نحوه مصرف قرص بایو فم برای عفونت

قرص بایو فم برای عفونت واژن
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کپسول واژینال بایوفم که آن را با نام قرص بایو فم نیز می‌شناسند، یک مکمل پروبیوتیک مناسب برای بانوان است. این فرآورده آنتی باکتریال خواص و مزایای گوناگونی دارد که در راستای حفظ سلامت خانم‌ها موثر شناخته شده است. تقویت سیستم ایمنی، کاهش PH واژن و ممانعت از رشد میکروب‌ها از مهم‌ترین موارد مصرف کپسول بایو فم به شمار می‌روند. در این مقاله با هم بررسی خواهیم کرد که چطور می‌توان از قرص بایو فم برای عفونت واژن استفاده کرد. با ما همراه باشید.

فلور واژینال چیست؟

در دستگاه تناسلی بانوان انواعی از میکروارگانیسم‌های هوازی و بی‌هوازی وجود دارند که در یک توازن دینامیک به سر می‌برند. این باکتری‌ها به حفظ محیط ایده‌آل برای سالم نگه داشتن واژن و جلوگیری از عفونت کمک می‌کنند. منظور از فلور واژن، همین گونه‌های مختلف باکتری هستند که در مجرای واژن زندگی می‌کنند.

بیشترین نوع باکتری‌های فلور واژن از لاکتوباسیلوس (نوعی باکتری خوب) تشکیل شده است که به حفظ PH سالم واژن کمک می‌نمایند. مهم‌ترین عواملی که می‌توانند در میزان وجود میکروبیوم‌های واژن تاثیر داشته باشند، شامل موارد زیر است:

  •     عوامل ژنتیکی مانند سیستم ایمنی
  •     گیرنده‌های روی سطوح سلول‌های اپیتلیال
  •     مقدار و اجزای ترشحات واژن

حفظ PH ایده‌آل و تقویت لاکتوباسیل‌ها در سلامت زنان ضروری است. از همین رو برخی پزشکان برای خانم‌هایی که به دلایل مختلف به عدم تعادل فلور واژن مبتلا هستند، مصرف مکمل‌های پروبیوتیک را توصیه می‌کنند.

علل ایجاد عفونت واژن

اکوسیستم دینامیک واژن تحت تاثیر عواملی مانند سن، بارداری، بیماری‌های عفونی، روش‌های کنترل بارداری، دارو درمانی و… قرار می‌گیرد. در شرایطی که تعداد جمعیت باکتری‌های لاکتیک فلور واژن کاهش پیدا کند و باکتری‌های بی‌هوازی گرم منفی، کوکوس‌های گرم مثبت و پاتوژن‌های هوازی غالب شوند، واژینوز باکتریایی اتفاق می‌افتد.

در این حالت باکتری‌های طبیعی واژن دچار عدم تعادل شده و خارش و بوی بد واژن از مهم‌ترین علائم آن می‌باشد. درمان این عفونت‌ها عمدتاً با استفاده از آنتی‌بیوتیک صورت می‌گیرد که خود موجبات کاهش بیشتر باکتری‌های لاکتیک را فراهم می‌آورد.

در چنین شرایطی مصرف مکمل‌های حاوی لاکتوباسیلوس‌ها می‌تواند به تثبیت میکروفلور طبیعی واژن کمک کند و این کار را با ممانعت از رشد عوامل پاتوژن و فرصت‌طلب انجام می‌دهد. قرص بایو فم که در ادامه درمورد خواص آن برای عفونت واژن صحبت می‌کنیم، از جمله محصولات پروبیوتیک است که حاوی لاکتوباسیلوس‌ها می‌باشد.

قرص بایو فم چیست؟

بایو فم محصولی از شرکت تک ژن زیست است که هر بسته آن حاوی ۴۰ عدد کپسول می‌باشد. این محصول حاوی باکتری‌های خوراکی است که برای سلامت عمومی بانوان و خصوصا حفظ تعادل فلور واژینال مفید هستند. لاکتوباسیلوس رامنوسوس و لاکتوباسیلوس روتری دو باکتری مثبت موجود در قرص بایو فم هستند که استئارات منیزیم و لاکتوز نیز به عنوان مواد کمکی در آن وجود دارند.

کپسول باکتری‌های خوراکی پروبیوتیک بایو فم، بعد از مصرف با عبور از روده و رسیدن به رکتوم، قادر به بالا رفتن به سمت واژن هستند. از این رو باکتری‌‌های به‌کاررفته در محصولات خوراکی پروبیوتیک باید به شرایط دستگاه گوارش شامل اسید معده، نمک‌های صفراوی و …. مقاوم بوده و با دوز مؤثر به روده برسند. پس از رسیدن این باکتری‌ها به دستگاه تناسلی، اثر دهی آن‌ها آغاز می‌شود. در بخش بعدی با اثرهای کپسول بایوفم که یکی از بهترین محصولات پروبیوتیک بانوان است، آشنا خواهیم شد.

خرید قرص بایو فم

کپسول بایو فم برای چیست؟

همانطور که گفتیم کپسول بایو فم حاوی دو نوع از لاکتوباسیلوس است و یک مکمل پروبیوتیک موثر در سلامت عمومی بانوان به شمار می‌رود. مهم‌ترین اثر کپسول واژینال بایو فم تقویت و بازسازی میکروفلور واژن است و به تثبیت فلور طبیعی نیز کمک می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد قرص بایوفم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت سیستم ایمنی
  • تثبیت، تقویت و بازسازی فلور طبیعی واژن
  • حفظ سلامت عمومی بانوان
  • رقابت با باکتری‌های پاتوژن برای غذا و اتصال به سلول‌های اپی‌تلیوم واژن
  • کاهش pH واژن با تولید اسید‌های آلی به‌خصوص اسیدلاکتیک
  • تولید ترکیبات ضد میکروبی همانند باکتریوسین و پر اکسید هیدروژن
  • تخریب بیوفیلم حاصله از باکتری‌های پاتوژن
  • کمک به حفظ سلامت اپی‌تلیوم مخاطی و تمامیت سلولی و در نتیجه ممانعت از ورود عوامل بیماری‌ زا

یکی از مهم‌ترین موارد مصرف قرص بایو فم برای عفونت و جلوگیری از رشد میکروب‌ها در محیط واژن است.

خرید قرص بایو فم تک ژن زیست
جهت خرید قرص بایو فم با تخفیف ویژه و قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

قرص بایو فم برای عفونت

میکروارگانیسم‌هایی مانند لاکتوباسیلوس‌ها با تولید ترکیبات ضد میکروبی، بهبود سیستم ایمنی، تخریب بیوفیلم ناشی از کاندیدا و واژیناز باکتریایی، می‌توانند به بهبود عفونت کمک نمایند. این باکتری‌های مفید با تنظیم میکروفلور طبیعی واژن از رشد عوامل پاتوژن و بیماری‌زا جلوگیری می‌کنند.

از همین رو استفاده از محصولات پروبیوتیک حاوی باکتری‌های اسیدلاکتیک مانند لاکتوباسیلوس، می‌تواند با کمک به بهبود میکرو فلور دستگاه تناسلی، تضمین‌کننده سلامتی بانوان باشد. قرص بایو فم از جمله محصولات پرفروش پروبیوتیک خوراکی بانوان است که در این زمینه موثر و کمک‌کننده شناخته شده است.

معمولا استفاده از محصولاتی که به صورت مستقیم به واژن ورود می‌یاند، اثردهی سریع‌تری در درمان عفونت‌های واژینال دارند. اما باید در نظر داشته باشید که کپسول‌های خوراکی مانند بایوفم به واسطه کاهش جابه‌جایی قارچ‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا از رکتوم به واژن و در نهایت کاهش ریسک ابتلا به عفونت، ترجیح داده می‌شوند.

طریقه مصرف کپسول بایو فم

جهت اطلاع از طریقه مصرف کپسول بایو فم بهتر است طبق دستور پزشک عمل کنید. اما اگر دستور خاصی برای شما تجویز نشده باشد، می‌توانید روزانه ۱ الی ۲ عدد کپسول میل نمایید.

در مورد قرص بایو فم تک ژن زیست هیچ مورد منع مصرفی ذکر نشده است. فقط در دوران بارداری و شیردهی باید با مشورت پزشک مصرف شود. در مواردی مانند بیماری‌های قلبی، اندوکاردیت، نقص سیستم ایمنی و یا در افرادی که تحت عمل جراحی پیوند اعضا قرار می‌گیرند، نیز تجویز پروبیوتیک‌ها باید با نظر پزشک صورت گیرد.

عوارض قرص بایو فم

قرص بایو فم و به طور کلی محصولات پروبیوتیک به طور کلی ایمن هستند. فقط در برخی موارد نادر مصرف بایو فم می‌تواند به نفخ و افزایش تولید گاز در دستگاه گوارش منجر شود که در اکثر موارد با ادامه مصرف، عوارض فوق از بین خواهند رفت. در صورتی که که عوارض دیگری مشاهده کردید، پزشک یا داروساز را مطلع نمایید.

جمع بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب درمورد فواید موثر قرص بایو فم برای عفونت واژن صحبت کردیم. همچنین با سایر ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول پرطرفدار و نکات لازم برای مصرف آن آشنا شدیم. کپسول بایو فم علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، با تثبیت فلور طبیعی واژن، کاهش PH، تولید ترکیبات ضد میکروبی و ممانعت از ورود عوامل بیماری‌زا در حفظ سلامت عمومی بانوان موثر است.

شما می‌توانید جهت خرید انواع مکمل‌ها و محصولات مخصوص بانوان از جمله قویترین داروی ضد قارچ واژن به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید قویترین داروی ضد قارچ واژن

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص بایو فم چاق کننده است؟

بسیاری از مصرف‌کنندگان این محصول نگران این هستند که بعد از مصرف آن دچار افزایش وزن شوند. در پاسخ به این سوال که قرص بایو فم چاق کننده است باید گفت خیر هیچ یک از ترکیبات این کپسول باعث اضافه شدن وزن نمی‌شوند و اثر چاق‌کنندگی ندارد.

زمان مصرف قرص بایو فم چگونه است؟

بهتر است جهت اطلاع از مقدار و زمان مصرف قرص بایو فم با پزشک مشورت نمایید. قرص بایوفم را می‌توانید روزانه ۱ الی ۲ عدد مصرف کنید.

قرص بایو فم خوراکی است؟

بله قرص بایو فم یک محصول برای بهبود و پیشگیری از عفونت واژینال بوده و به صورت خوراکی مصرف می‌شود. کپسول‌های خوراکی مانند بایوفم به واسطه کاهش جابه‌جایی قارچ‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا از رکتوم به واژن و در نهایت کاهش ریسک ابتلا به عفونت، ترجیح داده می‌شوند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

12 دیدگاه دربارهٔ «نحوه مصرف قرص بایو فم برای عفونت»

  1. با درود و عرض خداقوت. دکتر بهم قرص بایوفم رو همراه با ۲نوع آنتی بیوتیک داده میخواستم ببینم آیا مصرف همزمان باعث بی اثر شدن نمیشه؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، بله مصرف پروبیوتیک ها ( مانند بایوفم) نیاز است با فاصله از آنتی بیوتیک ها باشد. ( با رعایت حداقل فاصله ۴ساعته از یکدیگر مصرف نمایید.)
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام من بچه شیرمیدم میتونم قرص بایوفم بخورم؟؟؟؟ بارها دکتر رفتم وفلوکونازول دکتر تجویز کرده وبارها همین عفونت خارش میگیرم.

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام استفاده از کپسول بایوفم در دوران شیردهی با مشورت پزشک مجاز است.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام روزتون بخیر
    ببخشید این کپسول برای عفونت کلیه در بانوان هم مناسب ؟ چون میگن ممکنه منشا عفونت کلیه در بانوان واژن باشه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام عفونتی که به کلیه رسیده باشد، صرف نظر از اینکه منشا آن چه چیزی بوده باشد، باید با مصرف آنتی بیوتیک تزریقی و زیر نظر پزشک درمان شود و قرص بایوفم به درمان آن کمکی نمی کند.
      با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کپسول بایوفم باید بصورت خوراکی استفاده شود. این کپسول برای مصرف واژینال طراحی نشده است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بایوفم پی اچ واژن را کاهش می دهد اما هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد پی اچ اسیدیِ واژن تولد نوزاد دختر را به همراه دارد، یا برعکس.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط