معرفی ۳ مولتی ویتامین چاق کننده در شیردهی

معرفی 3 مولتی ویتامین چاق کننده در شیردهی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

دوران بارداری و شیردهی از مهم‌ترین دوران زندگی خانم‌ها است که تمایل دارند به بهترین نحو ممکن آن را طی کنند. در اغلب موارد مادران شیرده به دلیل خستگی، استرس، بی علاقگی و یا ترس از چاق شدن، نمی‌توانند تغذیه خوبی داشته باشند و دچار لاغری بیش از حد می‌شوند. مصرف مکمل‌ها مخصوصا مولتی‌ویتامین‌ها در دوران شیردهی برای کاهش عوارض احتمالی اهمیت بسیار زیادی دارد. این مکمل‌ها علاوه بر جبران کمبودهای تغذیه‌ای، در برخی افراد باعث بهبود اشتها نیز می‌شوند. در این مقاله به معرفی ۳ مولتی ویتامین چاق کننده در شیردهی می‌پردازیم که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

تقویت بدن در دوران شیردهی

همانطور که در دوران بارداری خانم‌ها باید به مصرف مکمل‌ها و تغذیه خود توجه کافی داشته باشند، در دوران شیردهی نیز از اهمیت تامین کمبودهای تغذیه‌ای کاسته نمی‌شود. جبران نیازهای بدن در خانم‌های شیرده به کمک مواد مغذی و استفاده از مکمل‌های شیردهی پشتیبانی می‌شود.

مصرف مکمل‌ها از جمله مولتی‌ویتامین‌ها و مینرال‌ها در دوران شیردهی به ۳ دلیل حائز اهمیت است:

  1. میزان نیاز بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی در دوران شیردهی نسبت به سایر دوران زندگی خانم‌ها بیشتر است.
  2. نزدیک به ۹۰ درصد تغذیه نوزادان (حداقل تا یک سالگی) از طریق شیر مادر صورت می‌گیرد، در نتیجه شیر مادر باید غنی از مواد مغذی باشد.
  3. در دوران شیردهی احتمال ایجاد عوارضی مانند کاهش وزن، بی‌اشتهایی، ریزش موی شدید، ضعف سیستم ایمنی بدن و خستگی و ضعف جسمی افزایش پیدا می‌کند. از همین رو مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین کمک‌کننده خواهد بود

ویتامین‌های مورد نیاز دوران شیردهی

البته که شرایط خانم‌های شیرده با یکدیگر متفاوت است و برای اطلاع از کمبودهای ویتامینی بهترین کار مشورت با پزشک می‌باشد. اما برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن، ید، ویتامین D، ویتامین B12 و کلسیم در بیشتر خانم‌ها کاهش پیدا می‌کنند.

  • آهن: مادران شیرده در این دوران به شدت دچار کمبود آهن و کم‌خونی می‌شوند. علائمی مانند ضعف، خستگی و کمبود انرژی از علائم کمبود آهن هستند که در دوران شیردهی قابل مشاهده می‌باشند.
  • ید: برخی از زنان شیرده برای حفظ عملکرد تیروئید، سیستم عصبی کودک و رشد مغزی کودک به مصرف ید نیاز پیدا می‌کنند.
  • ویتامین D: این ویتامین برای خانم‌های شیرده اهمیت بسیاری دارد و نبود آن سلامتی بدن مادر را به مخاطره می‌اندازد. ضعف سیستم ایمنی، درد کمر، ریزش مو و افسردگی از علائم کمبود ویتامین دی در دوران شیردهی هستند.
  • ویتامین B12: مادران شیرده مخصوصا کسانی که رژیم گیاه‌خواری دارند باید مصرف مکمل‌های حاوی این ویتامین را جدی بگیرند.
  • کلسیم: کمبود کلسیم نیز از موارد بسیار شایع در دوران شیردهی است. تقویت استخوان‌های مادر و حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌های نوزاد در دوران شیرخواری به تامین کلسیم از طریق مواد غذایی و مکمل‌ها وابسته است.

علائم کمبود ویتامین در دوران شیردهی

در بخش قبل با ویتامین‌هایی که معمولا در دوران شیردهی کاهش پیدا می‌کنند و احتیاج به مصرف مکمل را افزایش می‌دهند، آشنا شدیم. قبل از اینکه درمورد انواع مولتی ویتامین چاق کننده در شیردهی صحبت کنیم، بهتر است علائم کمبود ویتامین در این دوران را بشناسیم. خانم‌هایی که در زمان شیردهی دچار کمبود مواد مغذی می‌شوند، معمولا عوارض و علائم زیر را تجربه می‌کنند:

  • تضعیف سیستم ایمنی و افزایش ابتلا به بیماری‌های ویروسی
  • افزایش ریزش مو
  • بی‌حسی دست‌ها و بازوها
  • احساس خستگی مفرط و ضعف شدید
  • مشکلات عضلاتی مانند گرفتگی و اسپاسم و درد دست و پا
  • پوسیدگی دندان‌ها و تحریک لثه
  • شکننده شدن ناخن‌ها
  • اگزمای پوستی

برای رفع این علائم کمبود ویتامین، رعایت رژیم غذایی مناسب و اصولی، مهم‌ترین اقدام خواهد بود. در کنار این موضوع می‌توانید از مکمل‌های مخصوص این دوران و انواع مولتی‌ویتامین‌ها نیز کمک بگیرید. پزشک شما بهتر از هر مرجع دیگری می‌تواند مکمل مناسب با شرایط شما را انتخاب کند.

بهترین قرص مولتی ویتامین در دوران شیردهی

برای داشتن یک گزینه کمکی در جهت جبران کمبودهای بدن در دوران شیردهی، استفاده از یک کپسول مولتی ویتامین مینرال در شیردهی، که با بدن سازگار باشد، بهترین انتخاب است. زیرا معمولاً مادران پس از زایمان توان و انرژی کافی برای تأمین تغذیه سالم و کامل را برای خود ندارند و اغلب از خوردن مواد مغذی غافل می‌شوند. مولتی ویتامین بعد از زایمان می‌تواند تا حد زیادی کمبودهای تغذیه‌ای را جبران کند.

در هنگام خرید بهترین قرص مولتی ویتامین در دوران شیردهی باید به ترکیبات مکمل توجه داشته باشید که مناسب شرایط بالینی و در جهت تامین سلامت مادر شیرده و نوزاد باشد. همچنین کمترین عوارض جانبی را به همراه داشته باشد.

همانطور که گفتیم در دوران زایمان و شیردهی، مادرها به مواد مغذی نظیر کلسیم، ویتامین D، آهن، ویتامین C و ویتامین‌های گروه B نیاز دارند و طبق نظر متخصصین زنان و زایمان در این دوران باید مولتی ویتامین شیردهی حاوی این ریزمغذی‌ها را مصرف کنند. در ادامه با چند نوع از بهترین مولتی‌ویتامین‌های مخصوص بارداری و شیردهی آشنا می‌شویم.

قرص مولتی پریناتال سوپرابیون

این قرص یک مولتی ویتامین برای دوران بارداری و شیردهی است که حاوی ترکیبی از عناصر معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز در این دوره می‌باشد. فولیک اسید، آهن، کلسیم، ویتامین D3، ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C و ویتامین E از جمله ترکیبات موجود در این قرص هستند.

از قرص سوپرابیون به عنوان قرص پریناتال برای چاقی در شیردهی نیز یاد می‌شود که به بهبود اشتها و جبران کمبودهای تغذیه‌ای در دوران شیردهی کمک می‌کند.

خرید قرص مولتی پریناتال سوپرابیون
جهت خرید مولتی پریناتال سوپرابیون تامین‌کننده مواد مغذی مورد نیاز بانوان باردار و شیرده کلیک کنید.

مولتی ویتامین شیردهی یوروویتال

قرص پرینامکس نیو مام یورو ویتال یک مولتی ویتامین جهت تامین ریزمغذی‌های ضروری برای مادران پس از زایمان است. این محصول حاوی ویتامین‌های گروه B، ویتامین‌های D، C، A و E، آهن، کلسیم، روی، منیزیم، سلنیوم، کلاژن، کوآنزیم کیوتن، عصاره هسته انگور و گیاه دم اسب می‌باشد.

قرص prenamax به بهبود کیفیت و حجم شیر در مادران شیرده نیز کمک می‌کند. همچنین سلامت پوست، مو و ناخن‌ها را در این دوران حفظ خواهد کرد. مولتی ویتامین شیردهی یوروویتال به واسطه ترکیبات منحصر به فرد خود در تامین انرژی و تنظیم متابولیسم طبیعی در مادران پس از زایمان موثر است.

قرص پرگنازون هلث اید

قرص پرگنازون یک مکمل بارداری برای رشد بهتر جنین و رفع کمبودهای تغذیه‌ای مادر در دوران بارداری و شیردهی است. این قرص مولتی ویتامین به تامین مواد مغذی مورد نیاز برای قبل، دوران بارداری و بعد از زایمان کمک می‌کند.

پرگناوزن هلث اید حاوی بیش از ۲۰ ماده مغذی شامل ویتامین‌های گروه B، ویتامین‌های D2، E و C، نیاسین، فولیک اسید، بیوتین، پانتوتنیک اسید، ویتامین K، زینک، آهن، منیزیم، ید، مس، سلنیوم، کولین و… است. این قرص با تأمین مواد مغذی لازم برای افزایش شیر و بهبود کیفیت آن و ویتامین‌های مورد نیاز بدن مادر در دوران شیردهی، هم از مادر و هم نوزاد مراقبت می‌کند.

خرید قرص پرگنازون هلث اید
جهت خرید قرص پرگنازون هلث اید مولتی ویتامین دوران بارداری و شیردهی روی عکس کلیک کنید.

مولتی ویتامین چاق کننده در شیردهی

یکی از سوالاتی که بسیاری از مصرف‌کنندگان مولتی ویتامین‌ها می‌پرسند، در مورد چاق کننده بودن این مکمل‌ها است. اجازه دهید به طور کلی به این سوال پاسخ دهیم. محصولات مولتی ویتامین، مکمل‌های تخصصی افزایش وزن نیستند. ترکیبات موجود در این مکمل‌ها انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که معمولا در بدن تولید می‌شوند. در مواردی که بدن ما دچار کمبود این مواد مغذی می‌شوند، مانند دوران بارداری، شیردهی، استفاده از رژیم گیاه‌خواری، برخی بیماری‌ها و مصرف برخی داروها، استفاده از مکمل‌های مولتی ویتامین توسط پزشکان توصیه می‌شود.

زمانی که بدن ما به کمبود موادی مانند آهن، زینک و ویتامین‌های گروه B دچار شود، برخی عوارض ظاهر می‌شود که از جمله شایع‌ترین آن‌ها می‌توان به بی‌اشتهایی یا کم شدن میل به غذا اشاره کرد. در دوران شیردهی عواملی مانند استرس، بی‌خوابی شبانه، بی‌میلی و احساس افسردگی و کمبود مواد مغذی، مشکل بی‌اشتهایی را از جهات مختلف برای مادر ایجاد خواهند کرد.

در نتیجه با مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین، زینک و آهن اشتهای طبیعی مصرف‌کننده باز می‌گردد. این مسئله موجب افزایش میل به غذا خوردن و در ادامه چاق شدن و رفع لاغری بیش از حد خانم‌ها در دوران شیردهی می‌شود. قرص پرینامکس نیو مام یوروویتال، قرص پرگنازون هلث اید و مولتی پریناتال سوپرابیون از جمله انواع مولتی ویتامین چاق کننده در شیردهی هستند که به دلیل دارا بودن زینک، آهن و ویتامین‌های گروه B در افرادی که دچار کمبود این مواد هستند، کمی افزایش وزن ایجاد خواهند کرد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی میزان اهمیت استفاده از مکمل‌های مولتی ویتامین در دوران شیردهی پرداختیم و علائم کمبود مواد مغذی در این زمان را مرور کردیم. مصرف مولتی‌ویتامین‌ها در شیردهی علاوه بر تامین ریز‌مغذی‌های مورد نیاز، به تقویت سیستم ایمنی مادر و کودک، تقویت پوست و مو، جلوگیری از ریزش مو و رفع خستگی و ضعف نیز کمک می‌کند. این مطلب به معرفی ۳ مولتی ویتامین چاق کننده در شیردهی که باعث بهبود اشتها و تامین انرژی خانم‌ها در این دوران می‌شود، پرداخته است.

شما می‌توانید برای خرید هر یک از این مکمل‌ها و سایر انواع مولتی ویتامین چاق کننده در شیردهی از طریق لینک زیر اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

بهترین قرص مولتی ویتامین در دوران شیردهی

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

در دوران شیردهی چی بخوریم؟

تغذیه در دوران شیردهی اهمیت زیادی دارد. بهتر است تا زمانی که به کودکتان شیر می‌دهید، وعده‌های غذایی خود را سالم و مقوی و کمی بیش از حد طبیعی کنید. مصرف سبزیجات، میوه‌ها، غذاهای نشاسته‌دار، پروتئین بدون چربی و امگا۳ می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.

بهترین قرص مولتی ویتامین در دوران شیردهی کدام است؟

پزشک شما بهتر از هر کسی می‌تواند بهترین قرص مولتی ویتامین در دوران شیردهی را به شما معرفی کند. توجه داشته باشید که در انتخاب این مکمل‌ها باید متناسب با نیاز بدنتان به ویتامین‌ها عمل کنید. مولتی ویتامین شیردهی یوروویتال از جمله محبوب‌ترین مکمل‌های این دوران است.

بهترین قطره افزایش شیر مادر چیست؟

قطره افزایش شیر مادر گل دارو به دلیل وجود عصاره گیاهانی همچون رازیانه، شوید، زیره سبز و شنبلیله تأثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش ترشح شیر مادران شیرده دارد. بنابراین قطره ی شیرافزا گل دارو برای مادرانی که مشکل کمبود شیر دارند، یک گزینه ی بسیار عالی است.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

6 دیدگاه دربارهٔ «معرفی ۳ مولتی ویتامین چاق کننده در شیردهی»

  1. سلام و خسته نباشید
    من بچه شیرخواره دارم و در دوران شیردهی دچار لاغری مفرط میشم
    لطفا راهنمایی کنید چ چیزی مصرف کنم تا مشکلم حل بشه ؟؟

      1. سلام من میخوام قرص گین آپ بخورم خود ب خود چاق بشم میشه بخورم چون بچه شیر میدم میشه بعد از اخرین شیردهی بخورم قرص رو و بعد از ۴یا۵ ساعت شیرش بدم ایا اثرش میمونه تو شیرم

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          با سلام، اگر منظورتان پودر گین آپ است، ترکیبات موجود در پودر گین آپ بزرگسالان، در شیردهی منع یا احتیاط مصرف ندارند. با احترام دکتر داروساز

          1. سلام خانوم دکتر من بچه شیر میدم خیلی لاغرشدم خاستم پودرگین آپ بخورم مشکلی نداره؟ بچه م یک سالشه

          2. دکتر مهلا دهقانپور

            باسلام دوست گرامی، استفاده از پودرگین آپ در دوران شیردهی مچاز نمی‌باشد.
            جهت کمک به کمبود های تغذیه ای که در طول شیردهی برای مادر اتفاق می افتد نیاز است از مکمل های دوران شیردهی مانند قرص پرینامکس نیومام استفاده بفرمایید.
            و هم چنین در صورت صلاح دید پزشک شما می توانید از پودر های مخصوص مادران شیرده مثل لیدی میل استفاده فرمایید.
            با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره