معرفی قرص دایمولاکس برای یبوست
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قرص دایمولاکس‌، حاوی ۴ عصاره گیاهی مؤثر و پرخاصیت برای سیستم گوارش است. ترکیب گیاهی این قرص نه تنها یبوست را درمان می‌کند، بلکه در عملکرد طبیعی روده و پاکسازی دستگاه گوارش نیز نقش موثری دارد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب گفتگوی کوتاهی با خانم دکتر داروساز ضحی مرتضوی در مورد نحوه مصرف قرص دایمولاکس داشتیم. در پایان متن می‌توانید ویدئوی این گفتگو را مشاهده کنید.

قرص دایمولاکس چیست؟

یکی از داروهای ملین پرطرفدار در طب سنتی ایران با عنوان حب الذهب شناخته می‌شود که حاوی زعفران، گل سرخ، صبر زرد (یا همان آلوئه ورا) و هلیله است.

قرص دایمولاکس دقیقا دارای ترکیبات مشابه این داروی سنتی است که به صورت صنعتی تولید شده و قابل تهیه است. در هر بسته بندی شیشه‌ای دایمولاکس ۲۰ عدد قرص وجود دارد.

خرید قرص دایمولاکس

نحوه مصرف قرص دایمولاکس

شما می‌توانید یک عدد از این قرص را بعد از شام یا قبل از خواب مصرف کنید. چون دایمولاکس بعد از تقریبا ۶ تا ۱۲ ساعت اثر می‌گذارد و به روده‌های شما کمک می‌کند که به اصطلاح حرکت کنند و دفع داشته باشید.

مصرف دایمولاکس در کوتاه مدت برای شما خطری ایجاد نخواهد کرد. با این حال همانند سایر ترکیبات گیاهی و شیمیایی که محرک روده هستند، در مصرف بیش از ۱۰ تا ۱۴ روز دایمولاکس ممکن است باعث تنبلی روده شود یا اختلال آب و الکترولیت در شما ایجاد کند.

موارد منع مصرف و احتیاطات

مصرف قرص گیاهی دایمولاکس همانند سایر ملین‌ها، در افرادی که دردهای شکمی با منشاء ناشناخته دارند، افراد مبتلا به انسداد یا تنگی روده و در کل اشخاصی که التهابات مختلف گوارشی دارند، توصیه نمی‌شود و لازم است با پزشک مشورت کنند.

همچنین مصرف دایمولاکس در دوران بارداری و شیردهی و در افراد زیر ۱۲ سال ممنوع است.

نحوه مصرف قرص دایمولاکس
زمان مصرف دایمولاکس بهتر است قبل از خواب و بعد از شام باشد.

آیا قرص دایمولاکس لاغر میکند؟

از سری سوالات رایج در مورد قرص دایمولاس ارتباط آن با لاغری، پاکسازی روده و یا فشار خون است. در پاسخ باید بگوییم:

قرص دایمولاکس‌ با درمان فشار خون یا افزایش آن ارتباطی ندارد.

مصرف ملین‌ها از جمله دایمولاکس به منظور کاهش وزن و لاغری، بسیار خطرناک، بدون اثر و کاملا اشتباه است.

جهت پاکسازی روده این امکان وجود دارد که پزشک شما قرص گیاهی دایمولاکس یا ملین‌های قوی دیگری را تجویز کند تا روده شما قبل از انجام انواع عکس‌برداری‌های روده یا گوارشی خالی باشد.

ویدئو معرفی قرص دایمولاکس

در این ویدئو می‌توانید توضیحات دکتر ضحا مرتضوی را درمورد نحوه مصرف قرص دایمولاکس مشاهده کنید:

 

شما می‌توانید سوالات خود را در مورد این قرص یبوست و سایر محصولات ملین گیاهی در پایین صفحه مورد نظر بپرسید، متخصصین داروساز ما در کمترین زمان ممکن پاسخ شما را خواهند داد.

خرید ملین گیاهی

جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص دایمولاکس‌ می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و نسبت به خرید اینترنتی این محصول اقدام نمایید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «معرفی قرص دایمولاکس برای یبوست»

  1. سلام
    وقتتون بخیر
    خانم دکتر عزیز شما می‌فرمائید مصرف دایمولاکس فقط ۱۰ تا ۱۴ روز من همیشه یبوست دارم چند ماهی هستش این قرص مصرف میکنم اما همون بار اول هم بعد از ۱۴ روز قطع کردم و دیگه کلا دفع نداشتم و دوباره شروع کردم
    کلا برای به این شکل هستش تا زمانی که مصرف کنم یبوست برطرف میشه به محض اینکه قطع کنم دیگه هیچ دفعی ندارم تا زمانی که دوباره شروع کنم
    پیشنهادتون چیه؟
    ممنونم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف طولانی مدت محصولات ملین حاوی گیاه سنا از جمله دایمولاکس، ایجاد تنبلی روده می کند. برای پیشگیری از ایجاد این مشکل در برخی منابع گفته شده بیشتر از یک هفته استفاده نشود، در برخی گفته شده ۱۰ روز در برخی هم ۱۴ روز. در هر حال آنچه مسلم است، این است که این محصولات باید بصورت موردی استفاده شوند و برای درمان یبوست مزمن مناسب نیستند. با توجه به اینکه شما در حال حاضر دچار تنبلی روده شده اید، توصیه میکنم یا به پزشک مراجعه کنید، یا دوز دایمولاکس را تدریجا کم کنید و در کنار آن این اقدامات را انجام دهید تا یبوستتان برطرف شود:
      ۱- سعی کنید رژیم غذایی سرشار از فیبر داشته باشید. فیبرها برای سلامت دستگاه گوارش مفید هستند و همچنین با حفظ آب در روده، از یبوست جلوگیری می کنند. منبع غنی فیبر، حبوبات، سبوس، سبزیجات، میوه جات و پاپ کورن است. انواع پودر موسیلیوم نیز سرشار از فیبر هستند.
      ۲-در روز مقدار کافی آب بنوشید. متخصصان معتقدند نمی شود نیاز همه افراد به آب را یکسان دانست و برای همه مقدار مشخصی آب در روز تعیین کرد.، اما هر فرد باید به میزان مورد نیاز بدن خود حتما آب بنوشد. برای اینکه مطمین شوید آب کافی دریافت می کنید، به رنگ ادرار دقت کنید. معمولا وقتی ادرار پررنگ باشد، به این معنی است که شما آب کافی ننوشیده اید.
      ۳- از استرس دوری کنید. یبوست در بسیاری از افراد منشا عصبی دارد. برای رفع استرس می توانید از یوگا، مدیتیشن، پیاده روی، دو، نوشتن، آواز یا پرداختن به هر کار دیگری که مورد علاقه تان است کمک بگیرید. اگر اضطراب شما شدید باشد، لازم است به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه نمایید.
      ۴- مصرف غذاهای آماده و نیمه آماده، فست فود، چیپس و پفک، نوشیدنی های شکری، کیک و بیسکویت را به حداقل برسانید. این مواد غذایی ناسالم، محتوای چربی و نمک و نگهدارنده بالا و ارزش غذایی پایینی دارند. مصرف مداوم این مواد غذایی ناسالم، سبب یبوست می شود.
      ۵- در تهیه غذاهای خانگی، سعی کنید روغن، نمک و شکر را به حداقل برسانید. همچنین سعی کنید در آشپزی، بجای سرخ کردن، از تفت دادن و بخارپز کردن کمک بگیرید. سعی کنید در تهیه وعده های غذایی از منابع تازه و متنوع پروتئین، و همچنین سبزیجات تازه استفاده بیشتری بکنید.
      ۶- هر وعده را در زمان ثابتی میل کنید. بهتر است هر روز ظهر و عصر یک میان وعده سالم مثلا مغزیجات، شیر یا میوه میل بفرمایید.
      ۷- بصورت منظم ورزش کنید چرا که ورزش در رفع یبوست تاثیر بسزایی دارد. این ورزش می تواند پیاده روی، دو، دوچرخه سواری یا هر ورزش دیگری که به آن علاقه دارید باشد؛ تنها چیزی که مهم است این است که ورزش در زندگی شما نهادینه و تبدیل به عادت شما شود.
      ۸- استفاده از محصولات پروبیوتیک مانند کپسول فمی لاکت با تعدیل فلور میکربی روده به رفع مشکلات گوارشی از جمله یبوست کمک می کند.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  2. سلام خانم دکتر خسته نباشی بنده کلونسکوپی انجام دادم رودم هیچ مشکلی نداره ولی یبوست دارموبا مصرف قرص دایمولاکس یبوستم به طور کامل رفع میشه دچار تبلی روده نمیشم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دایمولاکس می تواند یبوست را برطرف کند اما نباید طولانی مدت مصرف شود. در مصرف طولانی تر از دو هفته، دایمولاکس می تواند ایجاد تنبلی روده کند.
      برای رفع یبوست بدون ایجاد تنبلی روده، می توانید از پودر پسیلیوم استفاده کنید.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  3. اگه امکانش هست یه قرص بهم معرفی کنید که یبوستمو به طور کامل رفع کنه و تنبلی روده نیاره
    ممنون و سپاسگزارم

  4. سلام دکتر
    برای کسی که یبوست از مصرف متادن برای ترک داره و تقریبا همیشه یبوست دارند چه دارویی مصرف کند که روده تنبل نشه،یا چه چیزی پیشنهاد میکنی؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهترین و بی ضررترین دارو برای رفع یبوست که می توانید هر روز استفاده کنید، پودر پسیلیوم است. این پودر که در طعم های مختلف تولید می شود، نه تنها برای گوارش ضرری ندارد، بلکه مفید هم هست.
      پودر پسیلیوم باید روزانه ۱ یا دو بار به میزان یک قاشق در یک لیوان آب یا آبمیوه حل و میل شود. لازم است در کنار این محصول از مایعات کافی استفاده کنید. برای دیدن طعم های مختلف این محصول به این لینک بروید:
      https://www.mofidteb.com/content/search?word=%D9%BE%D9%88%D8%AF%D8%B1+%D9%BE%D8%B3%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%85+
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره