحشتناک و دشوار باشد.”

اگر آخرین بار که به باشگاه رفته‌اید برای شما مثل یک شکنجه بوده، به احتمال زیاد تمرین شما از توانایی‌تان بالاتر بوده و یا بدنتان هم ترازی لازم را با ورزش مورد نظر شما انجام نمی‌دهد.

احتمال صدمه دیدن دلیل ترس من از باشگاه رفتن است

یک مربی شخصی می‌تواند روش‌های صحیح حرکت و راحت برای شما را به صورت یک برنامه برای سطح تناسب اندام شما نشان دهد به طوریکه هیچ‌گونه آسیب و صدمه‌ای شما را تهدید نکند. برخی از سالن‌های ورزشی یک جلسه رایگان به اعضای جدید ارائه می‌کنند.

مک گیل می‌گوید: “به یاد داشته باشید، کیفیت حرکت از تعداد حرکات و تکرار آن‌ها و یا زمانی که بر روی تردمیل می‌گذرانید به مراتب مهم تر است.”

۶. چرا من باید شروع کنم؟ من هرگز موفق نمی شوم!

افکار نا امید ‌کننده‌ای مثل این باعث شکست شما می‌شود. بسیاری از مردم تصور می‌کنند باید ساعات زیادی را در باشگاه ورزشی صرف کنند تا موفق شوند.
سعی کنید این هفته یک بار برای بیش از ۳۰ دقیقه ورزش کنید (و آن را به عنوان یک سرگرمی تلقی کنید). سپس از هفته‌های بعد به این زمان اضافه کنید و به آرامی جلسات را بیشتر کنید. کاهش وزن به معنی یک کار خیلی سخت و سرعتی نیست. کریست می‌گوید: “کاهش وزن به معنی تغییر رفتار و عادات بدن شما است.”

اگر تصمیم به باشگاه رفتن گرفته‌اید و به دنبال خرید یک مکمل ورزشی خوب و موثر میگردید، می‌توانید انواع مکمل‌های افزایش‌دهنده حجم و عضله مثل پودر کراتین مونوهیدرات او پی دی فارما و پودر خوراکی زورفارم زولنگ رسپینا را از طریق داروخانه آنلاین مفید طب خریداری کنید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره