با خواص شربت استئوکر برای قد آشنا شوید

با خواص شربت استئوکر برای قد آشنا شوید
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

شربت استئوکر ویتابیوتیکس تحت لیسانس کشور انگلستان، حاوی املاح مهمی نظیر کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D3 بوده و به استحکام استخوان‌ها، جلوگیری از پوکی استخوان و افزایش سلامت مادر و جنین در دوران بارداری کمک زیادی می کند. مصرف این شربت هم برای کودکان و هم بزرگسالان مفید است. اگر شما هم درباره خواص شربت استئوکر برای قد شیده‌اید و می‌خواهید بیشتر با این شربت فوق‌العاده کلسیم آشنا شوید، در ادامه این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب همراه ما باشید.

معرفی شربت استئوکر ویتابیوتیکس

استخوان‌ها تنها حامیان بدن برای راه رفتن و فعالیت هستند. تقویت این حامیان مهم به ما کمک می‌کند در سنین میان‌سالی و پیری مشکلات کمتری را تجربه کنیم. متاسفانه این روزها، مشغله‌های کاری فراوان و مصرف مداوم غذاهای فرآوری شده سبب شده افراد نتوانند املاح و ریزمغذی‌های لازم برای استحکام استخوان ها را به دست آورند. اما خبر خوب این است که مصرف مکمل‌هایی مانند شربت استئوکر می‌تواند کمبودهای غذایی برای تقویت استخوان‌ها را از بین برده و از ایجاد بیماری شایع پوکی استخوان جلوگیری کند.

شربت استئوکر تحت لیسانس کشور انگلستان بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. در ترکیبات این شربت علاوه بر کلسیم مورد نیاز روزانه بدن، املاحی نظیر منیزیم، زینک و ویتامین D3 نیز دیده می شود.

ویژگی‌ها و فواید شربت استئوکر

  • تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها
  • جلوگیری از ایجاد پوکی استخوان
  • کاهش عوارض پس از یائسگی در بانوان
  • افزایش سلامت مادر و جنین در دوران بارداری
  • تأمین کمبودهای تغذیه ای بدن
  • کمک به انقباض بهتر ماهیچه‌ها

خرید شربت استئوکر

ترکیبات شربت استئوکر چیست؟

شربت استئوکر ویتابیوتیکس، یک ترکیب کامل از املاح و ویتامین‌ها برای تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. وجود ویتامین D3، زینک و منیزیم در کنار کلسیم در این شربت مکمل، تمام نیازهای استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما را برای کارکرد صحیح تأمین می‌کند.

جدول ترکیبات شربت استئوکر

عنوان مقدار نیاز روزانه
کلسیم ۵۰۰ میلی گرم ۷۲%
منیزیم ۱۵۰ میلی گرم ۵۰%
زینک ۶ میلی گرم ۴۰%
ویتامین D3 ۴۰۰ واحد ۱۰۰%

ماهیت شربت استئوکر، سبب شده تا هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان قابل استفاده باشد. تنها کافی است طبق دستور مصرف برای هر رنج سنی مصرف شود تا نیازهای بدن برای تقویت استخوان ها برطرف شود.

شربت استئوکر برای قد

جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوان ها تنها خاصیت شربت استئوکر ویتابیوتیکس نیست. مصرف کلسیم به تنهایی ممکن است سبب رسوب آن در رگ های خونی شود. وجود منیزیم سبب جذب بهتر کلسیم شده و زینک و ویتامین D3 نیز در کنار آن، علاوه بر تقویت استخوان‌ها به سلامت عضلات، بهبود انتقال پیام‌های عصبی و حتی نظم ضربان قلب نیز کمک می‌کنند. همه این تاثیرات در واقع به خاطر حضور این عناصر در کنار هم و طی واکنش‌های زنجیره بار ایجاد می شود. اما بسیاری از افراد درباره فواید شربت استئوکر برای قد می‌پرسند و می‌خواهند بدانند آیا مصرف این شربت در سنین رشد تاثیری در رشد قد دارد یا خیر؟

باید توجه داشته باشید کودکان و نوجوانان در سنین رشد، برای استخوان‌سازی نیاز شدیدی به کلسیم دارند. مصرف مکمل های کلسیم مانند شربت استئوکر می‌تواند نیازهای بدن آن‌ها را تأمین کند. زیرا در این مکمل عناصری وجود دارد که به جذب بهتر کلسیم و استخوان‌سازی کمک می‌کند.

ویتامین D3 یکی از مهم ترین شریک‌های کلسیم برای ساخت استخوان و افزایش تراکم استخوان است. این ویتامین به کمک منیزیم به فرم فعال خود تبدیل شده و استخوان سازی را افزایش می‌دهد. در نتیجه مصرف شربت استئوکر ویتابیوتیکس برای افزایش قد کودکان و نوجوانان مؤثر خواهد بود.

شربت استئوکر برای افزایش قد
مصرف شربت استئوکر ویتابیوتیکس برای افزایش قد کودکان و نوجوانان مؤثر خواهد بود.

شربت استئوکر ویتابیوتیکس برای رشد کودکان

رشد کودکان تنها به معنای رشد قدی نیست. بلکه رشد صحیح ماهیچه‌ها، سیستم عصبی و سیستم ایمنی جزو مهم ترین بخش‌های آن است. اگر می‌خواهید این بخش‌ها در بدن کودک شما به خوبی رشد کنند، تنظیم یک برنامه غذایی خوب و خرید شربت استئوکر می‌تواند جزو اولین قدم‌های شما باشد. عنصر زینک و منیزیم برای رشد مغز، سلامت ماهیچه‌ها و تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم هستند. به خصوص در سنین کودکی که این سیستم‌ها در هنوز در حال رشد و تکمیل شدن هستند.

شربت استئوکر برای تقویت استخوان‌ها

بیشتر رشد استخوان در سال‌های نوجوانی اتفاق می‌افتد. اما با بالا رفتن سن این رشد به تدریج کم شده تا زمانی که کاملاً متوقف شود. میزان تراکم استخوان در زنان تا حدود ۴۰ سالگی ثابت می‌ماند. اما بعد از ۴۰ سالگی به ازای هر سال ۰.۵% تا ۱%، تحلیل استخوان در زنان اتفاق می‌افتد. این تحلیل در مردان دهه‌های ۵۰ به بعد رخ می‌دهد. تحلیل استخوانی مخصوصاً در کسانی رخ می‌دهد که میزان دریافتی کلسیم کافی نداشته‌اند.

تحقیقات نشان داده است که مصرف مکمل‌هایی مانند شربت استئوکر که ویتامین D3 را همراه کلسیم دارند، در مردان باعث افزایش توده‌ی استخوانی و تراکم استخوان شده و در زنان از ایجاد پوکی استخوان پس از یائسگی جلوگیری می‌کند. مصرف خوراکی منیزیم نیز می‌تواند باعث افزایش تراکم استخوانی و کاهش سرعت تحلیل استخوان شود.

همچنین مصرف کلسیم به همراه ویتامین D3 می تواند از افتادن و شکستگی استخوان‌ها جلوگیری کند. این اثر به واسطه‌ی کمک به حفظ تعادل و نرمال کردن فشار خون سیستولی و تا حدی افزایش تراکم استخوانی مکمل‌های حاوی کلسیم و ویتامین دی ۳ است. همچنین مطابق مطالعات، افزایش مصرف منیزیم باعث کاهش شکستگی های استخوان به یک سوم می‌شود.

شربت استئوکر همچنین می توانند باعث تقویت دندان ها مخصوصاً در افراد سالمند شود. همچنین کلسیم و د۳ هر دو در استحکام بیشتر دندان و کاهش ریسک پوسیدگی در اطفال موثرند.

استوکر برای سلامت مادر و جنین در دوران بارداری

در زنان بارداری که میزان کافی دریافت کلسیم در روز ندارند، مصرف مکمل‌های کلسیم باعث افزایش تراکم استخوان جنین می‌شود. همچنین، مصرف خوراکی زینک و منیزیم نیز به رشد بهتر سیستم ایمنی، مغز و قلب جنین نیز کمک می کند. شربت استئوکر، کمبودهای ضروری مادران باردار را تأمین می‌کند.

خرید شربت استئوکر

نحوه مصرف شربت کلسیم استئوکر چگونه است؟

بهترین زمان مصرف شربت استئوکر و به طور کلی مکمل‌های کلسیم، یک ساعت پس از غذا است. نحوه مصرف شربت استئوکر برای سنین مختلف به شرح زیر است:

  • کودکان ۲-۱ سال: روزی ۲ بار هر بار ۱ قاشق مرباخوری پر
  • کودکان ۱۲-۳ سال: روزی ۲ تا ۳ بار هر بار ۱ قاشق مربا خوری پر
  • بزرگسالان: روزی ۲ بار هر بار ۲ قاشق مرباخوری پر
  • در بارداری و شیردهی: روزی ۲ بار هربار ۲ قاشق مرباخوری پر

عوارض، تداخلات دارویی و موارد احتیاط

  • شربت استئوکر ویتابیوتیکس یک مکمل غذایی بوده و در صورتی که به اندازه لازم مصرف شود، عوارضی نخواهد داشت.
  • مصرف شربت استئوکر در دوران بارداری و شیردهی برای مادر و کودک مفید بوده و کمبودهای تغذیه ای را جبران می کند. اما برای جلوگیری از هرگونه تداخل و عوارض، بهتر است قبل از مصرف این محصول با پزشک خود مشورت کنید.
  • شربت استئوکر با داروهای دولتگرارویر، اویتگراویر و لوودوپا کربی دوپا تداخل شدید دارد.
  • در صورت مصرف همزمان دیگوکسین، دیلتیازم، وراپامیل، لیتیم، لووتیروکسین، هیدروکلروتیازید، سوتالول،  برخی آنتی بیوتیک ها (تتراسایکلین ها و سیپروفلوکساسین، داروهای ضداسید معده، آملودیپین، تریامترن و اسپیرونولاکتون، شل کننده های عضلانی و گلی کلازید و کلیبنکلامید، فنوباربیتال و استروژن ها جهت کاهش تداخلات با پزشک یا داروساز مشورت شود.
  • مصرف مکمل های کلسیم برای افرادی که به صورت طولانی از داروهای کورتونی، داروهای ضد تشنج، فوروزماید، ملین های محرک مانند بیزا کودیل و سنا استفاده می کنند توصیه می شود.
  • درصورت مصرف همزمان مکمل های آهن، لیکوپن، پره و پروبیوتیکی  سیر، جینکگو، جنسینگ، مریم گلی و گلوکزامین جهت کاهش تداخلات با پزشک یا داروساز مشورت شود.
  • مصرف غذاها با میزان بالای سبوس و فسفر (شیر و لبنیات)، کافئین، فیبر، اگزالیک اسید و نمک باعث افزایش دفع کلسیم یا کاهش جذب آن می شوند.
  • رژیم غذایی پر پروتئین مخصوصاً پروتئین های حیوانی باعث افزایش دفع کلسیم و رژیمهای کم پروتئین باعث کاهش جذب کلسیم می شوند. رژیم متعادل که در آن حدود ۱۰ تا ۲۰% انرژی دریافتی از پروتئین باشد، تاثیری بر میزان کلسیم نخواهد داشت.  جذب کلسیم در افراد سیگاری کاهش پیدا می کند.
  • مصرف مکمل کلسیم در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، هایپو و هایپرفسفاتمی، مشکلات کلیه و سارکوئیدز بهتر است تحت نظر پزشک باشد.

سؤالات متداول

آیا مصرف شربت استئوکر برای قد خوب است؟

بله. مصرف مکمل کلسیم استئوکر، منابع لازم برای استخوان‌سازی از جمله کلسیم، ویتامین D3 و منیزیم را در اختیار بدن قرار می‌دهد و به افزایش رشد قد در سنین رشد کمک می‌کند.

شربت استئوکر ساخت چه کشور است؟

شربت استئوکر ساخت ایران تحت لیسانس VITABIOTICS انگلستان است.

مصرف شربت استئوکر برای کودکان عوارضی ندارد؟

خیر. اگر کودک شما دچار کمبود کلسیم است، می توانید از شربت استئوکر برای رفع کمبود او استفاده کنید. اما برای اطمینان بیشتر بهتر است با پزشک اطفال مشورت کرده و از نیازهای بدن کودک خود به طور کامل آگاه شوید.

شربت استئوکر را می توان در دوران بارداری و شیردهی مصرف کرد؟

بله. مصرف مکمل کلسیم استئوکر، برای رشد بهتر جنین و کودک و رفع کمبودهای بدن مادر در دوران بارداری و پس از زایمان بسیار مؤثر است. اما بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک مشورت شود.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

39 دیدگاه دربارهٔ «با خواص شربت استئوکر برای قد آشنا شوید»

  1. سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
    بهترین زمان مصرف شربت استئوکر طی روز چه موقع هست؟و اینکه دخترم الان چهارساله هست ‌روزانه شربت سانستول زینک پلاس بهش میدم آیا تاثیری برای رشد قد داره؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، برای فرد ۱۴ساله نیاز به مصرف روزانه ۱۰ سی‌سی از شربت استئوکر می‌باشد.( که می توانید ۵‌سی‌سی پس از صبحانه و ۵سی‌سی عصر استفاده نمایید)
      بله برخی ریزمغذی ها مانند زینک، کلسیم، و اسید آمینه ال آرژنین می تواند در تحریک هورمون رشد و افزایش رشد قدی موثر واقع گردند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با سلام برای تقویت رشد قدی برای سن شما شربت آرژی پلاس پیشنهاد بهتری است. صفحات رشدی معمولا ممکن است تا ۲۰ سالگی بسته نشوند. میزان مصرف این شربت برای نوجوان ۱۵ ساله، روزی دو بار، هر بار ۵ سی سی است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با سلام برای تقویت رشد قدی برای سن شما شربت آرژی پلاس پیشنهاد بهتری است. صفحات رشدی معمولا ممکن است تا ۲۰ سالگی بسته نشوند. میزان مصرف این شربت برای نوجوان ۱۵ ساله، روزی دو بار، هر بار ۵ سی سی است.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام ببخشید میتونیم شربت استئوکر وآرژی پلاس رو همزمان باهم به کودک بدیم یا باید بینشون فاصله باشه؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهتر است بین زمان مصرف این دو شربت چند ساعتی فاصله بیاندازید تا جذب آنها بهتر صورت بگیرد.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  3. سلام دخترم تازه رفته تو ۱۵سال قدش ۱۵۵هس اینو بخوره قدش بلند میشه ؟ اونقد ناراحته
    اگه صفحه رشدشم بسته شده باشه تاثیری داره ؟ روزی چن قاشق باید بخوره ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استئوکر با داشتن کلسیم، ویتامین دی و زینک در تقویت رشد قدی فرزند شما موثر است. بخصوص اگر فرزند شما لبنیات کافی میل نمی کند، مصرف استئوکر برای تامین کلسیم ایشان لازم است.
      پیشنهاد من این است که برای تقویت رشد قدی، صبح و شب ۵ سی سی شربت آرژی پلاس بعلاوه روزانه ۳ واحد لبنیات میل شود، که این سه واحد لبنیات را می شود با صبح و شب ۵ سی سی شربت استئوکر جایگزین کرد.
      بعد از بسته شدن صفحات رشد استخوان ها، مصرف آرژی پلاس یا استئوکر تاثیری در رشد قدی ندارد.
      ضمنا شما می توانید در خصوص نیاز یا عدم نیاز به مصرف داروهای هورمونی جهت به تعویق انداختن بلوغ، با پزشک متخصص غدد مشورت داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام وفت بخیر من به دخترم طبق تجویز پزشک روزی ۲ و نیم سی سی میدم اما احساس میکنم دفع مدفوع برای دخترم مشکل شده میتونه به شربت ربط داشته باشه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کلسیم و زینک موجود در شربت استئوکر می توانند ایجاد یبوست کنند. شما می توانید دوز مصرف را کم کنید و شربت را با معده پر مصرف کنید تا عارضه یبوست کمتر شود.
      اگر یبوست با این اقدامات برطرف نشد، می توانید مصرف استئوکر را قطع کنید. فرزند شما اگر روزانه لبنیات کافی میل کند، نیازی به مصرف شربت کلسیم ندارد.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  5. سلام دخترمن ۱۲ ساله است و آمپول واریوپپتیل میزنه خواستم بدونم که میتونه برای جلوگیری از پوکی استخوان شربت استئوکر هم مصرف کنه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بدن همه افراد با سن ۹ تا ۱۸ سال به روزانه ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارد. برای تامین این میزان کلسیم باید روزانه حدود ۴ واحد لبنیات مصرف گردد. اگر دختر شما این میزان لبنیات میل نمی کند بهتر است از یک مکمل کلسیم مانند شربت استئوکر برای ایشان استفاده کنید. در غیر اینصورت نیازی به مصرف مکمل کلسیم نیست.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  6. سلام من این شربت رو قبول نداشتم ولی خریدمش اول قدم ۱۴۹بود الان شدم ۱۵۲ در یک ماه ۳سانت اضافه کردم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم. 
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت استئوکر محتوی کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین دی است. بدن هر کدام از ما تا زمانی که زنده باشیم هر روز به این ۴ ماده احتیاج دارد. حالا اگر شما (یا فرزندتان) رژیم غذایی خوب و کاملی دارید و روزی سه واحد لبنیات مصرف می کنید، می توانید مصرف استئوکر را قطع کنید. در غیر اینصورت تا زمانی که رژیم خود را اصلاح نکرده اید استفاده از شربت استئوکر به شما توصیه می شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت استئوکر با توجه به اینکه محتوی زینک و ویتامین دی است، در تقویت سیستم ایمنی موثر می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از قرص استئوکر به جای شربت آن در کودک ۱۲ ساله بلامانع است. دوز مناسب قرص در این سن، روزی دو عدد می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتامین دی نقش مهمی در جذب روده ای کلسیم دارد، به طوری که در موارد کمبود ویتامین دی، فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد کلسیمی که میل می کنید، از روده جذب می شود. ویتامین کا نیز در کلسیفیکاسیون استخوان ها نقش کلیدی دارد و کمبود آن می تواند منجر به رسوب کلسیم در بافت های نرم شود. در مجموع برای اینکه استخوان های سالم داشته باشید باید علاوه بر کلسیم، ویتامین دی و ویتامین کا کافی نیز دریافت کنید، اما این هم صحیح و دقیق نیست که بگوییم اگر این دو ویتامین نباشند کل کلسیم دفع می شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام معمولا فرآیند بسته شدن صفحات رشد استخوان ها در سن ۲۰ سالگی تکمیل می شود و بعد از این سن دیگر رشد قدی نداریم. افرادی که بیش از ۲۰ سال دارند فقط می توانند با ورزش کردن از کوتاهی ناشی از افزایش سن پیشگیری کنند.
      با احترام دکتر داروساز

  7. باسلام ببخشید پسرو دختر من خیلی لاغرن سنشون هم هشت ساله و نه ساله ست و اشتعای خیلی کمی دارن خواستم ببینم از شربت استئوکر میتونم برای رشد و اشتهاشون استفاده کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز
      بله. مصرف مکمل کلسیم استئوکر، منابع لازم برای استخوان‌سازی از جمله کلسیم، ویتامین D3 و منیزیم را در اختیار بدن قرار می‌دهد و بیشتر به افزایش رشد قد در سنین رشد کمک می‌کند. به علت وجود زینک تا حدی افزایش اشتها هم با استئوکر مشاهده میشود. اما به طور کل شربت های حاوی مقادیر بیشتری زینک به همراه ویتامین های گروه ب، مانند شربت ویتان (مولتی ویتامین + مینرال) برای مورد شما موثرترند.

      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      دوست عزیز چیزی که در رشد قدی نوجوانان اهمیت بسیار دارد، تامین کلسیم است. این شربت هم با تامین کلسیم (و در کنار آن برخی مواد مغذی دیگر) به رشد طبیعی قد کمک می کند. پس این شربت یک محصول مکمل تغذیه ای است و محصولی نیست که در عرض چند روز قد نوجوان را زیاد کند. بطور کلی در دوره نوجوانی هر فرد باید روزانه ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت کند. این شربت به تامین این میزان کلسیم کمک می کند.
      صفحات رشد استخوان ها در سن ۱۶ سالگی معمولا هنوز بسته نشده اند و تا ۲۰ سالگی افزایش قد ادامه دارد.
      با احترام دکتر داروساز

  8. سمانه اکبری

    سلام خسته نباشید پسر من از نوزادی حساسیت شدید به لبنیات داره من برای اینکه کمبود ملسیم نگیره شریت استوکر هر شب بهش میدم خواستم بپرسم میشه قرص استوکر بهش بدم قرصش هم مثل شربت همون خاصیت رو داره یا نه؟ یا همون شربت ادامه بدم تشکر ؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ترکیبات قرص و شربت استئوکر یکسان است اما میزان این ترکیبات متفاوت می‌باشد. برای کودکان بهتر است از شربت استئوکر استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز همه بچه ها بسته به سنی که در آن هستند، باید میزان کلسیم مورد نیاز بدنشان در روز را دریافت کنند. این عدد برای کودکان ۱ تا ۳ سال روزی ۷۰۰ میلی گرم، برای کودکان ۴ تا ۸ سال روزی ۱۰۰۰ میلی گرم و برای کودکان ۹ تا ۱۸ سال روزانه ۱۳۰۰ میلی گرم می باشد.

      همه کودکان باید در روز این میزان کلسیم را دریافت کنند تا استخوان های بدنشان رشد مناسب داشته باشد. حال ممکن است کودک ۱۰ ساله ای در روز ۴ واحد لبنیات میل کند و هیچ زمان نیازی به شربت کلسیم نداشته باشد، اما کودک ده ساله دیگری روزانه لبنیات کافی نخورد و در نتیجه نیاز به مکمل کلسیم داشته باشد. پس همه چیز بستگی به رژیم غذایی کودک شما دارد.

      به بیان دیگر، اگر کودک شما ۱ تا ۸ سال دارد و روزی ۲ یا ۳ واحد لبنیات مصرف می کند؛ یا ۹ تا ۱۸ ساله است و روزی ۴ واحد لبنیات میخورد، نیازی به مصرف شربت کلسیم ندارد. در غیر این صورت باید هر روز مکمل کلسیم میل کند.

      (یک واحد لبنیات برابر است با یکی از موارد زیر:
      ـ یک لیوان شیر یا ماست کم چرب (کمتر از۲.۵ درصد)
      ـ ۴۵ تا ۶۰ گرم پنیر معمولی معادل یک و نیم قوطی کبریت
      ـ یک چهارم لیوان کشک
      ـ ۲ لیوان دوغ
      ـ یک و نیم لیوان بستنی پاستوریزه)

      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره