معرفی قرص پایلوشات برای زخم معده
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

زخم معده یکی از مشکلات گوارشی بسیار شایع در بین افراد هر جامعه‌ای است. این بیماری همیشه باعث بروز مسائل ناخوشایندی در طول زندگی مبتلایان آن می‌شود. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب به معرفی قرص پایلوشات به منظور پیشگیری و درمان زخم معده پرداخته‌ایم. با مطالعه این متن می‌توانید با این محصول برای درمان زخم معده آشنا شوید.

کپسول پایلوشات چیست؟

کپسول پایلوشات یک محصول پروبیوتیک تولید شده توسط شرکت بنیان سلامت کسری است که برای پیشگیری از ابتلا به زخم معده و همچنین کمک به درمان زخم معده استفاده دارد.

هر عدد کپسول پایلوشات محتوی ترکیبات زیر است:

لاکتو باسیلوس روتری غیر زنده ۱۰۰ میلی‌گرم
لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس، لاکتوباسیلوس کازئی و بیفیدوباکتریوم لاکتیس حدود ۱۰۹ واحد تشکیل‌دهنده کلنی
منیزیم (بصورت منیزیم اکساید) ۵۰ میلی‌گرم
کلسیم (بصورت کلسیم کربنات) ۵۰ میلی‌گرم
زینک (بصورت زینک گلوکونات) ۵ میلی‌گرم

برای تهیه قرص پایلوشات می‌توانید از طریق لینک زیر و از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب محصول را به راحتی درب منزل تحویل بگیرید:

خرید کپسول پایلوشات

در ادامه با ویژگی‌های این محصول آشنا می‌شویم و به معرفی قرص پایلوشات می‌پردازیم.

معرفی قرص پایلوشات

کپسول پایلوشات با دارا بودن باکتری‌های مفید یک مکمل پروبیوتیک محسوب می‌شود. پروبیوتیک‌ها همان باکتری‌های خوب طبیعی بدن ما هستند که به حفظ سلامت بدن کمک می‌کنند. این باکتری‌های مفید به طور طبیعی در دستگاه گوارش و واژن وجود دارند و علاوه بر تولید ترکیبات ضد میکربی، سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. پروبیوتیک‌ها به طور طبیعی در مواد غذایی همچون ماست، شیر، آبمیوه و نوشیدنی‌های سویا وجود دارند. مواد غذایی غنی شده با این باکتری‌ها نیز در بازار موجود است.

باکتری‌های زنده و غیرزنده موجود در پایلوشات همگی به درمان بیماری زخم معده کمک می‌کنند. عامل بیماری زخم معده یک باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری است. لاکتوباسیلوس روتری موجود در پایلوشات، با ممانعت از اتصال هلیکوباکتر پیلوری به مخاط معده، سبب دفع این عامل بیماری‌زا می‌شود. لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس، لاکتوباسیلوس کازئی و بیفیدوباکتریوم لاکتیس نیز به رفع عوارض ناشی از مصرف آنتی‌بیوتیک‌های رژیم درمانی ضد هلیکوباکتر، از جمله اسهال و التهاب روده، کمک می‌کنند.

علاوه بر باکتری‌های مفید، پایلوشات محتوی کلسیم، منیزیم و زینک است. کلسیم کربنات و منیزیم اکساید نقش تعدیل اسید معده را بر عهده دارند و در نتیجه بافت آسیب دیده مخاط معده را در برابر اسید معده محافظت می‌کنند. این دو ترکیب همچنین در حفظ تعادل الکترولیت‌ها و کارکرد طبیعی آنزیم‌های گوارشی نقش دارند. زینک نیز به ترمیم مخاط معده، تقویت سیستم ایمنی، و تعدیل اسیدیته کمک می‌کند.

در ادامه مقاله معرفی قرص پایلوشات نکات ضروری در هنگام استفاده از این محصول را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا به سوالاتی که ممکن است در ذهن داشته باشید، پاسخ دهیم.

موارد مصرف پایلوشات

درمان زخم معده مورد مصرف اصلی قرص پایلوشات
اصلی‌ترین مورد مصرف قرص پایلوشات پیشگیری و درمان زخم معده است.

همانطور که گفتیم پایلوشات اثرات ضد هلیکوباکتر دارد و از این طریق به درمان زخم معده کمک می‌کند. بر همین اساس، مورد مصرف این کپسول زخم معده می‌باشد. البته این محصول جایگزینی برای رژیم‌های دارویی استاندارد زخم معده نیست، بلکه باید در کنار آن‌ها استفاده شود.

در اینجا برای شما لیستی از انواع قرص تقویت معده را تهیه کرده‌ایم که با مشاهده این محصولات و مطالعه بروشور آن‌ها می‌توانید مناسب‌ترین درمان کمکی برای خود را انتخاب نمایید:

مشاهده انواع قرص تقویت معده

موارد احتیاط مصرف

  • در صورتی که سابقه حساسیت به اجزاء این فرآورده دارید، بهتر است از مصرف آن خودداری نمایید.
  • این محصول برای بزرگسالان و کودکان بالای ۹ سال مناسب می‌باشد. بنابراین در کودکان کمتر از ۹ سال فقط با تجویز پزشک مصرف شود.
  • مصرف پروبیوتیک‌ها به طور همزمان با داروهای سرکوب سیستم ایمنی و یا داروهای شیمی درمانی ممکن است باعث بروز عفونت شود و بایستی با احتیاط و زیر نظر پزشک مصرف شود.
  • در صورت داشتن نقص سیستم ایمنی، سندرم روده کوتاه، کمبود مس، آنمی سیدروبلاستیک، نوتروپنی، هایپرکلسمی، نارسایی کلیوی، تب، هرگونه سابقه آلرژی دارویی و غذایی و یا مصرف هرگونه دارو و مکمل، قبل از مصرف این فرآورده پزشک را آگاه نمائید.
  • در صورت مشاهده علائم عفونت (مثل تب بالا، لرز و سرفه پایدار) و یا واکنش‌های حساسیتی مانند راش پوستی، خارش، کهیر، تورم صورت و دهان و زبان، سرگیجه شدید، تنگی قفسه سینه و اشکال در تنفس، مصرف فرآورده را قطع نموده و بلافاصله پزشک یا داروساز را مطلع کنید.
  • از مصرف محصول تاریخ گذشته خودداری کنید.

مصرف پایلوشات در بارداری و شیردهی

اطلاعات کافی جهت استفاده از این فرآورده در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد، بنابراین باید از مصرف آن در این دوران خودداری شود.

عوارض کپسول پایلوشات

همانطور که گفتیم باکتری‌های موجود در کپسول پایلوشات همگی برای بدن مفید هستند. با این حال برخی افراد ممکن است در ابتدای مصرف پایلوشات دچار نفخ شوند که این مشکل هم معمولا با ادامه مصرف برطرف می‌شود. اگر با ادامه مصرف نفخ شدیدتر شد به پزشک مراجعه کنید.

عوارض کپسول پایلوشات در موارد نادری شامل آروغ زدن، یبوست، تهوع، استفراغ و اسهال بوده است.

نحوه مصرف پایلوشات

کپسول پایلوشات باید یک عدد صبح و یک عدد عصر همراه با یک لیوان آب مصرف شود. معمولا طول دوره درمان این کپسول دو هفته است.

در صورتی که آنتی بیوتیک مصرف می‌کنید بهتر است کپسول پایلوشات را با دو ساعت فاصله از آنتی بیوتیک استفاده کنید.

معرفی قرص پایلوشات درمان زخم معده
برای درمان زخم معده می‌توانید از قرص پایلوشات با نحوه مصرف بالا استفاده کنید.

تداخلات دارویی کپسول پایلوشات

آنتی‌بیوتیک‌ها

مصرف همزمان آنتی بیوتیک با پروبیوتیک می‌تواند باعث کاهش اثرات پروبیوتیک شود. همچنین کلسیم، منیزیم و زینک می‌توانند باعث کاهش جذب آنتی‌بیوتیک‌های خانواده تتراسایکلین و کینولون گردند. به همین علت لازم است پایلوشات ۲ ساعت قبل یا ۴ تا ۶ ساعت بعد از مصرف آنتی بیوتیک مصرف شود.

لووتیروکسین

پایلوشات به علت دارا بودن کلسیم کربنات، جذب لووتیروکسین را کاهش می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌گردد پایلوشات حداقل با ۴ ساعت فاصله از لووتیروکسین مصرف شود.

آلندرونیت

پایلوشات به علت دارا بودن کلسیم و منیزیم می‌تواند باعث کاهش جذب آلندرونیت شود. به همین علت لازم است پایلوشات راحداقل با ۲ ساعت فاصله از آلندرونیت مصرف کنید.

آهن

زینک موجود در پایلوشات در جذب با آهن رقابت می‌کند. بهتر است بین مصرف این دو محصول فاصله زمانی بیاندازید. در صورت نیاز به مصرف همزمان، مصرف همراه با غذا به کاهش تداخل کمک می‌کند.

شرایط نگهداری کپسول پایلوشات

  • این محصول را در دمای اتاق (زیر ۲۵ درجه سانتیگراد) و در جای خشک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری نمایید.
  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی قرص پایلوشات پرداخته شد و موارد مصرف و نکات لازم در هنگام استفاده از این محصول به صورت کامل بیان شده است. این متن می‌تواند به شما که این محصول توسط پزشک برایتان تجویز شده و یا قصد مصرف آن را دارید کمک کند.

شما می‌توانید برای تهیه انواع محصولات گیاهی دارویی، محصولات بهداشتی و مکمل‌های تغذیه‌ای به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. و داروی مورد نظر خود را به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن سفارش داده و تحویل بگیرید.

سوالات متداول

بهترین زمان مصرف قرص پایلوشات چه موقع است؟

کپسول پایلوشات باید یک عدد صبح و یک عدد عصر همراه با یک لیوان آب مصرف شود. معمولا توصیه می شود که پروبیوتیک ها ترجیحا با معده خالی (حداقل نیم ساعت قبل غذا) مصرف شوند. همچنین برای مصرف درست، لازم است تداخلات دارویی این قرص را بررسی نمایید.

آیا مصرف پایلوشات باعث یبوست می‌شود؟

عوارض قرص پایلوشات به طور کلی چشمگیر نبوده و پروبیوتیک ها اغلب به خوبی تحمل می‌شوند. تنها مصرف این محصول به ندرت می‌تواند باعث یبوست، تهوع و... شود.

تداخل دارویی پایلوشات شامل چه مواردی است؟

پایلوشات با آنتی‌بیوتیک‌ها، لووتیروکسین، آلندرونیت و آهن تداخل دارد. بنابراین به نکات توصیه شده در صورت مصرف هر کدام از این داروها، توجه فرمایید.

بیشتر بخوانید

 


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره