۱۰ روش طبیعی و مؤثر برای افزایش میل جنسی

راه‌های طبیعی و موثر برای افزایش میل جنسی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

میل جنسی به طور طبیعی در افراد مختلف، متفاوت است و کم بودن آن لزوما به معنی داشتن مشکل نیست. اما اگر فردی بخواهد میل جنسی خود را افزایش دهد، می‌تواند از روش‌های طبیعی مؤثری استفاده کند. اضطراب، مشکلات رابطه، مسائل مربوط به سلامتی و سن همگی می‌توانند بر میل جنسی تاثیر بگذارند. در حالی که کم بودن این تمایل معمولا مشکل ساز نیست، اما می‌تواند رابطه و عزت نفس فرد را تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب به برخی از بهترین روش‌ها برای افزایش میل جنسی در خانم‌ها و آقایان می‌پردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

میل جنسی چیست؟

عوامل درونی و بیرونی مختلف، از سطح هورمون‌ها گرفته تا داروهایی که مصرف می‌کنید و عادت‌های خوابی که دارید، همه می‌توانند بر میل جنسی تاثیر بگذارند. میل جنسی در هر کسی متفاوت است اما در بیشتر افراد با افزایش سن کاهش می‌یابد. در اینجا به چند روش برای افزایش میل جنسی می‌پردازیم.

۱. میوه‌های تقویت کننده میل جنسی

شواهد کمی برای تایید تاثیر برخی از خوراکی‌ها بر افزایش میل جنسی وجود دارد. اما امتحان این خوراکی‌ها ضرری ندارد.  برای مثال انجیر، موز و آووکادو خوراکی‌های تقویت کننده میل جنسی یا آفرودیزیاک (هوس افزا) در نظر گرفته می‌شوند. همچنین این میوه‌ها ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم را تامین می‌کنند که می‌تواند جریان خون را در دستگاه تناسلی افزایش دهد و باعث بهبود زندگی جنسی شود.

میوه‌های تقویت کننده میل جنسی
میوه‌هایی مانند موز و آووکادو برای تقویت میل جنسی مفید هستند.

۲. شکلات برای افزایش میل جنسی

در طول تاریخ، شکلات نماد میل و خواستن بوده است. این موضوع نه تنها به خاطر طعم خوشایند شکلات بلکه به دلیل قدرتش در بهبود بخشیدن به لذت جنسی نیز می‌باشد. شکلات باعث آزاد شدن فنتیل آمین و سروتونین در بدن می‌شود که می‌تواند اثرات افزایش روحیه و آفرودیزیاک ایجاد کند.

بر طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۶، احتمالا تاثیرات شکلات بر تمایلات جنسی بیشتر روانشناختی است تا بیولوژیکی.

۳. ریحان و سیر برای افزایش میل جنسی

دفعه بعدی که خواستید یک شام عاشقانه بخورید، به غذای خود کمی ریحان یا سیر اضافه کنید. عطر ریحان احساسات را تحریک می‌کند. سیر حاوی آلیسین است که جریان خون را افزایش می‌دهد. این اثرات می‌تواند به مردانی که اختلال نعوظ دارند کمک کند.

ریحان و سیر برای افزایش میل جنسی
عطر ریحان احساسات را تحریک می‌کند و سیر جریان خون را افزایش می‌دهد.

۴. گیاهان دارویی برای افزایش میل جنسی

تحقیقات کمی درباره میزان تاثیر گیاهان دارویی بر بهبود عملکرد جنسی در زنان و مردان وجود دارد. با این حال برخی از افراد ممکن است این گیاهان را مفید بدانند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵، بیان می‌کند که اطلاعات محدود اما در حال ظهوری وجود دارد که گیاهان دارویی زیر می‌توانند عملکرد جنسی را بهبود بخشند:

  • جینسینگ پرویی 
  • خارخاسک
  • جینکو
  • جینسنگ

باید در مصرف داروهای گیاهی بدون مشورت با پزشک محتاط باشید. برخی از داروهای گیاهی می‌توانند با داروهایی که مصرف می‌کنید تداخل داشته باشند. 

شما می‌توانید برای تهیه قرص ایکسوویت فورت هلث اید (بهبود عملکرد جنسی) که در ترکیبات خود حاوی جینکو بیلوبا نیز می‌باشد، روی دکمه زیر کلیک کنید:

قرص ایکسوویت

۵. ورزش برای افزایش میل جنسی

ورزش منظم از راه‌های زیادی می‌تواند بر میل جنسی تاثیر بگذارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ بر روی مردان تحت درمان محرومیت از آندروژن، که سطح تستوسترون را کم می‌کند، نشان داد که ورزش منظم به مردان کمک می‌کند که با مسائلی مانند نگرانی از تصویر بدن، میل جنسی پایین و تغییرات رابطه کنار بیایند.

یک بررسی در سال ۲۰۱۰، با استناد به تحقیقی نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند به کاهش علائم مرتبط با دیابت در زنان مبتلا به آن کمک کند. این مطالعه تاکید می‌کند که انجام تمرینات کف لگن می‌تواند در زنانی که مبتلا به دیابت نیستند مفید باشد.

ورزش برای افزایش میل جنسی
ورزش منظم از راه‌های زیادی می‌تواند بر میل جنسی تاثیر بگذارد.

۶. اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

احساسی که درباره بدنتان دارید، بر احساستان درباره رابطه جنسی اثر می‌گذارد. یک رژیم غذایی ناسالم و ورزش نکردن می‌تواند باعث شود که تصویر خوبی از خود در ذهن نداشته باشید. این چیزها می‌تواند شما را از داشتن رابطه جنسی و لذت بردن از آن منصرف نماید. شما می‌توانید با منتقل کردن تمرکزتان از نقص‌ها به ویژگی‌های مثبتتان، میل جنسی و عزت نفس خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید بر لذتی که حین رابطه جنسی تجربه می‌کنید تمرکز نمایید.

۷. مدیتیشن برای افزایش میل جنسی

هر چقدر هم که سالم باشید، استرس می‌تواند بر میل جنسی شما اثر بگذارد. بر طبق تحقیقات، مخصوصا زنان مستعد تجربه اثرات استرس بر زندگی جنسی هستند.

از طرف دیگر مردان می‌توانند از رابطه جنسی برای برطرف نمودن استرس استفاده کنند. گاهی اوقات تفاوت در رویکرد جنسی می‌تواند باعث تعارض شود. 

مدیتیشن برای افزایش میل جنسی
برای برطرف کردن استرس، مدیتیشن یا مراقبه را امتحان کنید.

برای برطرف کردن استرس، مدیتیشن یا مراقبه را امتحان کنید. همچنین می‌توانید از انجام فعالیت‌های زیر لذت ببرید:

  • شرکت در فعالیت‌های ورزشی
  • تمرین تای چی
  • رفتن به کلاس یوگا

۸. خواب کافی برای تقویت میل جنسی

کسانی که سبک زندگی شلوغی دارند، ممکن است همیشه فرصت برای خواب کافی نداشته باشند. همچنین پر مشغله بودن باعث می‌شود فرصت کافی برای رابطه جنسی به سختی ایجاد شود. افرادی که کار می‌کنند و از والدین میانسال یا کودکان مراقبت می‌کنند، اغلب خسته هستند و این می‌تواند منجر به کاهش میل جنسی شود.

با یک خواب کوتاه در هر زمانی که می‌توانید و داشتن یک رژیم غذایی سالم و غنی از پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده،  انرژی و میل جنسی خود را افزایش دهید.

شما می‌توانید برای تهیه محصولات مکمل تقویت جنسی بانوان مورد نیاز خود از داروخانه آنلاین مفید طب (دکتر اصیلی) روی دکمه زیر کلیک کنید:

مکمل تقویت جنسی بانوان

۹. سیگار را ترک کنید

سیگار می‌تواند بر سیستم قلبی عروقی تاثیر منفی داشته باشد. سلامتی قلب برای عملکرد جنسی خوب، مهم است. ممکن است بعد از ترک سیگار سطح انرژی و میل جنسی افزایش یابد.

سیگار را ترک کنید
سیگار می‌تواند بر سیستم قلبی عروقی تاثیر منفی داشته باشد.

۱۰. با پزشک مشورت کنید

حتی اگر از روش‌های طبیعی برای افزایش میل جنسی خود استفاده می‌کنید، باز هم مشورت با پزشکتان می‌تواند ایده خوبی باشد. زیرا می‌تواند به شما در شناسایی مشکلات اساسی کمک کند. پزشک شما ممکن است تعدادی راهکار برای افزایش سلامتی جنسی شما پیشنهاد کند. این راهکارها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ارتباط با شریک زندگیتان
  • انتخاب سبک زندگی سالم
  • درمان بیماری‌های زمینه‌ای

دانستن ریشه مشکلی که بر زندگی جنسی شما تاثیر گذاشته است می‌تواند یافتن راه حل را آسان‌تر کند.

شما می‌توانید برای تهیه محصولات مکمل تقویت جنسی مردان مورد نیاز خود از داروخانه آنلاین مفید طب (دکتر اصیلی) روی دکمه زیر کلیک کنید:

مکمل تقویت جنسی مردان

جمع‌بندی

در این مقاله به چند راهکار ساده، مؤثر و طبیعی برای افزایش میل جنسی پرداختیم. روش‌های مختلفی برای تقویت میل جنسی به صورت طبیعی وجود دارد. با این حال، لازم است به خاطر داشته باشید رابطه جنسی در هر زوج متفاوت است. بنابراین ممکن است با کمی آزمایش دریابید که چه چیزی برای شما مناسب است. اگر تصمیم دارید از داروهای تجویزی استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که میل و خواستن در هسته رابطه جنسی نهفته است. پس به یاد داشته باشید که اگر مشکلات احساسی بر میل جنسی شما اثر گذاشته‌اند، دارو نمی‌تواند مسئله را حل کند.

شما می‌توانید برای تهیه قرص آفرودیت (اختلال نعوظ، زود انزالی و میل جنسی) از طریق سایت داروخانه آنلاین مفید طب (دکتر اصیلی) روی دکمه زیر کلیک کنید:

قرص آفرودیت

منبع: سایت‌های healthline و medicalnewstoday

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.    

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره