معرفی پودر ضد اسهال پلانتاژل دینه مناسب برای همه سنین

رفع اسهال با گرانول پلانتاژل
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

موارد مختلفی همچون علل عفونی و یا غیر عفونی به خصوص در فصول گرم سال می‌توانند در ایجاد اسهال نقش داشته باشند. اسهال ممکن است با علائمی مانند تب، دردهای شدید و غیرقابل تحمل شکمی و یا وجود خون یا چربی در مدفوع همراه باشد که در این صورت بایستی به پزشک مراجعه نمایید. گاهی اوقات لازم است برای رفع اسهال و کاهش التهابات گوارشی دارو مصرف نمود که بسیاری از افراد مصرف داروهای گیاهی از جمله گرانول پلانتاژل دینه را به داروهای شیمیایی ترجیح می‌دهند.

با مجله سلامت مفید طب و دکتر ضحا مرتضوی همراه باشید تا نحوه مصرف، هشدارهای مصرفی این پودر ضد اسهال را به اطلاعتان برسانیم.

مواد تشکیل دهنده پلانتاژل و تاثیرات آن

پلانتاژل یکی از محصولات گیاهی ضد اسهال است که به صورت گرانول‌های گیاهی حاوی بارهنگ، کتیرا و اسانس منتول، با تشکیل یک موسیلاژ می‌تواند به کاهش حرکات دستگاه گوارش و تعداد دفعات دفع در بزرگسالان و اطفال هنگام ابتلا به اسهال حاد یا مزمن کمک کند.

این محصول همچنین می‌تواند التهابات دستگاه گوارش را کم نماید و به صورت یک لایه محافظ در دیواره دستگاه گوارش از جراحات احتمالی جلوگیری کند.

پودر ضداسهال پلانتاژل

نحوه مصرف پودر پلانتاژل

دستور مصرف این محصول در ۳ بازه سنی بزرگسالان، اطفال ۳ الی ۱۲ سال و اطفال زیر ۳ سال تعریف شده است . البته لازم به ذکر است که اطفال زیر ۳ سال بایستی تنها در صورت توصیه مستقیم پزشک و با دستور پزشک پلانتاژل را مصرف کنند

شما می‌توانید این محصول را طبق دستورهای ذکر شده در بروشور آن مصرف نمایید. البته توضیه می‌شود که هر ساشه­‌ی پلانتاژل با مقدار کافی آب مصرف شود.

احتیاط در مصرف

  • مصرف طولانی مدت این محصول سبب ایجاد یبوست می‌شود.
  • افرادی به انسداد مجاری گوارشی یا صفراوی و روده مبتلا هستند بهتر است در مصرف این محصول احتیاط نمایند.

موارد منع مصرف گرانول پلانتاژل

مصرف این محصول در دوران بارداری ممنوع می‌باشد.

تداخل دارویی پلانتاژل

  • این محصول ممکن است با داروهای شیمیایی ضد اسهال مانند دیفن اکسیلات تداخل داشته باشد، چرا که اثر آن‌ها را تشدید می‌کند.
  • داروهای خوراکی را با فاصله زمانی دو ساعت از پلانتاژل مصرف نمایید زیرا این محصول می‌تواند از جذب آن دارو جلوگیری کرده و در اثر گذاری آن اختلال ایجاد کند.

ویدئوی معرفی پلانتاژل

در ویدئوی زیر می‌توانید معرفی این محصول را توسط دکتر ضحا مرتضوی مشاهده کنید.

سخن پایانی

پلانتاژل یک محصول گیاهی حاوی بارهنگ، کتیرا و اسانس منتول بوده که می تواند به رفع اسهال و تعداد دفعات دفع به افراد مبتلا به اسهال حاد و مزمن کمک نماید. سوالات خود را در مورد پودر ضد اسهال پلانتاژل در صفحه این محصول در داروخانه آنلاین دکتر اصیلی با ما در میان بگذارید تا ما به آن ها پاسخ دهیم.

خرید گرانول پلانتاژل

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی پودر ضد اسهال پلانتاژل دینه مناسب برای همه سنین»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام افرادی که متادون مصرف می کنند نباید از پودر پلانتاژل استفاده کنند. مصرف این دو ترکیب می تواند سبب انسداد روده شود.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط